Gå til innhold

Misty`s dagbok...


Mistyen

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Heisann Misty.

Du får ta det med ro og knipe igjen så godt du kan. :wink:

Jeg slet med leggkramper og fikk beskjed om å ta magnesium og E-vitaminer.

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei tilbake Maya - og takk for hilsen...

Ja, jeg kniper fortsatt, og det ser ut til at det virker litt. Kynnerene har ikke vært så kraftige og så mange i helgen som tidligere i uken, så det hjelper kanskje å slappe litt av. Nå spørs det bare hvor lenge jeg klarer det da - hehe

Skal hvertfall gjøre iherdige forsøk, det er jo tross alt best for Marius...og det er det viktigste.

Det skal bli litt rart å få han ut i verden også. Nå har jeg liksom full kontroll uten at jeg trenger å "planlegge" så mye. Han ligger jo der i magen han, og er med meg dit jeg går uten å protestere. Spiser når han er sulten og jeg trenger ikke tenke på rene bleier og ekstra skift. Enkelt og greit. Men - det skal da bli deilig å få holde han i armene og kjenne huden hans og sånn, bli kjent med den lille personen som har bodd i magen min i mange uker.

50 dager igjen til termin da :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Misty!

Tusen takk for hilsen i dagboka mi, hyggelig at du stikker innom! Det er godt å vite at det er flere som tenker som meg!

Ser forresten at du er fra Fredrikstad.. jeg er selv fra Halden(bor i bodø) men flytter hjem i juli, og skal føde på Fredrikstad sykehus.. vil veldig gjerne bli oppdatert på hvordan forholdene er der :Nikke: !!!

Vil ønske deg en riktig GOD PÅSKE!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen , og takk for hilsen Lucky.

For å ta dte med en gang; jeg vet ikke så mye om forholdene på sykehuset her enda, men jeg håper jo at jeg "rekker" å bli med på dette svangerskapskurset som holdes av JM-foreningen,hvor vi får omvisning på føde og barsel..... Har hørt litt av andre som har født at det tidligere var litt slik at det var best i 8. etg, og at de i 7.etg ikke var like hyggelige, men det har visstnok forandret seg litt...... Selv synes jeg at det er litt kjedelig at man ikke kan ta imot besøk på rommet, men at man må ut i gangen eller ned i vestibylen - og kanskje at det er litt for få "liggedager". Det er fødedagen + to dager liksom....

Vel vel, jeg bør kanskje inn å rable dette ned i din dagbok også, sånn at jeg er sikker på at du får det med deg - hehe.

Ellers står det å lese på BiM sine sider i dag:

I dag er det lørdag 19. april. Du går nå i 34. svangerskapsuke og har 45 dager (6 uker) til termin tirsdag 3. juni 2003.

Babyen er nå rundt 42 cm lang og veier ca 1900 gram. Proporsjonene mellom babyens hode armer, ben og kropp er nå slik de skal være. Den har til og med begynt å få litt underhudsfett og det er stort sett ren modning som gjenstår frem til termin.

Det kan komme forskjellige hudforandringer hos deg i svangerskapet fordi fargestoffet melanin avleires . Dette kommer av forandringene som skjer i binyrene fordi du er gravid. Det kan gi såkalte leverflekker som ofte kommer som skjolder i ansiktet eller andre steder som blir utsatt for sollys. Får du slike bør du ikke være så mye i sola. De forsvinner etter fødselen.

Som tidligere nevnt blir det også fargeforandringer rundt brystvortene og kjønnsorganene, de blir aldri helt like lyse igjen, men en del av fargen går tilbake etter fødselen.

Marius har nok roet seg litt i magen nå, det hjelper tydeligvis at mamma slapper litt av.Kynnerene er ikke så hyppige som de var, og det er vel bra. Nå skal vi på ny kontroll på onsdag, og det skal bli spennende å se hva som har skjedd med lillegutt siden sist UL. Nå skal jeg også se hvor stor han er blitt. Det er fortsatt litt uvirkelig for meg at det er et lite barn der inne som venter på å få komme ut i verden. Det føles som en slange som bukler seg der inne - hehe. Han sparker ikke lenger slik soom han gjorde, men flytter seg så hele magen min blir deformert. Kjemperart å se på!!Har vurdert å filme det faktisk.

