FruFiolett Skrevet 30. september 2022 Forfatter #121 Del Skrevet 30. september 2022 14dpo, begynte å spotte så smått igår, så da kommer nok mensen idag - eller senest imorgen. Er bare kjipt sett og slett🙄😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 30. september 2022 #122 Del Skrevet 30. september 2022 For noe dritt 😩 God klem til deg ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 30. september 2022 #123 Del Skrevet 30. september 2022 Så kjedelig.. Håper du får en grei helg til tross for kjipe nyheter ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 1. oktober 2022 Forfatter #124 Del Skrevet 1. oktober 2022 Tusen takk dere🥰 SD2 idag, mensen kom for fullt igår, så da er pp4 også offisielt over🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 3. oktober 2022 Forfatter #125 Del Skrevet 3. oktober 2022 SD4, og jeg er igang med Letrozol igjen. Men, vi har bestemt oss for at det ikke blir prøving nå i oktober, og heller ikke i november. Jeg vet det er en avgjørelse som ikke alle støtter, og jeg har full forståelse for det. Det høres ut som om vi ikke er helt seriøse i prøvingen, på en slags måte? Og det er kanskje et snev av sannhet i det, men vi velger selvfølgelig det som er det beste for vår familie, og det er per nå å ikke planlegge barn med termin i juli og august. Misforstå meg rett, vi ønsker oss fortsatt veldig et tredje barn❤️ Men vi tar disse valgene basert på behovene til de to barna vi har fra før og hva vi tenker er best for dem, og for oss føles det riktigere å sette det først, og heller skyve litt på det ønsket vi som foreldre har om å utvide familien med enda en liten en. Det ønsket fremstår faktisk ikke så viktig (lenger) som de barna vi allerede har, og det føles fint å ha det perspektivet❤️ Og så får vi se hva desember og våren vil bringe, og om vi får ønsket om en tredjemann oppfylt da eller ikke🤞🏼❤️ Jeg kommer til å fortsette med Letrozol for å opprettholde syklusen, så jeg skal innrømme at det blir litt rart å plutselig være forsiktig rundt EL istedenfor å peise på akkurat de dagene😅 Men satser på at de neste månedene går fort🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 17. november 2022 #126 Del Skrevet 17. november 2022 Jeg synes det må være helt innafor å planlegge på den måten! Dere har en hel familie og en hverdag som skal gå opp, og jeg skjønner godt ønsket om å unngå de månedene. Ingen har da noe med når dere gjør hva 🥰 Jeg har allerede bestemt at dersom vi blir prøvere igjen, skal termin planlegges etter årstiden det er roligst for mannen på jobb 😆 Alle har sine hensyn de må ta, og det har ikke noen noe med synes jeg. Gleder meg til fortsettelsen mot jul og nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 29. november 2022 Forfatter #127 Del Skrevet 29. november 2022 boblevann skrev (På 17.11.2022 den 11.22): Jeg synes det må være helt innafor å planlegge på den måten! Dere har en hel familie og en hverdag som skal gå opp, og jeg skjønner godt ønsket om å unngå de månedene. Ingen har da noe med når dere gjør hva 🥰 Jeg har allerede bestemt at dersom vi blir prøvere igjen, skal termin planlegges etter årstiden det er roligst for mannen på jobb 😆 Alle har sine hensyn de må ta, og det har ikke noen noe med synes jeg. Gleder meg til fortsettelsen mot jul og nyttår! Ååå, tusen takk for dette (selv om jeg ser det så innmari sent da!)❤️ Helt enig med deg - vi har alle ulike hensyn, og det føles helt riktig å ta de hensynene🥰 Men idag er jeg på SD2, så nå er vi offisielt (heller, ikke offisielt ut til folk da, men offisielt her inne i dagboka😅) igang med prøvingen igjen! Så nå blir det spennende tider fremover🤞🏼🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi2018 Skrevet 30. november 2022 #128 Del Skrevet 30. november 2022 Så spennende at dere er i gang igjen 🤗 Krysser fingrene for at dette blir mnd 🤞🏼❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 5. desember 2022 Forfatter #129 Del Skrevet 5. desember 2022 Tussi2018 skrev (På 30.11.2022 den 19.44): Så spennende at dere er i gang igjen 🤗 Krysser fingrene for at dette blir mnd 🤞🏼❤️ Tusen takk🥰🥰 SD 8, og basert på de tidligere sykluser med Letrozol så skal EL komme mandag eller tirsdag om en uke. Så satser på å starte testingen før helgen tenker jeg, skal på ingen måte gå glipp av EL😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 11. desember 2022 Forfatter #130 Del Skrevet 11. desember 2022 SD15, og ifølge «planen» skal EL-testen være positiv imorgen. Den er sterk, men ikke sterk nok idag, så jeg satser på at det stemmer, for vi prøver annenhver-dag-strategien denne syklusen. Ideelt sett ser jeg for meg sex dagen før og dagen etter EL/pos EL-test for å potensielt ha noen svømmere liggende klare OG tilføre noen ca når egget slipper/akkurat har sluppet. Satser på at selv med mye dårlige svømmere så kan noen flere samles opp ved å ha ca 48 timer mellom hver utløsning🤞🏼 Jeg vet jo at dette blir veldig teoretisk/teknisk og kanskje ikke har noe å si i det hele tatt, men jeg liker tanken på at man kan prøve å gjøre en innsats for å optimalisere. Krysser fingrene for at det er én eneste liten svømmer som klarer å gjøre jobben sin denne gangen🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 12. desember 2022 Forfatter #131 Del Skrevet 12. desember 2022 SD15, og EL-testene er ikke heeeeelt positive, selv om når jeg tar ut pinnen fra den digitale så ser den rimelig close ut (ja, jeg vet at jeg ikke skal ta den ut, klarer ikke la være allikevel😅). Mulig det ikke er før imorgen? Da ryker jo egentlig planen om dagen før og etter pos test, men det får jo bare være. Sex igår og sex imorgen, og potensielt to dager etter det igjen, og så får det være forsøket denne perioden. Spennende tid i vente etter det, kan jo potensielt bli tidenes beste julegave🤞🏼🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 13. desember 2022 Forfatter #132 Del Skrevet 13. desember 2022 SD16, og jeg drister meg til å si 1dpo. EL-testen var faktisk helt blank igjen idag, så det må rett og slett ha skjedd enten noen timer før eller noen timer etter testene jeg tok igår kveld. Jeg vet jo at jeg har eggløsning med Letrozol, så jeg antar at jeg bare ikke traff med testene - sånn går det når jeg bare ender opp med å teste én gang i døgnet. Note to self til neste gang😅 Det ble i alle fall aksjer både søndag og idag, så det ble vel så bra som det kan bli tenker jeg. Det er uansett ikke sååå farlig med nøyaktig tidspunkt, jeg tenker at jeg teller fra igår, og så skal jeg prøve å ikke teste før 14 dpo for å være sikker. Satser på at jeg klarer det😅🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 16. desember 2022 Forfatter #133 Del Skrevet 16. desember 2022 4dpo, og jeg frister meg til å si allerede. Nå skjer det så mye hyggelig om dagen og det er en så fin tid at jeg rett og slett ikke rekker å tenke så mye. Ganske deilig for meg som alltid overtenker absolutt alt🙈 Lurer veldig på når jeg skal satse på å teste - eller hvor lenge jeg klarer å vente😬😅 Jeg burde jo bare vente til forventet mens, så jeg skal ha det som mål😅 Spent på å se om jeg klarer🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 26. desember 2022 Forfatter #134 Del Skrevet 26. desember 2022 Våknet opp med mensen og en skikkelig skuffelse idag. Har ikke tatt en eneste test denne gangen, og det skyldes nok at det har skjedd mye annet disse dagene, men akkurat det føles bra. At det ikke gikk denne mnd heller derimot, det føles veldig kjipt. Jeg begynner nok å innse at det trolig ikke blir noen tredje baby på oss, og selv om vi ikke har tenkt til å gi det opp helt enda, så føles det allikevel trist akkurat idag. Jeg vet jo at sjansen er liten, og har vært inneforstått med at oddsen er dårlig helt fra vi begynte å prøve, men det er ett eller annet veldig tydelig og brutalt når mensen dukker opp, det blir et slag i trynet. Så idag føles det litt vondt rett og slett😔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 8. januar 2023 Forfatter #135 Del Skrevet 8. januar 2023 Hei, og godt nyttår i dagboka! Det er ikke akkurat voldsom action i denne boka for tiden, men det har rett og slett vært for mye annet på programmet de siste ukene. Men, idag er det SD13, og det er semi-sterk strek på EL-testen, så det betyr vel at EL er rett rundt hjørnet! 🤞🏼 Skal prøve å få testet både morgen og kveld (og kanskje innimellom der og😅) i håp om å treffe med en positiv digital test denne gangen, det er liksom noe oppløftende med å se det smilefjeset🙈🥰 Vi kjører annenhver dag-taktikken denne gangen også, jeg har ikke troa på hver dag lengre, da jeg tror det er enda mindre sjanse for at det samles opp noen gode svømmere🤔 Håperhåperhåper det går nå🤞🏼🤞🏼🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 9. januar 2023 Forfatter #136 Del Skrevet 9. januar 2023 Ok, så, mye har skjedd det siste døgnet! I natt våknet jeg nemlig med ganske kraftig murringer i området rundt den venstre eggstokken (altså, sånn ca da), som relativt raskt eskalerte til en smerte som virkelig var helt uutholdelig vondt! Jeg lå til slutt i senga og skreik av smerte mens hele kroppen ristet i skikkelige frostrier, og mannen ringte til slutt til legevakta, for jeg tror oppriktig han var redd for hva som skjedde. Det var for så vidt lite hjelp å få, de ba meg ta smertestillende - og det gjorde jeg selvfølgelig, men egentlig mens vi hadde de på tråden begynte smertene å avta igjen, kanskje sånn 20 minutter etter at det toppet seg. Etter relativt kort tid var det bare «vanlige» EL-smerter igjen, og det har for så vidt vedvart gjennom hele dagen idag. Hva i all verden skjedde? Jeg skal til legen imorgen tidlig, så får høre hva hun sier. Men jeg mistenker at det må ha sprukket en cyste eller noe? Jeg var jo hos gynekolog i juni og han nevnte ikke noe om noen cyste, men det kan sikkert komme i løpet av kort tid🤔 Det var virkelig noe av det vondeste jeg har opplevd faktisk, og jeg har både hatt gallestein og blindtarmbetennelse! Jeg tok også en EL-test nå i ettermiddag, for idag er jo egentlig SD14, men den var helt blendahvit igjen. Så jeg skjønner virkelig ikke dette. Spent på hva legen sier imorgen😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 9. januar 2023 #137 Del Skrevet 9. januar 2023 Å fytti det høres ut som en skikkelig vond natt. Jeg pleier og å få ganske kraftig vondt i den eggstokken som slipper egget. Så tørr ikke tenke hvor vondt det gjør om det eskalerer så sinnsykt. Håper legen har noen svar. Men tror du ikke det var en cyste som sprakk ja? Høres jo litt slik ut. Jeg aner dog ikke hvor fort disse cystene kan komme. Men er jo en stund siden juni. Lykke til hos legen i morgen 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 10. januar 2023 Forfatter #138 Del Skrevet 10. januar 2023 Kakaoen skrev (18 timer siden): Å fytti det høres ut som en skikkelig vond natt. Jeg pleier og å få ganske kraftig vondt i den eggstokken som slipper egget. Så tørr ikke tenke hvor vondt det gjør om det eskalerer så sinnsykt. Håper legen har noen svar. Men tror du ikke det var en cyste som sprakk ja? Høres jo litt slik ut. Jeg aner dog ikke hvor fort disse cystene kan komme. Men er jo en stund siden juni. Lykke til hos legen i morgen 🙂 Tusen takk! Ja, fytti, det var skikkelig smertefullt altså! 😱 Men jo, legen trodde også at det var en cyste som sprakk - eller eventuelt en cyste som har «slått krøll på seg» som hun sa😖 Ble henvist til han samme gynekologen som skrev ut Letrozol til meg, spent på hva han kan si om saken😅😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 13. januar 2023 #139 Del Skrevet 13. januar 2023 FruFiolett skrev (På 9.1.2023 den 19.12): Ok, så, mye har skjedd det siste døgnet! I natt våknet jeg nemlig med ganske kraftig murringer i området rundt den venstre eggstokken (altså, sånn ca da), som relativt raskt eskalerte til en smerte som virkelig var helt uutholdelig vondt! Jeg lå til slutt i senga og skreik av smerte mens hele kroppen ristet i skikkelige frostrier, og mannen ringte til slutt til legevakta, for jeg tror oppriktig han var redd for hva som skjedde. Det var for så vidt lite hjelp å få, de ba meg ta smertestillende - og det gjorde jeg selvfølgelig, men egentlig mens vi hadde de på tråden begynte smertene å avta igjen, kanskje sånn 20 minutter etter at det toppet seg. Etter relativt kort tid var det bare «vanlige» EL-smerter igjen, og det har for så vidt vedvart gjennom hele dagen idag. Hva i all verden skjedde? Jeg skal til legen imorgen tidlig, så får høre hva hun sier. Men jeg mistenker at det må ha sprukket en cyste eller noe? Jeg var jo hos gynekolog i juni og han nevnte ikke noe om noen cyste, men det kan sikkert komme i løpet av kort tid🤔 Det var virkelig noe av det vondeste jeg har opplevd faktisk, og jeg har både hatt gallestein og blindtarmbetennelse! Jeg tok også en EL-test nå i ettermiddag, for idag er jo egentlig SD14, men den var helt blendahvit igjen. Så jeg skjønner virkelig ikke dette. Spent på hva legen sier imorgen😳 Cyster som sprekker er det vondeste!! Det har skjedd to ganger under sex med meg. Alltid når eggløsningen er på høyre side, og under lutealfasen. Sist gang endte jeg på sykehus fordi jeg holdt på å svime av og de var redde for at det hadde lekket store mengder væske. Fikk bekreftet det med UL, men heldigvis var det ikke verre enn å vente til det gikk over. Unner ingen den smerten, det er som grusomme åpningsrier uten pause! Håper ikke dette har forskjøvet prosessen deres. Det virket som om systemet mitt gikk raskt tilbake til normalen og syklusen ble ikke forstyrret av det ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruFiolett Skrevet 13. januar 2023 Forfatter #140 Del Skrevet 13. januar 2023 LilleVy94 skrev (3 timer siden): Cyster som sprekker er det vondeste!! Det har skjedd to ganger under sex med meg. Alltid når eggløsningen er på høyre side, og under lutealfasen. Sist gang endte jeg på sykehus fordi jeg holdt på å svime av og de var redde for at det hadde lekket store mengder væske. Fikk bekreftet det med UL, men heldigvis var det ikke verre enn å vente til det gikk over. Unner ingen den smerten, det er som grusomme åpningsrier uten pause! Håper ikke dette har forskjøvet prosessen deres. Det virket som om systemet mitt gikk raskt tilbake til normalen og syklusen ble ikke forstyrret av det ☺️ Åååh, au, jaaaa! Det var virkelig helt sykt smertefullt! Spent på å se hva som vises på UL, men det må jo ha vært det som skjedde🤔 Aner ikke hva det vil si for prosessen videre, det kommer vel ann på om det er flere og om det må gjøres noe med? Her er jeg veldig på ukjent grunn, så får bare høre hva gynekologen sier om saken😬 Jeg antar i alle fall at det er null sjanse for å ha blitt gravid når dette skjer, så da venter jeg bare på mensen som forhåpentligvis dukker opp når den skal, ca 24./25. januar🤞🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå