AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #101 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg tenker at det er mye bedre at du reiser til USA og gjør dine egne erfaringer, enn å sitte her og mistrives i Norge. Donald Trump ønsket seg flere nordmenn til USA, det er det en grunn til. Selv har jeg vært på ferie der noen ganger. Men det frister ikke lenger. Enda mindre frister det å skulle bo der. Anonymkode: c5875...ffc Er det pga skytinger? Anonymkode: 4a900...0df
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #102 Skrevet 4. juni 2023 Drx97 skrev (På 27.5.2022 den 7.54): Kunne du bodd der, føler det er så mye bedre enn lille kjedelige Norge. Folk har ikke mista det der, som de har gjort her. Her skal man jobbe, gå på skole og få barn senere i livet. I USA kan man gå sine egne veier, nei, føler ikke Norge og USA kan sammenlignes, er en annen verden det Mmm.. det er mer spennende der ja. Du kan gå dine egne veier, bo i en trailerpark og leve på foodstamps feks? den amerikanse arbeider/ middelklassen er ikke mye « gå sine egne veier». Man skal gå på skole, jobbe, få barn, gå i kirken hver søndag, jobbe overtid for og ha råd til helseforsikring og spare til collage, og gud forby om skjørtet ditt er for kort eller nippelen synes, eller du hadde sex med en du ikke giftet deg med. hva er det folk har mista her, som de ikke har gjort der? Mulighet for bot for og sole seg toppløs? Anonymkode: c4d83...1f3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #103 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det pga skytinger? Anonymkode: 4a900...0df Ikke meg du siterer, men akkurat og bli skutt er jo lite sannsynlig. Det er vel generelt aggressivitet og misnøye. De jeg har av familie og venner i new York, California og Florida ønsker seg jo bare vekk og har null tillit til samfunnet de lever i. Det er jo ikke noe som frister og besøke, selvom en skulle komme fra det med livet i behold. Anonymkode: c4d83...1f3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #104 Skrevet 4. juni 2023 Jeg kunne aldri bodd i USA. Ønsket det veldig da jeg var yngre. Det er så mye drap, skyteepisoder. Virker som alle går med pistol til vanlig og gjør du en ørliten feil så blir du plaffet ned. Kjenner ei som bor i USA. Det er maks 200 meter til butikken, men pga mye vold så er de pålagt å kjøre bil til butikken. Hun ble stoppet av politiet første gangen hun skulle i butikken. Tok beina fatt og dermed kom politiet med full utrykning og lurte på hva hun pønsket på. Hun ble kjørt hjem de få meterne og måtte kjøre bort. Anonymkode: 4dd7c...3d8 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #105 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det pga skytinger? Anonymkode: 4a900...0df Nei, det er mer den utviklingen i samfunnet som har skjedd der borte. Men jeg opplevde faktisk to ubehagelige ting pga skytevåpen siste gangen vi var i Florida. Vi skulle til Universal Studios, men GPSen førte oss til feil inngang (en for ansatte). Så jeg gikk ut av bilen for å spørre en vakt om veien til riktig inngang. Jeg gikk rolig mot ham og sa «excuse me, sir, Can you help me?». Han ble hysterisk, brølte «stay in your car, stay in your car!» mens han trakk frem en pistol som han pekte mot meg. Jeg fikk rygget mot bilen med armene i været og vi kom oss unna. I det andre tilfellet var det en bil som ikke overholdt vikeplikten så jeg måtte bråbremse for å ikke bli påkjørt. Jeg ble irritert og tutet på ham. Da viftet han med en pistol i vinduet, la seg etter oss og fulgte etter oss lenge. Det gjorde meg ikke mindre skeptisk, selv om jeg ser på det som enkelthendelser. Anonymkode: c5875...ffc 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #106 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kunne aldri bodd i USA. Ønsket det veldig da jeg var yngre. Det er så mye drap, skyteepisoder. Virker som alle går med pistol til vanlig og gjør du en ørliten feil så blir du plaffet ned. Kjenner ei som bor i USA. Det er maks 200 meter til butikken, men pga mye vold så er de pålagt å kjøre bil til butikken. Hun ble stoppet av politiet første gangen hun skulle i butikken. Tok beina fatt og dermed kom politiet med full utrykning og lurte på hva hun pønsket på. Hun ble kjørt hjem de få meterne og måtte kjøre bort. Anonymkode: 4dd7c...3d8 Ja, akkurat dette. Hvordan klarer folk å reise dit nå, ta offentlig transport, gå på kafé? Jeg ville vært stresset hele tiden Anonymkode: 4a900...0df
