AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #61 Skrevet 27. april 2022 PetterKanin skrev (12 minutter siden): 19 millioner og fortsatt søyler midt i stua ... I know!😬 location, location, location😏 Anonymkode: b2c8d...bb6
Gjest Blondie65 Skrevet 28. april 2022 #62 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Da ville jeg bestilt service, eller byttet. Må stille meg foran og høre godt etter for å høre noe lyd... Anonymkode: 1639d...b82 Det er ingenting galt med min oppvaskmaskin. Men jeg sitter to meter fra den ...
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #63 Skrevet 28. april 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: 60-tallet ringte og sa "Se etter hus bygd på 50/60/70-tallet og du finner det du leter etter" Anonymkode: bd000...91c Dessverre så revs mange vegger når åpen løsning ble populært så vanskelig å finne boliger med opprinnelig planløsning. Jeg ska aldri ha kjøkkenkrok på stua! Kjøkkenet er hjertet i hjemmet og burde behandles som det! Anonymkode: 1edff...bee 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #64 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har du lenke til noen av disse undersøkelsene? Jeg har ikke hørt noen som ikke vil ha åpen løsning. Anonymkode: dbb55...108 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Åpen løsning er mye finere og utnytter plassen godt, aldri møtt noen som vil ha adskilt kjøkken. Vi var på visninger på mange oppussingsobjekt fra 50 og 60-tallet, og til og med de har åpen løsning. Du får sette opp en lettvegg mellom stue og kjøkken. Anonymkode: cf1f7...044 🙋♀️ Jeg vil ha adskilt kjøkken! Til nøds halvåpen løsning! Vil kunne lukke døra inn dit, og ha to separate områder slik at noen kan sitte på kjøkkenet og andre på stua. I mindre hus med mangel på steder å trekke seg tilbake er adskilt kjøkken gull (synes jeg) Anonymkode: c3abc...502 7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #65 Skrevet 28. april 2022 Alle derre som vil ha lukket løsning, er dere villig til å ofre et soverom for det? Anonymkode: b2c8d...bb6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #66 Skrevet 28. april 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Alle derre som vil ha lukket løsning, er dere villig til å ofre et soverom for det? Anonymkode: b2c8d...bb6 Alltid hatt lukket løsning og alltid hatt så mange soverom vi trenger. Hadde liksom ikke kuttet ut kjøkkenet for å bygge et soverom vi ikke trengte. Anonymkode: 1edff...bee 3
Gjest Villfisker Skrevet 28. april 2022 #67 Skrevet 28. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Åpen løsning mellom stue og kjøkken er noe dritt. Små leiligheter har nesten alltid det, fordi det da ser større ut. Og noen må jo like det. Mange hus har skikkelig dårlig planløsning ja. Anonymkode: 8a6e9...89c Enig. Jeg hater åpen løsning. Syns matlukt som siver ut i oppholdsrom er noe dritt. Bedre å kunne lukke kjøkkendøra, og la ventilatoren få ut matlukta. Er sikkert de som bygger som vil gi kjøperne en illusjon om at det er større, og samtidig spare noen kvadratmeter her og der. Da kan de presse inn flere boliger på mindre arealer, der det egentlig burde vært færre boliger. Endret 28. april 2022 av Villfisker
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #68 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle derre som vil ha lukket løsning, er dere villig til å ofre et soverom for det? Anonymkode: b2c8d...bb6 I vårt hus er det ikke nødvendig å ofre rom for å få en lukket løsning, selv om en kraftig ombygging hadde vært nødvendig, men om jeg hadde måttet velge, så betyr et lukket kjøkken mer enn et ekstra soverom for meg. Jeg er et kjøkkenmenneske. Det å sitte ved kjøkkenbordet sammen med venner, med en kopp te, og en god uformell samtale, er noe jeg setter veldig stor pris på. Eller at barna sitter ved kjøkkenbordet mens jeg lager middag, og vi snakker sammen om det som har skjedd den dagen. Det er verdifulle stunder for meg. Her i huset er det også slik at hvis noen får besøk har alle besøk, for vi har ikke andre steder å ta i mot besøk enn i et åpent rom, der ingenting er privat. Hvis mannen min har besøk av kamerater overlater jeg mer enn gjerne stuen til dem, men hvor skal jeg gå? Anonymkode: 2b4ed...c65 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #69 Skrevet 28. april 2022 Her er det ikke helt åpen løsning mellom stue og kjøkken. Døren er fjernet mellom stue og kjøkken. Her er det ikke livsløpstandard dessverre siden bad og toalett er kun nede. Ett rom kan brukes som soverom i 2 etasje. I min forrige leilighet var det åpen løsning. Jeg foretrekker det slik det er her,hvor kjøkkenet er i et eget rom.Men likevel åpent mot stua. I mamma sin nye leilighet er det helt åpent mellom kjøkken og stue. Men rommet er stort så det blir god plass til både kjøkken og stue. jeg har vært på visning hvor det knapt har vært noe areal til stue eller spisebord. Å spise julemiddag ved bardisken er uaktuelt for meg. Anonymkode: c0fbc...e74 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #70 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): I vårt hus er det ikke nødvendig å ofre rom for å få en lukket løsning, selv om en kraftig ombygging hadde vært nødvendig, men om jeg hadde måttet velge, så betyr et lukket kjøkken mer enn et ekstra soverom for meg. Jeg er et kjøkkenmenneske. Det å sitte ved kjøkkenbordet sammen med venner, med en kopp te, og en god uformell samtale, er noe jeg setter veldig stor pris på. Eller at barna sitter ved kjøkkenbordet mens jeg lager middag, og vi snakker sammen om det som har skjedd den dagen. Det er verdifulle stunder for meg. Her i huset er det også slik at hvis noen får besøk har alle besøk, for vi har ikke andre steder å ta i mot besøk enn i et åpent rom, der ingenting er privat. Hvis mannen min har besøk av kamerater overlater jeg mer enn gjerne stuen til dem, men hvor skal jeg gå? Anonymkode: 2b4ed...c65 Soverommet er der jeg ofte går hvis min datter har besøk. Jeg har mulighet til å sitte på et gjesterom da. Anonymkode: c0fbc...e74
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #71 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alltid hatt lukket løsning og alltid hatt så mange soverom vi trenger. Hadde liksom ikke kuttet ut kjøkkenet for å bygge et soverom vi ikke trengte. Anonymkode: 1edff...bee Men for veldig mange er det jo det som er valget, enten har man nok soverom, eller så har man separat kjøkken. Anonymkode: b2c8d...bb6 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #72 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Soverommet er der jeg ofte går hvis min datter har besøk. Jeg har mulighet til å sitte på et gjesterom da. Anonymkode: c0fbc...e74 Så fint at du har funnet en løsning som passer for deg, og dere For meg er det ikke et alternativ å sette meg på soverommet (oppi senga) et par tre timer mens mannen min har besøk, da går jeg heller ut. Altså, vi finner løsninger, det er ikke et veldig stort problem, men det hender jeg blir småirritert av å måtte avbryte det jeg holder på med, bare fordi mannen eller sønnen får besøk. Da hadde det vært mye bedre for meg å bare kunne lukket døra til kjøkkenet og fortsatt med mitt, uten å forstyrre resten av familien, og besøket deres. Anonymkode: 2b4ed...c65 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #73 Skrevet 28. april 2022 Villfisker skrev (1 time siden): Enig. Jeg hater åpen løsning. Syns matlukt som siver ut i oppholdsrom er noe dritt. Bedre å kunne lukke kjøkkendøra, og la ventilatoren få ut matlukta. Er sikkert de som bygger som vil gi kjøperne en illusjon om at det er større, og samtidig spare noen kvadratmeter her og der. Da kan de presse inn flere boliger på mindre arealer, der det egentlig burde vært færre boliger. Åpen løsning med dårlig utstyr er selvfølgelig håpløst, og da forstår jeg aversjonen mot slikt. Vi har helt stillegående oppvaskmaskin, kjøleskap som ikke lager en lyd, og integrert kjøkkenvifte som tar absolutt all lukt og slikt. Fem år etter at vi pusset opp har jeg endå ikke opplevd det typiske "fettlaget" et eneste sted på kjøkkenet, da vifta fanger opp alt. Eneste jeg ser kan være et irritasjonselement på mange kjøkken er dette med å rydde bort rotet. Vi valgte en L form, med en kort vegg mot spisestuen. Slik at om man setter ting på denne siden av kjøkkenet ser man det ikke fra stuene. Og gjestene ser kun kjøkkenøy som holdes ryddig og ren. Anonymkode: 1639d...b82 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #74 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg har vært på visning hvor det knapt har vært noe areal til stue eller spisebord. Å spise julemiddag ved bardisken er uaktuelt for meg. Anonymkode: c0fbc...e74 Jeg har også lagt merke til en del slike leiligheter der »stuen» står nærmest klint opp til kjøkkenet. Hadde jeg måttet velge en slik leilighet, tror jeg at jeg hadde droppet hele «stuen», og heller tatt til takke med en komfortabel spisestue. Anonymkode: 04882...f86 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #75 Skrevet 28. april 2022 Vi har skyvedør mellom kjøkken og stue, den står stort sett åpen, men kan lukkes ved behov. Genialt, synes jeg. Ellers har folk rett og slett forskjellig smak - jeg ønsket å ha soverommene på samme plan (gjerne 2. etasje) mens mannen min ønsket bolig med livsløpsstandard og ingen trapp til hovedsoverommet. Etter mye frem og tilbake endte vi opp med et hus med 2 små soverom i hovedetasjen og "master bedroom" i kjelleretasjen - utrolig upraktisk, ville aldri valgt det igjen. Jeg tror mitt drømmehus har en STOR åpen løsning mellom stue og kjøkken, og så alle soverom+bad på ett plan. Og en stor kjeller med kjellerstue, vaskerom og boder. Vet ikke om dette huset eksisterer. Anonymkode: 58bec...763 1
Gjest Villfisker Skrevet 28. april 2022 #76 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Åpen løsning med dårlig utstyr er selvfølgelig håpløst, og da forstår jeg aversjonen mot slikt. Vi har helt stillegående oppvaskmaskin, kjøleskap som ikke lager en lyd, og integrert kjøkkenvifte som tar absolutt all lukt og slikt. Fem år etter at vi pusset opp har jeg endå ikke opplevd det typiske "fettlaget" et eneste sted på kjøkkenet, da vifta fanger opp alt. Eneste jeg ser kan være et irritasjonselement på mange kjøkken er dette med å rydde bort rotet. Vi valgte en L form, med en kort vegg mot spisestuen. Slik at om man setter ting på denne siden av kjøkkenet ser man det ikke fra stuene. Og gjestene ser kun kjøkkenøy som holdes ryddig og ren. Anonymkode: 1639d...b82 Høres bra ut. Godt at kjøkkenviftene har blitt bedre nå. Matlukt som sitter igjen i huset etter matlaging er grusomt.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #77 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Og hvorfor i all verden nå soverommene spres rundt mellom to etasjer?? Hvor gamle er barna deres? hva om barna deler rom? Her vi bor har det blitt populært. Døtrene til min svigerinne er 8år og stortrives med å dele rom. Mulig derfor de har fått et så tett forhold. De ligger ofte og prater litt etter leggetid og har hverandre. det er kun i vestlige land man ser på det som naturlig at barn sover alene. Flere i klassen til min datter deler rom og nå maser de to jentene våre om det samme 😄 Soverom spredt mellom to etasjer kan være en fordel når de blir ungdommer. Greit når man har venner på besøk. Anonymkode: 17b27...eb9 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #78 Skrevet 28. april 2022 6 hours ago, Blondie65 said: Det er ingenting galt med min oppvaskmaskin. Men jeg sitter to meter fra den ... Jeg har åpen løsning og sitter maks 3 meter fra vaskemaskinen, og jeg hører den ikke når den går. Eneste gangen den er hørbar er når den piper 3 ganger når den er ferdig. Anonymkode: 7b523...143 1
Druid Skrevet 28. april 2022 #79 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=256170600 Her er til nesten 19 mill, de har klemt inn en bitteliten sofa og kalt det stue/kjøkken på bildene, men i realiteten vil jeg si at dette huset ikke har noen egentlig stue, de har en bitteliten loftstue og et underjordisk mørkt «kinorom». Anonymkode: b2c8d...bb6 Ja, men dette er en rehabilitering. (Litt intersant at dette huset er pusset opp etter Tek10 i 2020; det sier at det ikke har vært i original forfatning veldig lenge før det var nødvendig med omfattende renovering. )
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #80 Skrevet 28. april 2022 Illuminatum skrev (23 timer siden): Hvilke undersøkelser? Tror du entreprenører bygger noe kundene ikke vil ha? Da vil de jo ikke få solgt. du tar feil. Se bare på problemet med bodplass/lagringsplass i moderne leiligheter. Folk kjøper likevel, for det er jo omtrent ikke andre alternativer! Litt som å gå på shopping i 2018 da butikkene bare hadde 80 tallsklær som var oversize og jævlige. Jeg endte med å kjøpe et slikt plagg fordi utvalget var elendig. Du glemmer at mange har begrenset budsjett og ikke kan velge og vrake i boligmarkedet. Det er derfor jeg og mannen bor i leilighet med null bodplass og en helt idiotisk planløsning. Vi hadde ikke råd til annet. Anonymkode: 17b27...eb9 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå