Gå til innhold

Å slutte på jobben kl 14.30 og så gå på trening og så hjem for å hvile før man henter i bhg 16.45


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du ikke en samboer som kan hente ungen i bhg av og til? Da kan du både trene hvile og slipper dessuten å være blandt de aller seneste som henter i bhg. 

Anonymkode: 2c449...c84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tror ikke folk vet hvor krevende det er med barn med spesielle behov. Noen har til og med barna på avlastning. TS gjør dette med god samvittighet om det gjelder deg og drit i hva andre mener. Du er en god mor. 

Anonymkode: ddf78...009

Jo det vet jeg så der tar du feil, men barn med spesielle behov blir også slitne 

Anonymkode: 4f72a...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk drar jo dette helt ut her. Er jo mest sannsynlig ikke snakk om å gjøre dette hver dag, men å unne seg det iblant. Å påstå at TS ikke ønsker å være med barnet sitt og ikke burde fått barn er jo helt på tryne. 

Og du som påstår at styrketrening ikke er viktig, du burde lese deg opp litt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å gjøre det inninellom, men det blir jo en lang dag for barnet om den er i bhg fra 0630/0700-1645. 

Anonymkode: 1122a...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jo det vet jeg så der tar du feil, men barn med spesielle behov blir også slitne 

Anonymkode: 4f72a...

 

 

Anonym6789 skrev (19 minutter siden):

Folk drar jo dette helt ut her. Er jo mest sannsynlig ikke snakk om å gjøre dette hver dag, men å unne seg det iblant. Å påstå at TS ikke ønsker å være med barnet sitt og ikke burde fått barn er jo helt på tryne. 

Og du som påstår at styrketrening ikke er viktig, du burde lese deg opp litt. 

Stakkars mor som leser dette! TS ikke hør på dem! 

Anonymkode: ddf78...009

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ikke minst så inspirerer man barnet til være aktivt selv. Min mann og jeg har selv to sønner som elsker å trene sammen med oss, både sykling, svømming og jogging. Man er rimelig egoistisk dersom man prioriterer trening alene fremfor å være aktiv sammen med barna sine. 

Anonymkode: 00a7e...9bf

 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ville absolutt aldri gjort det med et barn som krever ekstra. De barna trenger 1:1 og det kan de kun få hjemme faktisk. Ja, jeg har et barn som er sånn. 

Altså med mindre jeg prioriterer meg selv over barnet da... 

Anonymkode: e7e12...278

 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor får noen barn når de ikke vil bruke tiden med de?

Anonymkode: 98552...21b

 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hadde selvsagt tenkt negativt om det. Ekkelt med folk som sniker seg unna ansvar og jobb.

Det er jo du som har valgt å bære frem barnet med krevende behov (om det kom frem på ultralyd vel å merke), og da er det jo ganske drøyt å forvente at alle andre skal ta seg av dette barnet.

Anonymkode: 285fd...f44

 

Queen94 skrev (12 timer siden):

Det burde man nesten tenkt på før man velger å få barn! Man får barn som faktisk krever minst 18 årsoppfølging! 

 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei har du et barn med krevende behov burde du da være der får barnet! Stakkars unge 😢

Anonymkode: cf832...d93

Jeg skjønner at det er mange "perfekte" mødre her😎

Å ha barn med spesielle behov kan få av dere faktisk forestille dere.

Noen av disse barna finnes ikke selvstendig. De trenger oppsyn 24/7 og ja, det må de fleste de første leveårene. Men når det går ÅR der barnet aldri kan bli med andre barn hjem etter bhg/skole, ikke overnatte hos familie pga utfordringene osv og HVER helg må en opp før fuglene fiser i tillegg til bekymringer om fremtiden, slåss med alle instanser for at barnet skal få oppfølgingen det har krav på og man ALDRI har egentid så er egentid et MUST! 

Jeg har sett at veldig mange ekteskap ryker fordi en aldri har mulighet til å pleie forholdet. Og noen må konstant fly frem og tilbake til utallige legetimer med barnet. 

Noen vet at barnet kanskje dør ung. 

Dere har NULL ide om påkjenningene disse foreldrene går igjennom. 

Å fucking shame dem for å ønske en time egentid et par ganger i uka er FORKASTELIG. Skam dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mine barn tenåringer, men da de var små trente jeg etter jobb. Jeg har fibromyalgi og trening er viktig. Jeg blir dårlig av stress. Så jeg tok med tid til å trene før jeg hentet i barnehagen. Hadde jeg ikke det så hadde jeg ikke klart å stå i 100% jobb. 

Anonymkode: ac018...b26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samma da barna gikk i bhg. Jeg gjorde ALT når barna var i bhg, hentet rett før stengetid. 

Anonymkode: 06ac5...fd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Stakkars mor som leser dette! TS ikke hør på dem! 

Anonymkode: ddf78...009

Ikke hør på hva? Jeg ga tilsvar til koen som mener noe som er feil

Anonymkode: 4f72a...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånn at ts har et barn med spesielle behov, er det ikke sikkert svarene i denne tråden vil være hjelpsomme, siden de aller færreste kan forestille seg hvor krevende og slitsomt det kan være.

Men sånn generelt, kommer jo dette både an på når barnet blir levert, hvor ofte dette skjer, hvordan barnet trives i bhg, hvor slitent det pleier å være etter bhg osv. Ingen barn dør av en veldig lang dag en gang i blant, men jeg ville selv ikke hatt samvittighet til å levere tidlig og hente rett før stengetid for at jeg skulle trene og hvile. Det har hendt at jeg har trent etter jobb (slutter også 14.30), men har da typisk løpt hjem fra jobb eller på vei hjem fra jobb eller på en eller annen måte trent mer effektivt, sånn at jeg henter 15.30 i stedet for kl 15 feks.
 

Men om man har barn med spesielle behov, kan det være helt andre hensyn til som gjelde enn om man har friske barn. Kanskje kan denne type hensyn med trening og hvile være det som gjør at en sliten mor ikke blir fullstendig utslitt. Å ha barn med spesielle behov er jo noe som krever mye over år, og viktig at man finner måter å «overleve» på, så man klarer å være der for barnet sitt. Er jo derfor man kan ha krav på avlastning feks, fordi det rett og slett ikke kan sammenlignes med å ha er velfungerende barn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.5.2022 den 17.32):

Jeg tenker at trening, type treningssenter, ikke er nødvendig. Mosjon er sunt, men det får man stort sett plenty av med barn. Jeg ville aldri hentet barnet så sent for å prioritere egen hobby.

Anonymkode: e6168...81d

Merkelig at dvaske kropper har fått navn som «mammakropp» og «pappakropp» dersom man får så mye mosjon av å ha barn 😂

Trening anser jeg som svært nødvendig, på tredjeplass etter (nok) penger (og dermed jobb) og sunn mat. Trening er ikke hobby, men investering i egen helse, noe som også kommer barna til gode.

Anonymkode: db757...4aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og siteringer av slettede innlegg.

Rhodiola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...