Vel vel - det var påskens oppdatering. Kommer tilbake med mer om det skulle skje noen forandring, og hvertfall etter legekontrollen på onsdag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var jeg igjen da. Nå har det seg slik at den berømmelige slimproppen har funnet veien ut....

Jeg ringte føden slik som legen har sagt, og der noterte hun div oplysninger. Fikk beskjed om at jeg skal ta tiden på riene/kynnerne og sjekke vann da. Dessuten skulle jeg være oppmerksom på småttens bevegelser.

Misty-mannen ble litt blek om nebbet da han hørte om proppen. Han lurte på om ikke det var på tide å pakke bagen min slik at den var klar. Selv er jeg forbausende rolig enda. Vet jo at det kan ta dagevis før fødselen er i gang selv om proppen er gått. Jeg har da satt i gang en maskinvask da, med undertøy, sånn i tilfelle rottefelle - hehe

Men - kjenner jeg meg selv rett så går det nok litt tid enda.

Så nå har vi fyrt opp i grillen. Det blir litt varm lunsj, og rolige timer på verandaen i solen.....

Hmmmm.....hadde liksom ikke planer om et aprilbarn da,men - hehe

Vel, skjer det noe mer, så skal jeg alltids fortelle om det.

*vagger ut i solen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Vel overstått påske, Misty.

Godt å høre at du kniper enda... :wink:

Dette med slimproppen...

sist jeg var gravid mistet jeg slimproppen i slutten av november, og gutten kom 23.12.... :roll: Så jeg vet ikke om det er så masse å "bekymre"seg for? Hva sa de på føden da?

Men det høres nå ut som du har full kontroll. :sjarmor:

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Heia og takk for hilsen Misty :D

Så du har mistet proppen du også - ja da får vi klemme igjen sammen da :wink: Ringte også føden og de sa at så lenge det ikke var masse vann og ikke noe blod eller smerter innvolvert så kunne vi ta det med ro. Men halloen får jo litt noia da også. Vi får håpe nurkene holder seg inne noen uker til i hvertfall :blunke:

Bare slapp av og nyt svangerskapet nå :)

Klem fra oss :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.....nå skal jeg fortelle litt om hva jeg har opplevd siden sist....

Søndag kveld ble riene mine intense, og kl 22 var det ca 15 minutter mellom hver rie, og de varte i ca 35 sekunder. En time etterpå var det knappe 7 minutter mellom hver rie, og da ringte vi føden igjen, spm ville at vi skulle komme dit. Som sagt så gjort.

Ble lagt i et sånt beltesystem som måler rier og hjertelyd og spark (husker ikke hva det heter) og lå der i ca 30 minutter,mens jeg ventet på en lege. Da hun kom var det til med UL for å se hvordan Marius hadde det. Han ble målt opp og ned og legen sa at han hadde det bra. Så var det tid for en gyn-undersøkelse. Alt var vel , alt var klart til fødsel - uten åpning dahhhhhhhhh. Riene mine var ikke sterke nok til at det ble noen åpning. Og sånn har det gått siden da. Venter og venter...Var på kontroll på onsdag, og fikk vite at lungene hans var klare for verden og at han var 2500 gr og ca 45 cm lang. Så - jeg vet ikke jeg, hvor lebge jeg skal gå sånn med maserier. Vet bare at jeg begynner å bli utrolig sliten. Og selv om jeg jo vet at Marius har godt av et par uker til i magen, så håper jeg nok innerst inne at det er overstått snart.

Ellers står det på BiM sine sider idag

I dag er det fredag 25. april. Du går nå i 35. svangerskapsuke og har 39 dager (6 uker) til termin tirsdag 3. juni 2003.

Babyen er nå 43,5 centimeter lang og veier 2250 gram. Seksuallivet er ikke alltid like greit å opprettholde med en stor mage, det gjelder å tenke kreativt. Selve skjeden kan være litt tørr fordi hormonen har endret slimhinnene, da går det an å kjøpe glidekrem på apoteket eller rett og slett bruke litt olje uten parfyme.

Så sånn var det med den saken.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Spennende dette her... :o

Håper du kommer med rapport når det skjer noe med dere...

Lykke til.

Klem fra Maya30 :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Håper det står bra til med dere...

Er spent på om det har skjedd noe, vett du. :P

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også at alt er bra med dere...om det har skjedd noe eller ikke!

Er litt spendt...

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!!!

Dette er virkelig spennende!! Håper alt er bra og på en oppdatering snart!!!

Koz.. :vinke:

:hjerter: Lucky og lillevenn termin 12. september-03 :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen....

Her har det ikke skjedd så mye mer - annet enne at pc`n min tok litt kvelden, og jeg får ikke skrevet noen innlegg - hehe

Venter på at noen skal komme med medisin til den, men det tar nok et par dager til. Så lenge tyvlåner jeg en pc hjemme hos ho mor.....

Marius er inni magen min enda, men nå er jeg sååååå utrolig sliten at jeg håper han kommer seg ut snart. Hadde det ikke vært for disse evinnelige riene som sliter meg helt sønder og sammen, så hadde jo dette bare vært kos, men etter å ha sovet i gjennomsnitt to timer pr natt i fore uker, så svimer jeg bare rundt og drømmer om at det snart er over. Ca en gang i uken har jeg skikkelige regelmessige rier. Hver gang tenker jeg at "NÅ!!!Nå skjer det"....og så holder det på sånn et halvt døgn,med for korte rier, og så bare gir han opp. Så nå har jeg sluttet å håpe når det skjer også...

Har mulighet for å sette litt akupunktur for å hjelpe til, men så er det det at det liksom er et par uker igjen, og jeg har i utgangspunktet ikke lyst på et prematurbarn heller. Så - så lenge han har det greit i magen, så får jeg bare bite tennene sammen og holde ut...

Liten oppdatering fra Bim også.... ;

I dag er det tirsdag 6. mai. Du går nå i 37. svangerskapsuke og har 28 dager (4 uker) til termin tirsdag 3. juni 2003.

Babyen er nå 46.5 centimeter lang og veier 2750 gram. Brystene dine er nå 200-400 gram større enn vanlig, og det kan hende at du allerede har vært av gårde og kjøpt deg en ny BH. Når du skal kjøpe en ny amme BH kan det være lurt å kjøpe en som er ytterligere en størrelse større enn den du har nå. Dette er fordi at når brystene dine blir fylt med melk blir de ennå litt større.

Du begynner kanskje nå å merke at du begynner å bli klar til å føde. Du er klar til å føde fordi du er lei av å være gravid og svær, lurer på hvem den lille personen inni deg er, men er kanskje ikke helt forberedt på selve fødselsprosessen ennå. Dette er en litt ambivalent tid. Du puster lettet ut hver gang du hører om noen som har født lett som bare det og lukker ørene når du hører om de som har slitt ganske kraftig.

Det aller første tegnet på at noe så vidt er i ferd med å skje er at slimproppen går - hos noen. Det kan allikevel gå ytterligere to uker før du begynner å føde.

Mange har nå kynnere som kommer og går. De varierer både i lengde og intensitet, og kommer gjerne kraftigere hvis du er sliten eller hvis du nettopp har hatt samleie eller orgasme. Så lenge de ikke er regelmessige i flere timer, eller hvis de forandrer karakter når du skifter stilling på kroppen er det bare trening fra livmorens side.

Kynnerne er forvarsel om hva som skal skje, og de er med på å gjøre deg klar til å føde ikke minst mentalt, men også fysisk. Det at du er forberedt oppe i hodet ditt på fødselen er også viktig. Hvis du ikke har født før er det vanskelig å forestille seg det, det er godt da å vite at riene bygger seg opp slik at du venner deg noe til smerten underveis. At det går an å få god jordmorhjelp og at slutt resultatet er en fantastisk liten unge i dine armer!!!

Jaja - det var litt oppdatering fra meg - nå skal jeg skumme igjennom andre dagbøker før det er tid for JM-kontroll.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Så ikke oppdateringen din før nå jeg... :oops:

Men det var kjekt å se livstegn fra deg igjen. :P

Ikke lenge igjen uansett, Misty.

Håper du får doktor "PC-go" til å fikse PC en din snart da... :ler:

Klem fra Maya30 :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja - her er vi igjen...

Nå har jeg vært på sykehuset igjen, nå med litt åpning og rier.....som selvfølgelig ga seg etter ni timer!!!!!!!!

Men nå er det hvertfall littegranne åpning, og sånn for å hjlpe til litt, så får jeg litt akupunktur nå. Kroppen min er sliten, noe som har gitt seg utslag i en liten forkjølelse, og i tillegg stiger blodtrykket mitt for hver dag. Har hatt to CTG på sykehuset som er helt fine, og i dag var jeg hos legen for kontroll. Skla tilbake til han på fredag for å kontrollere blodtrykk og urin.

I hele svangerskapet har BT lagt på 110/70. Mandag var det 130/72, tirsdag var det 130/85 og i dag 130/95....Ikke alarmerende høyt, men det trenger jo ikke å stige sånn hver dag....

I tillegg var det spor av blod og eggehvite i urinen. Nå er det kanskje på tide at kroppen min setter igang med en fødsel?????!!!

Snakker pent til Marius hver dag, lokker han ut med at maten hans er klar og at alle bare venter på å få se han, men han tar sin tid - hehe

BiM sier i dag;

I dag er det onsdag 14. mai. Du går nå i 38. svangerskapsuke og har 20 dager (3 uker) til termin tirsdag 3. juni 2003.

Babyen er nå rundt 48cm lang og veier 3000 gram.

Du merker sikkert nå at du lett blir andpusten. Det er fordi barnet ditt gir et konstant press mot mellomgulvet slik at lungene ikke får brukt kapasiteten like godt som ellers. Derfor kompenserer lungene ved at du må trekke pusten oftere slik at du får nok surstoff.

Tegn på at fødselen er i gang:

1. Vannet går. Det kan ikke alltid være like lett å skjønne om det har gått, ta da på deg et bind og ha det på en times tid. Har det kommet klar eller farget væske i det slik at det er litt vått, kan du ringe til fødestedet ditt og spørre dem til råds. Hvis hodet er festet er det nemlig ikke alltid det kommer så mye vann fordi hodet sitter ned i bekkenet som en propp.

2. Kynnerne du har hatt blir regelmessige og det er 10 minutter eller mindre i mellom og de varer 30 sekunder eller mer. Dersom du bor langt fra sykehuset kan det være lurt å kontakte sykehuset før det er 10 minutter eller mindre imellom for da kan du jo ha et stykke vei å kjøre. Er du flergangsfødende så går det også som regel fortere enn den første gangen.

3. Tegningsblødning. Dette er blod som kommer fordi mormunnen din begynner å bli påvirket av riene du har. Blør du mer enn mens nå bør du ringe sykehuset med en gang. Det samme gjelder dersom du ikke har mellomrom mellom riene, men at smerten er der hele tiden. Det kan være et tegn på at du føder raskt, men det kan også være et tegn på at noe er galt, så ta kontakt med fødestedet pr. telefon med en gang.

4. ER DET NOE DU LURER PÅ ELLER ER BEKYMRET FOR RINGER DU TIL DET STEDET DU SKAL FØDE PÅ MED EN GANG OG SNAKK MED EN JORDMOR ELLER EN LEGE.

Sånn er det med den saken....

Så - i det minste er det vel en ende på det etterhvert, og så lenge Marius har det bra, så skal jeg også klare meg gjennom dette :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg håpte at det skulle være over for deg nå...

Men jeg husker så inderlig godt den siste ventetiden... :-?

Ca. 25 november var jeg inne på KK for første gang...

23. desember er gutten født....(termin 7. desember da...)

Ønsker deg og dine en riktig fin 17 mai.

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Prøver å heie han fram jeg !

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Så satser vi på at det hjelper !

Lykke til, det er nok ikke så lenge igjen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til Maya og Hilde - takk for at dere tenker på oss....

Ja, hva skal man ellers si???? Det er liksom ingen forandring, sånn rent bortsett fra at jeg er blitt vanvittig flink til å ta det med rooooo - hehe

Ble litt nervøs når blodtrykket steg sånn, og det fikk meg til å se på sofaen som et greit alternativ til mye annet som liksom MÅÅÅ gjøres :roll:

Ok, jeg blir litt smågal av å se på alt som borde gjøres, men sånn er livet. Værre for min bedre halvdel da, å bli kommandert rundt til å gjøre både det ene og det andre.....

Nå venter vi veldig da, og håper på at lille krapylet snart kommer seg ut av magehuset sitt. Skjønner jo at han trives der inne, men det får vel være måte på til treg fyr - hehe

Jupp, det var dagens oppdatering. Ny legetime i morgen - I`ll be back :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...