Gå til innhold

Ingrid Alexandra


Tough cookie

Anbefalte innlegg

Entern skrev (På 21.6.2022 den 19.43):

Hun går i bestefarens fotspor da?

Hva tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Justlooking skrev (På 21.6.2022 den 22.39):

At Haakon og Marha hadde mange kjærester som ble dokumentert før de giftet seg er ikke uvanlig. Nå har Ingrid hatt et langvarig forhold og kanskje det varer eller ikke for det vil bare tiden vise. Men at etter myndighetsdagen er dette selvsagt interessant for media på lik linje som Haakon og Martha. De lever av våre  skattepenger og da må de forvente at media er interessert 😊

Det er det dummeste argumentet! Knapt du lever av dine egne skattepenger, så slapp helt av😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (7 timer siden):

Det er det dummeste argumentet! Knapt du lever av dine egne skattepenger, så slapp helt av😅

Da har du ikke hørt mye 😊 Jeg lever forresten godt av mine egne skattepenger men poenget er at de er finansiert av Norge AS og forstår at media er interessert i deres gjøren og laden 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Justlooking said:

Da har du ikke hørt mye 😊 Jeg lever forresten godt av mine egne skattepenger men poenget er at de er finansiert av Norge AS og forstår at media er interessert i deres gjøren og laden 😊

Alle uføretrygdede og arbeidsløse lever også av våre skattepenger. Hva skal vi kunne kreve å vite om de?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la merke til at Ingrid Alexandra ikke var med å legge ned blomster etter terroren i Oslo denne uken. Både kronprinsparet og prinsen var med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongehuset i Norge behandles veldig pent av media og pressen i Norge er lysår unna paparazziene og sladrepressen i Europa. Synes dette er veldig bra og synes de skal ha mesteparten av privatliv i fred. Men man kan jo ikke forvente at tronarvingens kjæreste som kommer på en offentlig gallamiddag for å feire hennes myndighetsdag ikke skal nevnes i det hele tatt? 
Og hvis man begynner å tenke over dette så skjønner man jo hvor forhistorisk monarkiet er. Hvorfor skal en strålende vakker og sikkert smart 18-åring ha sånne begrensninger i livet sitt? La henne få muligheten til å velge livet sitt selv, så kan nordmenn få velge hvem som skal representere Norge. Det er vel bare fordi vi har så sympatiske og fine kongelige at vi fortsatt har et monarki. 

Endret av Hyacinth
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyacinth skrev (46 minutter siden):

Kongehuset i Norge behandles veldig pent av media og pressen i Norge er lysår unna paparazziene og sladrepressen i Europa. Synes dette er veldig bra og synes de skal ha mesteparten av privatliv i fred. Men man kan jo ikke forvente at tronarvingens kjæreste som kommer på en offentlig gallamiddag for å feire hennes myndighetsdag ikke skal nevnes i det hele tatt? 
Og hvis man begynner å tenke over dette så skjønner man jo hvor forhistorisk monarkiet er. Hvorfor skal en strålende vakker og sikkert smart 18-åring ha sånne begrensninger i livet sitt? La henne få muligheten til å velge livet sitt selv, så kan nordmenn få velge hvem som skal representere Norge. Det er vel bare fordi vi har så sympatiske og fine kongelige at vi fortsatt har et monarki. 

Hun kan velge bort rollen som arveprinsesse når som helst.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (2 timer siden):

Jeg la merke til at Ingrid Alexandra ikke var med å legge ned blomster etter terroren i Oslo denne uken. Både kronprinsparet og prinsen var med.

Tipper hun er på reise.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bag skrev (På 26.6.2022 den 10.41):

Alle uføretrygdede og arbeidsløse lever også av våre skattepenger. Hva skal vi kunne kreve å vite om de?

Uføretrygdede lever ikke av dine skattepenger. De some er uføre betaler skatt på lik linje som både deg og meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyacinth skrev (På 26.6.2022 den 18.20):

Kongehuset i Norge behandles veldig pent av media og pressen i Norge er lysår unna paparazziene og sladrepressen i Europa. Synes dette er veldig bra og synes de skal ha mesteparten av privatliv i fred. Men man kan jo ikke forvente at tronarvingens kjæreste som kommer på en offentlig gallamiddag for å feire hennes myndighetsdag ikke skal nevnes i det hele tatt? 
Og hvis man begynner å tenke over dette så skjønner man jo hvor forhistorisk monarkiet er. Hvorfor skal en strålende vakker og sikkert smart 18-åring ha sånne begrensninger i livet sitt? La henne få muligheten til å velge livet sitt selv, så kan nordmenn få velge hvem som skal representere Norge. Det er vel bare fordi vi har så sympatiske og fine kongelige at vi fortsatt har et monarki. 

Det er akkurat slik det er. Mer jordnær kongefamilie skal du lete lenge etter. De har utviklet seg i takt med samfunnet. Kong Olav var en konge av sin tid. Det er også Kong Harald V. Samme blir også Kronprins Håkon Magnus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Heartgirl said:

Uføretrygdede lever ikke av dine skattepenger. De some er uføre betaler skatt på lik linje som både deg og meg. 

Nei, noen av oss tilfører samfunnet mer i skatt enn vi får tilbake. For andre er det motsatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (19 timer siden):

Uføretrygdede lever ikke av dine skattepenger. De some er uføre betaler skatt på lik linje som både deg og meg. 

Det er helt riktig som du sier at uføre ikke lever av andres skattepenger. Skattepengene til den jevne arbeidstaker vil aldri dekke inn det man faktisk får dekket av staten. Gratis skole, lege, sykehus, fødsel, alt av lege, tannlege osv er dekket for barn under 18 år, barnehageplassene er kraftig subsidiert osv. Men å si at de betaler skatt på lik linje som deg og meg stemmer ikke helt. Ja, de betaler skatt. Men skattepengene de betaler inn kommer fra statskassen, ikke lønnet arbeid. Skattepengene er i realiteten en delvis tilbakebetaling av stønader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...