Mlk301 Skrevet 6. februar 2023 #121 Del Skrevet 6. februar 2023 *Marihøna* skrev (På 4.2.2023 den 21.17): 27 dager til termin og kjenner jeg begynner å lengte etter lillemann 🥺💙 Alt er klart, mangler bare å sette inn bilstolen hans i bilen nå. Hvordan ligger dere ann? 😊 29 dager igjen nå, og jeg begynner å kjenne på det at det kan skje "når som helst". Storesøster var allerede født nå, men heldigvis ingenting som tyder på gjentagelse, så håper jeg rekker litt permisjon denne gangen😊 Vi fikk ordnet med seng i helgen, men den er ikke satt opp enda. Har ordnet oss søskenvogn også, så føler at vi har alt, det står bare ikke klart. Har hele tiden tenkt at vi "har alt", det er jo ikke så lenge siden sist, men det begynner å bli på tide å dra frem alt og passe på at vi faktisk har det vi trenger😅 Fysisk føler jeg meg plutselig ganske ok, med unntak av dårlig søvn og litt halsbrann, men kjenner at hodet ikke alltid er på plass. Surrer plutselig veldig både hjemme og på jobb, så skal nok bli godt å bli ferdig med jobb, og heller få fokusere på det som gjenstår😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 6. februar 2023 #122 Del Skrevet 6. februar 2023 30 dager igjen her. Har kun vasket litt babytøy i str 50 og 56, ellers står alle babytingene i boden enda. Tenker å gjøre klart litt til helga, som å skru opp babyseng bl.a💕 Er skikkelig sliten i kroppen og humøret om dagen. Har en del nerver omrking det å bli tobarnsmor🙈 Vil være mye alene med begge barna også, så klarer ikke helt å glede meg før jeg ser at det går fint. Men det skal bli godt å ikke være så tung lengre☺️ Og jeg lurer veldig på hvem han inne i magen er. Håper hjertet fylles med kjærlighet når jeg møter han🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mlk301 Skrevet 7. februar 2023 #123 Del Skrevet 7. februar 2023 Pillowtalk skrev (11 timer siden): 30 dager igjen her. Har kun vasket litt babytøy i str 50 og 56, ellers står alle babytingene i boden enda. Tenker å gjøre klart litt til helga, som å skru opp babyseng bl.a💕 Er skikkelig sliten i kroppen og humøret om dagen. Har en del nerver omrking det å bli tobarnsmor🙈 Vil være mye alene med begge barna også, så klarer ikke helt å glede meg før jeg ser at det går fint. Men det skal bli godt å ikke være så tung lengre☺️ Og jeg lurer veldig på hvem han inne i magen er. Håper hjertet fylles med kjærlighet når jeg møter han🥰 Åh, jeg kjenner på sånne nerver selv❤️ Det er veldig vanskelig å forestille seg hvordan livet skal bli med to, og det er ingen selvfølge at denne babytiden skal bli lik den forrige. Noen dager får jeg dårlig samvittighet for at eldste plutselig skal dele oss med en annen, hun forstår jo ikke enda, og andre dager er jeg redd jeg ikke kan bli like glad i nummer to fordi det umulig kan være "plass" til det. Sistnevnte er sikkert bare tull, men det surrer mye rart i hodet om dagen😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helne90 Skrevet 7. februar 2023 #124 Del Skrevet 7. februar 2023 34 dager igjen her, er veldig klar for å møte lille! Har ny jordmorkontroll neste uke, håper han har lagt seg godt ned til da! Han har ligget litt på skrå rundt omkring frem til nå, men med hodet sånn ca nedover. Så krysser fingrene! Alt av tøy og slikt er vasket og organisert og jeg har pakket fødebag, men vi har ikke satt opp noen av de større tingene enda.. Føles enda litt tidlig, men satser på å få gjort det innen jeg går ut i perm, i tilfelle han kommer før heller enn senere! Nå er jeg dog førstegangsfødende, så er vel større sannsynlighet for at det blir nærmere 40 enn 37! Er enig med alle over, begynner å bli tungt! Både å sitte, ligge. stå og gå 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mlk301 Skrevet 19. februar 2023 #125 Del Skrevet 19. februar 2023 38+0 i dag🤩 I helgen har jeg endelig fått frem babytøyet og bilstolen fra storesøster, vasket og sortert. Sist jeg gikk gravid kunne jeg se på en body i størrelse 50 eller 56 og tenke at det umulig kan ligge noe så stort i magen, men nå er de klærne så utrolig små. Det begynner å bli veldig virkelig at vi skal gjennom babytiden igjen, og det er en nervøs glede. Permisjonen startet med sykdom hos storesøster, noe som ikke påvirket energinivået hennes, og da fikk jeg virkelig kjenne på hvor tung og sliten kroppen har blitt. Gleder meg til ny uke, og har store planer om litt selvpleie og hvile😴 Hvordan går det med dere?🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 22. februar 2023 #126 Del Skrevet 22. februar 2023 38+2 i dag og begynner virkelig å bli klar/spent på fødsel og å møte lille mini nå🥰 Har den siste tiden fått veldig ømme lyskeligamenter(?). Det gjør liksom vondt å holde bena samlet når jeg går? Vanskelig å forklare…Sist fødsel hadde jeg faktisk riesmerter i lyskene, så det må jo ha en sammenheng med livmor/bekken🙃 Fødebaggen pakkes i skrivende stund, og jeg innser at jeg må pakke en reisebag til 2-åringen også, som skal bo borte mens jeg føder😄 Greit å ha ting litt klart. Bilstol til mini er installert i bilen, og klær er vasket og ligger klart i skuffer og skap. Jeg har også fått hentet noen babybokser, så de første 1’er og 2’er bleiene ligger klare i stellebordet🥹 De er såå små i forhold til 6’er bleiene til 2-åringen! Selvom jeg ikke føler at jeg har noe særlig vann i kroppen, er liksom sokkene litt stramme øverst og ringene måtte av fingrene fordi jeg syns de virket mye trangere (var redd for at de skulle sette seg fast😬). I går kveld hadde jeg kynnere med jevne mellomrom (ca 7 min) hele kvelden. Men det gav seg i løpet av natten, og i dag har jeg kun hatt noen få… Kjenner jeg leter etter alt av fødselssymptomer og begynner å bli skikkelig utålmodig🤭 men med 2 hele uker igjen til termin, og sjanse for å gå 2 uker overtid er det vel bare å prøve å smøre seg med tålmodighet en stund til…🫠 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helne90 Skrevet 23. februar 2023 #127 Del Skrevet 23. februar 2023 37+6, og helt enig, veldig klar!! Gått ut i permisjon nå denne uken, og ting begynner å bli TUNGT på kroppen. Har de siste par dagene kjent mye nedpress, så det er nytt. Ellers er lillegutt aktiv, og har lagt seg med hodet godt ned! Er veldig spent, og håper han kommer innen termin. Men som du sier Pillowtalk, er bare å smøre seg med tålmodighet i tilfelle det går på overtid! Nå er alt på plass egentlig, har montert både vogn, bedside crib og stellebord, klær er vasket og sortert og fødebagen er så godt som ferdigpakket. Mangler bare snackspose, og det har mannen fått ansvar for! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Marihøna* Skrevet 7. mars 2023 Forfatter #128 Del Skrevet 7. mars 2023 (endret) Etter 2t og 45min aktiv fødsel og 6min med pressing kom vår lille perfekte sønn 🩵 Kom inn på sykehuset kl 09.30, klokken 13.09 var han født. Styrtfødsel i badekar denne gang og, med lystgass og varmtvann som smertelindring, og en fantastisk god pappa som var stødig som ett fjell hele løpet ut. Fikk ta imot han selv og han fant puppen fort selv. Magisk fødsel, men veldig lettet og glad for at vi nå er ferdig med graviditet og fødsel for alltid 🫶🏼. Lykke til med innspurten og fødsel til dere andre også, jeg heier! Endret 7. mars 2023 av *Marihøna* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mlk301 Skrevet 8. mars 2023 #129 Del Skrevet 8. mars 2023 Gratulerer @*Marihøna*❤️ Lillesøster kom forrige uke, uken før termin. Dagen startet med en merkelig følelse, så jeg følte jeg måtte få unnagjort handleturer, få klærne i riktige skuffer og pakke den fødebagen. Hadde rett, for etter leggetid av storesøster tok det seg gradvis opp, og vi reiste inn i 23-tiden. Kl 02.03 var hun endelig her💕 Fødslene mine har virkelig vært helt forskjellige, sete- og hodeleie, men veldig raske begge to. Morkaken måtte hentes ut i narkose sist, men denne gangen kom den ut i siste liten, så jeg fikk være med snuppa hele tiden. Det gjorde så godt🥹 Storesøster er så god og veldig opptatt av det nye tilskuddet, men med bare 15 måneder på baken så kan kosen fort bli litt hardhendt innimellom😅 Barsel var ganske fullt, og jeg ville hjem til storesøster, så vi reiste hjem på ettermiddagen. Har vært inn og ut for å måle stigende bilirubin siden, men nå er den endelig synkende, så vi skal bare nyte tiden😊 Lykke til alle sammen❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 10. mars 2023 #130 Del Skrevet 10. mars 2023 Lillebror kom 2. mars (en uke før termin). Det startet med vannavgang, et døgn senere startet riene. Rier i ca 12 timer, men aktiv fødsel varte i ca 4 timer. Fra 6-7 cm til han var ute gikk det kun 45 minutter. Lystgass som eneste smertelindring, og det gikk greit. Fantastisk å få holde ham etter fødsel, det fikk jeg ikke sist🥹 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Marihøna* Skrevet 13. mars 2023 Forfatter #131 Del Skrevet 13. mars 2023 Gratulerer så mye til dere 💗🩵 Hvordan er livet med to barn? Her har vi vært så heldige og hatt bestemor på besøk iom at vi reiste så tidlig hjem, det har vært en sykt stor hjelp om morningen ettersom lillebror har vært urolig om nettene 🥺 to netter på rad satt jeg å amma i 5t sammenhengende 😅 Nå sover han oppmot 4t sammenhengende og jeg føler meg som ett nytt menneske. Denne uka skal vi bare nyyyyte, kun hjemmebesøk av helsesøster imorgen å forholde oss til ellers null planer 🥰 sist uke var travel 🥶 Ellers har barselstårene meldt full anmarsj, men går vel over de og etterhvert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 13. mars 2023 #132 Del Skrevet 13. mars 2023 Livet med to barn har ikke gått helt på skinner for oss. Storesøster hadde to våkenetter etter vi kom hjem (sikkert redd for at vi skulle dra fra henne på natten igjen, som vi gjorde under fødsel). Etter det ble både hun og mannen min syke med feber og halsbetennelse😵💫 Da ble det fler våkenetter på storesøster og en mann som var helt kake både dag og natt. Lillebror har hatt både gode og dårlige netter.. det ammes og bæsjes i ett sett💩 Føler jeg flyr så mye på natten. Dagene er bedre, da sover han mye. Føler litt på en av-og-på «deppethet»😞 Men føler også på glede i perioder. Er mye frustrert, spesielt på mannen😬 Han er liksom frisk nok til å avtale besøk og hjelpe foreldrene med ting, men for syk til å ta i et tak hjemme (spesielt på natten). Håper tilværelsen balanserer seg ut snart🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mlk301 Skrevet 13. mars 2023 #133 Del Skrevet 13. mars 2023 *Marihøna* skrev (8 timer siden): Gratulerer så mye til dere 💗🩵 Hvordan er livet med to barn? Her har vi vært så heldige og hatt bestemor på besøk iom at vi reiste så tidlig hjem, det har vært en sykt stor hjelp om morningen ettersom lillebror har vært urolig om nettene 🥺 to netter på rad satt jeg å amma i 5t sammenhengende 😅 Nå sover han oppmot 4t sammenhengende og jeg føler meg som ett nytt menneske. Denne uka skal vi bare nyyyyte, kun hjemmebesøk av helsesøster imorgen å forholde oss til ellers null planer 🥰 sist uke var travel 🥶 Ellers har barselstårene meldt full anmarsj, men går vel over de og etterhvert.. Storesøster er 15 måneder, og noen ganger føles det lett som en plett, og andre ganger skjer alt samtidig. Da føler jeg meg som en alenemor til lillesøster mens mannen tar seg av storesøster😅 Per nå delammer jeg, vi har hatt en trøblete ammestart. Førstemann var prematur og tok bare flaske, så jeg vet at det går bra, men vil jo prøve å få til ammingen. Så det er mye amming, flaske, pumpe…noen ganger starter det på nytt så fort jeg har lagt fra meg pumpa. Føler derfor at mye tid forsvinner fra storesøster, og på ettermiddagene kommer ofte tårene. Vet ikke om det er barseltårer eller dårlig samvittighet, kan ikke huske at barseltårene varte så lenge sist. Bestemor og mormor har kommet innom noen ettermiddager og passer litt på babyen så jeg kan svippe ned i barnehagen og hente tidlig, og det hjelper veldig💕 Ellers sover begge to veldig godt, så vi har søvnen på vår side, så alt i alt går det veldig bra så langt😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå