AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #81 Del Skrevet 11. juni 2022 Jeg hadde kommet, siden det tross alt er viktigst å feire bryllupsparet, men hadde syntes det var rimelig spesielt og ganske kjipt å måtte ta med 😅 Men det sier man jo ikke høyt. Jeg har ikke vært i mange bryllup, men alle har hatt fri bar, null problemer. Bare god stemning til langt utpå morgenkvisten. Anonymkode: ef086...432 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 11. juni 2022 #82 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man får jo selvsagt mat og drikke hele bryllupet, men ikke nødvendigvis alkohol. (Noen bryllup er helt uten alkohol og kanskje veldige gode grunner til.) Men man har et valg om å ta med mer alkohol hvis man ønsker - altså FRIVILLIG! Man får jo servert alkoholfri drikke fra start til kveld uansett. Anonymkode: a69c8...add Vel, da må man vite menyen på forhånd, sånn at man kan ta med seg riktig drikke til riktig rett. AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kunne jo selvsagt si at det serveres alkohol til mat og dessert, men ikke mer og ikke kan hverken ta med eller kjøpe der (fordi det er noen fra kg som mener det er ufint 🙊.) Da synes jeg faktisk det er bedre at gjestene kan ta med seg hvis de ønsker. Anonymkode: a69c8...add Ja, ja, sitte der med polposer under bordet under middagen, så helt utrolig stilig opplegg. AnonymBruker skrev (1 time siden): Dikterer du hvordan mat som skal serveres, hva slags lokalet det skal være, hvordan pynten skal være etc? Synes sånne holdninger er utrolig ufint og legger unødvendig press på brudeparet som allerede har mye allerede. Anonymkode: a69c8...add Det presset har brudeparet lagt på seg selv. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det finnes også bryllup hvor folk gir en viss sum for å være med i stede for gaver, for å finansiere bryllupet. Folk som tar med matretter i stede for gaver. Anonymkode: a69c8...add Ja, brudeparet glemmer av sin rolle som vertskap og lar gjestene finansiere bryllupsfesten..... Mange brudepar er frekke og skal også ha gave i tillegg. AnonymBruker skrev (1 time siden): . Er det sånn at bryllup skal måtte koste shorta for at enkelte skal bli fornøyd? At ikke brudeparet får lov å bestemme selv for vi har så mange uskrevne regler og normer? "Man kan ikke gifte seg før man har spart opp eller har 150.000,- til fri bar, flott middag og lokaler, fotobooth osv osv" Anonymkode: a69c8...add Vel, vi har en del normer og uskrevne regler og en av dem er å holde et bryllup som man klarer å betale selv. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er brudeparets dag og man er med å feire dagen deres, helt frivillig. Ærlig talt! Nordmenn i et nøtteskall. Her gjelder det visst bare meg og meg. Anonymkode: a69c8...add Mange brudepar blir veldig meg, meg, meg der de brauter seg frem med "brudeparets dag" og ikke en gang klarer å behandle sine gjester som gjester, men skal ha dem til å finansiere festen deres i tillegg til utgiftene det er med å være gjest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 11. juni 2022 #83 Del Skrevet 11. juni 2022 Reagerer ikke nevneverdig på det - en del steder i utlandet så er det veldig vanlig med B.Y.O (Bring your own) . Så tenker at om brudeparet ønsker det slik så why not. I eget tilfelle så hadde jeg neppe kjørt den varianten, men heller gått for et litt mindre bryllup og ordnet med drikke selv. Reagerer uansett ikke på at andre gjør noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 11. juni 2022 #84 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Selv synes jeg det er veldig rigid å tenke at i bryllup serverer man alkohol uten unntak. Alkohol er vanlig i vår kultur men det er jo også et rusmiddel og ikke alle vil ha det i sitt bryllup. For et brudepar som ikke drikker vil det jo ofte være unaturlig for dem å skulle servere gjestene alkohol på en dag der de feirer at de er gift. Jeg synes også at man egentlig ikke trenger noen unnskyldning til å ikke ville servere alkohol. Anonymkode: ae328...5e6 Det er helt sant og jeg er i grunnen enig. Men isåfall har man servering uten alkohol. En ber ikke gjestene som evt ønsker alkohol om å ta med egen. Da er det enten eller tenker jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #85 Del Skrevet 11. juni 2022 O.G. skrev (1 time siden): Vel, da må man vite menyen på forhånd, sånn at man kan ta med seg riktig drikke til riktig rett. Jeg snakker ikke om å ha med alkohol til middagen, men etter middagen og kaffe og kaker. O.G. skrev (1 time siden): Det presset har brudeparet lagt på seg selv. Nei, det er sånne holdninger og forventninger du har som skaper sånn press. O.G. skrev (1 time siden): ja, sitte der med polposer under bordet under middagen, så helt utrolig stilig opplegg. Noen er kanskje litt mer løsningsorientert enn deg 🤷♂️ O.G. skrev (1 time siden): Mange brudepar er frekke og skal også ha gave i tillegg. Nå snakker jeg ikke om gaver i tillegg, men i stede for. Tydeligvis nok av frekke og kravstore gjester også. O.G. skrev (1 time siden): Vel, vi har en del normer og uskrevne regler og en av dem er å holde et bryllup som man klarer å betale selv. Det er ikke snakk om å ikke klare å betale selv. Se tidligere svar. O.G. skrev (1 time siden): Mange brudepar blir veldig meg, meg, meg der de brauter seg frem med "brudeparets dag" og ikke en gang klarer å behandle sine gjester som gjester, men skal ha dem til å finansiere festen deres i tillegg til utgiftene det er med å være gjest. Et bryllup handler om brudeparet. Hva er det du tror det handler om, deg? 😅 Når folk bruker ufattelig store summer på én dag og ufattelig mange timer til planlegging, så sitter man faktisk å påpeker alt brudeparet gjør feil. Hvor lavmål går det an å bli? Jeg forstår jo at du aldri har arrangert et bryllup eller forstår særlig av det. Jeg snakker, nok engang, ikke om at andre skal finansiere bryllupet deres. Det er også, IGJEN, heeeeeeeelt frivillig å gå i bryllup. Tenker folk ikke vil ha slike holdninger i bryllupet sitt som enkelte har her, så likegreit at man blir hjemme mens man sitter å snakker ned hver og en. Anonymkode: a69c8...add 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heydayotheinterweb Skrevet 11. juni 2022 #86 Del Skrevet 11. juni 2022 Ville invitert max 6 personer og de har vett nok til å ta med sin egen alko fordi de vet de vil ha mere når de blir dritings. Er så glad jeg slipper dette innlærte, indoktrinerte livet av normer dere på død og liv er blitt fortalt dere MÅ leve for å passe inn. I pity you! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 11. juni 2022 #87 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 10.6.2022 den 15.35): Ta det helt med ro, det er ikke mitt bryllup 😉 Vi skal i et bryllup etter sommeren hvor vertskapet har valgt å gjøre det slik at gjester tar med alkohol. Vi synes det er helt i orden og gleder oss til å få feire de. Men har hørt at folk synes det er en uting, og lurer egentlig på hvorfor det 🤷♀️ Ts Anonymkode: 19856...6e9 Jeg hadde ikke hatt noe i mot å ta med drikke selv. Mye greiere med drikke man faktisk liker 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 11. juni 2022 #88 Del Skrevet 11. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå snakker jeg ikke om gaver i tillegg, men i stede for. Tydeligvis nok av frekke og kravstore gjester også. Anonymkode: a69c8...add Noe i helvete defensiv du ble da. Endret 11. juni 2022 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #89 Del Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 10.6.2022 den 14.04): Så dere ville heller vært hjemme enn å ta med egen alkohol for å feire et vennepar som gifter seg? Ts Anonymkode: 19856...6e9 Absolutt ja Anonymkode: d598a...f27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 12. juni 2022 #90 Del Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 10.6.2022 den 14.04): Så dere ville heller vært hjemme enn å ta med egen alkohol for å feire et vennepar som gifter seg? Ts Anonymkode: 19856...6e9 Med mindre invitasjonen først kom å så blei trukket tilbake hadde jeg ikke merket noe. Jeg hadde kuttet i gjestelista. Men igjen så synes jeg også at kaffegjester feks er en uting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #91 Del Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 11.17): KG er virkelig et sted for seg selv. Nå har jeg snakket om bryllup med familie, venner og kollegaer i snart et år, men jeg leste jo her inne først. Her inne: "har dere ikke FRI bar så får dere faen meg bare drite i å holde bryllup tenk så frekt å invitere gjester uten fullstendig fri flyt av alkohol da får dere heller invitere færre MEN du må be alle søskenbarn hvis du ber noen av dem og alle gjester må få ha med partner og har du ikke råd til ALT dette så gi faen i alt sammen!!!" Folk i virkeligheten når jeg sier vi er i tenkeboksen rundt fri bar: Fri bar? Hva betyr det? Åh, det har jeg aldri hørt om engang. - veninne som har vært i seks bryllup Hvem i alle dager har det? Det er da absolutt INGEN i verden som forventer det? - så og si nøyaktig respons til alle mine venner i 30-årene Nei nei nei, det må dere ikke finne på! - foreldre på begge sider "Ikke vanlig"(...) "Anfebales ikke" - hotellet Det ville jeg aldri hatt i mitt bryllup! - veninne som har jobbet i et titalls bryllup Er dere helt gærne? Folk har da penger sjæl - folk flest Anonymkode: f1d27...74b Haha, sorry! Idiot! Anonymkode: d598a...f27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #92 Del Skrevet 12. juni 2022 Kommer helt an på anledningen. På en vanlig fest syns jeg fint folk kan stå for alkohol selv, i bryllup så hadde jeg nok heller spart litt lengre, slik at jeg kunne kjøpt inn noe vin og øl til maten, og et par enheter ellers. Bryllup er dyrt. Anonymkode: 7a6d6...