Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2022 den 14.01):

Har bodd der noen år i forbindelse med studier. Fint land å feriere i , men skal du bo der permanent bør du ha rimelig godt med penger. Her snakker vi "survival of the fittest". Tilnærmet null velferd. 

Anonymkode: 1d0b2...a02

Her lyver du, og viser kunnskapsløsheten til sosialistene. USA har gratis grunnskole, gratis helse for syke og eldre, offentlige pensjoner og trygder for syke, uføre og arbeidsledige. Tilnærmet null velferd har de ikke hatt siden før FDR. 

Anonymkode: 1dbd7...761

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
katniss1992 skrev (På 30.5.2022 den 23.52):

USA har ingen trygghet. Det skal så utrolig lite til før man havner i utrolig dype hyll. Ingen sikkerhetsnett. Jeg er VELDIg heldig som bor her med nok av penger, jobb, helse etc. men det er så sinnsykt mye fattigdom og triste skjebner.

hvordan er det å bo i USA? Hvordan er folkene? Hvordan er stemningen? Føler Norge er så tørt i forhold, fuck….

Endret av Drx97
Skrevet
Pipaluk skrev (18 timer siden):

Hvor i USA bor du?

Sørstatene :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei,jeg tror ikke det på lang sikt. Men å dra på ferie dit i en 14-dager hadde ikke vært så ille. 

Anonymkode: 2cf46...f4e

Skrevet
On 5/27/2022 at 7:54 AM, Drx97 said:

Kunne du bodd der, føler det er så mye bedre enn lille kjedelige Norge. Folk har ikke mista det der, som de har gjort her. Her skal man jobbe, gå på skole og få barn senere i livet. I USA kan man gå sine egne veier, nei, føler ikke Norge og USA kan sammenlignes, er en annen verden det

Helt klart, men jeg måtte valgt rett stat og hatt grei økonomi. California er vel den siste staten jeg ville bodd i, der har demokratene ødelagt alt for mye.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 31.5.2022 den 23.58):

Her lyver du, og viser kunnskapsløsheten til sosialistene. USA har gratis grunnskole, gratis helse for syke og eldre, offentlige pensjoner og trygder for syke, uføre og arbeidsledige. Tilnærmet null velferd har de ikke hatt siden før FDR. 

Anonymkode: 1dbd7...761

ja USA tilbyr også velferd for syke, arbeidsledige og syke. Men hvor bra er de tilbudene? Får de det beste helsetilbudene? Kan få (riktig) kreftmedisin?  Jeg har lest at de som tjener akkurat over inntektsgrensa sliter hvis de eller deres pårørende blir alvorlig syke.  Det var et par som hadde en datter som ble hjerneskadet etter hjertestans. Det var komplikasjoner etter covid. Hadde de tjent akkurat under det som var inntektskravet så hadde datteren gått inn under en annen ordning og de hadde fått dekket alt utstyr som de trengte. Nå måtte de belage seg på en innsamlingsaksjon. Hvis det ikke dekket utgiftene så ble de nødt til å sende henne vekk. Ganske trist å tenke på.

Endret av Pipaluk
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare dersom jeg var rik.

Anonymkode: a3a1e...b8b

• Liker 2
Skrevet

Er det noen stat som er bedre enn de andre når det kommer til velferdsgoder? 

Skrevet

Ville ikke flyttet fra familien. Så nei. 

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Det er et veldig stort land i den forstand at det er stor variasjon innad i landet. Det jeg er mest bekymret for er helsevesenet som er kostbart og knyttet til arbeid. Det binder deg til den jobben på et vis. Pga variasjonen innad i landet, så er samfunnet også hardere. Men det kan jo være at det finnes en liten krok et sted, hvor selv en som jeg kan leve. Jeg jan nesten ikke si noe, for jeg har aldri bodd der. Etter at dette med Trump begynte har jeg også mistet lítt interessen. Landet fremstår som ustabilt. Australia eller new zealand virker jo mer attraktivt blant de engelskspråkelige landene. Egentlig liker jeg ikke å flytte eller reise. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har bodd der, men landet blir jo bare verre og verre for hvert år som går. Virkeligheten overgår jo parodiene.

Er jo ikke rart Gta6 aldri kommer ut, for landet er jo mye galere enn det spillet ville vært...

Anonymkode: 25a6a...c0d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tør ikke engang å reise dit pga så mange skytinger. Å bo der må være et mareritt nå

Anonymkode: 4a900...0df

Skrevet
On 5/27/2022 at 7:54 AM, Drx97 said:

Kunne du bodd der, føler det er så mye bedre enn lille kjedelige Norge. Folk har ikke mista det der, som de har gjort her. Her skal man jobbe, gå på skole og få barn senere i livet. I USA kan man gå sine egne veier, nei, føler ikke Norge og USA kan sammenlignes, er en annen verden det

Ja, jeg kunne bodd i USA. Men ikke av de grunnene du oppgir, det er vel få land der man er så fri som i Norge. 

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. I gamle filmer virker det jo som drømmestedet, men det har forandret seg mer enn du virker til å tro!

Skytingen, president som knapt husker hvem han er, dårlig hjelp fra staten for helse, og mye annet. Og mye drama der mtp rasisme, pride, osv. USA er nok ikke drømmelivet. Norge kan du også leve hvordan du ønsker, minst like mye som i USA.  

Anonymkode: 2a38a...a7e

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 9.29):

Jeg tør ikke engang å reise dit pga så mange skytinger. Å bo der må være et mareritt nå

Anonymkode: 4a900...0df

Du får satse på Alaska 🏞⛰️🙂 tror ikke det er så mye offentlig skyting der. De fleste som skyter, skyter seg selv. 

Endret av Pipaluk
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Topp 5 land jeg ikke ville bodd i:

Nord Korea

Russland

Kina

USA

Mexico

Anonymkode: 6b422...cdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har bodd der i flere år og kunne godt flyttet tilbake, men personlig foretrekker jeg europeisk kultur.

De fleste som svartmaler USA har ikke peiling på hva de snakker om.

Anonymkode: 51d10...d23

• Liker 2
Skrevet

Overhode ikke! Og slik tingenes tilstand er om dagen vet jeg ikke om jeg ville reist på ferie dit en gang

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg har bodd der i flere år og kunne godt flyttet tilbake, men personlig foretrekker jeg europeisk kultur.

De fleste som svartmaler USA har ikke peiling på hva de snakker om.

Anonymkode: 51d10...d23

Jo det har vi. Har jo bodd der selv.

Anonymkode: 25a6a...c0d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne bodd der! Har vært i Florida flere ganger, og vurderer å flytte dit! 
Elsker livsstilen, og at folk kan være seg selv, uten den norske janteloven, og ikke minst kroppsfikseringa! 

Anonymkode: cd151...b9a

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...