Gå til innhold

Misty`s dagbok...


Mistyen

Anbefalte innlegg

Så spennende da, Misty!! Tenker det kribler masse masse for tida. Jeg krysser fingrene for at Marius kommer settende i natt.

*krysser fingrene for harde livet*

Lykke til!

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm...

Vet ikke helt hva jeg skal krysse fingrene for jeg! Men siden du sier det, så krysser jeg fingrene for at dere nå er på helgetur!

(selv om det også hadde vært fint om dere var på føden...)

Kanskje deilig med en avslappende tur; den siste barnefrie på en stund!

Ønsker deg alt vel, hvor du nå er... :wink:

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Du "vet" hvordan vi begynner å spekulere når rapporter uteblir... :lol:

Gleder meg til oppdatering fra deg og Marius utenfor magen.

Ha en flott pinse.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det....

Pinsehelgen er over og Marius er fremdeles i magen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*ler*

Det er helt utrolig, men jeg kan hvertfall si at jeg har hatt en flott helg på Trysil-fjellet sammen med en masse gode venner. Antagelig den siste barnefrie helgen på lenge.......

Men NÅ!!!

Nå er det absolutt ingen grunn til at han skal ligge og kose seg i magen min lenger, nå kan kan komme og kose seg i armene mine i stedet synes jeg. Nå skal det prøves ut både det ene og det andre - hehe

Vet jo at det uansett ikke er snakk om mange dagene, for jeg har fått beskjed om at jeg blir satt på kur neste uke om han ikke har kommet av seg selv til det.

Er utrolig lei av magen nå, den er sånn i veien liksom, uansett hva man skal gjøre. Det jeg gleder meg aller mest til i forhold til min egen kropp, er å kunne ligge på magen igjen. Har ingen forhåpninger om å sove hele netter enda, men hvertfall å sove litt godt de timene man kan.....

Jupp - da var det dagens oppdatering fra meg, og mannen har fått beskjed om å logge seg inn her så fort det er over for å gi dere beskjed.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Så spennende! Har ikke vært på nett på en stund, og var sikker på at Marius var kommet nå! Iallefall hvis det skjer innen kort tid får du ha riktig lykke til, og se til at de behandler deg bra på vårt felles fødested!!

Koz.. :wink:

Ps: Jeg gleder meg også til å kunne ligge på magen igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette "begynner" å bli spennende asså!

Men kjempeflott at helgen ble koselig...

Sikkert deilig å få slappet ordentlig av før styrkeprøven.

Jeg er så glad for at mannen din er blitt lært opp på kg nå,

så slipper vi å bli for utålmodige her inne... :lol:

Han må vel få kommet seg litt han også da, men...

Lykke til ihvertfall!

Kanskje ligger du på føden akkurat nå!?

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Klem fra Mayamor :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei hei til alle sammen :)

Må bare begynne med å unnskylde for min mann....han har mer ammetåke enn meg. Når det er sagt, så ja; vi har det absolutt strålende!!!

Litt om fødselen:

På lørdag formiddag, kl 12:40 gikk vannet. En utrolig rar følelse. Man har liksom ikke kontrollen - hehe. Problemet var at det var misfarget, og det skal man jo være litt obs på. Jeg ringte føden, som ba meg komme ned. Jeg kom inn og ble undersøkt av en JM på en fødestue. Det viser seg at det ikke er mer enn 2 cm åpning nå heller, så vi blir gående og avvente rier - som jo skal starte av seg selv etter vannavgang....

Etter to timer har det ikke skjedd noe mer, og det blir bestemt at jeg skal settes på drypp. Som sagt så gjort. Jeg og mannen vandrer rundt i gangen på føden for å se om det kan hjelpe noe. Har masse murringer i ryggen, men ikke noen skikkelige rier. Etter 6(!!!!!) timer med drypp, er det enda ikke noe mer åpning. Nå begynner legen og JM og vurdere keisersnitt. Ikke noe jeg hadde så veldig lyst på, men måtte de så måtte de tenkte jeg. Heldigvis ville de vente litt til for å se..... Kl 21:45 satte de akupunktur på meg. Fikk noen helt forferdelige tak i ryggen, men riene " i magen" ble vurdert som dårlige. Likevel hadde jeg den vondeste timen jeg kan huske å ha opplevd der fra 22 til 23....Da - altså kl 23 - sa jeg til JM at enten så må jeg nå noe fryktelig på toalettet, eller så må jeg trykke pga noe annet.

Hun sa at jeg ikke kunne presse for det var jo ingen åpning, det hadde hun sjekket kl 22:15. Jeg ga meg ikke på det for trykketrangen var så enorm. Da hun likevel nå tok en sjekk, mumlet hun bare "herregud" og kastet seg rundt. Full åpning!!!!

Over i fødesengen og der var det bare å trykke på. Men nå var kroppen min sliten, så riene var ikke lange nok. Jeg presset og trykket, men lille Marius kom ikke ut. Fly sint ble jeg og skrek til han at han fikk for søren ta å komme seg ut nå, for nå orket jeg ikke mer.

Da tilkalte JM legen og det viste seg at junior satt fast, med hodet "feil vei" - altså ikke med nesa ned, men opp. Vi måtte ha hjelp av vakuum!

Men nå var jo de få korte riene med tak i magen søkk borte, så her måtte det presses på ren vilje. Men vilje hadde jeg jo, og på tre kraftige trykk, og hjelp fra legen til å presse utenpå magen, endelig kom vesle Marius til verden kl 00:51 , søndag 15.juni :lol:

Han ble fort tatt med til en barnelege slik at han fikk litt smertestillende, og han ble sugd ren for slim i halsen, før han kom tilbake til mammas mage. Utenpå denne gangen...

Fødselen var hard og lang, men det er jammen verdt det også, når man får den lille kroppen inntil seg, og han er bare din. (og litt pappaen sin - hehe)

En time etterpå var jeg ferdig sydd, Marius var tørket og vi var klare for barselavdelingen. Der har vi nå vært i tre dager, men nå er vi hjemme hos oss selv, og både Marius og mamma er blitt nye mennesker etter hjemkomst. Fra å være urolig og nesten søvnløs med litt mageknip, er han verdens deiligste unge, som stort sett bare spiser og sover søtt, enten i sengen sin eller på armen.....

Har hatt et par anfall av barselstårer, men det går jo over. Og ikke er det så ømt der nede lenger heller.

Alt i alt føler jeg meg utrolig priviligert som har fått oppleve å sette et barn til verden. Det veier opp for all smerten og usikkerheten og alle plager man har hatt de siste mnd.

Nå skal vi bare koooooooooooooooooose oss!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops...glemte de vitale målene:

Vekt : 3900 gram

Lengde: 50 cm

Hodeomkr: 36 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Gratulerer så masse. :kysse:

Dette har vi alle ventet på så lenge... :wink:

Flott rapport.

Tung fødsel for deg - men som du sier:

Det er verd det...

Gleder meg til å se bilde av sjamøren. :hjerte:

Var på UL på tirsdag...

Her også kommer en liten gutt... :hjerte:

Vel overstått fødsel og grattis atter en gang.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten, Misty!!!

Høres ut som det er en herlig liten gutt du har fått deg.

Godt fødselen ikke har skremt deg. Det som kommer ut er verdt all smerten.

Håper du får en deilig barseltid og kos deg masse med Marius!!

Amanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så masse, Misty!! Du har gjort en strålende jobb. Huff, ble helt rørt av å lese om fødselen.

Også så morsomt at Marius kom på bryllupsdagen deres da. Nice timing, kaller man det. Da blir det barneselskap på bryllupsdagen i mange år framover :wink:

Kos deg masse sammen med lille Marius.

Stor klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...