Gå til innhold

Ingrid Alexandra

Tough cookie

Anbefalte innlegg

Så kan noen fortelle litt om denne hemmelige kjæresten hennes som ble avslørt? ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drizzt skrev (2 minutter siden):

Så kan noen fortelle litt om denne hemmelige kjæresten hennes som ble avslørt? ;) 

Hvorfor i all verden må vi vite det? Om det er så viktig og vite så dra hjem til han og spør. Navnet finner du om du gidder og google

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (Akkurat nå):

Hvorfor i all verden må vi vite det? Om det er så viktig og vite så dra hjem til han og spør. Navnet finner du om du gidder og google

Er du livvakten hennes? 🤣

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (7 minutter siden):

Er du livvakten hennes? 🤣

Ja🙂 en av de hun har.stortrives i jobben 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (16 minutter siden):

Det er veldig få detaljer som er gitt ut, annet enn at han møtte opp på bursdagen og at de har vært kjærester en stund. Typisk blåøyd, blond mann. Han er 21 år. 

--

Jeg synes at det er nærmere skandaløst og skamfullt at 3 millioner kroner som kommer fra skatteseddelen svis av på én natt - det er bruttolønnen til seks mennesker med mastergrad. Hun har dermed fått to fester med vanvittige prislapper, dyre merkeklær og presanger, mens det norske folk sliter med å betale regningene, må ta opp forbrukslån og gå til fattighusene for mat. Det høres helt dystopisk ut - noe det er!

Hadde jeg vært henne ville jeg tatt imot de 3 mill kronene og brukt dem på det offentlige - kun fordi det er så harde tider akkurat nå. Å gi noe tilbake etter 18 år med folket i ryggen og privatliv.

• Liker 17
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, MiominMio said:

Har hun valgt dette selv eller er hun født i det. Hun er liksom 18 år........det er ennå veldig ungt!  Og hey hvilken 18 ringe hadde ikke tatt imot slike feiringer da. Lett for oss å si at dette har hun valgt selv. Uansett så gir det vel ikke alle grunn i å grafse i han som ble sammen med en prinsesse heller da. Tenker at Se og Hør igjen beveger seg over en liten grense her. 

Altså, mediene fikk jo dette servert på fat. Det er vel kongehuset som regiserte denne avsløringa.

Da han ankom fredag kveld, sang 60 gardister Halvdan Sivertsens «Brudemarsj fra Lødingen» fra galleriet: «Først sa du nei, så sa du ja, så sa du kjæresten min».

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gjest:) skrev (21 minutter siden):

Altså, mediene fikk jo dette servert på fat. Det er vel kongehuset som regiserte denne avsløringa.

Åpenbart, ja.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at folk glemmer at hun fortsatt er tenåring selv om hun er «voksen» på papiret. Å være tenåring i dag er vanskelig nok om man ikke skal bli forfulgt av journalister som publiserer halvsannheter og bidrar til ryktespredning.
Hvis det blir slutt med kjæresten må hun f.eks garantert lese og se bilder av eksens nye kjæreste i blader og aviser i lange tider. For slik er pressen, de koker suppe på den samme spikeren så lenge det er mulig. Slikt må være forferdelig vanskelig for et ungt menneske. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis sønnen til Mette Marit, Marius, hadde blitt adoptert av Haakon, hadde han blitt tronarving istedenfor Ingrid Alexandra? Eller er det kun biologiske barn som kan bli tronarving?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/18/2022 at 12:06 AM, Tough cookie said:

One night stand er vel utelukket med livvakt på slep?

Kanskje hun tar en Whitney 😉

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella1 skrev (5 timer siden):

Det virker som at folk glemmer at hun fortsatt er tenåring selv om hun er «voksen» på papiret. Å være tenåring i dag er vanskelig nok om man ikke skal bli forfulgt av journalister som publiserer halvsannheter og bidrar til ryktespredning.
Hvis det blir slutt med kjæresten må hun f.eks garantert lese og se bilder av eksens nye kjæreste i blader og aviser i lange tider. For slik er pressen, de koker suppe på den samme spikeren så lenge det er mulig. Slikt må være forferdelig vanskelig for et ungt menneske. 

Men alt dette kan Ingrid og kongefamilien velge bort hvis de vil. Husk det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (13 timer siden):

Hvis sønnen til Mette Marit, Marius, hadde blitt adoptert av Haakon, hadde han blitt tronarving istedenfor Ingrid Alexandra? Eller er det kun biologiske barn som kan bli tronarving?

Han vil da aldri ha noe med tronen og gjøre. Heller ikke om Haakon hadde adoptert han. Å Marius har jo en velfungerende pappa. 