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #107 Skrevet 4. juni 2023 Ville aldri bodd der med barn. Ingen foreldrepermisjon, sende barn på skolen og være nervøs for at de skal bli skutt ++++ nei takk😅 men ferie der er jo greit Anonymkode: 6de69...021 1
Intervence Skrevet 4. juni 2023 #108 Skrevet 4. juni 2023 (endret) On 5/27/2022 at 7:54 AM, Drx97 said: Kunne du bodd der, føler det er så mye bedre enn lille kjedelige Norge. Folk har ikke mista det der, som de har gjort her. Her skal man jobbe, gå på skole og få barn senere i livet. I USA kan man gå sine egne veier, nei, føler ikke Norge og USA kan sammenlignes, er en annen verden det Ble du redd, eller siden du ikke kommenterer noe mer? Ble drømmen om USA for mye for deg? Ble drømmen knust? 😕 Du må nå tåle å høre realiteten og ikke det USA vil prøve å fortelle deg. Mange av amerikanerne lever blindt å tror at de lever i drømmelandet, men det gjør de ikke som nevnt i forrige innlegg og som mange påpeker. Heldigvis har flere fått opp øya. Forskjellen er betydelig og det viste jo også Donald Duck (Trump) nok en gang når han ble innlagt pga. covid-19. Det er kun de rikeste, President eller kjendiser som ham som får slik behandling. Ingen andre. Endret 4. juni 2023 av Intervence
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #109 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 9.46): Jeg skulle gjerne bodd der! Har vært i Florida flere ganger, og vurderer å flytte dit! Elsker livsstilen, og at folk kan være seg selv, uten den norske janteloven, og ikke minst kroppsfikseringa! Anonymkode: cd151...b9a Livsstilen og syn på kropp er jo et kapittel for seg selv… Min datter var utvekslingstudent i et år, og bodde hos en amerikansk familie. Hun var, etter norske forhold ganske lubben (ca 80 kg) da hun reiste. Vertsfamilien syns at hun var «skinny»… Det sier jo litt om den familiens kroppssyn. Da hun kom hjem var hun nesten ikke til å kjenne igjen. Hun hadde lagt på seg over 40 kg. I tillegg hadde hun tilegnet seg typiske amerikanske vaner, slik som å bruke bilen uansett hva hun skal, spise junkfood omtrent daglig, og kun drikke cola. Disse vanene har hun beholdt her hjemme, så vekta har fortsatt å øke, og hun blir bare latere og latere. Uten at det virker som hun ser noe problem med det. Det virker nesten som hun fått et syn på at det er helt normalt å være overvektig. Det er for meg helt uforståelig hvordan fedme, inaktiv livsstil og usunt kosthold kan bli så normalisert som det er i USA. Anonymkode: ab806...464 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #110 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville aldri bodd der med barn. Ingen foreldrepermisjon, sende barn på skolen og være nervøs for at de skal bli skutt ++++ nei takk😅 men ferie der er jo greit Anonymkode: 6de69...021 Hvordan det? Man vet jo aldri med disse skytinger Anonymkode: 4a900...0df
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #111 Skrevet 4. juni 2023 Om man er lei Norge, så ser man som oftes bare det positive og har vel et litt vel urealistisk syn på hvordan det kan være i et annet land. Tviler at usa er så fantastisk mye bedre en Norge. USA har ikke dem godene feks som vi har i Norge. Tror usa er bra om man har en god jobb, og kan klare seg godt. Men mange der borte sliter. Men for all del flytt gjerne dit om du ønsker og prøve, kan jo hende du trives mere der en her. Anonymkode: c0084...286
Million Skrevet 4. juni 2023 #112 Skrevet 4. juni 2023 Intervence skrev (41 minutter siden): Ble du redd, eller siden du ikke kommenterer noe mer? Ble drømmen om USA for mye for deg? Ble drømmen knust? 😕 Du må nå tåle å høre realiteten og ikke det USA vil prøve å fortelle deg. Mange av amerikanerne lever blindt å tror at de lever i drømmelandet, men det gjør de ikke som nevnt i forrige innlegg og som mange påpeker. Heldigvis har flere fått opp øya. Forskjellen er betydelig og det viste jo også Donald Duck (Trump) nok en gang når han ble innlagt pga. covid-19. Det er kun de rikeste, President eller kjendiser som ham som får slik behandling. Ingen andre. Han eller hun som startet tråden, har kanskje glemt hele tråden. Det er tross alt gått litt over ett år siden den ble startet (i mai i fjor). Men for å svare på spørsmålet i overskriften; NEI, jeg kunne aldri tenkt meg å bo i USA permanent, uansett hvor mye penger jeg hadde og hvor gode forutsetninger jeg da ville hatt i samfunnet der (bl.a. om jeg havnet på sykehus osv). Men jeg synes det virker fint på steder på nordøstkysten, som Cape Cod for eksempel. Der er det noen mindre byer som kunne vært koselig å bo for kanskje et halvt år eller noe (sommerhalvåret) før jeg vendte nesa hjem til Norge igjen. Hadde ikke turt å gå på kjøpesenter en gang mens jeg var der, pga alle masseskytingene på offentlige steder (ikke bare skoler som får gjennomgå). Amerikanerne har helt sprø våpenlover, hadde aldri klart å bo i det landet. Helsevesenet er for de som har penger. Det koster sinnsvakt mye å utdanne seg, så ofte er man dømt til et liv i fortsatt fattigdom om man er født i fattigdom. Det er ikke som her, der du kan få en høyskoleutdannelse gratis og komme deg ut av fattigdommen selv. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #113 Skrevet 4. juni 2023 Nei, jeg kunne ikke bodd et sted der det å kunne ha våpen er viktigere enn alt annet. Jeg kunne heller ikke bodd et sted der en så åpenbart mentalt ustabil person som Trump kan velges til president. Jeg har ikke så mye til overs for Støre eller Erna som personer heller, men de har i hvert fall et minimum av anstendighet. Anonymkode: 6713d...111 1
Jonas95 Skrevet 4. juni 2023 #114 Skrevet 4. juni 2023 Bare hvis jeg hadde vært berømt.....ellers nei.
Pipaluk Skrevet 4. juni 2023 #115 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 9.53): Min sønn og hans amerikanske kone bor i California, de har ingen barn. De jobber begge i tech-industrien, har fleksible jobber med et skyhøyt lønnsnivå og veldig mange goder inkludert. Den materielle levestandarden deres er veldig mye høyere enn min, som tross alt sitter ganske godt i det etter norsk målestokk. Kunne jeg bodd der? Ikke nå når jeg er oppi åra, jeg vil lage blåbærsyltetøy av selvplukkede blåbær og gå langrenn om vinteren. Jeg tenker at USA er et flott land å bo i for de privilegerte og et mareritt for de underprivilegerte Anonymkode: 5e140...917 Hvor mange prosent av amerikanerne er såkalt priviligerte som de du nevner her?
Thessa97 Skrevet 10. juni 2023 #116 Skrevet 10. juni 2023 Kunne helt klart bodd der Men bor ikke i Norge nå heller
Pipaluk Skrevet 10. juni 2023 #117 Skrevet 10. juni 2023 (endret) Skulle jeg bodd i USA så hadde jeg betalt skatt til Norge. Hvis jeg ble rammet av sykdom og ville trenge en kostbar behandling, så kunne jeg flyttet hjem og få behandling dekket av det offentlige Endret 10. juni 2023 av Pipaluk
AnonymBruker 42 Skrevet 10. juni 2023 #118 Skrevet 10. juni 2023 Drx97 skrev (På 27.5.2022 den 7.54): Kunne du bodd der, føler det er så mye bedre enn lille kjedelige Norge. Folk har ikke mista det der, som de har gjort her. Her skal man jobbe, gå på skole og få barn senere i livet. I USA kan man gå sine egne veier, nei, føler ikke Norge og USA kan sammenlignes, er en annen verden det ??????? Kunne vel teoretisk sett bodd der om jeg var styrtrik, men det er jo veldig mange land jeg hadde valgt fremfor USA (og da mener jeg nesten alle andre)... Hvorfor USA, liksom. Det er jo galskapens land...
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #119 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker 42 skrev (2 minutter siden): ??????? Kunne vel teoretisk sett bodd der om jeg var styrtrik, men det er jo veldig mange land jeg hadde valgt fremfor USA (og da mener jeg nesten alle andre)... Hvorfor USA, liksom. Det er jo galskapens land... Natur? Lite som slår national parks og road trips der Anonymkode: 4a900...0df
AnonymBruker 42 Skrevet 10. juni 2023 #120 Skrevet 10. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Natur? Lite som slår national parks og road trips der Anonymkode: 4a900...0df Absolutt fin natur der, men det er det jo omtrentlig i hvert eneste land i hele verden... Vi snakker jo strengtatt om å bo der... Drar du på biltur hver helg, lizm? Endret 10. juni 2023 av AnonymBruker 42
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå