Jump to content
Sign in to follow this  
Mistyen

Misty`s dagbok...

Recommended Posts

viwi

Kjære Misty

Først av alt GRATULERER med babyen!!!!!!!

Jeg har lest dagboken din og sitter her med tårer i øynene. Er helt tullerusk -griner for alt. Om jeg hører en fin sang griner jeg , leser noe herinne så griner jeg... Jaja :oops:

Skjønner du sliter med kvalmern, stakkar deg. Jeg har ikke vært så mye kvalm og håper jo jeg slipper unna det verste...

Men nå er jeg jo bare 5+0 så det er tidlig enda.

Går å håper så inderlig at alt skal gå bra.. Håper det for deg også.

Gleder meg også til å se babyen på UL- det var sikkert en fantastisk opplevelse :P

Ønsker deg alt det beste og håper å lese masse spennende i disse dagbøkene :lol:

klem viwi

Fortsetter under...

Jen

Gratulerer med baby i magen!

Føler med deg med den kvalmen, for den har jeg kjent på kroppen selv. Det er det eneste som jeg gruer meg til med å bli gravid. Men jeg håper det går over snart slik at du bare kan kose deg med graviditeten.

Lykke til videre!

Hilsen Jen

Mistyen

Blæææææh!!!

Nå spyrjeg flere ganger om dagen, og når det ikke kommer noe ut, så brekker jeg meg og er skikkelig uvel.........*synes synd på megselv*

Sånn har det stått på siden lørdag morgen. Jeg skjønner ikke hvorfor det heter "morgenkvelme" for det er jo slettes ikke bare om morgenen!!!

Det var dagens klage. Og mer er det egentlig ikke å si, for jeg blir så sliten av alt dette, at jeg helst vil ligge i senga mi med dyna trukket langt over hodet og sove meg gjennom de nærmeste ukene. Hvertfall til dette gir seg.Men men - det er vel glemt alt dette når småtten ligger i armene mine for første gang........*snufs*

Er så utrolig hormonell om dagen. Stakkars mann som må leve med en sånn kone, som enten kjefter, griner eller spyr. Da er det nok ikke så godt å være han nei.

I morgen skal jeg ha fri - håper jeg da. Noen på jobben har blitt syke, så det kan hende jeg må trå til noen timer, men jeg håper virkelig ikke det. Gleder meg til å slumre i sengen til det værste er over før jeg kravler meg i dusjen. Ser at det er liittegranne bedre når jeg ikke stresser på morgenen, men det gjør jeg jo stort sett. Har lagt noen tørre kjeks ved nattbordet nå, og skal se om jeg rekker å ta dem i morgen tidlig - før "magen" våkner til liv.........

Ny dag og nye muligheter - i morgen!!! :wink:

Mistyen

Ja, da var det vel på tide med en liten oppdatering her også.

I dag er jeg 11+3 på vei, regnet etter antatt befruktingsdato og siste mens. Er altså på vei mot "første delmål" - 12 uker :)

Ikke for det, det sies jo at SA kommer før dette tidspunket - vanligvis- men det er da noe magisk med 12 ukers milepælen da.....

Kvalmen har roet seg betraktelig. Nå har jeg en liten sjau om korgenen, men så er det over. Er litt slappere enn vanlig, men den lille tar jo litt energi fordi den skal vokse masse nå, så det kommer seg vel det også. I går var jeg helt matt, og sovnet godt på sofaen før nyhetene...hehe

I dag har jeg en slappeav-dag hjemme. Har gjort noe kontorarbeid, men det var det. Mannen og jeg har spist frokost sammen og nå skal vi bare gjøre ingenting, tror jeg. Det snør litt ute, så det er liksom ikke noe vær å gå ut i heller. Kanskje bare tusle en tur til butikken.......

Vel, det var dagens oppdatering fra meg og småtten. Neste legebesøk er 12 desember og 16. er det tid for jordmor.

Ønsker dere alle lykke til videre med svangerskap og prøving :)

Mistyen

13 uker i morgen :)

Tiden flyyyr...hehe

I morgen skal jeg til jordmor for første gang og gleder meg litt til det. Hun sa hun skulle sjekke fosterlyd og sånn, og kanskje jeg både gleder og gruer meg litt....? Tenk om det ikke er noe lyd da???!!! *grubler*

Vel, jeg har faktisk nå begynt å få litt mage - innimellom.... Spesielt på kvelden er den hard og litt "struttete". Og så lurer jeg på om jeg har kjent liv også. Det kjennes ut som "leamus" (heter det det???) inni magen, rett der som småtten skal være....Nett som det kiiiler liksom......

Spennende er det hvertfall - og jeg må huske på å spørre om det i morgen da.

Ellers har jeg slitt litt med hodepine og svimmelhet den siste uken, og kvalmen har dessverre ikke sluppet taket enda. Var hos legen på torsdag, og alt var bra med blodtrykk og sånt, ja blodprosenten også, så det var ikke noe å bekymre seg for. Alle dem jeg snakker med sier at femte til syvende måned er de "beste" - at man får energien tilbake og formen er best da. Gleder meg til å komme dit da hvertfall, for energi er ikke det jeg har mest av om dagen. Uheldigvis for min mann, som virkelig gjør en kjempeinnsats her hjemme !! *smellkyss til elsklingen*

(Love ya, baby!!)

Vel, det var vel det jeg hadde å si i dag. Kommer nok til å skrive et par linjer i morgen , etter jordmorbesøket. Krysser fingrene for at alt er bra.

Sender en liten hilsen til en jeg vet er superglad i dag. All mulig lykke til deg, vennen min. (Du vet hvem du er ikke sant???hehe) :wink:

bye bye then........... :lol:

Guest sola

hei:)

gratulerer så masse med graviditeten :D

ønsker deg lykke til videre med den lille i magen :D

sola :P

Annonse

magnhild

:lol: GRATULERER SÅ MASSE!! :lol::lol:

Så at jeg ikke hadde vært her inne før!

Lykke til videre!

magnhild

Guest *Perser*

Kjære Misty

Ville bare ønske dere 3 En Så Riktig God Jul :nisse:

Cobra

Ønsker dere en god jul og et riktig godt nytt år.

:nisse::nisse:

Julehilsen fra

Cobra 33+3

Mistyen

Å gurimalla så fort tiden flyr da!!!

Nytt og spennede år har startet, og det gleder meg jo :)

Alt er bare bra her hos oss. Kvalmen har heldigvis gitt seg nå, og jeg venter bare på all energien som sies å skulle komme snart. Er nemlig fortsatt trøtt jeg. Kom til å tenke på.....jeg har jo alltid vært trøtt, så det er det kanskje ikke noe å gjøre med??? :hoho:

På mandag skal jeg på ul-kontroll. Det blir spennede. jeg både gleder og gruer meg litt til det. Masse tanker om at noe kan være galt og sånn... Men det er vel sånn det er. Første gang er litt skummel fordi man ikke helt vet hva man går til...hehe

Jaja, håper alle dere andre har det bra også, og at jul - og nyttårsfeiringen har gått som planlagt for dere....

Kommer tilbake på mandag :wink:

Mistyen

Sitter her og ser på UL-bildet av småtten. Herlighet så rart det var å se den lille inni der, som veivet med armene og "klødde" seg på haken.

Jeg måtte bare gråte en liten skvett jeg da. Mannen var helt fra seg etterpå - det er jo liksom hans første "kontakt" med den lille..........

Skla tilbake til ny Ul om to uker, for småtten lå så vanskelig til at alle rutinemål ikke var mulig å ta. Hehe....vanskelig unge!!

Alt var hvertfall heeeelt fint, ingenting "feil" så langt man kunne se hvertfall, og passe str for "alderen". Lille småtten.......*sukk*

Det var liksom en BABY nå - sist var det jo bare en klump med et hjerte som banket. Sitter her med massevis av tanker - men er hvertfall beroliget med at alt er vel, og så kan mamma slappe litt av igjen.......

Håper

Heisann.

Takk for hilsen i dagboken min, og GODT NYTT ÅR og ikke minst GRATULERER MED SPIREN I MAGEN.

Klem fra Håper.

Mistyen

Hmmmm.....det tar tid mellom hver gang jeg er her inne og skriver ser jeg. Dagene mine bare raser av gårde, så det er nok mye av grunnen.

Magen vokser og jeg trives med det, så lenge ikke alt annet vokser også - hehe.

Formen er myyyye bedre om dagen også. Har litt morrasjau enkelte dager, mest når jeg stresser litt eller har sovet dårlig , men det bryr jeg meg ikke om lenger. Så lenge det ikke er hver morgen og hver kveld, skal jeg ikke klage :)

På tirsdag skal jeg på nye legesjekker. Først til fastlegen og så til fødselslegen og ta ny UL. Håper småtten ligger som han skal da, slik at alle mål og sånn kan taes. Ikke for det - jeg liker å se på småtten , jeg, så for min del kan de gjerne ta flere UL - hehe. Ulempen er vel at man ikke vet så mye om skader ved mange UL`er enda.......

Nei, vi satser på at alt er vel nå også, og at våren kommer snart :)

Ufattelig forferdelig glatt å bevege seg utendørs nå, så forsettet mitt om å gå mange turer er det vanskelig å få holdt. Men jeg prøver asså.

Jaja, da kommer jeg vel tilbake til dere på tirsdag da, etter legebesøk en og to.

Annonse

Mistyen

Etter UL i dag, fikk vi ny termin på småtten. H*n var nemlig to uker "eldre" enn vi hadde trodd, og det vil si at jeg er 20+1 i dag . Frisk og fin som alltid, men det var vanskelig å se noe sikkert kjønn - så da tror mamma`en at det er ei lita jente H*n lå jo med stumpen i været, så det hadde vel vært mulig å se det om det var en guttebaby???*ler*

Vel, det spiller jo ingen rolle, så lenge det er et velskapt barn og helst friskt også. Jeg gleder meg hverfall veldig - og det er deilig å kunne si at nå er jeg halvveis!!!

Mistyen

Ja, da var jeg på 22 uker. Tiden går jo fremover, selv om det går tregt innimellom. Men nå er det februar, og enda lysere tider går vi i møte.

På tirsdag skal jeg på andre besøk hos jordmor, og det gleder jeg meg til. Det er liksom lettere å spørre om forskjellige ting hos henne enn hos legen, som jeg føler har litt dårlig tid.

Neste UL er 24. februar. Da kan vi kanskje få se hva slags kjønn det er på bebisen også. Det hadde jo vært litt artig. Synes ikke det tar bort spenningen å vite kjønnet, selv om jeg vet det er noen som er uenig i det...Men det er jo vårt valg da.

Ellers er det liv og røre i magen om dagen, og det er jo litt morsomt.

Gleder meg til den lille kommer ut,jeg.

Jen

Hei, Misty!

Jeg har også et UL bilde som jeg hele tiden sitter å stirrer på. Jeg er også kjempenysgjerrig på å vite kjønn, men det er for tidlig enda. Ikke at det gjør noe hva det en er, men jeg føler at jeg får et mer personlig forhold til "leigeboeren" min når jeg vet litt mer om hvem det er. Spennende blir det jo uansett. Jeg vet jo ikke hvordan h*n ser ut eller hvilken personlig het h*n har.

Fint å se at formen har blitt litt bedre. Lykke til videre!

Mistyen

Hei igjen folkens, og takk for hilsen Jen :)

I går var jeg hos jordmor for andre gang. Vi snakket litt om alt og også om svangerskapskurs. Vi har bestemt oss for et lørdagskurs som arrangeres av jordmorforeningen, som går over en lørdag, og inkluderer omvisning på føde- og barselavdeling på sykehuset. Det blir jo spennende!

Hun hørte også på fosterlyden, og det var klare hjerteslag på småtten, noe hun mente jeg skulle være superfornøyd med....og det er jeg jo :lol:

Neste undersøkelse for min del, blir hos fødelslegen min 24.februar. Og det er jo bare knappe to uker til. Da skal den vordrende bestemor være med og se på UL. Hun gleder seg veldig til det.Og da håper jeg småtten er velvillig og sprer beina (hehe) slik at vi kan se om det er en liten jente eller en guttebebis der inne.

Thats all for today, folks........

Mistyen

Åh....Det er så deilig å kjenne at det er liv i magen om dagen. Småtten er utrolig aktiv, og det er sånn at etter kveldsmaten min kan vi se at magen beveger seg. Nett som h*n sier "hurra- nå kom det mat"....hehe

Heldigvis har jeg fine dager nå, ikke noe kvalme og bekkenet blir hvertfall ikke værre - enda :)

Nå skal jeg og mannen kooose oss i helgen, bare hverandre, og lille småtten i magen............

Mistyen

Da har jeg vært på nok en UL og fått bekreftet at det er en liten Marius i magen min. Da ble det enda litt mer virkelig. Har tom. fått med UL bilde så jeg kan vise den vordrende far......

Og så har vi ny termin igjen - denne gangen 3. juni..

Tiden flyr!!!!

magnhild

En liten Marius om jeg er så heldig.

Godt å se at alt gr bra med deg og Marius da. Det må være en helt spesiell følelse å vite hvem som er inne i magen, men samtisig vanskelig å vente med å få hilse på ham...

Ønsker deg all mulig lykke fremover Misty!!!

Hold oss oppdatert da!! Følger med skjønner du!

Klem fra Magnhild :vinke:

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

Artikler fra forsiden

• Create New...