Gå til innhold

Mødre som saboterer far etter brudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Adrenalina1 skrev (På 24.5.2022 den 8.56):

Likestillingen har ikke,og kommer dessverre ikke til å gå for langt. Menn har altfor mye de skulle ha sagt. Fremdeles.

Er du blind eller dum/hjernevasket ? Menn har ikke mye makt. Det er Vi som kvinner har mest makt i forholdet, hjemmet og med barna. Idag er det kvinnene som tar de høyeste utdanninger mens menn henger etter og er tapere. Der kvinner og menn har like jobber så er det heller ingen lønnsforskjeller.  Kvinner tar mer og mer over styringen i feministiske land og sitter i leder stillinger med topplønner mer enn menn idag

Anonymkode: 5efb3...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adrenalina1 skrev (På 24.5.2022 den 8.56):

Likestillingen har ikke,og kommer dessverre ikke til å gå for langt. Menn har altfor mye de skulle ha sagt. Fremdeles.

Lite logisk i og med at det fortsatt er mor som får hovedomsorgen i alt for mange tilfeller. Hadde aldri godtatt annet enn 50/50 hvis vi hadde gått fra hverandre mens vi hadde mindreårige barn. Dette var vi imidlertid enige om.

Anonymkode: 9c301...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her forteller faren til ungene mine at jeg holder ungene unna han, fordi han valgte å gå.

Sannheten er at jeg forlot han, han er  meldt til politi og barnevern for trusler og rusmisbruk (ikke av meg) og han nekter å følge opp det som er avtalt at han skal- for å få mer samvær med barna. 

Anonymkode: fb44a...4f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til flere tilfeller der far klager på at mor saboterer samvær og er umulig å ha med å gjøre. Mens den egentlige grunnen er at han rett og slett ikke gidder å ha samvær, og heller vil snakke dritt om eksen og høste sympati fra de han forteller det til. 

Anonymkode: 37701...39d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suzanne
AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 7.21):

Hvorfor syns noen mødre det er OK å snakke dritt om barnefar til barna slik at det ødelegger forholdet mellom far og barn? Samtidig forsøker de å grabbe til seg mest mulig penger, og langt fra alt går til barna. Samfunnet generelt syns også å favorisere disse alenemødrene og fremstiller dem som helter som ofrer alt for barna. Noen av dem gjør det, men langt fra alle. Når skal vi begynne å snakke om at kvinner også er et problem her og at man først og fremst bør prioritere barna?

Anonymkode: d6220...9f1

Jeg opplevde at moren min saboterte da min far flyttet ut. Dette var på 90- tallet. Det var like mye en sabotasje mot oss barna. Vi fikk ikke treffe faren vår på 10 år. Det var rettsak, og hun med advokat brukte de mest skitne triksene for å sverte han, overgrep, vold osv. Dette var løgn, og hun ble ikke trodd av retten. 

Til tross for at min far endte opp med annenhver helg og 1 gang i uka, nektet mor oss å dra til han. Selv en dom kan saboteres.

Min mor var så ødelagt og bitter etter hans utroskap at hun ikke klarte å la være å straffe han på alle mulige måter. Det er først nå hun har skjønt at hun ødela for barna også.

Det er veldig trist at sånt skjer. Man eier ikke barna sine. Man låner dem en stund når de er små, og barn trenger alle omsorgspersoner de kan få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (På 23.5.2022 den 16.42):

Skal man ikke ta i betrakning at tiden forandrer seg? Skal man på død og liv være i 1940 ennda? Ja da må damer begynne å gjøre husarbeide igjen og slutte med jobbingen ute. 

50/50 burde vært obligatorisk en selvfølge og begge parter måtte bli enig i samværsavtale. 

Ihvertfall ikke premiering av sabotasje slik det er i dag. Så ha tvang i loven slik at barna blir hentet om ikke en evt. dom overholdes samt begge parter stiller likt som omsorgspersoner noe de ikke gjør i dag. 

er veldig glad 50/50 ikke er oblegatorisk, da pappaen til barna lider av mye sinne og frustrasjon, noe som gjorde i forholdet at største på 6 år ble redd for han. så nei, takk og lov at man kan velge selv.

Anonymkode: bbece...fea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

er veldig glad 50/50 ikke er oblegatorisk, da pappaen til barna lider av mye sinne og frustrasjon, noe som gjorde i forholdet at største på 6 år ble redd for han. så nei, takk og lov at man kan velge selv.

Anonymkode: bbece...fea

Da måtte dere heller brukt tiden på å forhandle frem en evt. avtale om ikke annet gått rettens vei for å holde far unna vei og ikke slik det er i dag der selvtekt premieres og det bare er å dure på selv om det foreligger en dom som tilsier noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er du blind eller dum/hjernevasket ? Menn har ikke mye makt. Det er Vi som kvinner har mest makt i forholdet, hjemmet og med barna. Idag er det kvinnene som tar de høyeste utdanninger mens menn henger etter og er tapere. Der kvinner og menn har like jobber så er det heller ingen lønnsforskjeller.  Kvinner tar mer og mer over styringen i feministiske land og sitter i leder stillinger med topplønner mer enn menn idag

Anonymkode: 5efb3...388

Jeg lurer på hvem som er blind/dum/hjernevasket……. 

Det er fortsatt slik - selv i det likestilte Norge - at menn har mye makt. De tjener fortsatt mest, fortsatt flest menn i lederposisjoner, fortsatt forskes det mer på mannlige sykdommer enn kvinners, jfr at kvinner dør av hjerteinfarkt fordi deres symptomer er annerledes enn menns. Kvinner drepes av menn, fordi de er kvinner. Det brukes nesten ikke omvendt voldsalarm «fordi det er så inngripende overfor mannen». And the list goes on. 

Så nei, likestillingen har på langt nær gått langt nok. Og igjen - hvis det ikke var fordi kvinner hadde jobbet for endring, så hadde menn fortsatt ikke hatt særlige rettigheter hva gjelder familie og barn. Det ER i stor grad kvinner som har kjempet fram deling av fødselspermisjon, at det normale er at barn skal ha kontakt med far etter brudd etc. At det fortsatt er kvinner som tar «det tredje skiftet» i forhold gjør ikke at kvinner har «mer makt» enn menn. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist når dette skjer, og jeg kjenner til et tilfelle. Og jeg er sikker på at det er menn som holder på slik også.

Men i starten så ville eksen min ha 50/50 og jeg nektet. For han hentet de tirsdag på skolen/barnehagen kl 15, leverte de hos meg før kl 18 fordi han hadde fritidsaktiviteter, og da måtte jeg følge de opp på trening den dagen og ha de på ekstra overnatting ("fast", uoffisielt), og det samme på onsdag, da hadde mine heldigvis ikke fritidsaktiviteter, men en haug med lekser å ta igjen. Jeg måtte argumente og diskutere kjempemye for å få de ekstra 2 dagene inn i avtalen, for han skulle på død og liv ha 50%, men han klarte jo bare å ha de 5 dager i sine uker 🙄 Jeg sa at da fikk han slutte med aktiviteter i sine uker eller skaffe barnevakt, men da var visst aktivitetene viktigst, for da ga han seg. Helt til han fikk seg dame. Da kunne jo hun være hjemme med de.

Jeg snakket aldri stygt om han til ungene heller. Men han er litt sånn at han tar alt i verste mening. Kremter du, så "hinter du til noe". Og han kan lese "en bok" mellom linjene på en SMS på 10 ord.

Nei, jeg saboterte aldri samvære, men han er en sånn som lett kunne vridd på sannheten, fordi han vrir på sannheten til det verre, og "vil ha ungene" selv om han ikke har tid til å ha dem. Er ikke snakk om å avlyse tennistrening for å gå på foreldremøte

Anonymkode: 550b4...997

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, regine said:

De tjener fortsatt mest,

Når dette er hva du begynner med ser jeg ingen grunn til å ta resten av det du skriver alvorlig heller. Ja, menn tjener mest fordi...

De fleste vet hvorfor. Vet du? Og når du finner svaret kan du godt komme med en løsning til dette som fremmer likestilling mer enn dagens ordning gjør.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nisselue skrev (27 minutter siden):

Når dette er hva du begynner med ser jeg ingen grunn til å ta resten av det du skriver alvorlig heller. Ja, menn tjener mest fordi...

De fleste vet hvorfor. Vet du? Og når du finner svaret kan du godt komme med en løsning til dette som fremmer likestilling mer enn dagens ordning gjør.

Lykke til.

men kjære vene - de gjør jo det. Sjekk statistikken hos SSB, så ser du at menn tjener mer enn kvinner. Og ser du utover Norges grenser, så ser bildet enda dystrere ut. Og du «tar ikke alvorlig» at kvinner drepes av menn? Flott holdning til kvinner, må jeg si, men dessverre ikke overraskende. 

At du lever med hodet i sanden og ikke forholder deg til virkeligheten er ditt problem ikke, mitt. Men dette siste innlegget understreker jo bare den kunnskapsløsheten samtlige innlegg fra deg i denne tråden har vist, så lite jeg får gjort med det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, regine said:

men kjære vene - de gjør jo det. Sjekk statistikken hos SSB, så ser du at menn tjener mer enn kvinner. Og ser du utover Norges grenser, så ser bildet enda dystrere ut.

Og jeg sa meg jo enig i det også. Hva leste du egentlig?

12 minutter siden, regine said:

Og du «tar ikke alvorlig» at kvinner drepes av menn? Flott holdning til kvinner, må jeg si, men dessverre ikke overraskende.

Ikke overraskende? Nå lurer jeg seriøst på hva du leste fra posten min for dette er bare rart.

For eksempel avskrev jeg ikke temaene du omtaler. Jeg avskriver din omtale av dem. Jeg kunne forklart hvordan det ikke er det samme men noe sier meg at det da kommer et  tilsvar omhandlende #mansplaining.

12 minutter siden, regine said:

At du lever med hodet i sanden og ikke forholder deg til virkeligheten er ditt problem ikke, mitt. Men dette siste innlegget understreker jo bare den kunnskapsløsheten samtlige innlegg fra deg i denne tråden har vist, så lite jeg får gjort med det. 

Nei nå mistet du meg helt. Sikker på at du ikke blander meg med noen andre?

I min første post (på totalt tre ord) etterspurte jeg eksempler på at menn har alt for mye de skal ha sagt. Ingen mening gitt fra meg, kun en etterspørsel etter en klarifisering av en påstand. Men for all del, forklar meg gjerne hvordan dette viser kunnskapsløshet hos meg. Merk: At jeg spør noen betyr ikke at jeg ikke vet noe selv. Det betyr at jeg lurer på hva de vet om det da det vil fortelle noe om hvor påstanden kommer fra. Du vet - slik jeg blant annet gjorde med deg da du nå heller ikke svarte.

I min andre post forteller jeg at jeg har andre erfaringer enn det posteren legger frem som sannhet. Da vet jeg ikke helt, men det høres ut som du nå kaller mine erfaringer for kunnskapsløshet. Mener du jeg ikke har erfart det jeg har erfart eller hva betyr egentlig det?
Samme post stadfester hva jeg mener er en sannhet at folk mener. Det kan være noe annet enn hva som faktisk er tilfellet da folks meninger ikke alltid styrer virkeligheten. Du kan gjerne utfordre meg på det, men en diskusjon om hva folk mener er gjerne bare semantisk ordkrig og dertill unødvendig. At det kvalifiserer for å bli kalt kunnskapsløs klarer jeg ikke helt se. Men for all del, forklar gjerne.

Tredje post var et tips til hva man kunne spørre barna om samt et par setninger om hvordan jeg selv har løst problemet - som jo betyr at jeg faktisk vet noe om dette. Vanskelig å se hva som var så kunnskapsløst der, men fortell gjerne.

Og det var alt frem til jeg svarte på din post og du svarer tilbake med å gå til angrep på min kunnskapsløshet i stedet for å forklare ditt standpunkt.

Men du slapp forklare deg. Det skal du ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hindrer samvær mellom barnet mitt og faren. Han er notorisk kriminell og rusmisbruker. Jeg ønsker ikke at barnet mitt skal Arve dårlige holdninger til rettssystem, politi osv.

 

så jeg er nok en del av den statistikken👌

Anonymkode: 7c375...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hindrer samvær mellom barnet mitt og faren. Han er notorisk kriminell og rusmisbruker. Jeg ønsker ikke at barnet mitt skal Arve dårlige holdninger til rettssystem, politi osv.

 

så jeg er nok en del av den statistikken👌

Anonymkode: 7c375...127

I mitt tilfelle er det mor (som har foreldreretten) som også bruker narkotika. Vil ikke si at hun er rusmisbruker, men hadde helst sett at hun ikke røyka hasj i det hele tatt siden hun har hovedomsorgen for to barn. Ja, jeg kan potensielt kreve omsorgen for barna, men det er også et helvete å la dem gå gjennom når mor ikke klarer å se barnas beste. Rettsystemet er også slik at man tror barna har det best hos mor nesten uansett..... hun går på NAV, og bor hos broren sin.  Jeg har en god jobb og bor sammen med en flott dame som også jobber og er et godt forbilde. Allikevel fikk hun hovedomsorgen for barna. Ikke kom og si at far har like mange rettigheter som mor.

Anonymkode: d6220...9f1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg hindrer samvær mellom barnet mitt og faren. Han er notorisk kriminell og rusmisbruker. Jeg ønsker ikke at barnet mitt skal Arve dårlige holdninger til rettssystem, politi osv.

 

så jeg er nok en del av den statistikken👌

Anonymkode: 7c375...127

I ditt tilfellet så har du barnevernet på din side uansett. Man skal ikke sende barna til et sted de kan bli utsatt for omsorgssvikt. 

Anonymkode: e76d3...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I mitt tilfelle er det mor (som har foreldreretten) som også bruker narkotika. Vil ikke si at hun er rusmisbruker, men hadde helst sett at hun ikke røyka hasj i det hele tatt siden hun har hovedomsorgen for to barn. Ja, jeg kan potensielt kreve omsorgen for barna, men det er også et helvete å la dem gå gjennom når mor ikke klarer å se barnas beste. Rettsystemet er også slik at man tror barna har det best hos mor nesten uansett..... hun går på NAV, og bor hos broren sin.  Jeg har en god jobb og bor sammen med en flott dame som også jobber og er et godt forbilde. Allikevel fikk hun hovedomsorgen for barna. Ikke kom og si at far har like mange rettigheter som mor.

Anonymkode: d6220...9f1

Har du prøvd? Altså advokat og full pakke. Eller har du satt deg til å finne deg i dette? 

Anonymkode: e76d3...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I ditt tilfellet så har du barnevernet på din side uansett. Man skal ikke sende barna til et sted de kan bli utsatt for omsorgssvikt. 

Anonymkode: e76d3...945

Far har fått samvær gjennom retten👍 det er bare å nekte å ta urinprøver og insistere på at man er en anstendig far, så skal det enorme mye til for å frata foreldreretten.

Anonymkode: 7c375...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samværssabotasje går begge veier, så spørsmålet bør ikke stilles kunn med utgangspunkt i kvinner. 

Jeg vet om menn som holder på slik. Det er stygge saker og har vært preget av løgner, dominans og skitne triks. 

Og jeg vet om flere menn som ikke tar ansvar og knapt ønsker å se barna sine. Dette er kanskje like viktig å snakke om som kvinnelig samværssabotasje. Ofte beskyldes kvinner for samværssabotasje i tilfeller der mannen ikke stilte opp, og i realiteten har sabotert for seg selv. 

Anonymkode: eb268...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (På 23.5.2022 den 16.42):

Skal man ikke ta i betrakning at tiden forandrer seg? Skal man på død og liv være i 1940 ennda? Ja da må damer begynne å gjøre husarbeide igjen og slutte med jobbingen ute. 

50/50 burde vært obligatorisk en selvfølge og begge parter måtte bli enig i samværsavtale. 

Hvorfor i all verden krangler du hvis vi er enige i sak? Jeg skriver jo ordrett at 50/50 burde være en selvfølge....

Anonymkode: f51f4...1a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en slik mor som "saboterer" samvær. Kan det ha noe med at far er dømt for vold mot meg og de to barna våre? Jepp. 

Han har krav på samvær enn så lenge. Det blir barnefordelingssak og der kommer jeg til å få full omsorg,uten tvil. 

Mange mødre, eller fedre for den saks skyld, har grunner for å være "sabotører". 

Anonymkode: 36575...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...