Endret av elskersommer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCFA skrev (11 timer siden):

Kanskje hun tar en Whitney 😉

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gjest:) skrev (16 timer siden):

Da fulgte mediene dårlig med.. Brudemarsj fra Lødingen ble spilt MANGE ganger i løpet av prosesjonen, ikke bare da han kom. De vekslet mellom å synge den og Brudemarsj fra Seljord. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl

Jeg husker da Prinsesse Märtha Louise og Kronprins Håkon var tenåringer så lå det fotografer utenfor skole for å spionere på dem. Synes journalistene på daværende tidspunkt var ufine i sin måte å drive journalist på. 

Heldigvis ser det ut som om media har respektert Kronprinsparet og Prinsessen sitt ønske om å la henne få ha tenåringstiden i fre. 

Siden kjæresten var i bursdagsselskapet så lå i det i kortene at dette kom for en dag. Jeg vil tro at kongehuset visste om at det ble offentliggjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (På 21.6.2022 den 14.57):

La merke til intervjuet som Ingrid Alexandra holdt i forbindelse med 18-årsdagen. Da nevnte hun bla. at hun hadde rett på privatliv og holde feks. fremtidig kjæreste hemmelig. 

Men jeg er litt enig i Se og Hør her, siden hun faktisk er tronarving så er det av offentlig interesse hvem som blir hennes fremtidige prins. Den dagen Ingrid Alexandra deler at hun skal gifte seg så er det av allmenn interesse og bryllupet vil nok få like stor mediedekning som når Haakon og Mette-Marit giftet eg. Spørsmålet er om hvorvidt hun trenger å dele om hun dater noen som kanskje det ikke blir giftermål av. Såfremt de ikke er forlovet så skjønner jeg hvorfor hun prøver å holde det skjult, kanskje også for å verne kjæresten. Men som kjæreste her så vet han vel også hva det innebærer å date en prinsesse, og at offentligheten vil være interessert i han. Når han blir invitert på en så offentlig bursdagsfeiring så er det vel å forvente at det vekkes interesse.

Monarkiet er dødt innen det kommer så langt at hun skal bli dronning. La 18-åringer ha kjærester og privatliv. Selvom hun er prinsesse og en offentlig person, så har hun rett på et privatliv allikevel. Herlighet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tvillingsjel skrev (19 timer siden):

Hvorfor skal Marius sin far adoptere han bort? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (På 21.6.2022 den 15.40):

Ingen som har snakket om å si fra seg tronen her. Jeg har ikke en gang tenkt tanken. Du faktisk er den som har skrevet det først. 

Hæææ?

Det får ikke vanlige ungdommer nei, de må gå på skole eller jobb med en gang etter videregående, hvis ikke blir de kalt snyltere.

Etter fylte 18 år, så er folk et juridisk selvstendig menneske og har dermed ansvar for seg selv. Det gjelder også Ingrid, jeg regner med at hun nå får egen apanasje f.eks, siden hun nå kan ta kongelige oppdrag uten følge med sine foreldre.

Det er hva Slottet har rådgivere for. Hør på dem og sunn fornuft. Hvis ikke må hun ta hele pakken, som du kaller det.

Hun er 18, gi henne noen år på baken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (12 timer siden):

Han vil da aldri ha noe med tronen og gjøre. Heller ikke om Haakon hadde adoptert han. Å Marius har jo en velfungerende pappa. 

Maydis8 skrev (9 minutter siden):

Hvorfor skal Marius sin far adoptere han bort? 

Det var bare et spørsmål, ikke at det skal skje. Jeg bare lurer på om han teoretisk ville blitt tronarving da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (7 minutter siden):

Det var bare et spørsmål, ikke at det skal skje. Jeg bare lurer på om han teoretisk ville blitt tronarving da?

Grunnlovens paragraf 6 lyder slik:

«Arvefølgja er lineal. Berre barn av dronning eller konge, eller av nokon som sjølv har arverett, kan arve, og barnet må vere født i lovleg ekteskap. Den nærare lina går føre den fjernare og den eldre i lina føre den yngre.

Den ufødde har òg arverett, og barnet tek sin plass i arvefølgja så snart det kjem til verda.

Arverett har likevel berre dei som ættar frå foreldra til den sist regjerande dronninga eller kongen.

Når ei prinsesse eller ein prins med arverett til Noregs krone blir fødd, skal namnet og fødselstidspunktet gjerast kjent for Stortinget og førast inn i protokollen der.

For dei som er fødde før 1971, gjeld likevel § 6slik han vart vedteken den 18. november 1905. For dei som er fødde før 1990, gjeld likevel at mann går føre kvinne.»

Ordlyden «født i lovlig ekteskap» og «ætter frå» tyder på at bare biologiske barn har arverett til tronen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...