Gå til innhold

Misty`s dagbok...


Mistyen

Anbefalte innlegg

Tusen takk for hilsen magnhild - hyggelig at noen følger med :)

Alt er så bra om dagen, dvs nesten alt da. jeg er egentlig i fin form, men kjenner jo at det trykker litt her og der ettersom alle organer innvedig driver og flytter seg. Ømme ribbein er det værste, men det var heeelt normalt ifølge legen min.

I dag er det torsdag alt, og jeg synes ukene bare flyr avsted. Og jeg klager jo ikke på det heller. Nå om dagen er jeg skikkelig babyfiksert, lengter meg nesten syk etter å få holde Marius i armene mine og kjenne på den myke huden hans. Drømmer om han om natten også - hehe.

Jeg tenker med litt misunnelse på de av dere som skal føde snart...... Vel, jeg husker jo hvordan det var i månedene før bryllupet, synes tiden gikk sakte noenganger, men gurimalla, plutselig var dagen der og så var den over. Håper jo det går like fort nå.....

Ettersom jeg har fått flyttet terminen min nesten en måned frem også,så har jeg liksom en måned kortere svangerskap....Klager ikke på det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, dette er meg ifølge Barn i magen :

Alle sanser ferdig utviklet - babyen kan reagere på lyd og lys utenfra

UKE 27:

Babyen veier nå rundt 950 gram og er 34 cm lang.

Den begynner å bli ganske frisk i frasparket, og om den har snudd seg med hodet ned kan det kjennes god oppover. Alle sansene er nå ferdig utviklet og babyen vil kunne reagere på skarpe lyder eller skarpt lys utenfra.

Å bli foreldre kan være ganske slitsomt for alle i perioder. Det kan være en ide og snakke litt om at i perioder må man kanskje avlyse avtaler fordi man rett og slett ikke har ork og energi til å treffe andre. At kanskje bare den ene av dere skal gå på den festen eller til den middagen.

Det handler ikke nødvendigvis om at du ikke har lyst til å møte hans familie eller venner, men at du er dønn sliten og trenger litt ro for deg selv. Etter hvert som babyen har blitt født og makkeren din også blir utsatt for manglende søvn blir det litt mer gjensidig, det er i allefall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heia Misty

Tusen takk for hilsen i dagboka mi - må jo inn og kikke i din også. 3 Juni du ligger hele 5 dager før meg. Har nok litt større mage fordi jeg er så kort av vekst (kun 1,60) :o Herlig å kjenne sparkene til knøttet, blir nesten urolig når hun sover her inne i magen min :D Skal følge med i dagboka di jeg også. Ser at du er innom Snart Mamma også :wink:

Nyt svangerskapet - er i uke 26 på søndag nå selv.

klemz

25+5 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Måtte bare innom å lese dagboken din.

Ser jeg ikke har vært her før... :oops:

Men det er bedre sent enn aldri... :D

Gratulerer så mye.

Marius er jo et nydelig navn da. :wink:

Selv har jeg en gutt på 6 år og prøver å bli gravid igjen.

Ikke noe resultat foreløpig, men forrige gang tok det 5 år før jeg ble gravid...

Litt mer utålmodig denne gangen siden den biologiske klokken tikker faretruende fort dersom vi skal rekke å få 2 barn til...

Nærmer meg 31 år i april... :-?

Det er så kjekt å lese om andres opplevelser under graviditeten.

Sist var jeg 12 uke på vei før jeg visste at jeg var gravid...

Gikk "glipp" av alle disse tidlige tegnene og bekymringene om at det ikke skulle gå bra... Kanskje like greit den siste biten... :ler:

Ønsker deg en riktig god helg.

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takk for hilsen til maya....Og Limbo...

I går var jeg innom et parfymeri og kjøpte en ytrolig deilig olje til å smøre på magen og brystene. Har slitt litt med sårhet på brystvortene, og det bare ble bedre med en gang. Jeg smurte i går og i dag, og i dag "gnisser" det ikke sånn som det har gjort tidligere.

Det var altså en olje fra Lancôme, som het noe sånt som Aroma vital (eller omvent), en liten oransje flaske. ANBEFALES!!

Misty-mannen har blitt syk - han har stakkars røde prikker over hele seg - vannkopper!! Heldigvis at det ikke var røde hunder, ettersom jeg ikke har noe antistoff mot det. Vel, nå er jeg jo over 4 mndr da, og etter det skal ikke røde hunder være farlig for gravide, men det er jo greit å slippe likevel.

Ellers har jeg skikkelig dilla på vaniljeis om dagen. Kan spise massevis!!! hehe - det er da det gjelder å passe vekten ja.

Og av drikke svaerger jeg nå til Apollinaris med sitron. Det er ihvertfall ikke så usunt.*trøster meg med det*

Jaja, da var det helg igjen da, og en uke til har gått. På tirsdag er jeg 27 uker allerede. HURRA!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære lille ungen min....

Jeg drømte så godt om deg i natt. Du lå der i armene mine og smilte til meg. Å - så vakker du var lille venn!!

Ja, jeg drømmer myyye om guttungen nå. Har massevis med fantasier om hvordan han vil se ut når han kommer til verden. Og når jeg våkner etter en sånn natt da lengter jeg meg nesten bort. Da står liksom tiden stille da, og det er så uendelig lenge til terminen........... :cry:

Men så må jeg jo tenke positivt - det er jo ikke bra om han kommer ut nå!

hehe....skal ikke være lett dette her.

I går var det livlig i magen. Min mormor og tante fikk "hilse på" ved at han spente den lille foten sin i hånden dems. Tror nok de syntes det var artig. Jeg går jo og stryker på han og koseprater med han nesten hele dagen. Nesten så man kan bli skrullete. :ler:

Vel, håper denne uken går like fort som forrige, for dette er antagelig siste "rolige" uken før termin. Har masse planer som skal gjennomføres til det............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm....tenkte kanskje jeg skulle skrive litt om disse "måla" også da;

Dato : 24/2

Uke: 26

Vekt: *tralalala*

BT: 120/70

HB : 10,5 (gått ned litt til - ta mer jern)

Urin: neg.

Ødem : 0-1

Leie: Hode

FL: 144

Placenta: posterior

Utvendig mål : 25 cm

(BPD : 67) Dette vet jeg egentlig ikke hva er?????

Sånn....skal bli flinkere med å notere sånt her inne også. Kjekt å ha det samlet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heia Misty

Du har ikke så ulike tall som det jeg har :D Flotte tall var det uansett.

Ja husk å skrive ned fra kontrollene - alltid kjekt å lese om hvordan andre som har termin på ca. samme tid har det :wink:

26+1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Misty!!!

Ser at det går bra med deg! Det er bra!!! Heldig du som fikk flytta termin såpass mye- litt kortere ventetid da :D

Jeg er endelig 20+0 og det var en stoooor ting iallfall. Nå er jeg halvveis ENDELIG!!!

Jeg merker og at jeg drømmer mye om babyen, en deilig følelse å vite at om ikke så altfor lenge kommer babyen ut og hilser på oss.....

Håper du fortsatt får et fint svangerskap- pass godt på deg selv!!!

Fine tall fra kontrollen forresten :D :D

klem fra viwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering iflg BiM:

UKE 28: Babyen veier nå en kilo

Babyen har nå blitt ca 35cm og veier ca en kilo. Kroppen er nå større enn hodet. Nå ligger livmoren fire til fem centimeter over navlen.

Det advares mot å bruke boblebad fordi når du er gravid kan blodtrykket ditt lettere bli lavt, enn ellers. Dette kan føre til at du besvimer. En annen ting er at offentlige boblebad ofte er fulle av bakterier uansett hvor rengjorte de er, en unødig risk og ta. Er du stiv og støl, ta heller en god varm eventuelt litt hard dusj mot rygg og skuldre.

Det går da fremover hverfall. Godt at jeg ikke har boblebad hjemme, og offentlige bad har det aldri fristet meg å bruke - hvertfall ikke boblebad.

Jeg oppdaget at bare godt varmt vann i badekaret gjorde Marius urolig - det ble kanskje litt vel varmt der inne for han, så etter det passer jeg alltid på temeraturen i badevannet mitt også.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu....nå har jeg hatt to vonde dager. Det er ikke sikkert at det kommer av lillegutt i magen, men jeg får klage litt her likevel :wink:

Nakken og skuldrene mine har slått fullstendig knute på seg. Alt er vondt! Og det gir seg utslag i en forferdelig hodepine. Jeg tror det kommer av at jeg ikke helt klarer å finne noen god sovestilling og derved sover dårlig om natten. Sovner til slutt av utmattelse, og da ligger jeg vel "feil" antagelig.

Mistymannen masserte og strøk i går kveld, men det var ikke noe som hjalp. Hadde lenge lyst til å kaste meg over et par smertestillende, men lot være likevel. Når klokken ringte i dag tidlig hadde jeg bare lyst til å kaste den i veggen.

Så nå skal jeg slite meg gjennom dagen på jobb. Har heldigvis ikke mer enn 4 timer igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 29: Trekvartveis

Babyen er nå ca 36 cm lang og veier 1100 gram. Nå er du trekvartveis mot målet!

Trekvartveis ja......83 dager igjen til termin.

Når jeg ser ut av vinduet og solen skinner slik som i dag, da kribler det etter å få ut lillegutt , putte han i vogna og gå ut på tur - hehe

Jeg håper bare det blur en deilig og regnløs sommer, slik at trilleturene kan bli mange.

Jeg har åtte uker igjen å jobbe, men det er bare 50% da - enn så lenge - så egentlig bare fire fulle uker. I går ryddet jeg frem dyner og sengetøy til lillegutt som skal vaskes og gjøres klar. "Gardinene" til vogga skal jo også vaskes og strykes. Og så skal det snart gjøres storrent i huset forøvrig. Gardiner skal ned og opp og sofaen skal renses,tak og vegger vaskes - alt skal være klart til Marius kommer til verden slik at mamma bare kan slappe av og kose seg med lillegutt uten å tenke på sånne ting.

Det var vel dagens oppdatering da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei Misty!

Tusen takk for hilsen i dagboken min. Jeg blir skikkelig opprømt av å lese om hvordan du gleder deg til lille Marius kommer. Nå er det ikke lenge igjen da!

Kos deg masse med magen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Misty, takk for hilsen hos meg.

Jeg har forøvrig bestilt penvær fra nå og ut september i hvert fall, så da skulle du rekke noen solfylte trilleturer du også. Det er så hyggelig å lese om hvordan du gleder deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Dersom det stemmer:

GRATULERER MED DAGEN, MISTY :bursdag::bursdag::bursdag:

Dersom det ikke stemmer:

lister jeg meg stille ut igjen :oops:

og hvisker: tusen takk for hilsen fra deg. :wink:

Klem fra Maya30 :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen - og takk til dere som har skrevet en hilsen til meg. Extra takk til Maya, for du har så rett....."Det er min dag i dag..." tralalala :)

Har egentlig ikke gjort så mye au av dagen da, for det er jo ikke noe rundt tall eller noenting. I dag har jeg bare koset meg hjemme på formiddagen og så var jeg og mannen på Harry-tur og handlet. Det ble sen men god middag i dag - og nå skal jeg egentlig bare legge meg. I morgen er det jobb igjen, men så har jeg fri helt til onsdag - egentlig. Men kjenner jeg meg selv rett, blir det nok en liten tur innom på madag...hehe

Men det er fredag allerede i morgen, og ukene bare raser avgårde.

Neste kontroll er 20.mars - altså neste torsdag.

Jeg husker hvor fort tiden gikk når det bare var 10 uker igjen til bryllupet. Går det like fort nå, så vet jeg jo ikke ordet av det før jeg ligger der og skal føde :o

Kroppen blir bare tyngre og tyngre, men det rare er at det ikke synes på badevekten. Lurer på hvordan det kan gå an.....?

Jeg klager altså ikke, for det er vel ikke om å gjøre å legge på seg flest kilo, men når jeg tenker på at lillegutt jo vokser, og mengden fostervann øker - ja , så er det ikke det minste merkelig om vekten går opp. Hmmm...bare han vokser slik han skal så. Vil ikke komme til neste kontroll og få høre at han ikke vokser etter "malen". Men han er i full vigør. Mulig at han trener der inne (det kan kjennes sånn ut) og liksom er i topp form til sin ankomst i den store verden.Skal se det kommer ut en fix ferdig og atletisk liten Marius :)

Jaja, dett var dett. Det var alt gamla hadde å by på i denne sene kveldstime. Kommer nok tilbake i morgen når jeg er på jobb..........

Natta alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Misty!

Tusen takk for hilsen i dagboka mi, hyggelig at du stikker innom! :D

Får nesten hjemlengsel jeg når jeg så at du og mannen hadde vært på harry-tur!! :roll: Jeg er fra Halden, men bor i Bodø.. så jeg savner familie og venner masse! Shoppingen i vårt noe rimeligere naboland er også noe som man skulle ønske var mulig.. men vi flytter tilbake i juli, så da blir det mulighet for det!!! :hoho:

Ellers kan jeg godt forstå at tiden blir litt lang frem mot terminen.. hvis det snegler seg så sakte avgårde som mine første 12. uker gjorde skjønner jeg deg godt!!

Gratulerer foresten med vel overstått bursdag :bursdag:

Du får ha en fin dag, og kose deg med alt livet Marius lager i magen!!(gleder meg til jeg også kjenner det!!)

Koz.. :vinke:

:hjerter: Lucky og lillevenn foreløpig termin 09.09.03 :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hei der !

Ser du har vært plaget med mye kvalme - godt det har bedret seg !

Synes du er flink å følge med hvordan babyen din utvikler seg, det gjorde jeg også de første gangene. Hadde en bok som min mann bare kalte bibelen.

Det tar alltid en stund før han skjønner at vi skal ha baby, regner med det ikke forandres denne gangen heller !

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ja :)

I dag har jeg vært på shopping med mamma. Det er alltid morsomt. HUn er litt gal da, synes jeg, for nå har Marius alt han trenger og mere til. I dag kjøpte hun til og med en pakke bleier!!! Vil jo sikkert komme til å trenge det, men det var vel kanskje litt tidlig.....?

Vel, jeg lar henne kose seg med det, for jeg koser meg jo jeg også. Det er så herlig å se hvor opptatt både hun og pappa er av lillegutt.

På lørdag var vi hjemme hos dem en tur på kvelden, og da var det masse liv i magen. Mamma la hodet inntil og snakket med han og han svarte ved å sparke litt.....

Han er forresten myyye våken nå, og det er littepittegranne slitsomt, særlig fordi han romsterer så fælt etter at jeg liksom skal sove. Og så begynner dte jo å bli tungt. Magen er konstant stinn og det er ikke mye mat jeg får plass til. Jeg har funnet ut at mange små måltider er tingen nå, og ikke store middager. Ofte men lite.

Ja, det var vel det.....78 dager igjen til termin (11 uker).

Skal til jordmor på torsdag igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "tok en Brinck" i går ettermiddag. Dvs traff den berømmelige veggen med et brak.....

Satt og spiste middag da jeg plutselig følte meg overopphetet. Måtte bare ha luft!!! Satte opp verandadøren og fortsatte middagen. Det gikk ikke mange minuttene før jeg formelig kjente at ødemet la seg i hele kroppen. Fikk ikke av meg slippersene engang, og måtte stavre meg bort til sofaen og legge meg ned. Der lå jeg i tre minutter før jeg fant ut at jeg måtte inn i sengen. Vinduet på full gap og ned i sengen bar det, og der ble jeg liggende.......... Etter en time kom hodepinen sigende også. Ble litt "skremt", har jo lest om svangerskapsforgiftning, så jeg fant det baest å bare bli i sengen. Klokken 20,15 var hevelsen i beina gått ned, men hodepinen var stadig der. Sov urolig i hele natt....

I dag tidlig våknet jeg med bomull i hodet.

Dro og fikk målt boldtrykket ,men det var helt fint. (120/80)

Kjenner at kroppen min liksom ikke henger med meg helt......

I morgen skal jeg til JM og da får jeg jo høre hva hun mener.

Asså - hadde jeg stresset i går på formiddagen og vært sliten,kunne jeg til en viss grad ha forstått at kroppen reagerte, men jeg hadde jo omtrent ikke gjort noe!!! Bortsett fra litt tankekjør da - hehe

Marius har vært full av liv i hele gårkveld og i dag, så det tegner vel på at han har det fint hvertfall.

Er glad jeg har JM-time i morgen hvertfall, så jeg kan få høre litt om hva som kan ha skjedd......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...