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #93 Del Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 14.17): Man blir invitert til et bryllup. Og det er helt frivillig å komme. Synes man den 100 lappen på øl eller vin er for mye kan man la vær å ta med eller la vær å komme. Hvis man ser på det som en byrde som tar både tid og penger, kan man være hjemme. Brudeparet bruker enormt med penger og tid på et bryllup. Anonymkode: a69c8...add 100-lapp faktisk. Artig du Anonymkode: a5dde...b2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
S&E Skrevet 13. juni 2022 #94 Del Skrevet 13. juni 2022 Vi har valgt at vi kjøper inn drikke, både brus og alkohol til middagen. Videre tar gjestene med seg drikke selv.. Vi har snakket med dei fleste av gjestene og hørt hva de mener og alle er enig i at dette er en god løsning så alle har noe dei liker.. Men servere drikke til maten bør dere klare. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #95 Del Skrevet 14. juni 2022 Vi inviterte over 100 gjester, hadde fri bar og betalte i underkant av 200 000 kr for hele bryllupet. Noe annet hadde vært rart. Hadde følt meg rimelig smålig om vi på noen måte ba gjestene betale for alkoholen selv eller i verste fall ta med! Hvem gjør sånt mot en gjest? Anonymkode: 27e91...105 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #96 Del Skrevet 14. juni 2022 On 6/10/2022 at 5:58 PM, AnonymBruker said: Jeg har vært regelmessig i bryllup i tredve år nå, i alt fra leid klubbhus på bygda til herregårder og slott. jeg har aldri noen opplevd eller hørt om medbrakt alkohol i bryllup. Jeg har forsåvidt ikke hørt om bryllup uten vin til maten og kaffe avec heller. Medbrakt til maten høres jo helt merkelig ut. Da må man jo nesten få vite menyen på forhånd og så ta med seg flere flasker slik at det skal passe til de ulike rettene? Og hvitvin blir umulig å holde kjølig både til maten og til festen etterpå. Det vil jo se veldig rotete ut på bordene når alle sitter der med ulike flasker foran seg? Ikke så fryktelig stilig akkurat. For ike å snakke med når alle skal sprette hver sin champagne til velkomstdrink. Anonymkode: 4c6c8...446 Akkurat dette tenkte jeg også. Har som AB over regelmessig vært i bryllup i 20+ år, sikkert 20 i Norge og 5 i utlandet. Har absolutt aldri vært borti at gjestene skal ta med egen drikke..eller forrett eller dessert for den saks skyld Anonymkode: 6f148...27f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #97 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi inviterte over 100 gjester, hadde fri bar og betalte i underkant av 200 000 kr for hele bryllupet. Noe annet hadde vært rart. Hadde følt meg rimelig smålig om vi på noen måte ba gjestene betale for alkoholen selv eller i verste fall ta med! Hvem gjør sånt mot en gjest? Anonymkode: 27e91...105 Sikkert de som ikke har 200 000,- å svi av på bryllup 😉 Ts Anonymkode: 19856...6e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #98 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Sikkert de som ikke har 200 000,- å svi av på bryllup 😉 Ts Anonymkode: 19856...6e9 Da utsetter du bryllupet til du har råd! Makan. Anonymkode: 27e91...105 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 14. juni 2022 #99 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Da utsetter du bryllupet til du har råd! Makan. Anonymkode: 27e91...105 Jepp, eller inviterer færre. Vi valgte å heller ha et lite intimt bryllup hvor vi dekket alt, også alkohol, enn et dyrt stort bryllup for vi enten måtte spart flere år eller ikke kunne stått for ordentlig servering. Det er bryllup det er snakk om. Ikke en vanlig fest. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #100 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da utsetter du bryllupet til du har råd! Makan. Anonymkode: 27e91...105 Synes slike mennesker som deg er fascinerende. Hvorfor er det så viktig for deg å få alkohol servert, og hvorfor blir du irritert når andre velger noe annet enn deg? Ts. Anonymkode: 19856...6e9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå