Gå til innhold

Misty`s dagbok...

Fremhevede innlegg

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg tror ikke du har en treg baby...

Heller en litt utålmodig vordene mamma... :wink:

Men jeg skjønner deg så inderlig vel:

gikk 16 dager over selv... :roll:

Det er nå enda noen dager til termin.

Så det er dessverre ikke annet å gjøre enn å vente og tenke på

at du har gratis barnevakt en stund til... :ler:

Klem fra Maya30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

((((((((((Hjelper det med fødevibber tro.....?!))))))))))

Ønsker deg LYKKE til med det som snart bare skje :D

Skrevet

Hei til alle - og takk til Kipa for fødevibber....(selv om det ikke har virket enda :wink: )

Har vært på kontroll i dag og alt er bra. Ja, blodtrykket er fortsatt litt høyt, men det må enda litt opp før det blir farlig, så da så....

Lille Marius lå og holdt seg for brystet i dag, så det var nesten umulig å se hjertet hans, men han viste det frem etterhvert da...hehe. Stakkar - mammaen hans hoster så fælt om dagen at han driver vel å holder seg fast. Ikke det at han trenger det altså, det er jo mye bedre om han bare kommer seg UUUUUUUT!!!!!

BiM sier i dag;

I dag er det fredag 23. mai. Du går nå i 39. svangerskapsuke og har 11 dager (2 uker) til termin tirsdag 3. juni 2003.

Babyen er nå 49 cm lang og veier ca 3200 gram. Alle babyer blir født med blå øyne, det kan ta opptil ett år før de blir brune på de som har arvestoff til det.

Du selv er nå høyst sannsynlig ganske klar til å føde fordi du er lei av den store magen som du må ha med overalt. Det er ganske utrolig å stå og se på seg selv og at det går an å bli så svær uten at man sprekker! At babyen er så stor og faktisk også skal ut. Hvordan, bekymrer deg kanskje ikke så mye lenger for du har egentlig bare lyst til å bli ferdig. "Jada, det gjør litt vondt, men det skal jeg tåle bare jeg blir kvitt magen!" Mange drømmer om å skulle sove på magen om natten igjen, snart blir det en realitet!

Ha fokus på denne lille fantastiske personen som snart skal ligge i armene dine og som du skal bli kjent med utapå også.

Jeg skal ikke påstå dette, men jeg innbiller meg at om du er av dem som ikke er helt klar til å føde ennå, så gjør du det ikke heller.

Dette stemmer bra, altså at jeg er klar for å føde NÅ!! Det skal bli så godt å få på seg skoene sine igjen - hehe - ja, og klærne, og å sove alene i min egen kropp..............*drømmer*

Vel, det er jo ikke snakk om måneder igjen nå, så dette skal jeg vel klare :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei hei Misty

Håper at blodtrykket ditt stabiliserer seg igjen og at alt går bra nå frem mot fødselen. Nå er det ikke lenge igjen for noen av oss - du har nok kortere tid igjen enn meg. Bare slapp godt av og la mannen styre og stelle rundt deg. Vi skal ha en stri nok tørn på fødestua så jeg har i hvertfall ikke dårlig samvittighet :D selv om han er en engel gutten min her hjemme da.

T-16 her i gården i dag og still counting down. Heldigvis har jeg masse å henge fingrene i da :D

Nyt helga og bare plei deg selv og lille Marius godt nå.

Klem fra oss i Stavanger :wink:

Skrevet

Hmm, jeg var da så sikker på at fødevibber skulle hjelpe med en gang... :ler: Vel, du får bare ruge videre du da og glede deg til de virker, for en eller annen gang vil de jo gjøre det..Det vet jeg i hvertfall....

Skrevet

hehe - what can I say;

Begynner å bli rimelig godt kjent på føden på sykehuset nå. Lørdag hadde jeg plutselig urimelig sterke smerter i magen, eller på siden egentlig. Det slo helt pusten ut av meg så jeg var litt redd for at Marius ikke skulle få nok oksygen. Ringte sykehuset og fikk beskjed om å komme ned for nye prøver og CTG. Da hadde jeg ikke sovet på to døgn pga disse smertene som kom og gikk, og da ble så konstante på lørdag ettermiddag.

Kom inn på føden og kunne ikke sitte eller ligge. Det var utrooolig vondt å få tatt de forskjellige undersøkelsene. Men det gikk på et vis uansett..... Fikk beskjed om at jeg måtte bli der til observasjon, og de ville gi meg noe for smerten. Det ble satt petidin, og et kverter etterpå sov mor søtt i en sykehusseng..... Virkningen varte i fire timer og da våknet jeg av at Marius romsterte i magen. Det var deilig å kjenne at han var rimelig upåvirket av medikamentet. Var litt redd for det på forhånd....

Søndag ble det tatt masse blodprøver og urinprøver, mest for å utelukke svangerskapsforgiftning. Men - det ble påvist nyrebekkenbetennelse da, og ingen synes det var rart at jeg hadde det vondt. Ble satt på kur med en gang, og måtte bli liggende til i dag. Kuren skal taes i fem dager til, og da håper jeg at det er borte. Det som er litt merkelig er at jeg ikke har hatt noen symptomer på urinveisinfeksjon, men men....

Urinen hadde spor av blod og eggehvitestoffer til 3+.

Jaja - det er uansett ikke såååå mange ukene til Marius kommer ut. På et tidspunkt kan han jo bare ikke bli der lenger - hehe. Må innrømme at jeg er ganske utålmodig om dagen. Men det er visstnok normalt når man kommer såpass ut i svangerskapet.

Åtte dager til termin i dag......................................... :o

Skrevet

EN DAG TIL TERMIN!!!!!

...men ingen har lært lille Maruis hverken om datoer eller klokkeslett....

Så jeg har ingen forhåpninger nett nå om å bli mamma i løpet av morgendagen. Men hvem vet - det kan jo skje veldig fort også. Plutselig er riene i gang, og så bærer det avsted til føden. *krysser fingrene litt likevel*

Og så har vi liksom planer om å reise bort til helgen - hehe. Så jeg sier at dersom han ikke kommer i natt, så kan han få vente til neste uke. Og da skal dere se at han sikkert kommer på torsdag - hehe

Det er helt tydelig at det er han som er sjefen og han som bestemmer hvertfall. Kan jo likegodt lære meg det først som sist.

Nå har mannen to uker fri fra jobben også. Det er litt deilig, for jeg vet jo at om to uker er hvertfall Marius kommet ut - enten ved egen maskin eller ved litt dyttehjelp. Håper han komme slik at vi kan ha litt familiekos før mannen må tilbake på jobb da.

Vel, det var dagens oppdatering.........

Seeyazzzzzzzzzz :briller:

Gjest Anonymous
Skrevet

Heia Misty

Jo jeg sitter her ennå akkurat som du :D jeg belager meg på å bli her utover i neste uke også. Det er greit å ikke forholde seg for mye til termin dato da jeg sjeldent kjenner folk som treffer der. De fleste går jo over så da er det like greit å bare slappe godt av. De kommer nå ut en gang uansett :wink:

Håper at Marius snart bestemmer seg for å si opp leieforholdene hos deg og at han kommer frivillig ut fra mage hybelen :D Jeg tror vi har noen bebiser som trives ganske godt i magen.

Har selv ingen tegn som tilsier at jeg skal føde, men det kan skje fortere enn man tror også. Det er ikke alltid man kan planlegge. Jeg prøver å få gått litt turer jeg og rydder litt i hagen når jeg orker det. Ellers går det meste av tiden bort til soving.

Tvi tvi i morgen Misty :D Sender litt vibber over til deg jeg.

Skrevet

*Tvi tvi og krysser fingrene* for at lille Marius bestemmer seg for å hilse på i morgen!! :enig_animasjon:

Skrevet

Lykke til Misty. Håper du ikke må vente så lenge nå...

Klem fra Wit 17+6

Skrevet

Oi, bare noen timer til termindagen er her.

Og du skal reise bort? Det var da overmåte sprekt!

Lykke til, nå kommer snart den lille som lukter aller best i hele verden! :hjerte:

Gjest Mayamor
Skrevet

Litt tidlig kanskje, men:

I DAG HAR DU TERMIN (tilfelle du ikke husket det selv... :ler: )

Nå er det påtide at Marius kommer ut og hilser på...

Får ikke sove i natt - derfor en sen natteshilsen fra meg. :oops:

Klem fra Mayamor

Gjest Anonymous
Skrevet

Hellau Misty!

nå håper jeg at han sier opp leieforholdene sine snart og kommer ut med det hvite flagget :D Lykke til og tvi tvi.

T-5 :D

Skrevet

Heisann!

"Gratulerer" med termin! :lol:

Var ikke no rart at du hadde det vondt i forrige uke nei; rykter forteller at nyrebekkenbetennelse er forferdelig!

Håper du ble kvitt den fort ihvertfall!

Har du ikke lært Marius om datoer og sånt??

Det sku du ha tenkt på! :ler:

Håper du slipper å vente så alt for lenge!

(eller dersom det ikke har skjedd noe idag, så håper jeg du får helgeturen du har lyst på...)

Lillen

Gjest Mayamor
Skrevet

T+1 i dag. :kyss:

Venter i spenning på nytt fra din front. :wink:

Klem fra Mayamor

Skrevet

har det skjedd noe nå da??

Er bare sååå spent!!

Klem fra Magnhild!!

:ler:

Skrevet

Er spent på om det skjer ting nå... Håper jo du slipper å gå så mye lenger nå.

Du får ha lykke til iallfall!!! :D

klem fra viwi 33+2

Skrevet

Huff...når jeg så alle de koselige hilsenene jeg hadde fått her, så måtte jeg gråte en liten skvett... :-?

Ja,altså, lille Marius er tydeligvis sjefen over alle sjefer han, og han kommer nok ikk ut før han selv vil det heller.... Hadde jeg vært smart, hadde jeg begynt å lære han om tider og sånt for lenge siden - hehe

Jeg har bare sånne maseveer hele tiden. De kommer og går , ja mest går forresten for hadde bare kommet skikkelig i gang, så hadde vel alt vært overstått nå.

I dag har jeg sånn smått begynt å planlegge til helgeturen vår. Jeg og mannen skal ut og handle litt senere, og så skal jeg pakke. Lurer på om det skjer noe da jeg, for det skulle aldeles ikke forundre meg. Jeg skal til legen i morgen tidlig, så får vi se hva han sier om tingenes tilstand. Men det er nå en gang slik, at det er babyen de tar hensyn til, og har han det bra, så er det ingen som vil hjelpe han ut enda. De bryr seg jo fint lite om at jeg sier at mensterminen min var 28.mai!!! *ler*

Antagelig blir han født i bilen på vei til Trysil :)

Litt galgenhumor må man jo ha oppi det hele, men innerst inne er humøret helt på bånn i dag. Og det går dessverre ut over min bedre halvdel, som stakkars får kjeft for den minste lille ting som han ikke gjør på min måte.

Nå er det jo mange ting å prøve ut for å sette i gang en fødsel da,men jeg tror jeg ikke skal gjøre noen sæærlig innsats på det området før over helgen nå. Men neste uke, da blir det akupunktur,sex, sterk mat , ut og gå og alt annet galskap man kan tenke seg.

Sånn - da krysser alle fingrene for at vi får kommet oss på tur, ikke sant??? Tuuuusen takk........................*ler*

Gjest Hilde K S
Skrevet

Han kommer nok i natt, skal du se....

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...