Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd flere år i USA og vil forhåpentligvis flytte tilbake om noen år.

Den beste perioden i livet mitt. 

Anonymkode: 86150...cd9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne aldri bodd i USA, spesielt ikke nå for tiden med alt oppgulpet de finner på. Kvinner blir fratatt retten til å bestemme over egen kropp, transkjønnete får ikke beholde barna sine, afro amerikanske kan miste stemmeretten sin osv. 

For ikke å snakke om alle skyteepisodene som skjer i USA. Og har man ikke helseforsikring og blir syk, så kan man ende opp med masse gjeld. Her i Norge får man dekket livsnødvendige operasjoner og medisiner. 

Bor man i USA, har en kakende god jobb, tjener godt og har en fantastisk helseforsikring, så kan man kanskje klare seg godt, men det er ikke sånn for alle. Og har man barn, så er det jo ikke bare bare å sende dem på skolen heller. For man vet jo ikke om den aktuelle skolen blir utsatt for en skoleskyting. Nei, jeg vil ikke bosette meg i et land som er så "far gone" (i mine øyne). Da tar jeg heller til "takke" med kjedelige Norge 😊

AnonymBruker
Skrevet
Kittykat skrev (3 minutter siden):

Jeg kunne aldri bodd i USA, spesielt ikke nå for tiden med alt oppgulpet de finner på. Kvinner blir fratatt retten til å bestemme over egen kropp, transkjønnete får ikke beholde barna sine, afro amerikanske kan miste stemmeretten sin osv. 

For ikke å snakke om alle skyteepisodene som skjer i USA. Og har man ikke helseforsikring og blir syk, så kan man ende opp med masse gjeld. Her i Norge får man dekket livsnødvendige operasjoner og medisiner. 

Bor man i USA, har en kakende god jobb, tjener godt og har en fantastisk helseforsikring, så kan man kanskje klare seg godt, men det er ikke sånn for alle. Og har man barn, så er det jo ikke bare bare å sende dem på skolen heller. For man vet jo ikke om den aktuelle skolen blir utsatt for en skoleskyting. Nei, jeg vil ikke bosette meg i et land som er så "far gone" (i mine øyne). Da tar jeg heller til "takke" med kjedelige Norge 😊

Nesten litt «trist» folk tror disse tingene preger hverdagen når man faktisk bor der.

Syntes USA er fantastisk, og satser på å flytte tilbake så barna mine også kan oppleve å bo der. Til nå har de bare vært der på ferier 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Nesten litt «trist» folk tror disse tingene preger hverdagen når man faktisk bor der.

Syntes USA er fantastisk, og satser på å flytte tilbake så barna mine også kan oppleve å bo der. Til nå har de bare vært der på ferier 😊

Men hvordan er det du har det så fantastisk, har du en god jobb? Mye penger?

Fortell hvordan vanlige mennesker kan få oppleve det fantastiske USA?

Anonymkode: 57618...f72

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men hvordan er det du har det så fantastisk, har du en god jobb? Mye penger?

Fortell hvordan vanlige mennesker kan få oppleve det fantastiske USA?

Anonymkode: 57618...f72

De fleste i USA er vanlige mennesker, som lever gode liv.

Man trenger ikke unormalt mye penger for å nyte av hva USA har å tilby. Det er en av tingene som gjør USA så fantastisk. Den ekstreme variasjonen og mangfoldet av kulturer. Kun et par av de mange amerikanere jeg kjenner har virkelig store penger. De fleste har vanlige, normale jobber. En er fisker, en driver et tattoveringsstudio, en er lærer, en er sykepleier, flere jeg kjenner jobber i forsvaret i ulike funksjoner osv osv.

Fra de mest fantastiske, majestetiske fjellene i Alaska, Wyoming, Utah og Colorado. saltslettene og «marslandskapet» i sør-Utah, Arizona, Nevada, Det grønne og frodige landskapet med hester og et fantastisk fiske i en av de mange elvene/vannene i Montana. Verdensmetropolen New York, LA etc for den urbane. New York alene kan man bruke et år på å utforske. Fantasiverden Florida med sitt vanvittige sumplandskap/våtmarker til Miami og Orlando osv osv osv osv.

Men det som for meg gjør USA så fantastisk er menneskene. Aldri vært borti mer åpne, inkluderende  og vennlige mennesker noe annet sted.

Jeg bodde 4 år i USA. Eneste befatning jeg hadde med våpen på 4 år, var at politi er synlig bevepnet, et flyshow på Nellis air base, og at jeg betalte for å skyte diverse våpen på bane i Las Vegas. Opplevde ikke noe negativt på de 4 årene som jeg ikke opplever i Norge (folk som slåss i fylla utenfor en bar etc).

Jeg reiser tilbake til høsten/sensommeren for å besøke de 2 siste statene jeg ikke har vært. Gleder meg som en unge.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste i USA er vanlige mennesker, som lever gode liv.

Man trenger ikke unormalt mye penger for å nyte av hva USA har å tilby. Det er en av tingene som gjør USA så fantastisk. Den ekstreme variasjonen og mangfoldet av kulturer. Kun et par av de mange amerikanere jeg kjenner har virkelig store penger. De fleste har vanlige, normale jobber. En er fisker, en driver et tattoveringsstudio, en er lærer, en er sykepleier, flere jeg kjenner jobber i forsvaret i ulike funksjoner osv osv.

Fra de mest fantastiske, majestetiske fjellene i Alaska, Wyoming, Utah og Colorado. saltslettene og «marslandskapet» i sør-Utah, Arizona, Nevada, Det grønne og frodige landskapet med hester og et fantastisk fiske i en av de mange elvene/vannene i Montana. Verdensmetropolen New York, LA etc for den urbane. New York alene kan man bruke et år på å utforske. Fantasiverden Florida med sitt vanvittige sumplandskap/våtmarker til Miami og Orlando osv osv osv osv.

Men det som for meg gjør USA så fantastisk er menneskene. Aldri vært borti mer åpne, inkluderende  og vennlige mennesker noe annet sted.

Jeg bodde 4 år i USA. Eneste befatning jeg hadde med våpen på 4 år, var at politi er synlig bevepnet, et flyshow på Nellis air base, og at jeg betalte for å skyte diverse våpen på bane i Las Vegas. Opplevde ikke noe negativt på de 4 årene som jeg ikke opplever i Norge (folk som slåss i fylla utenfor en bar etc).

Jeg reiser tilbake til høsten/sensommeren for å besøke de 2 siste statene jeg ikke har vært. Gleder meg som en unge.

Så du mener at det ikke er skummelt å dra på ferie til USA nå? 

Anonymkode: 4a900...0df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så du mener at det ikke er skummelt å dra på ferie til USA nå? 

Anonymkode: 4a900...0df

Jeg mener det ikke er skummelt nå. Har aldri opplevd USA som skummelt på noe måte.

Skrevet

Hva er den tryggeste staten å reise og bo i?  Altså staten med minst kriminalitet? 

Alaska?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke bodd der nei. Synes samfunnet og menneskene er harry. Det er en dårlig beskrivelse, jeg vet det, men harry er likevel ordet som passer best. 

Anonymkode: 3c6cf...f20

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri fristet. De siste årene har Usa gått mer og mer nedom og hjem.

Anonymkode: 0e0e0...377

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Jeg er skeiv og hadde ikke følt meg trygg. Et så dårlig helsevesen og sosialt apparat føles heller ikke særlig trygt.

Anonymkode: 90ec3...b88

Skrevet
On 6/11/2023 at 11:10 AM, Pipaluk said:

Hva er den tryggeste staten å reise og bo i?  Altså staten med minst kriminalitet? 

Alaska?

"The violent crime rate for Alaska overall is more than twice the national standard at 8.23 per 1,000 residents."

Maine er den tryggeste staten.

Skrevet (endret)
Bigote skrev (1 time siden):

"The violent crime rate for Alaska overall is more than twice the national standard at 8.23 per 1,000 residents."

Maine er den tryggeste staten.

Er denne statistikken forbeholdt lokale og vold i nære relasjoner? Er du like utsatt for vold om du er innflytter eller turist?

Endret av Pipaluk
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er jo et land preget av den sterkestes rett. Landet er bygget på den filosofien. De har ikke det trygge sosiale systemet som vi har. Skulle man bli syk i USA og ikke kan jobbe og ikke har gode forsikringer, så er man dårlig stilt. 

Anonymkode: cf281...0bf

AnonymBruker
Skrevet

Nei for det første på grunn av skader så koster det veldig dyrt å komme inn på sykehus uten forsikring pluss at jeg går på en medisin som har blitt å kostet meg veldig dyrt og det gjør den i Norge også 

Anonymkode: 7d7c8...1e5

AnonymBruker
Skrevet
000VF000 skrev (3 timer siden):

Rasister på KG benytter hver eneste anledning ser jeg. 

Hva er det som er rasistisk?, mener du at det ikke stemmer?. Det står jo til og med at mindre mangfold er negativt.

Anonymkode: dda17...45a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...