Gå til innhold

Å slutte på jobben kl 14.30 og så gå på trening og så hjem for å hvile før man henter i bhg 16.45


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvorfor ikke trene sammen med barnet? Går man til en lekeplass sammen med barnet kan man trene ganske hardt uten å ofre tid sammen med barnet.

Anonymkode: ff41b...2b9

Ikke minst så inspirerer man barnet til være aktivt selv. Min mann og jeg har selv to sønner som elsker å trene sammen med oss, både sykling, svømming og jogging. Man er rimelig egoistisk dersom man prioriterer trening alene fremfor å være aktiv sammen med barna sine. 

Anonymkode: 00a7e...9bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig smart å gjøre det, ts, hadde gjerne gjort det selv dersom jeg hadde hatt muligheten❤️

Anonymkode: 8e874...df8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Man hentet barnet mellom 3-4 og tar treningen etter leggetid hvis det er så viktig. Enten på treningssenter men faren passer på eller hjemme hvis man er aleneforelder 

Anonymkode: 04233...99e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit om man har behov for det. Om det er det som skal til for at man får litt overskudd og ikke møter veggen så skal du gjøre det uten dårlig samvittighet. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at trening, type treningssenter, ikke er nødvendig. Mosjon er sunt, men det får man stort sett plenty av med barn. Jeg ville aldri hentet barnet så sent for å prioritere egen hobby.

Anonymkode: e6168...81d

Trening er ikke en hobby, kroppen trenger aktivitet. For min del har jeg en stillesittende jobb. Etter barnehagen kanskje han sykler litt,blir ikke rare treningen for meg det. Å hente sent et par ganger i uka( ville ikke gjort det daglig)- for å ta vare på helsa, det er bare lurt å gjøre

Anonymkode: 84a06...29e

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jeg gjort uten dårlig samvittighet 

Anonymkode: ac018...b26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere, jeg skjønte nesten ikke spørsmålet engang! Hvorfor i all verden skulle man ikke trene og hvile noen minutter før man henter i barnehagen?? Trening for meg gir meg overskudd og energi til å være en god mamma for barnet mitt. Så ser jeg her inne at man heller skal hente barnet tidligere i stedet? I alle dager, barnet mitt trivdes svært godt i barnehagen og hadde massevis av oppfølging for sine behov. Så hvorfor skulle jeg gi barnet mitt mindre tid i barnehagen og mindre tid til egen trening? Nei, vet dere hva? Dette skjønner jeg rett og slett ikke. Vi hygger oss masse både før og etter (nå skoletid) i tillegg til i helger og ferier. Barnet er på SFO selv om jeg har hjemmekontor og hun potensielt kan være hjemme, og hun ELSKER det! 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke minst så inspirerer man barnet til være aktivt selv. Min mann og jeg har selv to sønner som elsker å trene sammen med oss, både sykling, svømming og jogging. Man er rimelig egoistisk dersom man prioriterer trening alene fremfor å være aktiv sammen med barna sine. 

Anonymkode: 00a7e...9bf

Dette er selvfølgelig kjempebra,og all hverdagsaktivitet er gull. Men om det er snakk om et ekstra krevende barn så er det ikke sikkert dette er mulig. 

Det er ikke snakk om å være egoistisk, man kan fint ta en tur på trening alene og likevel få vært aktiv sammen med barna.

Jeg elsker å finne på ting med ungene, men elsker også en hard styrkeøkt eller en løpetur i blant, med musikk i stedet for 500 spørsmål fra en 5 åring. Har 0 dårlig samvittighet for det 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt aldri gjort det med et barn som krever ekstra. De barna trenger 1:1 og det kan de kun få hjemme faktisk. Ja, jeg har et barn som er sånn. 

Altså med mindre jeg prioriterer meg selv over barnet da... 

Anonymkode: e7e12...278

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får noen barn når de ikke vil bruke tiden med de?

Anonymkode: 98552...21b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville ha gjort det med god samvittighet, men det er nok bare de med barn som har særskilte behov - som forstår hvorfor.

Det står ikke på dårlig arbeidsmoral, men mor må også kunne få tid til å hente seg inn og pleie seg selv. 

Anonymkode: e030a...bda

Dette! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor får noen barn når de ikke vil bruke tiden med de?

Anonymkode: 98552...21b

Det dummeste spørsmålet i verden kommer i hver tråd som handler om at mor trenger tid for seg selv for å være en bedre mor.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke hva du gjør mens barnet er i barnehagen, men hvor lenge barnet er der som har betydning synes jeg. Så lenge barnet har vanlige oppholdstimer i barnehagen, tilpasset sin alder og litt personlige behov hos barnet, er det revnende likegyldig hva foreldrene gjør i den tiden.

 

Anonymkode: d5933...27c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet alltid rett etter jobb, noe annet var ikke i tankene. Har barn med spesielle behov. 

Anonymkode: 13346...5c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker du noe negativt om det? Hvis man har et barn med krevende behov, er det forståelig at man tar seg litt egentid før man henter?

Anonymkode: f5fdd...60f

Hadde selvsagt tenkt negativt om det. Ekkelt med folk som sniker seg unna ansvar og jobb.

Det er jo du som har valgt å bære frem barnet med krevende behov (om det kom frem på ultralyd vel å merke), og da er det jo ganske drøyt å forvente at alle andre skal ta seg av dette barnet.

Anonymkode: 285fd...f44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har flexitid og trener hver dag før jeg henter minsten på sfo. Om jeg ikke trener blir jeg slapp og i dårlig humør. 

Anonymkode: d51af...798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor får noen barn når de ikke vil bruke tiden med de?

Anonymkode: 98552...21b

Helt enig! Stakkars unge!

Anonymkode: e68bd...b7d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har flexitid og trener hver dag før jeg henter minsten på sfo. Om jeg ikke trener blir jeg slapp og i dårlig humør. 

Anonymkode: d51af...798

Han har forresten ikke spesielle behov heller. 

Anonymkode: d51af...798

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg er helt innafor, ts! Jeg hadde gjort det samme selv, om jeg hadde hatt muligheten :) 

Anonymkode: 2ff88...9d2

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...