Gå til innhold

Hvorfor bygges hus slik?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.4.2022 den 19.06):

Drømmehuset har stort separat kjøkken med plass til et stort spisebord! De fleste stedene jeg har sett med separat kjøkken blir det så trangt. Matlaging og måltider er sosialt, da skal ikke den som lager mat måtte gjemme seg unna. 

alternativt foretrekker jeg l-forma åpen løsning, med stue og kjøkken i hver sin ende (slik at man ikke ser rotet på kjøkkenbenken fra sofaen) og en stor, fin spiseplass på midten

Anonymkode: 2771e...596

Wooooooord!

Anonymkode: 0263c...261

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I bunn og grunn har stuen forsvunnet med de åpne kjøkkenløsningene. Man får et kjøkken, med tvkrok. 

Anonymkode: 0263c...261

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men hva hvis du legger øret helt inntil og alle i rommet er helt stille? For det hadde vært greit for min situasjon hvis det var stille da.

Anonymkode: 93041...3c7

Min er så stille at jeg skvetter når den er ferdig for da åpnes døra automatisk og det høres ett klikk.

Anonymkode: 5a7ce...98b

AnonymBruker
Skrevet

Angående dette med støy fra oppvaskmaskin. Jeg bor i rekkehus og min nabo har skrytt av sin nye oppvaskmaskin og påstår at hun ikke kan høre den. Enten lyver hun eller så har hun hørselsproblemer for jeg kan høre oppvaskmaskinen hennes gjennom veggen. 

Anonymkode: df355...a32

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.4.2022 den 19.36):

Det er kjempefint med åpent kjøkken, hvis kjøkkenet bare er til pynt.

Anonymkode: 7872d...859

Hvis man bor i hus med åpen kjøkkenløsning må man ha grovkjøkken eller to oppvaskmaskiner - problem solved 😊

Anonymkode: 95df0...845

Skrevet

Da jeg kjøpte bolig var det viktigste kravet utenom pris/beliggenhet/størrelse at det var separat kjøkken.

Vi har gjort det slik med kjøkkenet at det også fungerer som eget oppholdsrom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (På 27.4.2022 den 21.05):

19 millioner og fortsatt søyler midt i stua ...

Ja, Oslo-prisene er helt ekstreme. Nabohuset vårt gikk for 16 millioner og det har ingen hage. 

Anonymkode: 151ca...cf4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, Oslo-prisene er helt ekstreme. Nabohuset vårt gikk for 16 millioner og det har ingen hage. 

Anonymkode: 151ca...cf4

Men hadde det separat kjøkken / bide?

Anonymkode: 93041...3c7

AnonymBruker
Skrevet
Druid skrev (På 28.4.2022 den 13.47):

Ja, men dette er en rehabilitering.  (Litt intersant at dette huset er pusset opp etter Tek10 i 2020; det sier at det ikke har vært i original forfatning veldig lenge før det var nødvendig med omfattende renovering. ) 

Nei, dette huset er faktisk ikke rehabilitering, det er bygget helt fra scratch i en gammel eplehage. Jeg vet det, fordi jeg bor noen hus bortenfor, og har bodd her siden lenge før dette huset ble bygget. Det tok imidlertid unormalt lang tid å bygge det huset (mener å huske det tok minst 3 år), mulig det kan ha skjedd uforutsette ting underveis som er årsaken til at ting ble som de ble innendørs 🤷‍♀️

Anonymkode: d4006...91b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...