Drx97 Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Kunne du bodd der, føler det er så mye bedre enn lille kjedelige Norge. Folk har ikke mista det der, som de har gjort her. Her skal man jobbe, gå på skole og få barn senere i livet. I USA kan man gå sine egne veier, nei, føler ikke Norge og USA kan sammenlignes, er en annen verden det 2
Daraya Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Nei, jeg kunne aldri bo i USA. Jeg er fascinert hvordan du kan påstå at man kan gå sine egne veier. Det kan du i Norge såklart også, men her har du fordelen at staten passer på at du likevel har råd til å gå til legen eller få mat og tak over hodet. Du burde ta deg en tur til en hvilken som helst større by i USA. Da har du slums, teltbyer midt i sentrum. Det er ikke et land i verden der du kan gjøre så fritt som du vil som i Norge. Alle kan ta utdannelse. Gratis skole, tom penger til livsopphold mens du studerer. Og her er det helt greit å gå på skole etter du er 25. Det er så mange ting jeg setter pris på i Norge, hva i USA er bedre for den vanlige borgeren der? 24 2 4
Pipaluk Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 Nei jeg kunne ikke bodd der permanent. Jeg hadde blitt ruinert pga utgifter til sykdom. Jeg hadde ikke turt å studere da jeg ikke hadde visst om jeg noen gang kunne betalt tilbake studielånet. Men for noen måneder med forsikring hjemmefra hadde vært great 7 1
Gjest Luna Llena Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 (endret) Nei, der kunne jeg aldri bodd. Ferie ja, men ikke bodd. Endret 27. mai 2022 av Luna Llena
Hoppetaujenta Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 Jeg tror at ts ser med underlig farget blikk på USA kontra norge. Vi har veldig mye goder her som vi tar for gitt. De har lite av gratistingene der over. Er du fattig, kan en nesten bare glemme det meste. Da kan en kjenne på "friheten", når en omtrent ikke har noen. Neitakk, jeg vil ikke til USA uansett. Har det bra nok i hjemlandet. Eller KG som det også heter. 14 4
Imsdalen Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 Absolutt ikke. Har du sett UXA med Thomas Seltzer? Anbefales. 22
Leo Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 Drx97 skrev (4 timer siden): Kunne du bodd der, føler det er så mye bedre enn lille kjedelige Norge. Folk har ikke mista det der, som de har gjort her. Her skal man jobbe, gå på skole og få barn senere i livet. I USA kan man gå sine egne veier, nei, føler ikke Norge og USA kan sammenlignes, er en annen verden det Da tror jeg du burde sette deg litt bedre inn i hvordan det amerikanske samfunnet (ikke) fungerer og ta deg en tur for å se selv. Jeg har reist en god del i USA og det er et suverent ferieland hvis man har penger, men det har også mange skremmende og tragiske skyggesider. 13 3
missLynch Skrevet 27. mai 2022 #10 Skrevet 27. mai 2022 (endret) Jeg har bodd der i ett år. Mye bra, veldig mye MINDRE bra. Det er et usolidarisk forskjellssamfunn; er du ressurssterk på alle måter, går det deg vel. Norge er en gullmodell av en nasjon i sammenligning. Eksempel: FrP ville nok tilhørt Demokratene hadde partiet vært i USA 🧐 Endret 27. mai 2022 av missLynch 11 2 2
Gjest Villfisker Skrevet 27. mai 2022 #11 Skrevet 27. mai 2022 Nei, det hadde ikke frista. Alle kan bli syke. Kunne risikert å bli alvorlig syk, og sitte uten rettigheter og helsehjelp. Dessuten er det mye mer prossesert møkk i matbutikkene, og mye mer bruk av kjemikalier der. Var ei som bodde i usa et år, uten å endre livsstil. Gikk opp 10 kg. Da hun kom tilbake til Norge, gjorde hun ingen endringer. Kiloene rant av igjen.
parmanoia Skrevet 27. mai 2022 #13 Skrevet 27. mai 2022 Bare hvis jeg var rik. Men det er et flott land å feriere i. 4
fotosyntesen Skrevet 27. mai 2022 #14 Skrevet 27. mai 2022 Perfekt land å bo i hvis man er rik. Kjøpe seg den beste innen helse og materielle goder. Et variert klima gir gode muligheter for variasjon når man skal "feriere" 4
TLR Skrevet 27. mai 2022 #15 Skrevet 27. mai 2022 Pipaluk skrev (2 timer siden): Nei jeg kunne ikke bodd der permanent. Jeg hadde blitt ruinert pga utgifter til sykdom. Jeg hadde ikke turt å studere da jeg ikke hadde visst om jeg noen gang kunne betalt tilbake studielånet. Men for noen måneder med forsikring hjemmefra hadde vært great Er det så ille at man ikke får betalt ned studielån. Helseforsikring har jeg hørt om. Men hvis studielånet er så høyt så må man vite at man får jobb? Det er ikke lett å få arbeid her eller etter utdanning
TLR Skrevet 27. mai 2022 #16 Skrevet 27. mai 2022 missLynch skrev (8 minutter siden): Jeg har bodd der i ett år. Mye bra, veldig mye MINDRE bra. Stor forskjell på fattig og rik. 2
Ella1 Skrevet 27. mai 2022 #18 Skrevet 27. mai 2022 Elsker å feriere i USA, men kunne aldri bodd der. Det er kynisk samfunn, der kun de rike og ikke minst de friske kan leve godt. 4
TLR Skrevet 27. mai 2022 #19 Skrevet 27. mai 2022 Det er vanskelig overalt men i Norge har vi gratis helsehjelp og er ikke avhengig av forsikring. Hvis det koster i fra en ambulanse kommer og inn til sykehuset så må det bli ekstremt dyrt hvis man ikke har helseforsikring. 2
TLR Skrevet 27. mai 2022 #20 Skrevet 27. mai 2022 Ella1 skrev (1 minutt siden): Elsker å feriere i USA, men kunne aldri bodd der. Det er kynisk samfunn, der kun de rike og ikke minst de friske kan leve godt. Uff. Så hvis man er gammel og syk og har dårlig råd ingen hjelp å få 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå