Gå til innhold

Norge på vei inn i en ny smittebølge nå igjen?


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
FrøkenMånestråle skrev (19 timer siden):

Er ikke så mye man kan gjøre med det, de fleste blir jo ikke kjempesyke nå og vaksiner kan man ta så man må bare leve med det. 

Er uansett godt å være tilbake til normalen så lenge det varer så for folk hoste og snufse så mye de vil. Nå tenker jeg ikke at det blir noen restriksjoner heller før til høsten om det blir noen, blir kanskje det siden folk gir litt faen nå, men men det tar vi når vi kommer der.

Håper det blir noen tiltak til høsten hvis det blir for kraftige smitte bølger. I alle fall det tiltaket om at folk må holde seg hjemme når de er syke. Hjelper ikke med kun anbefaling når alt for mange driter i det og går rundt syke og risikerer å smitte alle andre, når de vet selv de er syke. Jeg tror fortsatt det er grunnen til at det kommer nye bølger hele tiden. 

Vi burde virkelig fått pause fra nye bølger nå om sommeren. Jeg har ikke tid å ligge hjemme syk, med høy feber, stygg hoste og muskelverk i sommer. Men må jo det når en blir syk for å gå ut syk blant andre folk er bare dårlig gjort. 

Kaktusogsol skrev (2 timer siden):

Har det noe å si da? Er jo som en lett forkjølelse 

Ja det har noe å si for meg når det kommer smittebølger om sommeren. 

Nei det er ikke som en lett forkjølelse for alle! Forkjølelse gir sjelden feber, muskelverk og kraftig hoste som mange får med korona og influensa. 

Folk sliter sjelden etter en forkjølelse i flere uker og måneder etterpå. Korona er et drittvirus som man ikke vet på forhånd hvor hardt (eller lett) man får det. Både unge og eldre blir rammet forskjellig. Noen hardt og noen mildt og noen lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Warrior skrev (1 time siden):

Håper det blir noen tiltak til høsten hvis det blir for kraftige smitte bølger. I alle fall det tiltaket om at folk må holde seg hjemme når de er syke. Hjelper ikke med kun anbefaling når alt for mange driter i det og går rundt syke og risikerer å smitte alle andre, når de vet selv de er syke. Jeg tror fortsatt det er grunnen til at det kommer nye bølger hele tiden. 

Vi burde virkelig fått pause fra nye bølger nå om sommeren. Jeg har ikke tid å ligge hjemme syk, med høy feber, stygg hoste og muskelverk i sommer. Men må jo det når en blir syk for å gå ut syk blant andre folk er bare dårlig gjort. 

Ja det har noe å si for meg når det kommer smittebølger om sommeren. 

Nei det er ikke som en lett forkjølelse for alle! Forkjølelse gir sjelden feber, muskelverk og kraftig hoste som mange får med korona og influensa. 

Folk sliter sjelden etter en forkjølelse i flere uker og måneder etterpå. Korona er et drittvirus som man ikke vet på forhånd hvor hardt (eller lett) man får det. Både unge og eldre blir rammet forskjellig. Noen hardt og noen mildt og noen lett. 

Alle virus kan gi plager lenge etterpå 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (4 timer siden):

Det er nok bare å finne fram munnbindet og lære å holde avstand igjen. Dette er ikke over bare fordi folk er lei.

Jeg skal gladelig bruke munnbind og holde avstand hvis det blir råd om det. Da bør også butikker også skjerpe seg å fylle på spritdispenserne som ofte er tomme. 

Dette er slett ikke over fordi folk er lei. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaktusogsol skrev (4 timer siden):

Har det noe å si da? Er jo som en lett forkjølelse 

Hos noen er det som en forkjølelse men hos mange er det ikke som en lett forkjølelse. Vi må huske på at det finnes folk i samfunnet som ikke skal ha covid-19. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobella66 skrev (Akkurat nå):

Hos noen er det som en forkjølelse men hos mange er det ikke som en lett forkjølelse. Vi må huske på at det finnes folk i samfunnet som ikke skal ha covid-19. 

Da tåler de ikke andre virus heller

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, det fins da ikke folk som fortsatt er redd covid?? Alle har da skjønt det er mer eller mindre ufarlig? Mine svigers på 70 merket det knapt, min oldemor ble bare litt syk. Alle mine nærmeste ++ har hatt det og ingen ble særlig syke. Jeg trodde alle nå visste regjeringen og media hauset dette opp en million ganger størrw enn det var. 

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mobella66 skrev (6 minutter siden):

Hos noen er det som en forkjølelse men hos mange er det ikke som en lett forkjølelse. Vi må huske på at det finnes folk i samfunnet som ikke skal ha covid-19. 

Da skal de ikke ha andre virus heller. Samfunnet kan ikke stoppe fordi en liten prosent av befolkningen ikke tåler virus. Kanskje det er moder jorda måte å luke ut de svake på :) 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaktusogsol skrev (1 time siden):

Alle virus kan gi plager lenge etterpå 

Dette vil ikke enkelte få inn i skallen

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er såpass nytt og mange som ikke har blitt smittet enda.  Må gå sin vei inn som en ny influensa og det kan ta mange år før dette jevne seg ut.  Smittebølge og smittebølge. Vi lever så og si som normalt nå, smitte eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt i dag, og kjenner mange som er smittet nå. 
Men vi skal jo ikke registrere smitte noe sted, så er nok flere smittet enn det de sier. Kjipt med sykdom i ferien hvis mange blir smittet da.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/14/2022 at 5:59 PM, Warrior said:

Ja smitte bølger vil det alltid være men sånn som influensa og omgangssyke så er som oftest smitte bølgene om vinteren. Kan ikke huske det har vært noen smittebølge med influensa om sommeren før men alt er bare merkelig med dette koronaviruset. 

Kan jo hende at alt har blitt forskjøvet pga lockdowns osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Betasuppe said:

Kan jo hende at alt har blitt forskjøvet pga lockdowns osv.

Det er åpenbart det det har.

Immunitetsgjeld på andre virus vil også forekomme med masse tiltak.

Og de som så inderlig vil ha tiltak til høsten igjen mot dette, må også da akseptere det samme mot neste harde influensabølge:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/norske-sykehus-hadde-langt-flere-innlagte-i-2017-18-og-19-uten-at-noen-da-ville-stenge-ned-samfunnet/o/5-95-354347

Ellers er man en hykler.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jaja. De får bare holde på med sitt de folka der. Jeg kommer uansett ikke til å bry meg noe særlig, leve som vanlig med god håndhygiene og avstand holder jeg til vanlig uansett. Her blir det null restriksjoner å holde seg til. Blir ikke stengt igjen uansett. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Warrior skrev (På 14.6.2022 den 14.39):

Så på vg at at det ser ut til at Norge er på vei inn i en ny smittebølge i følge fhi.

Nå på sommeren? Hva er det med dette drittviruset? 😡

Alt annet sykdommer kommer mest i bølger på vinterhalvåret mens korona skal komme hele året altså? Skal vi ligge med feber, muskelsmerter, hodepine, kraftig hoste, slapp og dårlig hele sommeren også nå? Nå når vi skal ha det gøy hele sommeren så skal plutselig korona ødelegge? 

Og er det sant at folk kan få angst og depresjon etter en langvarig koronainfeksjon? Hvordan blir det når jeg alt sliter så mye fra før? Det er jo  ikke rart at jeg er redd for å bli syk når dette viruset høres så fælt ut.

Blir det aldri mer som før korona? Bare nye bølger hele tiden? 

vi har smittebølger hele tiden av alskens virus. Corona er kommet fir å bli slik som norovirus, og influensa og div forkjølelser osv.. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Ja, det er ventet en liten smittebølge på sensommer/høst pga at den nyeste varianten av omikron smitter lett.  Man kan faktisk se antydningen allerede pga litt økning i innleggelser og smittetall.

Følger litt med av gammel vane.

Det gjelder også Danmark.  

«Coronasmitten stiger i hele Danmark. Fra uge 22 til uge 23 er der sket en stigning på 53 procent i antallet af bekræftede coronatilfælde fra 3805 tilfælde til 5830 tilfælde»

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Warrior
Anonymburker skrev (17 timer siden):

På tide å glemme corona nå.

Hadde det vært så enkelt så hadde det ikke vært noe problem. 

Hadde vært en drøm at korona bare forsvant for godt, aldri mer smitte bølger på grunn av korona, kun de vanlige sykdommene vi har fra før av som forkjølelser, omgangssyke osv.. Da hadde alt vært bedre og enkelt å glemme hele det unødvendige viruset korona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warrior skrev (1 time siden):

Hadde det vært så enkelt så hadde det ikke vært noe problem. 

Hadde vært en drøm at korona bare forsvant for godt, aldri mer smitte bølger på grunn av korona, kun de vanlige sykdommene vi har fra før av som forkjølelser, omgangssyke osv.. Da hadde alt vært bedre og enkelt å glemme hele det unødvendige viruset korona.

Du får tenke på det som det. Det vil bli behandlet som det, og de færreste vil bry seg om det. De "vanlige sykdommene" hadde også et slikt opphav. Eneste grunnen til at korona ble et problem er at man ikke hadde immunitet. Nå har de fleste av oss det. Vi blir sikkert smittet igjen og igjen, men man tenker ikke noe større over det. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (På 15.6.2022 den 20.04):

Testet positivt i dag, og kjenner mange som er smittet nå. 
Men vi skal jo ikke registrere smitte noe sted, så er nok flere smittet enn det de sier. Kjipt med sykdom i ferien hvis mange blir smittet da.

Det er typisk at mange blir smittet av forkjølelse, influensa osv i ferier. Sånn har det alltid vært for da slapper kroppen mer av og kanskje er det det som gjør det? Har selv vært syk og ligget på sykehus den ene gangen - i to ferier i utlandet 😂 To ødelagte ferier. Gadd ikke kreve ny ferie noen av gangene for har alltid feriedager nok. Ikke belastet jeg forsikringsselskapet heller for hadde ikke forlangt verken dokumentasjon av sykehus eller lege - sykehusinnleggelsen var jo via reiseforsikringen men gadd ikke papirmøllen for de kronene og egenandelen 😂

Men uansett er det ikke uvanlig å bli syk i ferien corona eller ikke 😊

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Jeg leste i dag at det var mest smitte i aldersgruppen 50-59.  Det sto også at den immuniteten vi hadde etter vaksinene var på vei nedover og at omikon smitter lettere enn delta.  Det er også grunnen til økning i sykehusinnleggelser. Det var også noe om at det antakelig var mindre lang covid av omikron enn de tidligere.  
Men fortsatt ingen alvorlig situasjon.

Jeg tipper at vaksinerunde 4 skjer til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...