Gå til innhold

Misty`s dagbok...


Mistyen

Anbefalte innlegg

Hei på dere alle. Det er så spennede å lese om dere alle sammen, og så gråter jeg en skvett og så ler jeg litt. Det er vel slik det er å være gravid.

Min historie;

Vi giftet oss 15. juni i år og bestemte oss for at vi ville ha barn snart. Mest pga at jeg er 28 år, og veldig gjerne vil ha barn før jeg runder 30. Så vi kastet oss uti det, men det skjedde jo ikke noe....Jeg trodde kanskje at jeg hadde rota det til for kroppen min ved å gå av og på med dissa p-pillene i flere år, så jeg tok frem bøtta med tålmodighet og smurte meg inn. Vi prøvde hardt i tre mndr, fra juni til august. Så snakket vi litt om et par ting vi kunne tenke oss å oppleve sammen, og tenkte at det kanskje var lurt å utsette prøvingen litt. Vel, jeg kjente på meg at jeg hadde EL en bestemt kveld, tok en EL-test og den slo ut. Gikk inn på soverommet til min mann, og sa " Elskling, nå har vi to valg, enten kan vi gjøre et forsøk til på å bli gravide, eller så MÅ vi bruke lue i dag....."

Gjett hva han svarte!!!!!

Og nå ser vi resultatet. På mandag tok jeg en test hjemme etter jobben, og den var positiv. På tirsdag tok jeg en test hos legen, bare for å være sikker, og den var like positiv den. Og alle hjerter gleder seg nå, for vi ønsker oss virkelig barn.

31. okt skal jeg på kontroll hos legen. Gleder meg :sjarmor:

Så nå blir det spennede tider fremover, med baby i magen............

4+4 i dag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med graviditeten, Misty.

Velkommen som dagbok skriver, blir spennende å følge med deg. Det begynner jo å bli noen dagbøker her nå, men det er bestandig like morsomt å lese at man lykkes med å bli gravide.

Ønsker deg lykke til med småen i magen.

:D :D

Cobra 23+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Heia vennen :)

Gleder meg masse å følge med på graviditeten dåkkås :) og håper at alt står bra med deg og lille babyen i magen :-)

Gratulerer sååå masse enda engang :)

Kjempe koooos i fra *Perser* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg føler at jeg har fått dobbelt så store pupper på en uke....hehe. Litt har de nok vokst, det mener mannen min også, og i går måtte jeg kjøpe ny BH for de gamle hoppet de liksom ut av....

Ellers har jeg så ille magekatarr om dagen. Dette er noe jeg har slitt med i mange år, men etter at jeg ble gravid har jeg ikke turt å ta de pillene jeg har fått for det. Det står i pakken at man skal utvise forsiktighet ved graviditet, og man kan vel ikke være mer forsiktig enn å la vær???!!! :wink:

Derfor har jeg fått linfrø av min tante. Hun hadde brukt det da hun var gravid og det holdt skikk på hennes mage hvertfall, så da er det jo verdt et forsøk.

I går var vi i "selskap" for første gang etter at jeg ble gravid. Litt rart å liksom ikke ta et eneste glass med rødvin, men det gikk bra altså.Jeg har vel ikke vært noen stordrikker før heller akkurat, men har likt å kose meg med et glass rødvin eller tre i godt lag. Mannen min mener han er heldig som nå har sjåfør i et par år fremover...hehe

I dag kjenner jeg litt småkvalme, og det er ikke behagelig når man sitter på jobb. Håper det går over snart.....

Det var dagens oppdatering. Tusen takk til alle dere som har skrevet en hilsen til meg. Det er morsomt å lese dagbøkene deres asså.... Krysser fingrene for hver og en av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HEISANN MITSY!!!!! :lol::lol::lol:

Gratulerer så masse med de to blå, kjempekoselig for dere.

Tusen takk for hilsen i dagboka kjempe koselig at du tok deg tid til og lese hele dagboka mi.

Ja det har til tider vært ganske tøft, men vet jo det er mange som har prøvd lenger enn oss vi går nå inn i vår 11 prøve mnd.

Jeg skal prøve og holde meg vekke fra disse sidene og bare være innom når det nærmer seg mens ikke lett,men tror jeg har blitt for oppslukt i det og få barn.

Håper kvalmen ikke kommer for fullt og at du får et fantastisk svangerskap!!!

LYKKE TIL :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!!!

Har prata med deg om graviditeten, men jammen har jeg glemt å gratulere deg her... :oops: Sorry...

Bedre sent enn aldri får man si!

Kjempekoselig for deg og mannen din at det er en liten en på vei!! :D

Blir kjempespennende å følge med i graviditetsdagboka di!! :)

Håper alt går helt bra og at det går bra på kontrollen også. :)

Kjempekoz fra meg som er faktisk 7+5 i dag!!,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har begynnt å skrive dagbok du også (eller er det bare jeg som ikke har sett den?) Uansett, veldig morro å lese om folks opplevelser :) Håper du slipper alt for mange ubehagelige symtomer i tiden som kommer! Så får du ha lykke til på første svangerskapskontroll :D

Mange hilsen Tvinny :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0 i dag....går altså inn i min 6. svangerskapsuke. Spenende!!

Men jeg må si jeg gleder meg til å bli ferdig med de magiske 12 ukene. Det er så mange rare tanker inni hodet mitt. Tenk om noe skulle gå galt??? Men etter hva jeg har hørt, er det litt vanlig at man tenker sånn når man er gravid for første gang og man ønsker seg barnet så veldig....

Vel,jeg kan ikke gjøre noe annet enn å ta vare på meg selv og kroppen min. Passe på at jeg får i meg viktige vitaminer og rett ernæring.

Gleder meg til første kontrollen også. Jeg har så mange spørsmål til legen min atte. Lille hjertet skal begynne å slå denne uken. Det er helt utrolig å tenke på det :o

Et lite liv - inni MIN mange!!!!

Jaja, det går vel opp for meg en dag................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh ugh....

jeg er kvalm som bare det, og jeg som trodde jeg liksom skulle slippe unna de helt store bøygene..hehe

Jaja, det er jo egentlig et godt tegn at men er uggen og kvalm, for det skjer jo en masse forandringer i kroppen min. Og når det fester seg, skal man bli litt uvel - sier de som mener å ha greie på det. Så da bare smiler jeg tappert og tenker positivt på det.........

Synes mer synd på min kjære mann, som må lide seg gjennom mine hormonelle utbrudd. Stakkaren får skylda for alt han....

Vel, det blir vel bedre da - etterhvert........

5+2 i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D GRATULERER MED SPIREN!!! :D :D

Tror ikke jeg har hilst på deg før... :oops:

Syns ikke det var lenge siden jeg selv gikk og ventet på de magiske 12. :) Nå er jeg halvveis, så forbered deg på at tida går utrolig fort! :D

Håper du får et flott svangerskap, og klarer å glede deg gjennom kvalme og div. andre plager man kan ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Heia Misty

Så fælt da at du er så kvalem!

Det hjelper å spise med engang du står opp og spise med engang du kjenner at du begynner å bli kvalem!

Hehe jeg har enda den uvanen blir jeg sulten så blir jeg kvalmen :ler: ! og eneste som hjelper da er å spise..... :roll:

Lykke til masse med babyen i magen

Kos og klem fra meg til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For jeg føler meg helt tufsete i dag.......

I går kveld hadde jeg en liten blødning, dvs det blødde ikke i sånn skikkelig forstand, men det var litt rødt på papiret etter at jeg hadde vært på toalettet....Gjett hvem som ble dritt-redd??!! Det gav seg jo, for jeg sjekket omtrent hvert tiende minutt , og det kom ikke noe mer, men.... I dag er jeg sååå nedfor, slapp og kvalm. Er nervøs for at det kan være noe galt, selv om det jo sikkert ikke er det, for da hadde det vel ikke sluttet å "blø"???

Og det er liksom her dere kommer inn i bildet - sånn bare for å si noen beroligende ord, eller kanskje noen har opplevd det samme og alt er likevel bra og sånn. *frustrert*

Jeg har absolutt ingen energi i dag jeg, bare går rundt og kjenner etter om alt er som det skal være, noe jeg ikke kan vite, for jeg har ikke vært gravid før.....*sutrer* :o

Åh - jeg har bare lyst til å griiiiiiiiiiiiiine :(:(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Misty.

Jeg blødde litt et par ganger i mitt forrige svangerskap, det var etter at jeg hadde vært på ordinær UL. Det var bare litt blod som kom, men jeg ble jo veldig bekymret selvsagt. Var til ekstra Ul for å sjekke hvordan det stod til med babyen, og der var alt i orden. Så lenge det har sluttet å blø så er nok alt i orden. Slimhinnene nedentil er jo mer ømfintlige nå, så det kan bli små rifter der under samleie som kan blø litt etterpå.

Klem fra

Cobra 25+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg, Misty?

Har du kontaktet lege, eller?

Du har ikke blødd noe mer, eller?

Håper det går bra, iallfall!!

Ville bare stikke innom dagboka di for å ønske deg lykke til, jeg. Siden jeg så du var litt redd og bekymra....

Koz,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for at du stakk innom *Lillian* - alltid hyggelig å få en hilsen :D

Jeg har ikke blødd noe mer, og kvalmen er på topp -hehe- så det ser ikke ut til at det er noe galt her hvertfall...... Har ikke ringt legen heller, men skal jo dit på torsdag og nevner det for han da. Om han ser det nødvendig, sender han meg vel til en UL.

I dag har jeg bare fått i meg to tørre kjeks og litt Olden med sitronsmak. Fyttirakker`n så kvalm som jeg er asså. Har mest lyst til å ligge i sengen, men MÅÅÅÅÅ jobbe litt da....

Skla se om jeg kan ta det litt rolig resten av uka, kanskje jeg kunne blitt sykemeldt 50% eller noe, til den verste kvalmen gir seg. Det er vel noen uker til tenker jeg...*ikke spesielt optimistisk i dag*

Jaja, lille nurket er 6 uker nå - på vei inn i uke 7. Du, hvor tiden flyr...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker i dag.....

Det går da fremover, selv om jeg synes det går sakte innimellom.

Kvalmen gir seg jo ikke, men det kan man vel ikke bare regne med heller. Får nok holde ut noen uker til....

Har snakket med lege og jordmor om blødningen, og det var ikke noe farlig, så da slapper jeg litt mer av. Har time på gyn 13.november. Håper at det er "full aktivitet" der nede da...hehe

Vi har snakket litt om det at det jo er en sjanse for at det er to......Huff!!

Nei altså, ikke sånn huff, men det hadde ikke vært helt planlagt...hehe

Da må vognen byttes inn også,hehe

Nei, skal ikke tenke på det nå. Skal bare konsentrere meg om hvor bra dette skal gå, og at småtten skal holde seg der den er i 7 mndr til....

Det er så leit å lese om dere som har mistet. Supervarm klem til dere alle.

Jaja, det var vel det jeg hadde å si idag da. Kommer sterkere tilbake, en annen gang...... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

8+3 i dag.....

I går var jeg på gyn-undersøkelse, og tok kreftprøver og andre bakterieprøver. Jeg fortalte om de to småblødningene jeg hadde hatt, og da tok legen likegodt en innvendig UL, for å se at det var liv. Og det var det!!!

Kjente morsfølelsen velle over meg da jeg fikk se det lille hjertet banke så fort så fort.............*snufse litt* Det hele ble med ett mer virkelig - jeg har "hilst på " lille småtten. Det var litt synd at ikke pappaen fikk være med på dette første møtet, men det kommer jo flere muligheter. Det skal foretas en ny -men utvendig - ultralyd 6.januar, og da skal han bli med.

Småtten var fint utviklet også, så nå skulle jeg ikke bekymre meg så mye mer, sa legen. Rent bortsett fra at jeg sliter noe veldig med lite energi og kvalme, går jo ting bra. Og det går fremover også. Jeg er 50% sykemeldt, og prøver å roe ned på stress og sånn på jobben. Greit når man også har mulighet til å ta med noe av jobben hjem.

Vel, det var dagens oppdatering.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...