Gå til innhold

Norge på vei inn i en ny smittebølge nå igjen?

Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen

Jeg får stadig mer trygghet for at jeg fortsatt holder på ca meteren og unngår folkemasser og klemming.  En stund følte jeg meg som litt dum med denne forsiktigheten.  Er vaksinert x 3 og har unngått smitte hittil.  Har nok av andre plager, men ikke korona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Illuminatum skrev (På 21.6.2022 den 9.08):

Eller så ble innvandrerne hardere rammet på grunn av at de bor mer trangt, hadde mindre mulighet for hjemmekontor etc.

Hvorfor nevner du antibiotikabruk som en årsak til at vi har få dødsfall? 

Så du tenker at vaksiner og det at folk ikke var samlet har noen relevans?

Hvorfor jeg nevner antibiotikabruk? Sekundærkomplikasjoner som lungebetennelse er svært vanlig. Antibiotika blir brukt som behandling.  Er man resistent virker jo ikke behandlingen og man dør. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nora skrev (31 minutter siden):

Veldig enig i dette! Selv er jeg fortsatt forsiktig, unngår folkemengder og bruker antibac. Skulle ønske flere var litt mer forsiktige, og iallefall holdt seg hjemme når de er covid-positiv.

Alle burde holdt seg hjemme når de er syke. Mange tester ikke lenger, og hvorfor skulle de det? Er en syk så er en hjemme.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (8 timer siden):

Akkurat som at du kan velge det? Må isolere deg da i så fall.

Tja, det har nå gått fint hittil. Man kommer langt med å bruke hodet.

Endret av Imsdalen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdalen skrev (17 timer siden):

Jeg kjenner flere som opplever det samme, men det virker ikke som om det skal snakkes om i det hele tatt... Veldig merkelig. Særlig for oss som lever med dette tett på og har sett skadevirkningene på daglig basis hele veien, har ikke vært noe jubling for at pandemien er over her i huset for å si det sånn... Blir vettskremt når jeg ser hva viruset gjør med unge, friske mennesker. Skal de måtte leve med dette resten av livet?

Litt sånn som vaksinerte som har blitt syke, men aldri blitt tatt seriøst. De blir hysjet ned de også. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Jeg pleier å følge med på VGs oversikt som kommer like etter midnatt. Kan ikke la være, og nålene peker litt oppover, både for nye innleggelser og smitte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adobyen

Mange tegn på at den omtalte bølgen er i gang. Apotek1 har sagt at De selger dobbelt så mange selvtester som i forrige uke. Noen har begynt å bruke munnbind igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (5 timer siden):

Mange tegn på at den omtalte bølgen er i gang. Apotek1 har sagt at De selger dobbelt så mange selvtester som i forrige uke. Noen har begynt å bruke munnbind igjen.

Har sett noen fler med munnbind nå ja. Får en pcr test om en blir syk nå, eller må det tas privat? Er vel forsatt noen land som krever grønt serfikat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (10 timer siden):

Avløpsvannet fra Stockholm viser kraftig økning. På jobben er 20 av 81 smittet i løpet av dager. Vi er definitivt i en bølgetopp nå.

D238EB80-2774-4C7D-B594-45F19E19A9F0.thumb.jpeg.0fe392760b67636df70d4a77363d4252.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (6 minutter siden):

Tror nok det kan bli nødvendig å stenge ned igjen. Innleggelsestallene øker nå, og vi vil nok se en full nedstengning i løpet av et par måneder. Siden den nye varianten smitter ennå lettere, så må vi nok forvente ennå hardere tiltak og at det vil bli mye mer langvarig enn tidligere, sannsynligvis minst et år. Ikke utenkelig med flere år heller. 

At det smitter lettere betyr ikke at det er verre, pleier å være motsatt!! Og skal folk ta dose etter dose for å holde seg hjemme? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Ser dessverre endel folk med «kaffifiltre» i ansiktet på gata nå. Håper det er mest turister, og ikke nordmenn. Vi trenger ikke en ny runde med hysteri. Vi blir sykere av å ha det helt sterilt rundt oss.

I dag klappet jeg fremmed hund, og spiste etterpå. Ser ingenting galt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (1 minutt siden):

Ser dessverre endel folk med «kaffifiltre» i ansiktet på gata nå. Håper det er mest turister, og ikke nordmenn. Vi trenger ikke en ny runde med hysteri. Vi blir sykere av å ha det helt sterilt rundt oss.

I dag klappet jeg fremmed hund, og spiste etterpå. Ser ingenting galt i det.

Ikke noe galt i det. Vi trenger bakterier og virus. Jeg fikk to runder med forkjølelse da vi åpnet igjen, glad jeg rakk det før jeg fikk covid. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
zemer skrev (Akkurat nå):

Ikke noe galt i det. Vi trenger bakterier og virus. Jeg fikk to runder med forkjølelse da vi åpnet igjen, glad jeg rakk det før jeg fikk covid. 

Så bra. Ikke at du fikk det, men at du ble ferdig med driten. Vi har faktisk et immunforsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Villfisker skrev (Akkurat nå):

Så bra. Ikke at du fikk det, men at du ble ferdig med driten. Vi har faktisk et immunforsvar.

Nemlig👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (7 minutter siden):

At det smitter lettere betyr ikke at det er verre, pleier å være motsatt!! Og skal folk ta dose etter dose for å holde seg hjemme? 

Man trenger både flere vaksiner og mer tung isolasjon. Neste runde med nedstengninger kommer til å bli knallharde og veldig langvarige med portforbud osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Villfisker said:

Nå var vel hele poenget og signalet i det siste at man nettopp ikke ble ferdig med det. Så premisset ditt eksisterer ikke.

Hadde de ikke representert en trussel mot meg også skulle dere alle gjerne få la covid rive kroppen deres mer og mer i filler annenhver måned for all fremtid uten at jeg hadde hatt noe problemer med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Villfisker
Capt. Obvious skrev (2 minutter siden):

Man trenger både flere vaksiner og mer tung isolasjon. Neste runde med nedstengninger kommer til å bli knallharde og veldig langvarige med portforbud osv. 

Det gjør vi ikke. Jeg kommer heller ikke til å respektere et slikt portforbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubiquiti skrev (1 minutt siden):

Nå var vel hele poenget og signalet i det siste at man nettopp ikke ble ferdig med det. Så premisset ditt eksisterer ikke.

Hadde de ikke representert en trussel mot meg også skulle dere alle gjerne få la covid rive kroppen deres mer og mer i filler annenhver måned for all fremtid uten at jeg hadde hatt noe problemer med det.

Da er vel infulensa også en trussel for deg? Jeg vet jeg kan få covid igjen, og det må en bare leve med.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Ubiquiti skrev (7 minutter siden):

Det må du gjerne tro. Jeg for min del har ikke hatt et fnugg av hverken det ene eller det andre. I så fall har det vært uten at jeg har merket det.

Vi vil aldri bli kvitt sykdom fullstendig. Det vil alltid komme og gå, men kroppen blir så absolutt ferdig med infeksjoner, så lenge man samarbeider godt med den. Kroppen er faktisk veldig god på å lege seg selv. Men hvis man lever på masseprodusert utraprossesert møkk, og kun tar hensyn til prislappen, er det kanskje ikke så rart at man tåler mindre heller.

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (2 minutter siden):

Det må du gjerne tro. Jeg for min del har ikke hatt et fnugg av hverken det ene eller det andre. I så fall har det vært uten at jeg har merket det.

Vi vil aldri bli kvitt sykdom fullstendig. Det vil alltid komme og gå, men kroppen blir så absolutt ferdig med infeksjoner, så lenge man samarbeider godt med den. Kroppen er faktisk veldig god på å lege seg selv. Men hvis man lever på masseprodusert, utraprossesert møkk, og kun tar hensyn til prislappen, er det kanskje ikke så rart at man tåler mindre heller.

Vitenskapen har talt. Du blir ikke ferdig med covid, du får det igjen og igjen.

Cirka 6,33 millioner har dødd av det så langt i verden, og det er tall fra land som har en viss evne til å holde oversikt. Teller man med alle land, er det sikkert langt flere. (For ikke å snakke om dem som sliter med long covid.)

Det er sikkert en veldig god grunn til at kinesiske myndigheter skyr viruset som pesten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...