Gå til innhold

Mødre som saboterer far etter brudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 7.21):

Hvorfor syns noen mødre det er OK å snakke dritt om barnefar til barna slik at det ødelegger forholdet mellom far og barn? Samtidig forsøker de å grabbe til seg mest mulig penger, og langt fra alt går til barna. Samfunnet generelt syns også å favorisere disse alenemødrene og fremstiller dem som helter som ofrer alt for barna. Noen av dem gjør det, men langt fra alle. Når skal vi begynne å snakke om at kvinner også er et problem her og at man først og fremst bør prioritere barna?

Anonymkode: d6220...9f1

Vel,her skylder barnefar over 400 000 i bidrag.  Han har fri tilgang til ungene. Han har sønnen når det passer ham,men ikke hatt datteren som er multihandikappet på flere år.  Han synes hun er for mye jobb. Jeg mottar litt over 2000 kr i mnd totalt som bidragsforskudd for begge totalt fra Nav..

 

 

Anonymkode: 14e29...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekteskapet var preget av økonomisk og psykisk vold. Like fullt forsøker jeg å gi min sønn et godt forhold til far og hans familie.  Barnet skal ikke lide av den grunn.  Synd barnefar ikke har datteren sin på fanget mer enn 5 ganger i året.  

Far og sønn har et fint forhold.  Og det er slik det bør være.  Sønnen vet ingenting om historikken.  Men han ser jo at søsteren ikke får de samme opplevelsene.  

Anonymkode: 14e29...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 7.21):

Hvorfor syns noen mødre det er OK å snakke dritt om barnefar til barna slik at det ødelegger forholdet mellom far og barn? Samtidig forsøker de å grabbe til seg mest mulig penger, og langt fra alt går til barna. Samfunnet generelt syns også å favorisere disse alenemødrene og fremstiller dem som helter som ofrer alt for barna. Noen av dem gjør det, men langt fra alle. Når skal vi begynne å snakke om at kvinner også er et problem her og at man først og fremst bør prioritere barna?

Anonymkode: d6220...9f1

Pga kvinnfolk er de mest utspekulerte psyko faen som finnes. 

Anonymkode: 33b08...e4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Pga kvinnfolk er de mest utspekulerte psyko faen som finnes. 

Anonymkode: 33b08...e4b

Det er KUN en uttalelse.  Hvor er argumentet ? 

Anonymkode: 14e29...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er en slik mor som "saboterer" samvær. Kan det ha noe med at far er dømt for vold mot meg og de to barna våre? Jepp. 

Han har krav på samvær enn så lenge. Det blir barnefordelingssak og der kommer jeg til å få full omsorg,uten tvil. 

Anonymkode: 36575...55f

Det er jo faktisk en god grunn. I motsetning til de fleste som ikke begår vold.

Anonymkode: f51f4...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg «saboterer» samvær ifølge far. Men fakta er at jeg prøver alt jeg kan for å få far til å ha sønnen sin. Han har ett barn til som bor langt unna - han ser det barnet mer enn vårt barn. Det er veldig sårt for vårt barn. 
 

det som er litt trist er at den som saboterer kan i prinsippet få straff. Altså hovedomsorgspersonen kan få det. Samværspersonen kan velge å ikke møte opp etc uten at det er noen konsekvens. 

Anonymkode: ac587...314

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 hours ago, AnonymBruker said:

Samværssabotasje går begge veier, så spørsmålet bør ikke stilles kunn med utgangspunkt i kvinner.
(...)
Ofte beskyldes kvinner for samværssabotasje i tilfeller der mannen ikke stilte opp, og i realiteten har sabotert for seg selv. 

Anonymkode: eb268...f9f

Forsåvidt enig nok i kjernen i det du skriver, men det slo meg likevel hvordan du begynte og hvordan du avsluttet posten din. Første og siste setning inkludert over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Samværspersonen kan velge å ikke møte opp etc uten at det er noen konsekvens. 

Anonymkode: ac587...314

Den må betale mer i bidrag hvis den ikke har samvær. 

Anonymkode: f51f4...1a4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...