Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2023


*Marihøna*

Anbefalte innlegg

11 hours ago, Ricolaa said:

God bedring ❤ Kvalmen her blir bare verre for min del. Veldig slitsomt 

Tusen takk ❤️ Huff, ja her og… blir kvalm/uggen når jeg er sulten, kvalm mens jeg spiser og så kommer sulten igjen en halvtime etter mat. Evig runddans… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 hours ago, *Marihøna* said:

God bedring 🥰

Tusen takk ❤️ Håper dagene går fort nå… 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3 her og jeg merker egentlig ingenting, bortsett fra ømme pupper men har hatt det i flere uker nå pga IVF så har blitt så vandt til det. Hadde det ikke vært for positiv test hadde jeg aldri kunne gjetta jeg var gravid en gang 🙈 Blir ganske stressa av det men håper det går fint ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (1 minutt siden):

5+3 her og jeg merker egentlig ingenting, bortsett fra ømme pupper men har hatt det i flere uker nå pga IVF så har blitt så vandt til det. Hadde det ikke vært for positiv test hadde jeg aldri kunne gjetta jeg var gravid en gang 🙈 Blir ganske stressa av det men håper det går fint ❤️

Gratulerer så mye. ❤ Jeg har også følt at jeg ikke hadde symptomer og har tatt flere tester haha, men nå som kvalmen har kommet innser jeg at jeg er gravid og fint kunne klart meg uten kvalmen. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ricolaa skrev (1 minutt siden):

Gratulerer så mye. ❤ Jeg har også følt at jeg ikke hadde symptomer og har tatt flere tester haha, men nå som kvalmen har kommet innser jeg at jeg er gravid og fint kunne klart meg uten kvalmen. 🙈

Tusen takk ❤️ Og i like måte ☺️ Når kom kvalmen hos deg? Er jo helt forferdelig at man nesten ønsker seg kvalme så man får litt bevis på at man er gravid 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (8 minutter siden):

Tusen takk ❤️ Og i like måte ☺️ Når kom kvalmen hos deg? Er jo helt forferdelig at man nesten ønsker seg kvalme så man får litt bevis på at man er gravid 🙈

Jeg ble kvalm/uggen 3-4 dager før forventet mens, tok en test og den var positiv. Så var det ganske ok 1-2 uker, men nå siste uken blir det mer og mer. Kasta opp i går og på lørdag. 🙈 Ja i know! Jeg husker jeg var så sliten/lei av jobb at jeg håpet jeg ble så dårlig at jeg ikke kunne dra på jobb. Men i guess, be careful of what you wish for 🤣 jeg vil ikke være kvalm lenger og jeg vil dra på jobb 🙈🙈 men jeg vet at kvalmen kan bli mye værre. Må nesten få meg sykemelding i morgen, kan ikke drive å kaste opp foran pasienter, i tillegg når jeg blir kvalm må jeg legge meg ned med en gang og det funker litt dårlig på jobb. Vil jo ikke at folk på jobb vet om dette før hvertfall etter uke 12. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, vet ikke om det er kvalmen som gjør det, men plutselig blir jeg så usikker på om jeg vil ha barn? Tenk når jeg blir syk og har barn og faktisk må ta vare på dem? Det skremmer meg. Nå kan jeg liksom bare legge meg og ta vare på meg selv. Tenk på hvor bundet man blir med barn. Må reise i ferier, istedet for når man vil.. sikkert helt vanlig med disse tankene, men er det noen av dere som har det slik? Hva med dere som venter nr 2? Er barn verdt det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/17/2022 at 4:38 PM, Ricolaa said:

Huff, vet ikke om det er kvalmen som gjør det, men plutselig blir jeg så usikker på om jeg vil ha barn? Tenk når jeg blir syk og har barn og faktisk må ta vare på dem? Det skremmer meg. Nå kan jeg liksom bare legge meg og ta vare på meg selv. Tenk på hvor bundet man blir med barn. Må reise i ferier, istedet for når man vil.. sikkert helt vanlig med disse tankene, men er det noen av dere som har det slik? Hva med dere som venter nr 2? Er barn verdt det? 

Jeg følte på akkurat det samme! Det er definitivt verdt det! 🥰 Det er så klart dager der man er ufattelig sliten, lei og trøtt. Men likevel gjør man alt for barnet sitt og setter seg selv lenger bak på lista. Jeg føler at jeg fylles med kjærlighet og glede som jeg kan leve lenge på, haha. 

Vi er faktisk syke hele gjengen nå, både oss og 1,5 åringen. Hun er slapp og i dårlig form, så vi ligger egentlig mest i senga sammen. Så vi får slappet av sånn sett. Det er ikke like lett som å være syk uten barn åpenbart - men dagene går fort og jeg klarer ikke ha like mye fokus på mitt eget ubehag. Er også mye kos på fanget, som er litt godt. ❤️

Reising for oss var vanskeligst da hun var baby og faktisk ikke skjønte noe. Nå kan vi distrahere og forklare. Men det blir ikke samme ferien. Ingen drikking, ingen restaurant sent på kveldene, osv. Men det blir fint på en annen måte. Når barna blir eldre kan man jo dra alene også, hvis man har barnepassere. 👍🏼 

Det er som de sier… Det er en grunn til at folk får flere barn. 😂💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s0la skrev (55 minutter siden):

Jeg følte på akkurat det samme! Det er definitivt verdt det! 🥰 Det er så klart dager der man er ufattelig sliten, lei og trøtt. Men likevel gjør man alt for barnet sitt og setter seg selv lenger bak på lista. Jeg føler at jeg fylles med kjærlighet og glede som jeg kan leve lenge på, haha. 

Vi er faktisk syke hele gjengen nå, både oss og 1,5 åringen. Hun er slapp og i dårlig form, så vi ligger egentlig mest i senga sammen. Så vi får slappet av sånn sett. Det er ikke like lett som å være syk uten barn åpenbart - men dagene går fort og jeg klarer ikke ha like mye fokus på mitt eget ubehag. Er også mye kos på fanget, som er litt godt. ❤️

Reising for oss var vanskeligst da hun var baby og faktisk ikke skjønte noe. Nå kan vi distrahere og forklare. Men det blir ikke samme ferien. Ingen drikking, ingen restaurant sent på kveldene, osv. Men det blir fint på en annen måte. Når barna blir eldre kan man jo dra alene også, hvis man har barnepassere. 👍🏼 

Det er som de sier… Det er en grunn til at folk får flere barn. 😂💕

Takk! Godt å høre ❤❤ Trengte dette! Jeg har blitt helt slått ut av denne trøttheten. Har aldri i livet hatt et godt sovehjerte, men nå sover jeg nesten hele døgnet, og det er ikke tull engang. Var våken i 3 timer i går. Håper det gir seg snart. Legger meg hver gang jeg blir kvalm, og da sovner jeg også!.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ricolaa skrev (På 17.7.2022 den 16.38):

Huff, vet ikke om det er kvalmen som gjør det, men plutselig blir jeg så usikker på om jeg vil ha barn? Tenk når jeg blir syk og har barn og faktisk må ta vare på dem? Det skremmer meg. Nå kan jeg liksom bare legge meg og ta vare på meg selv. Tenk på hvor bundet man blir med barn. Må reise i ferier, istedet for når man vil.. sikkert helt vanlig med disse tankene, men er det noen av dere som har det slik? Hva med dere som venter nr 2? Er barn verdt det? 

Jeg fikk barn i ganske voksen alder, og var veldig klar for å forandre livet litt. Sykdom vet jeg lite om (har ikke startet i bhg enda), men da vi alle hadde corona fikk vi avlastning en dag av mormor som hadde hatt viruset. Hvis barnet er friskt så kan man jo forsøke med barnevakt, slik at foreldre kan hvile. Du kan be barnet fri fra bhg eller skole for noen ferier. 
og for å svare på spørsmålet ditt: JA, det et verdt det altså❤️😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (1 time siden):

Jeg fikk barn i ganske voksen alder, og var veldig klar for å forandre livet litt. Sykdom vet jeg lite om (har ikke startet i bhg enda), men da vi alle hadde corona fikk vi avlastning en dag av mormor som hadde hatt viruset. Hvis barnet er friskt så kan man jo forsøke med barnevakt, slik at foreldre kan hvile. Du kan be barnet fri fra bhg eller skole for noen ferier. 
og for å svare på spørsmålet ditt: JA, det et verdt det altså❤️😊

Tusen takk ❤❤ Det går litt bedre nå! Tror det er kvalmen som får meg til å føle at jeg alltid kommer til å føle meg kvalm 🙈🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/19/2022 at 12:35 PM, Ricolaa said:

Takk! Godt å høre ❤❤ Trengte dette! Jeg har blitt helt slått ut av denne trøttheten. Har aldri i livet hatt et godt sovehjerte, men nå sover jeg nesten hele døgnet, og det er ikke tull engang. Var våken i 3 timer i går. Håper det gir seg snart. Legger meg hver gang jeg blir kvalm, og da sovner jeg også!.

Ja den trøttheten er helt ekstrem! Husker jeg sov nesten hele dagen med første. Jeg har ikke like mye denne gangen, men nå har jeg ekstreeeem sult. Får aldri nok mat!! 😳😅 

Graviditet er jo helt fascinerende egentlig. Det er mange rare endringer som skjer. 🫢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Marihøna* skrev (På 24.6.2022 den 20.53):

Tenkte det gjerne var koselig å ha en tråd for oss som venter baby mars-april neste år 🥰 

Kanskje ikke så mange enda, men krysser fingrene for at vi blir mange etterhvert 🤞🏼 

 

*Marihøna* - 28 år - B2 - termin 3. mars

Lifeisgood - 28 år - B1 - termin 04.03

Pillowtalk - 33 år - B2 - termin 10. mars 

S0la - 26 - B2 - Termin 16.03.23

Hei dere! 

Jeg hopper gjerne inn her. 😊 

36 år - B1 - termin 23. mars (5+6 i dag).

Formen er veldig bra, kjenner egentlig veldig lite, muligens litt ømme bryster... Men jeg sliter så med søvn, det er forsåvidt ikke noe nytt, så ikke sikkert det har sammenheng overhodet, men allikevel slitsomt. 😅

Endret av Lyse Signe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er formen da folkens? Her er kvalmen og trøttheten smått tilbake igjen, etter 1 uke pause. 

Grått sommervær hos svigers så kjenner dagene blir lange. Gleder meg til rutiner på meg og ungen fra 15 august igjen 😅 da har vi hatt 5 uker ferie.. 

Ellers er jeg 8 fullgåtte uker på tirsdag, og bare 3 uker igjen til de magiske 12 fullgåtte 🥰 

Fortalte det til kommende storesøster, slik hun fikk fortelle det til besteforeldre og oldemor. Ganske kos alt sammen 😭❤️ 

Kjekt at vi rakk tul før vi reiste oppover. Sist så sa vi det over telefon, og det blir ikke det samme, kjedelig å bo langt unna hverandre 🫤

 

Endret av *Marihøna*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyse Signe skrev (11 timer siden):

Hei dere! 

Jeg hopper gjerne inn her. 😊 

36 år - B1 - termin 23. mars (5+6 i dag).

Formen er veldig bra, kjenner egentlig veldig lite, muligens litt ømme bryster... Men jeg sliter så med søvn, det er forsåvidt ikke noe nytt, så ikke sikkert det har sammenheng overhodet, men allikevel slitsomt. 😅

Velkommen og gratulerer🌸 Så kjekt at formen er fin! Håper du slipper unna de verste symptomene😅

Her er formen ganske laber, og det kjennes ut som en middels omgangssyke møter en middels influensa om dagen😵💫🤢 Jeg har det best når jeg får ligge rett ut i senga. Håper det snart blir bedre. Jeg er også 8 uker på tirsdag (som deg @*Marihøna*)😊 Har ikke hatt TUL enda, men satser på å få tatt en tidlig i august når gyn er tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*Marihøna* Her er formen OK-. 😅 Har hatt litt brekninger som kommer ut av det blå - bølger av kvalme. Nå er jeg bare uggen. Hadde cravings på asiatisk mat, men etter jeg spiste det blir jeg uggen av tanken. 

Og så har jeg hatt murringer og stikk i hele går og litt i dag, men nå kjenner jeg ikke noe. Jeg blir bekymra med en gang, selv om jeg opplevde det samme med første. 🙈

Åå så gøy å fortelle andre om nyheten! 💕 Vi venter til ca 12 uker. Kanskje litt før. Jeg skal i alle fall få meg en tidlig UL først! 😄 Har enda ikke vært… Bor ute i distriktet og må reise langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

s0la skrev (14 minutter siden):

@*Marihøna* Her er formen OK-. 😅 Har hatt litt brekninger som kommer ut av det blå - bølger av kvalme. Nå er jeg bare uggen. Hadde cravings på asiatisk mat, men etter jeg spiste det blir jeg uggen av tanken. 

Og så har jeg hatt murringer og stikk i hele går og litt i dag, men nå kjenner jeg ikke noe. Jeg blir bekymra med en gang, selv om jeg opplevde det samme med første. 🙈

Åå så gøy å fortelle andre om nyheten! 💕 Vi venter til ca 12 uker. Kanskje litt før. Jeg skal i alle fall få meg en tidlig UL først! 😄 Har enda ikke vært… Bor ute i distriktet og må reise langt. 

Satser på at formen kommer seg etter 12 uker for oss 🤗 

Ser kiloene går oppover 🫣Må spise for å holde kvalmen unna, og vært mindre mosjon enn jeg er vandt med i ferien.. Blærh. 

Ja, det var skikkelig fint 🥰 hvertfall til kommende storesøster. Vi hadde kjemisk syklusen før vi traff så skulle egentlig ha vært 12 uker nå, passa så fint med sommerferie og besøk hos svigers, men pytt pytt. Går noe galt nå ville de uansett fått vite det, og storesøster hadde merket det på oss. Det gjorde hun under den kjemiske, da jeg ble jo veldig lei meg etter nesten ett år prøving. Hadde ikke sagt noe om vi ikke var på tul før vi reiste 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så slitsomt å ikke være i form @Pillowtalk, omgangssyke OG influensa høres ikke spesielt behagelig ut... 🤢 

Når det gjelder å fortelle så har jeg alltid vært en veldig åpen person, så det føles helt unaturlig for meg å plutselig ikke være åpen om dette... Skulle det verste skje, så liker jeg tanken på at de rundt meg vet. Men alle er forskjellige. 😊

Vi fortalte det til samboers foreldre i går, det er deres første barnebarn så det var stor stas og bare glede. 😃🥰 I dag står mine foreldre for tur, det gleder jeg meg skikkelig til! ❤️ 

Dere som har vært gravide tidligere - føles det likt som tidligere? Hvis det er mulig å huske da. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyse Signe skrev (42 minutter siden):

Hei!

Så slitsomt å ikke være i form @Pillowtalk, omgangssyke OG influensa høres ikke spesielt behagelig ut... 🤢 

Når det gjelder å fortelle så har jeg alltid vært en veldig åpen person, så det føles helt unaturlig for meg å plutselig ikke være åpen om dette... Skulle det verste skje, så liker jeg tanken på at de rundt meg vet. Men alle er forskjellige. 😊

Vi fortalte det til samboers foreldre i går, det er deres første barnebarn så det var stor stas og bare glede. 😃🥰 I dag står mine foreldre for tur, det gleder jeg meg skikkelig til! ❤️ 

Dere som har vært gravide tidligere - føles det likt som tidligere? Hvis det er mulig å huske da. 🙄

Nå blir mi fire år i august, så er ei stund siden sist. Noe er likt, men føler meg mer gravid kroppslig denne gang 🫣 føler jeg har fått smått mage, er konstant oppblåst, ømme bryst og mye mer kvalm/uvel nå. Itillegg så har jeg ikke "luksusen" til å styre dagene etter form på samme måte som før 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, *Marihøna* said:

Satser på at formen kommer seg etter 12 uker for oss 🤗 

Ser kiloene går oppover 🫣Må spise for å holde kvalmen unna, og vært mindre mosjon enn jeg er vandt med i ferien.. Blærh. 

Ja, det var skikkelig fint 🥰 hvertfall til kommende storesøster. Vi hadde kjemisk syklusen før vi traff så skulle egentlig ha vært 12 uker nå, passa så fint med sommerferie og besøk hos svigers, men pytt pytt. Går noe galt nå ville de uansett fått vite det, og storesøster hadde merket det på oss. Det gjorde hun under den kjemiske, da jeg ble jo veldig lei meg etter nesten ett år prøving. Hadde ikke sagt noe om vi ikke var på tul før vi reiste 🥰

Samme her - nå er buksene allerede begynt å bli stram rundt magen. Det skjedde med første også, rundt uke 7-8. Er nok oppblåst og så spiser jeg jo mer enn før pga den ekstreme sulten 24/7, haha. 😅

Ja det er nok fint å dele da! 💗 Det er greit med støtte uansett om det går bra eller ikke. 🥰 Jeg har alltid foretrukket å være «alene» hvis det er noe, så det er kanskje derfor jeg vil holde det hemmelig så lenge som mulig. 🙈 Men jeg gleeeeeder meg sånn til å si det! Tror faktisk ikke jeg klarer å holde meg så mye lenger enn etter UL hvis det er hjerteslag… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...