Gå til innhold

Mange gjester, men be gjestene ta med alkohol.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva hadde dere valgt? Invitere alle dere kjenner til en stor fest, men ikke servere annet enn mineralvann. Eller halvert gjestelisten og servert vin/øl til maten? 

 

Anonymkode: 19856...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halvert gjestelisten. Mener at man som vert skal stå for både mat og drikke 

Anonymkode: c779c...19e

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på anledningen til festen.

Men jeg synes den generelt er greit å ta med egen alkohol. Unntaket er bryllup. Alkohol er dyrt og alle har ulike preferanser, å ikke sponse andres fyll er greit. Men brus og alkoholfri øl bør du ha.

Anonymkode: c2d4a...f8a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit å ta med seg egen drikke på en stor fest. Det blir jo veldig dyrt for en person. Og man ønsker jo at folk skal ha råd til å invitere på fest. Å spandere mat er mer enn nok

Anonymkode: e8cd0...afa

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om bryllupsfest, så synes jeg dere som vertskap skal stå for mat og drikke. Har dere ikke råd til det må dere kutte i gjestelisten.

Anonymkode: a5dde...b2a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En mellomting er vanlig her. Served gjerne øl/vin til maten, et glass eller to,  men til festen utover kvelden har folk med seg ekstra selv.

Anonymkode: 03f8f...ae2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Halvert gjestelisten. Mener at man som vert skal stå for både mat og drikke 

Anonymkode: c779c...19e

 

ti10 skrev (13 minutter siden):

Færre gjester og servert vin/øl til maten.

Så dere ville heller vært hjemme enn å ta med egen alkohol for å feire et vennepar som gifter seg? 

Ts 

Anonymkode: 19856...6e9

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

 

Så dere ville heller vært hjemme enn å ta med egen alkohol for å feire et vennepar som gifter seg? 

Ts 

Anonymkode: 19856...6e9

Det er ikke SÅ morsomt å gå i bryllup, og det er iallefall ikke  morsomt å gå på en fest du vet paret ikke har råd til.  Såfremt dere er over 20 år så spanderer dere mat og drikke på gjestene. Kanskje vente med bryllupet til dere har bedre råd? 

Anonymkode: 47011...d34

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke SÅ morsomt å gå i bryllup, og det er iallefall ikke  morsomt å gå på en fest du vet paret ikke har råd til.  Såfremt dere er over 20 år så spanderer dere mat og drikke på gjestene. Kanskje vente med bryllupet til dere har bedre råd? 

Anonymkode: 47011...d34

Generelt er bryllup dyrt. Vi har valgt å servere alkohol til maten, men når festen begynner kan de som vil drikke medbrakt drikke. Noe som er helt normalt, eller at man har bar der gjestene betaler for drikken. 

Ts, det er din dag og dere som bestemmer. Hvis det er viktigere for dere å invitere alle, men da droppe å betale for alkohol, så gjør dere det 😊 

Anonymkode: a69c8...add

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt latterlig at alkohol er så utrolig viktig at folk heller vil la være å bli invitert enn å gå i et bryllupp hvor de ikke får gratis alkohol.. 

Jeg er ikke oppvokst med at alkohol er et must, så jeg hadde invitert alle jeg er glad i, og ikke hatt alkohol. 

Om man synes alkohol er viktigere enn menneskene man er glad i, så har man et problem. 

Anonymkode: 4ff66...d57

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvert gjestelista, selvfølgelig. Medbrakt er harry, uansett. 

Men man trenger ikke sponse andres fyll. I motsetning til mange som mener at brudeparet tar hele kvelden synes jeg det er helt innafor med aperitiff + drikke til maten + kaffe-avec. Så lenge det er nok drikke til maten, ikke 3* 1,2ml glass gjennom en femtimers middag. 

Anonymkode: ffde2...ab7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva hadde dere valgt? Invitere alle dere kjenner til en stor fest, men ikke servere annet enn mineralvann. Eller halvert gjestelisten og servert vin/øl til maten? 

 

Anonymkode: 19856...6e9

Bare invitert så mange gjester som jeg kunne traktere med så masse mat og drikke de ønsker seg hele dagen/kvelden/natten ut.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er ikke SÅ morsomt å gå i bryllup, og det er iallefall ikke  morsomt å gå på en fest du vet paret ikke har råd til.  Såfremt dere er over 20 år så spanderer dere mat og drikke på gjestene. Kanskje vente med bryllupet til dere har bedre råd? 

Anonymkode: 47011...d34

Ta det helt med ro, det er ikke mitt bryllup 😉

Vi skal i et bryllup etter sommeren hvor vertskapet har valgt å gjøre det slik at gjester tar med alkohol. Vi synes det er helt i orden og gleder oss til å få feire de. Men har hørt at folk synes det er en uting, og lurer egentlig på hvorfor det 🤷‍♀️

Ts

Anonymkode: 19856...6e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ta det helt med ro, det er ikke mitt bryllup 😉

Vi skal i et bryllup etter sommeren hvor vertskapet har valgt å gjøre det slik at gjester tar med alkohol. Vi synes det er helt i orden og gleder oss til å få feire de. Men har hørt at folk synes det er en uting, og lurer egentlig på hvorfor det 🤷‍♀️

Ts

Anonymkode: 19856...6e9

Helt normalt at gjester tar med medbrakt drikke eller kjøpet drikke etter kaffe og kaker, men brudeparet ordner alkohol under maten. 

Anonymkode: a69c8...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ta det helt med ro, det er ikke mitt bryllup 😉

Vi skal i et bryllup etter sommeren hvor vertskapet har valgt å gjøre det slik at gjester tar med alkohol. Vi synes det er helt i orden og gleder oss til å få feire de. Men har hørt at folk synes det er en uting, og lurer egentlig på hvorfor det 🤷‍♀️

Ts

Anonymkode: 19856...6e9

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt normalt at gjester tar med medbrakt drikke eller kjøpet drikke etter kaffe og kaker, men brudeparet ordner alkohol under maten. 

Anonymkode: a69c8...add

Ingenting av det der er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Så dere ville heller vært hjemme enn å ta med egen alkohol for å feire et vennepar som gifter seg? 

Ts 

Anonymkode: 19856...6e9

Ikke meg du spør men jeg svarer uansett siden jeg er enig med de du siterte.

 

Jeg hadde nok uansett kommet men hadde tenkt at det var et utrolig gnient brudepar. 

Anonymkode: a603a...a95

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det er helt latterlig at alkohol er så utrolig viktig at folk heller vil la være å bli invitert enn å gå i et bryllupp hvor de ikke får gratis alkohol.. 

Jeg er ikke oppvokst med at alkohol er et must, så jeg hadde invitert alle jeg er glad i, og ikke hatt alkohol. 

Om man synes alkohol er viktigere enn menneskene man er glad i, så har man et problem. 

Anonymkode: 4ff66...d57

Det handler ikke om alkoholen i seg selv. Kutt gjerne ut alkoholen for å spare penger. 

Men å be gjestet om å ta med egen drikke til et bryllup, ja det synes jeg er frekt. Det er jo som å si at man må ta med egen dessert/kake.

Anonymkode: a603a...a95

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Så dere ville heller vært hjemme enn å ta med egen alkohol for å feire et vennepar som gifter seg? 

Ts 

Anonymkode: 19856...6e9

Hadde vi vært ett av de parene som hadde blitt utelukket så hadde vi nok ikke vært så voldsomt nære i utgangspunktet. 

Anonymkode: c779c...19e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Så dere ville heller vært hjemme enn å ta med egen alkohol for å feire et vennepar som gifter seg? 

Ts 

Anonymkode: 19856...6e9

Når du etterhvert i tråden nevner at du er gjest, ikke brudepar, så er svaret mitt på dette; 

Nei, jeg ville ikke blitt hjemme. Jeg ville tenkt "rart, jaja, de har vel sine grunner". Mulig rynket på nesa om ønskelista samtidig var på nivået 1000.- 5000 kroner. Eller om bruden dukket opp i en kjole til 200 000, eller de reiste på bryllupsreise for 100 000. Og så møtt.

Hadde det vært mitt bryllup ville jeg ikke gjort det slik. Med mindre vi først giftet oss mindre/privat. Deretter arrangerte en stor hagefest, med "gaven er at du kommer". 

Det handler om at hele festen kjøres i samme stil. Ellers fremstår det bare gnitent. 

Anonymkode: ffde2...ab7

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...