Sessan_ Skrevet 28. mai 2022 #41 Skrevet 28. mai 2022 Drx97 skrev (På 27.5.2022 den 7.54): Kunne du bodd der, føler det er så mye bedre enn lille kjedelige Norge. Folk har ikke mista det der, som de har gjort her. Her skal man jobbe, gå på skole og få barn senere i livet. I USA kan man gå sine egne veier, nei, føler ikke Norge og USA kan sammenlignes, er en annen verden det 😂 Er det ETT land jeg tenker folk har «mista det», så er det i USA. Det landet er ødelagt. At det er en annen verden har du helt rett i. Bare spør arbeiderklassen i USA, som tjener lommerusk og har både to og tre jobber for å få ting til å gå rundt. De lever under helt andre forutsetninger enn arbeiderklassen her hjemme. Kunne jeg bodd der? Ja, for en kort periode. Men bare fordi jeg vet at jeg har midlene til å kunne leve et trygt og godt liv der. Men noe blivende sted er det ikke for meg. 5 1
Gjest Ghostface Skrevet 28. mai 2022 #43 Skrevet 28. mai 2022 Hadde ikke hatt noe i mot det å bo der en periode for å oppleve storbylivet.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #44 Skrevet 28. mai 2022 Jeg har amerikanske kollegaer. Arbeidslivet der er noe helt annet enn her, gud bedre. Jeg ville ikke byttet for alt i verden. Anonymkode: 214e0...40e 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #45 Skrevet 28. mai 2022 Bor i USA... så ja, jeg kan fint bo her. Amerikanere går ikke noe mer sine egne veier enn nordmenn. Må jobbe rompa av seg for å føle sikkerhet (frihet om du vil) rundt økonomi, helse, utdanning. Skal man "lykkes" i USA, må man ta et mye større ansvar for livet sitt. Folk er veldig opptatt av fremtiden og jobber på konstant. Få som reiser til "Syden" her. Generelt lite ferie og lengre arbeidsdager er normalen. Lærer ungene mine norsk, så det blir lett for dem å bo i Norge hvis de ønsker det. Jeg mener nordmenn generelt lever et mye sunnere liv på alle måter. De ser også sunnere ut. Ja, det er lavere skatter, og det er morsommere å gå i matbutikken, men det betaler man for med dyr helseforsikring og utdanning, samt mange unødvendige matvarer som det er lett å la seg friste av. Kan ha det mist like supert i Norge som USA. Mye mer morsomt å feriere i USA enn Norge ;) Ville heller satset på det. Anonymkode: 0cdb0...13b 3 1
Pipaluk Skrevet 28. mai 2022 #46 Skrevet 28. mai 2022 TLR skrev (På 27.5.2022 den 16.08): Ja der er jeg enig. Det virker som et konservativt samfunn ved tanke på abortzpørsmålene. Men hvis abort er forbudt hvorfor er det da greit å henrette fanger? Kan noen forklare tankegangen til dette religiøse landet? 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #47 Skrevet 28. mai 2022 Har bodd i USA i ett år, og kunne helt klart godt bo der for en lengre periode, men det ville ikke vært der jeg skulle bli gammel eller der barna mine skulle vokse opp. Jeg bodde der i forbindelse med høyere utdannelse, og det var et eventyr. Med et trygt arbeidsforhold (inkludert helseforsikring) kunne jeg gladelig bodd der lenger som ung voksen (fortrinnsvis Boston - bortsett fra fuktigheten - eller California), men Norge og norsk kultur, natur og væremåte er nok det eneste rette for meg i lengden ❤️ Anonymkode: 3b19a...3bd 3
katniss1992 Skrevet 29. mai 2022 #48 Skrevet 29. mai 2022 Jeg bor I usa og skulle GJERNE flyttet tilbake til Norge. 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #49 Skrevet 29. mai 2022 Nei, aldri. Jeg hadde ikke hatt råd til å betale for medisiner, så jeg hadde sannsynligvis dødd en smertefull død. Anonymkode: 63299...0e0 3
Michaelhe Skrevet 29. mai 2022 #50 Skrevet 29. mai 2022 Drx97 skrev (På 27.5.2022 den 6.54): Kunne du bodd der, føler det er så mye bedre enn lille kjedelige Norge. Folk har ikke mista det der, som de har gjort her. Her skal man jobbe, gå på skole og få barn senere i livet. I USA kan man gå sine egne veier, nei, føler ikke Norge og USA kan sammenlignes, er en annen verden det Jeg har ikke penger til å bo der. Jeg har sjekket statistikken på numbeo.com. Det er voldsomt dyrt med helseforsikringer utenfor det arbeidsgivere tilbyr. Det er ikke alle steder i USA man har lyst å bo heller. Da er det faktisk mer interessant med australia som er i samme prisklasse. Det blir bare spekulasjoner uten penger. 5
Pipaluk Skrevet 30. mai 2022 #51 Skrevet 30. mai 2022 katniss1992 skrev (7 timer siden): Jeg bor I usa og skulle GJERNE flyttet tilbake til Norge. Utdyp er du snill 1
Hollie Skrevet 30. mai 2022 #52 Skrevet 30. mai 2022 Ja, jeg kunne bodd i USA. Hadde jeg jeg hatt godt med penger, helseforsikring og hus i et trygt område. 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #53 Skrevet 30. mai 2022 USA er selvfølgelig et "third-world-country" sammenlignet med Norden... Anonymkode: d6347...531 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #54 Skrevet 30. mai 2022 Har bodd der 2 år. Kjekt, men vil absolutt ikke la mine barn vokse opp der. Norge er mye bedre på alle måter, er min erfaring. Anonymkode: 3befd...29f 3
Blåttvann Skrevet 30. mai 2022 #55 Skrevet 30. mai 2022 Drx97 skrev (På 27.5.2022 den 7.54): Kunne du bodd der, føler det er så mye bedre enn lille kjedelige Norge. Folk har ikke mista det der, som de har gjort her. Her skal man jobbe, gå på skole og få barn senere i livet. I USA kan man gå sine egne veier, nei, føler ikke Norge og USA kan sammenlignes, er en annen verden det Gå dine egne veier? Fattigdommen i USA er ekstrem. Tallene lyver, det er ekstremt mange som ikke finnes i registrene som plukker opp folk som lever i fattigdom. Helseutfordringer og slikt er også underrapportering fordi folk ikke har råd til å oppsøke helseforetakene. Kriminaliteten er skyhøy. Lønningene er lave for mange, veldig høye for noen. Spisse albuer er et must. Jeg kunne bodd i USA, men bare Hawaii. Øyene er kanskje ødelagt av turisme, men det er likevel det eneste stedet jeg kunne bodd fast. 4
Blåttvann Skrevet 30. mai 2022 #56 Skrevet 30. mai 2022 Pipaluk skrev (På 28.5.2022 den 22.32): Men hvis abort er forbudt hvorfor er det da greit å henrette fanger? Kan noen forklare tankegangen til dette religiøse landet? 💣💥🤣 2
Zurazurafina Skrevet 30. mai 2022 #57 Skrevet 30. mai 2022 Kunne bodd i sørstatene, men da skulle jeg hatt mye penger! Godt land å bo i hvis du er rik😅 1
katniss1992 Skrevet 30. mai 2022 #58 Skrevet 30. mai 2022 Pipaluk skrev (15 timer siden): Utdyp er du snill USA har ingen trygghet. Det skal så utrolig lite til før man havner i utrolig dype hyll. Ingen sikkerhetsnett. Jeg er VELDIg heldig som bor her med nok av penger, jobb, helse etc. men det er så sinnsykt mye fattigdom og triste skjebner. 4 1
Pipaluk Skrevet 31. mai 2022 #59 Skrevet 31. mai 2022 katniss1992 skrev (8 timer siden): USA har ingen trygghet. Det skal så utrolig lite til før man havner i utrolig dype hyll. Ingen sikkerhetsnett. Jeg er VELDIg heldig som bor her med nok av penger, jobb, helse etc. men det er så sinnsykt mye fattigdom og triste skjebner. Hvor i USA bor du?
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #60 Skrevet 31. mai 2022 Har bodd 1 år i Denver, Colorado. Det var gøy men også fordi jeg visste at det kun ville være i 1 år. Om jeg var mangemillionær så kunne jeg kanskje vurdert det, men er sjeleglad for at jeg bor i Norge. Anonymkode: 4bd32...5aa 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå