AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #81 Skrevet 25. mai 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Det blir jo noe helt annet igjen.. Nå tenker jeg mer på de som BARE jobber som jobbspesialist og ikke spesialist på rus/psykiatri. Anonymkode: 01eec...2c9 Det er jeg klar over, men for brukerne av tjenestene er det kanskje ikke så lett å vite forskjellen mellom alle de ulike tiltakene. Poenget er uansett at TS ikke lyver. Anonymkode: 81a7e...165 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #82 Skrevet 25. mai 2022 syns det er rart at du bruker så mye tid på å søke på så mange jobber. Burde du ikke holde deg til utdannelsen din? Eller vil du egentlig ikke ha jobb? Anonymkode: cc084...aaa
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #83 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): syns det er rart at du bruker så mye tid på å søke på så mange jobber. Burde du ikke holde deg til utdannelsen din? Eller vil du egentlig ikke ha jobb? Anonymkode: cc084...aaa Jeg søker på alle jobber som er relevant til utdanningen min, men jeg har mye mer tid enn til å skrive de søknadene. I tillegg har jeg ikke råd til å være arbeidsleidg og jeg får ikke innkallelse til noen jobber som er relevant til utdanningen min. Jeg har bare blitt innkalt til noen få jobbintervjuer og de er til jobber jeg er overkvalifisert for. Jeg tror absolutt at den beste måten jeg kan få jobb på er å søke bredt og ta hva som helst. TS Anonymkode: 06f65...826
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #84 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Intervjuene har også blitt gjennomført og de hadde allerede gått til andregangsintervju. Så var for sent for meg å bli intervjuet. De tenkte sikkert også at jeg ikke var spesielt interessert når jeg ikke engang svarte på mailen deres før over en uke etter. TS Anonymkode: 06f65...826 Å, så kjipt! Du får legge inn en ukentlig påminnelse om å sjekke spamboksen, så skjer det ikke igjen. Anonymkode: 82622...c9f
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #85 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å, så kjipt! Du får legge inn en ukentlig påminnelse om å sjekke spamboksen, så skjer det ikke igjen. Anonymkode: 82622...c9f Ja, jeg gråt en god del da jeg så at jeg gikk glipp av jobbintervju og skjønte at det kunne være snakk om flere jobbintervjuer. Det med å legge inn ukentlig påminnelse var en god ide og det skal jeg gjøre. For dette må ikke skje igjen. TS Anonymkode: 06f65...826
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #86 Skrevet 25. mai 2022 Har som tidligere nevnt jobbintervju på fredag og tenkte å bruke morgendagen til å øve på jobbintervju. Har enda ikke kommet på noen gode svar på mitt hull i CVen eller hvordan jeg skal si når de spør om hvorfor jeg er interessert i akkurat denne jobben. Men sist jobbintervju så var intervjuerne svært snille mot meg og spurte ikke for mye om hullet i CVen. Håper at det samme skjer i morgen. TS Anonymkode: 06f65...826
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #87 Skrevet 25. mai 2022 On 5/20/2022 at 5:18 PM, AnonymBruker said: Så bra! Akkurat nå bryr jeg meg ikke om lønn eller om det er heltid eller fast, vil bare inn på jobbmarkedet. Men langtidsplanen er å få fast jobb, 100 prosent stilling og at jobben er relevant for min utdanning. Anonymkode: 06f65...826 Forstår den veldig godt, man må jo begynne et sted! For meg så hadde jeg nok flaks, NAV gikk med på at jeg tok utdanning i fagfeltet jeg alltid har hatt som hobby (IT). Dette også via IPS/jobbspesialist, for utdanning er også en mulighet, selv om det gjelder få (sist jeg sjekket var det rundt 5%). Da jeg hadde fullført utdanningen i løpet av AAP-perioden, så gikk vi raskt løst på jobbmarkedet, og på den måten fikk jeg min nåværende arbeidsgiver. Begynte med 20% midlertidig engasjement, men over tid har det altså blitt en 100% fast stilling. Jeg hadde aldri i livet klart dette uten hjelpen fra jobbspes/IPS-metoden, men i dag er jeg så å si ute av systemet, har sporadisk oppfølging av jobbspes. fremdeles, som hjelper til når det dukker opp utfordringer på arbeidsplassen (de blir færre og færre). Ønsker deg lykke til!! ❤️ Anonymkode: 52561...aec 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #88 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forstår den veldig godt, man må jo begynne et sted! For meg så hadde jeg nok flaks, NAV gikk med på at jeg tok utdanning i fagfeltet jeg alltid har hatt som hobby (IT). Dette også via IPS/jobbspesialist, for utdanning er også en mulighet, selv om det gjelder få (sist jeg sjekket var det rundt 5%). Da jeg hadde fullført utdanningen i løpet av AAP-perioden, så gikk vi raskt løst på jobbmarkedet, og på den måten fikk jeg min nåværende arbeidsgiver. Begynte med 20% midlertidig engasjement, men over tid har det altså blitt en 100% fast stilling. Jeg hadde aldri i livet klart dette uten hjelpen fra jobbspes/IPS-metoden, men i dag er jeg så å si ute av systemet, har sporadisk oppfølging av jobbspes. fremdeles, som hjelper til når det dukker opp utfordringer på arbeidsplassen (de blir færre og færre). Ønsker deg lykke til!! ❤️ Anonymkode: 52561...aec Takk! Jeg er sivilingeniør med en del programmeringserfaring og søker blant annet på IT-jobber. Men selv om det skrikes etter IT-folk så får jeg ikke jobb. Jobbspesialisten har sagt jeg kan ta utdanning og fortsatt få AAP, men jeg har allerede utdanning som er svært etterspurt og som jeg ønsker å jobbe med. Jeg ønsker på nåværende tidspunkt å bruke all tid på min psykiske helse, lete etter jobber og søke jobber. Å ta utdanning i tillegg blir for mye for meg. TS Anonymkode: 06f65...826 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #89 Skrevet 25. mai 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk! Jeg er sivilingeniør med en del programmeringserfaring og søker blant annet på IT-jobber. Men selv om det skrikes etter IT-folk så får jeg ikke jobb. Jobbspesialisten har sagt jeg kan ta utdanning og fortsatt få AAP, men jeg har allerede utdanning som er svært etterspurt og som jeg ønsker å jobbe med. Jeg ønsker på nåværende tidspunkt å bruke all tid på min psykiske helse, lete etter jobber og søke jobber. Å ta utdanning i tillegg blir for mye for meg. TS Anonymkode: 06f65...826 Så leit! Det er jo sannsynlig ikke utdanning du trenger mer av, jeg tenker du har hatt en dose uflaks her. Mulig du kunne tatt bare noen studiepoeng eller sertifisering for å få noe som er ferskt? Som du sier, markedet skriker jo etter folk, men samtidig er det mange arbeidsgivere som er skeptiske til hull i CV og alt sånt. For min del så gikk vi mot det offentlige, og fikk raskt napp - var nok heldig, samtidig som jeg har både ny og gammel utdanning innen IT (bachelor i cybersikkerhet av nyere dato, en del sertifiseringer fra tidligere, 20 års mellomrom). Det får meg sikkert til å fremstå som jeg har lenger erfaring enn hva jeg egentlig har. Men likevel, stå nå på, jobbspes. sin oppgave er jo å assistere deg her når det kommer til å finne arbeid. Anbefaler å sikte mot det offentlige, og være veldig klar på dine behov. Selv har jeg en arbeidsavtale som tar store hensyn til min varierende kapasitet, så om jeg faller av i noen dager så går det helt fint, jeg jobber det bare inn igjen når jeg er tilbake på beina. Da jeg begynte i jobben hadde jeg i lang tid lønnstilskudd fra NAV, noe som sannsynlig gjorde det enklere for arbeidsgiver å ta sjansen. Jeg tror NAV betalte rundt 80% av lønnen en god stund. Tjener ikke de beste kronene sammenlignet med andre tidligere medstudenter, men det har lite å si for min del. Jeg er bare glad for å komme meg vekk fra uføretrygden. Hvis du får avslag, så ville jeg etterspurt begrunnelse. Det kan være vondt å høre, men likevel viktig lærdom. Igjen, ty til jobbspesialisten, som kan forhøre seg på dine vegne. Anonymkode: 52561...aec
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #90 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Så leit! Det er jo sannsynlig ikke utdanning du trenger mer av, jeg tenker du har hatt en dose uflaks her. Mulig du kunne tatt bare noen studiepoeng eller sertifisering for å få noe som er ferskt? Som du sier, markedet skriker jo etter folk, men samtidig er det mange arbeidsgivere som er skeptiske til hull i CV og alt sånt. For min del så gikk vi mot det offentlige, og fikk raskt napp - var nok heldig, samtidig som jeg har både ny og gammel utdanning innen IT (bachelor i cybersikkerhet av nyere dato, en del sertifiseringer fra tidligere, 20 års mellomrom). Det får meg sikkert til å fremstå som jeg har lenger erfaring enn hva jeg egentlig har. Men likevel, stå nå på, jobbspes. sin oppgave er jo å assistere deg her når det kommer til å finne arbeid. Anbefaler å sikte mot det offentlige, og være veldig klar på dine behov. Selv har jeg en arbeidsavtale som tar store hensyn til min varierende kapasitet, så om jeg faller av i noen dager så går det helt fint, jeg jobber det bare inn igjen når jeg er tilbake på beina. Da jeg begynte i jobben hadde jeg i lang tid lønnstilskudd fra NAV, noe som sannsynlig gjorde det enklere for arbeidsgiver å ta sjansen. Jeg tror NAV betalte rundt 80% av lønnen en god stund. Tjener ikke de beste kronene sammenlignet med andre tidligere medstudenter, men det har lite å si for min del. Jeg er bare glad for å komme meg vekk fra uføretrygden. Hvis du får avslag, så ville jeg etterspurt begrunnelse. Det kan være vondt å høre, men likevel viktig lærdom. Igjen, ty til jobbspesialisten, som kan forhøre seg på dine vegne. Anonymkode: 52561...aec Takk! Har vurdert å ta noen studiepoeng eller sertifisering kun for å få noe ferskt. Har søkt på universitet/høyskole til høsten, men ikke bestemt meg for om jeg kommer til å ta disse poengene. Har kun søkt for å holde muligheten åpen. Håper også å få jobb før jeg desember i år som jo er når jeg kan ta min første eksamen. Søker både i det private og det offentlige. Men jeg tror faktisk det er lettest å få jobb i det private. Det offentlige kjører hardt på "best kvalifisert" og på papiret så er jeg aldri best kvalifisert, jeg har for stort hull i CVen. Er noen offentlig arbeidsgivere som har policy om å alltid ta inn noen "med hull i CVen" til intervju og de jobbene søker jeg alltid på. Men foreløpig har jeg ikke hatt hellet med meg. Det er dessverre mange av oss med hull i CVen. Og i tillegg så tar de jo også inn andre med problemer i arbeidsmarkedet som folk med funksjonshemninger og innvandrerbakgrunn. Det er jo superbra for samfunnet, men for meg betyr det jo også enda flere konkurrenter. Har også fått NAV med på å bruke lønnstilskudd, men enda ikke funnet en arbeidsgiver som vil gå med på avtalen. Dette selv om avtalen innebærer både lønnstilskudd og at jeg kun er garantert et kort engasjement. Så i realigteten så er det jo nesten null risiko. De får jo både dekket både kostnadne mine og kan bli kvitt meg raskt om jeg ikke klarer å vise at jeg duger. Jeg er heller ikke opptatt av lønn akkurat nå. Først og fremst vil jeg slippe å leve på trygd. Men er jeg sterk nok er planen å søke meg videre til jeg får lønn som er i nærheten av den mine medstudenter har. Åpenbart er det ikke gjort på dagen. De har såpass mange års mer arbeidserfaring enn meg at jeg ikke kan forvente å tjene det samme som dem selv om jeg skulle få relevant jobb. Men over tid håper jeg å få tettet gapet. Nå søker jeg på jobber med 350k i lønn og det er ganske mye mindre enn det jeg ønsker å ha i lønn om f.eks 5-10 år. Har spurt flere arbeidsgivere om hvorfor jeg ikke får jobbene jeg søker på og alle sier det samme, at det er pga hullet i CVen. Så håper at om jeg får tettet hullet så skal arbeidsgivere begynne å faktisk ville ha meg. Veldig flott å høre din historie og andres historier om at det "orndet seg til slutt". For som du sikkert vet så er det tungt å søke jobb når man er abreidsledig og bare får avslag. Og jeg tror jeg må komme meg i jobb for å få lagt sykdomsperioden min bak meg. TS Anonymkode: 06f65...826
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #91 Skrevet 25. mai 2022 Altså du er siv.ing med programmeringserfaring. Slutt å si noe om lønnstilskudd, hull i CV, arbeidstrening eller NAV. Skriv en CV med utdanninga di, få med programmering og andre ting som interesser deg som er relevant. Hull i CV betyr at du har vært på NAV og fått støtte, kjenner folk med mange års hull som har brukt tiden på å være husmor, backpacking, gaming og lignende -de får jobb - men om du krysser av på hull i CV sier du jo at du har gått på NAV - det er ikke bra. Anonymkode: cb758...fca 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #92 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Altså du er siv.ing med programmeringserfaring. Slutt å si noe om lønnstilskudd, hull i CV, arbeidstrening eller NAV. Skriv en CV med utdanninga di, få med programmering og andre ting som interesser deg som er relevant. Hull i CV betyr at du har vært på NAV og fått støtte, kjenner folk med mange års hull som har brukt tiden på å være husmor, backpacking, gaming og lignende -de får jobb - men om du krysser av på hull i CV sier du jo at du har gått på NAV - det er ikke bra. Anonymkode: cb758...fca Jeg prøver å lyve om hullet i CVen nårjeg søker jobb på ordinær måte. Da sier jeg ingenting om lønnstillskudd, arbeidstrening eller NAV. Men jeg har foreløpig ikke hatt noe hell der. Jeg har likevel troen på at jeg skal klare å få jobb på ordinær måte, det er jo derfor jeg legger betydelig innsats i å selv søke jobber. Jeg vet at utdanningen min er svært ettertraktet og at det skrikes etter IT-folk. Derfor søker jeg en god del IT-jobber. Synes det er utrolig trist at jeg ikke får noen IT-jobber selv om jeg er sivilingeniør samtidig som det er firmaer som ansetter førsteårsstudenter og folk med bare noen få ukers kurs. TS Anonymkode: 06f65...826
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #93 Skrevet 27. mai 2022 Hadde jobbintervju i dag. Følte det gikk bra. TS Anonymkode: 06f65...826 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #94 Skrevet 30. mai 2022 Er mandag før klokka 11 og har allerede skaffet jobbintervju denne uka. TS Anonymkode: 06f65...826
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #95 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 30.5.2022 den 10.37): Er mandag før klokka 11 og har allerede skaffet jobbintervju denne uka. TS Anonymkode: 06f65...826 Tirsdag og har skaffet meg jobbintervju nummer to denne uka. TS Anonymkode: 06f65...826 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #96 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tirsdag og har skaffet meg jobbintervju nummer to denne uka. TS Anonymkode: 06f65...826 Og nå fikk jeg enda en innkalling og skal på intervju neste uke. Denne strategien med å pumpe ut søknader gir absolutt resultater når det kommer til intervjuer. Så er det bare å håpe på litt flaks og at jeg også snart får jobb. Jeg klarte for øvrig over 100 jobbsøknader denne måneden. I morgen starter praksisplassen min så da kommer jeg til å roe ned søknadsprosessen. Blir deilig å få litt jobbing og håper å få vist hva jeg er god for. TS Anonymkode: 06f65...826
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #97 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 25.5.2022 den 18.03): Ja, jeg gråt en god del da jeg så at jeg gikk glipp av jobbintervju og skjønte at det kunne være snakk om flere jobbintervjuer. Det med å legge inn ukentlig påminnelse var en god ide og det skal jeg gjøre. For dette må ikke skje igjen. TS Anonymkode: 06f65...826 Ser ut som svært mye havner i spamfilteret så nå sjekker jeg sjekker jeg søppelposten hver dag. Skjønner ikke hvorfor så mye regnes som søppelpost. Det må da være flere enn meg som opplever dette og innkallinger til jobbintervjuer er jo svært viktig post. Rart det ikke blir gjort noe med. Det burde vel være en smal sak for Hotmail å se at avsenderen av jobbintervjumailene er de samme jeg tidligere har fått mail fra med bekreftelse av at de har mottatt søknaden min. TS Anonymkode: 06f65...826 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #98 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ser ut som svært mye havner i spamfilteret så nå sjekker jeg sjekker jeg søppelposten hver dag. Skjønner ikke hvorfor så mye regnes som søppelpost. Det må da være flere enn meg som opplever dette og innkallinger til jobbintervjuer er jo svært viktig post. Rart det ikke blir gjort noe med. Det burde vel være en smal sak for Hotmail å se at avsenderen av jobbintervjumailene er de samme jeg tidligere har fått mail fra med bekreftelse av at de har mottatt søknaden min. TS Anonymkode: 06f65...826 Ja, det er helt koko til tider. Denne måneden havnet lønnsslippen min i søppelboksen😅 Samme epost-hale som alle de andre lønnsslippene, så ingen grunn til å plutselig sile ut den Men e-poster med "sending fra Posten, du må bare betale gebyret på 43,27kr først" og diverse lugubre tilbud, de slipper igjennom 😛 Så spennende med masse intervjuer da!Jeg har trua! Som du skriver, du har en ettertraktet utdanning og det er manko på folk, du må bare få en fot innafor og vise hva du har å bidra med. Anonymkode: 82622...c9f
Gjest AprilRyan Skrevet 31. mai 2022 #99 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ser ut som svært mye havner i spamfilteret så nå sjekker jeg sjekker jeg søppelposten hver dag. Skjønner ikke hvorfor så mye regnes som søppelpost. Det må da være flere enn meg som opplever dette og innkallinger til jobbintervjuer er jo svært viktig post. Rart det ikke blir gjort noe med. Det burde vel være en smal sak for Hotmail å se at avsenderen av jobbintervjumailene er de samme jeg tidligere har fått mail fra med bekreftelse av at de har mottatt søknaden min. TS Anonymkode: 06f65...826 Hotmail er vel notorisk i forhold til det å putte alt mulig i søppelposten som ikke skal være der. Jeg sjekker derfor alltid søppelposten. Burde kanskje byttet mailadresse, men om jeg gidder det er en annen sak
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #100 Skrevet 31. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, det er helt koko til tider. Denne måneden havnet lønnsslippen min i søppelboksen😅 Samme epost-hale som alle de andre lønnsslippene, så ingen grunn til å plutselig sile ut den Men e-poster med "sending fra Posten, du må bare betale gebyret på 43,27kr først" og diverse lugubre tilbud, de slipper igjennom 😛 Så spennende med masse intervjuer da!Jeg har trua! Som du skriver, du har en ettertraktet utdanning og det er manko på folk, du må bare få en fot innafor og vise hva du har å bidra med. Anonymkode: 82622...c9f Ja, helt koko. Veldig spesielt at lønnsslippen din plutselig havner i spamfilteret. Takk, ja veldig spennende med masse intervjuer. Jeg har egentlig trua jeg også. Jeg søker bredt så kun 1 av de 3 neste intervjuene er relevant for min utdanning. Håper absolutt å få jobben som er relevant det hadde vært drømmen! Da hadde jeg fått en jobb jeg faktisk hadde ønsket å bli i. Men jeg har ikke råd til å være arbeidsledig og det viktigste er å få arbeidsinntekt og stoppet hullet i CVen. AprilRyan skrev (7 minutter siden): Hotmail er vel notorisk i forhold til det å putte alt mulig i søppelposten som ikke skal være der. Jeg sjekker derfor alltid søppelposten. Burde kanskje byttet mailadresse, men om jeg gidder det er en annen sak Vurderer å bytte mailadresse jeg også, men jeg har hatt denne hotmailadressen i 20+ år. Er både litt glad i mailadressen min og i tillegg må jeg tenke litt over om det er noe i mailkontoen jeg ønsker å ta vare på. De sletter jo kontoen om den ikke har vært i bruk på en stund. TS Anonymkode: 06f65...826
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå