Gå til innhold

Å slutte på jobben kl 14.30 og så gå på trening og så hjem for å hvile før man henter i bhg 16.45


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kunne aldri gjort det!

Her våkner ungene samtidig som oss, de har dager i barnehagen, skolen og sfo, de leveres ofte før vi starter på jobb og hentes etter at vi er ferdig på jobb, så jeg har ikke samvittighet til å gi de ekstra lange dager på barnehagen eller skolen hvis jeg slutter tidlig! Egentid kan man tenkte på før man får barn eller når de er større.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"If you love your children (and I know you do), you need to take care of their mother"

Endret av Guppy88
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg støtt og stadig 😅 Har tvillinger på 2 år og har ikke sjans til å trene på lekeplassen sammen med dem som en her foreslo 😵💫

Jeg studerer fulltid og noen dager er mer krevende enn andre, men har jeg tid til å trene gjør jeg definitivt det!

Anonymkode: 4841a...d05

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker du noe negativt om det? Hvis man har et barn med krevende behov, er det forståelig at man tar seg litt egentid før man henter?

Anonymkode: f5fdd...60f

Vet du. Kjør på. Du betaler barnehagen for den tiden uansett, og dem tar uansett hensyn til disse "krevende behovene". Og egenpleie må man ha. Sånn sett ender du opp med å yte bedre når barnet først er hjemme. Kanskje. Uansett, ikke tenk så mye på hva andre tenker. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen94 skrev (23 minutter siden):

Jeg kunne aldri gjort det!

Her våkner ungene samtidig som oss, de har dager i barnehagen, skolen og sfo, de leveres ofte før vi starter på jobb og hentes etter at vi er ferdig på jobb, så jeg har ikke samvittighet til å gi de ekstra lange dager på barnehagen eller skolen hvis jeg slutter tidlig! Egentid kan man tenkte på før man får barn eller når de er større.

Egentid er vel noe vi med barn med ulike diagnoser har minst av. Da en god del av barna våre ikke kan være alene hjemme og en god del krever 1-1 eller 2-1 hele døgnet.

Anonymkode: 31560...781

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor får noen barn når de ikke vil bruke tiden med de?

Anonymkode: 98552...21b

Det handler ikke om å ikke ville tilbringe tid sammen med barna, men at den voksne personen trenger litt selvpleie for å ikke kresje hardt i grøfta. Det er tøft å ha barn. Det gir fantastisk mye glede i livet, men det er også tøft til tider. Tøft nok at man lar barnet være 1-2 timer ekstra i barnehagen man betaler for, slik at man kan få den lille tiden for seg selv som man trenger til selvpleie.

Selvpleie er så utrolig viktig

Anonymkode: 263c4...7b2

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Egentid er vel noe vi med barn med ulike diagnoser har minst av. Da en god del av barna våre ikke kan være alene hjemme og en god del krever 1-1 eller 2-1 hele døgnet.

Anonymkode: 31560...781

Det burde man nesten tenkt på før man velger å få barn! Man får barn som faktisk krever minst 18 årsoppfølging! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkeligste argumentet jeg hører er vi betaler for plassen. Drit i at barn blir slitne liksom

Anonymkode: 4f72a...399

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det handler ikke om å ikke ville tilbringe tid sammen med barna, men at den voksne personen trenger litt selvpleie for å ikke kresje hardt i grøfta. Det er tøft å ha barn. Det gir fantastisk mye glede i livet, men det er også tøft til tider. Tøft nok at man lar barnet være 1-2 timer ekstra i barnehagen man betaler for, slik at man kan få den lille tiden for seg selv som man trenger til selvpleie.

Selvpleie er så utrolig viktig

Anonymkode: 263c4...7b2

Nei da, det er ikke «tøft» å ha barn.

Anonymkode: e3e2f...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på andre siden, altså hadd elev med spesielle behov hvor foreldre har nytt egentid . Det er veldig forståelig! Men deres barn har et stort behov for hvile og skjerming. Skudd i blinde, men søk mer avlastning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke folk vet hvor krevende det er med barn med spesielle behov. Noen har til og med barna på avlastning. TS gjør dette med god samvittighet om det gjelder deg og drit i hva andre mener. Du er en god mor. 

Anonymkode: ddf78...009

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenker du noe negativt om det? Hvis man har et barn med krevende behov, er det forståelig at man tar seg litt egentid før man henter?

Anonymkode: f5fdd...60f

hvis det er hver dag så synes jeg det ikke er bra,men en sjelden gang er det helt ok :)

Anonymkode: 1c235...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper 5 kjappe km (25 min) før henting i barnehagen et par ganger i uka. Jeg får trent, og barna er 25 minutter lengre i barnehagen. Har ikke dårlig samvittighet for det. 

Anonymkode: f6cb8...731

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Tror ikke folk vet hvor krevende det er med barn med spesielle behov. Noen har til og med barna på avlastning. TS gjør dette med god samvittighet om det gjelder deg og drit i hva andre mener. Du er en god mor. 

Anonymkode: ddf78...009

Her kom hodepinen når jeg endelig etter noen ekstra krevende dager og netter med svært lite søvn,endelig kan sette meg ned og slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er hundre prosent innafor, både jeg og mannen trener eller gjør unna ærend før vi henter i barnehagen på dager der vi slutter tidlig på jobb (14-tiden). 

Null stress og bare vinn-vinn for alle. Ungen blir ofte levert sent,  trives godt i barnehagen og vi får bare kjeft hvis vi kommer for tidlig og ødelegger midt i en lek 😆

Anonymkode: 2204d...83d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tenkt stygt om noen gjorde det, og jeg kunne nok fint ha trent før henting et par ganger i uka.., men selv hadde jeg nok da effektivisert tiden litt mer sånn at jeg heller henta i 16tida. For meg er det for seint å hente nærmere 17 om jeg kan unngå det.

Anonymkode: 27564...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg hadde ikkje gjort det. Men du trenger det. 

Anonymkode: 985d8...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har du et barn med krevende behov burde du da være der får barnet! Stakkars unge 😢

Anonymkode: cf832...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tenker du noe negativt om det? Hvis man har et barn med krevende behov, er det forståelig at man tar seg litt egentid før man henter?

Anonymkode: f5fdd...60f

Det er forståelig selv om man ikke har barn med krevende behov synes jeg😅

Mine barn har for det første aldri hatt spesielt lyst til å bli hentet tidlig i barnehagen, de gangene jeg kom tidlig skulle de helst leke seg ferdig og jeg vente til det nærmet seg stengetid om de fikk velge.

For det andre; om jeg får tid til å ta vare på meg selv, har jeg det for det første mye bedre OG jeg kan være en bedre mamma. Så om man er så heldig å ha den muligheten som du beskriver, tenker jeg bare at vedkommende er kjempeheldig😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer ikke på det å ta litt egentid før henting i barnehagen når du slutter så tidlig, men å vente til 16.45 synes jeg er en uting. Må da kunne "hvile" med en unge hjemme og hente type kl 16?

Anonymkode: 4a878...90a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...