Gjest Svimle Skrevet 6. november 2005 #21 Del Skrevet 6. november 2005 Hei Lisee! Måtte jo innom og kikke til deg! Kjolen din var utrolig vakker! Så fint at broren din kan være toastmaster da! Synes det er litt viktig å involvere familien sin, jeg.. Høres ut som at du hadde et hyggelig besøk hos din gamle slektning! Er det ikke herlig å se gamle mennesker holde hånd?! Jeg er så heldig som har to besteforeldre i live enda, de har vært gift i over 50 år og sitter og holder hånd av og til. Synes det er rørende vakkert. Var så heldig at da jeg fylte 25 år hadde jeg enda alle mine fire besteforeldre i live. To er gått bort, og jeg håper så inderlig at de to andre kan få oppleve bryllupet vårt. Nok om det, jeg skulle egentlig bare innom for å ønske deg velkommen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 6. november 2005 Forfatter #22 Del Skrevet 6. november 2005 Nå har jeg fått tatt bilder av sko, smykker og invitasjoner, de ligger på bildesiden min. Litt uvanlige sko kanskje, men liker så godt den runde tuppen, og det at de ikke er typiske brudesko, har begrenset bruk for satengsko senere vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 6. november 2005 #23 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Knallstilige sko, og søte smykker! Jeg skal få brudeskoene mine farget etter bryllupet, blir jo fremdeles sateng, men farger jeg de svart så går de jo til alt! Og så fine invitasjoner!! Endret 6. november 2005 av BecomingBride Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. november 2005 #24 Del Skrevet 6. november 2005 Drit-fine invitasjonar og kjempe-søte sko!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nevèsta Skrevet 6. november 2005 #25 Del Skrevet 6. november 2005 Hei og velkommen hit. Du har jo mye på plass allerede. Kjolen din er nydelig, og invitasjonene har du gjort en god jobb med. Syns ikke det gjør noe om skoene ikke er "tradisjonelle brudesko" - tror de passer godt likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 6. november 2005 Forfatter #26 Del Skrevet 6. november 2005 Takk for velkomsten alle sammen! Er så hyggelig å sette seg ved macen og finne mange koselige kommentarer. Har vært litt usikker på skoene, om de passer til kjolen og sånn. Fint å høre at dere syns de passer da i hvertfall. :-D Satt å skulle se på film med kjæresten min, men herregud så kjedelig film da. Sett nesten en time, og så orka jeg ikke mer. Liker ikke humorfilmer, blir så altfor mye av det gode... jaja, han koser seg med den da. BecomingBride: Ja, koselig med gamle mennesker som viser at de er glade i hverandre. Reagerte litt på en ting på sykehjemmet da, de hadde jo dobbeltrom, og sånne sykesenger, men det var sperret mellom dem sånn at de måtte stå halvannen meter fra hverandre. Jeg synes det er rart at ikke pleierene der tenker på at de har ligget i dobbeltseng hver natt i femti år, la dem få ligge ved siden av hverandre nå også. Ingen av dem er så skrøpelige at de trenger hjelp til å komme seg opp eller noe annet sånn at pleierene må gå mellom sengene. Så lurt å farge skoene da, mer praktisk med noe annet enn hvitt. Også kjøper vi jo gode sko til den store dagen, synd å bare få brukt dem en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 7. november 2005 #27 Del Skrevet 7. november 2005 Hei hei - og velkommen til oss Ser du har god kontroll på en del ting. Flott kjole, slotte sko og stilige smykker. Blir nok fantastisk! Likte også invitasjonene godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 7. november 2005 #28 Del Skrevet 7. november 2005 Kjempefine invitasjoner! Smykkene og skoene også! Bra skoene er gode å gå i...det er jo det viktigste! Mine sko mistet en hæl rett før bryllupsvalsen... Men det gikk jo bra, jeg tok det med et smil og danset barbeint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 7. november 2005 Forfatter #29 Del Skrevet 7. november 2005 Uff, miste hælen rett før valsen da gitt. Men det gjør da i hvertfall at alle som var der får et morsomt minne, de kommer til å huske at du dansa brudevalsen barbeint i lang tid vil jeg tro... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 7. november 2005 Forfatter #30 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Får lage meg en huskeliste her, greit å ha litt oversikt, synes lista di var fin Markblomsten, så jeg har stjålet den jeg. Vielse: Holdt av dagen hos HEF, det blir den 29 april 2006. Lokale: Bestillt, er kjempeflott der! Vi skal ha vielsen i et rom som pleier å bli brukt til show og sånn, også skal vi ha middagen i et annet rom som er helt nydelig, før vi går tilbake til det første rommet og tar kaffe og dans der. Alt er inkludert i kuvertprisen på maten Balaklavas hjemmeside Forlovere: Begges forlovere er spurt og har takket ja, det passet heldigvis med hans gamle kompis som studerer i nederland for tida. Toastmaster: Har endelig takket ja. Blomster: Tittet litt på bukett og brystbuketter, lurer litt på om jeg skal få tak i et sånn blomsterarmebånd til min forlover. Synes hun også bør få blomst, ikke bare hans forlover. Har sjekket litt priser og sånn, kunne få bukett, 4 brystbuketter og armebånd for 1600kr, og det var på favoritt-blomstersjappa mi. Dekorasjoner: Aner ikke hva jeg vil ha enda. Lokalet er jo nydelig i seg selv, men rommet vi skal ha vielsen i trenger litt mer. Lurer på å kjøpe to pene grønne busker i store potter på plantasjen og pynte dem med noe. Trenger noen sånne på trappa hjemme også, da kan vi jo sette dem der etterpå. Glad i gjenbruk jeg! Mat: Ønsker oss tapas, men ikke buffet, vil heller ha et fat per fire gjester på bordet, slik at man ikke behøver å sende dem rundt. Har ikke diskutert det med hovmesteren enda. Håper det går i orden, hun er skikkelig trivelig ellers. Bryllupskake: Uavklart, sjokoladekake er favoritten. Fått anbefalt ei dame som baker hjemme, men er ganske mange hakk flinkere enn de fleste av oss av ei som gifta seg i sommer. Rimelig er hun også, får ta kontakt snart for websiden hennes var fulla av lekre kaker. Må nok ha marsipankake og eplekake også, i tillegg til andre kaker sikkert. Kommer fra en kake-familie, ingenting skjer uten at Mormor har med en eller flere eplekaker Fotograf: Vanskelig! Vi ha bildene på CD, og det er det ikke alle fotografer som vil gi. Holder på å titte etter en fotostudent eller freelanser eller noe... Transport: Uavklart. Venter på avklaring på fotografen, mulig vi ikke trenger å dra noe sted for å ta bilder, og da holder det jo at Pappa henter meg hos frisøren, også tar vi en taxi når festen er slutt. Invitasjoner: Alle omslagene er laget (hyggelig kveld sammen med forloveren). Ikke begynnt på tekstene enda. Bordkort: Har kjøpt inn det jeg trenger, men ikke gjort noe med dem enda. Musikk: Blir vel en laptop med iTunes og masse mp3'er, begynnt å lete etter en vals vi liker, og noe å spille under vielsen. Må sjekke om det er høytalere i lokalet eller om vi må skaffe det selv. Frisør: Min faste. Stoler ikke på andre enn henne til å få kontroll over bustene mine, dessuten får en veeeldig hyggelig pris. Sminke: Skal høre med henne som driver med sånt sammen med frisøren min. Aner ikke hva hun tar for det enda. Brudekjole: Bestillt og depositum betalt. Sko: Hadde jeg fra før Slør: Tror ikke jeg skal ha, er lissom ikke helt meg, men vet ikke enda, får ta meg en tur og prøve kjolen sammen med et. Undertøy: Kjøpt sånn klistre-på-BH i silikon, litt avansert å få på pent, men ble bra når jeg fikk det til. Ikke på langt nær så ubehagelig som jeg trodde det ville være, men må nok øve litt Strømper: Lyst på hudfargede med kremhvit blondekant, får se om jeg finner noen som ikke koster alt for mye, klarer alltid å ødelegge dem så jeg må i hvertfall ha to par. Klær til mannen: Ikke helt bestemt, han er ikke så opptatt av hva han har på seg og var veldig fornøyd da jeg sa jeg kunne tenkt meg en litt lys dress, ikke hvit da. Sko til mannen: Han har nesten helt nye, også et par beige, de kan funke til lys dress. Endret 7. november 2005 av Lisee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 7. november 2005 #31 Del Skrevet 7. november 2005 Mannen min hadde nesten hvit dress.... du kan se den her. Den var skikkelig stilig på han, og matchet kjolen min helt flott! Skal dere leie eller kjøpe dress til mannen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 7. november 2005 Forfatter #32 Del Skrevet 7. november 2005 Mannen min hadde nesten hvit dress.... du kan se den her. Den var skikkelig stilig på han, og matchet kjolen min helt flott! Skal dere leie eller kjøpe dress til mannen? ← Fin dress ja, har sett bilde av dere på den store dagen også. Må si han var jo kjekk i den da, og du lekker i kjolen. Tror vi skal kjøpe en som er mer "vanlig dress" i en uvanlig farge, ser for meg noe gyldent lysebrunt, for det kler min kjære så godt, men vet ikke om det er mulig å få tak i til en OK pris. Kjøpe på nett er ikke aktuellt, en dress skal sitte perfekt, og kjenner ingen jeg kan stole på at kan tilpasse den, så det må nok butikken gjøre. Mulig vi sparer litt penger nå da, snakket akkurat med en hyggelig mann på telefonen, han er veldig fotointressert kunststudent, skulle sende meg cd med portofolio på og ville gjerne ta bilder av oss på den store dagen for "et par tusen" og gi oss alle bildene på cd. Håper vi liker det vi ser når portofolioen han kommer. Akkurat et sånt opplegg som jeg liker! Et par tusen er jo litt vag pris, men jeg sa hva vi ønsket og det var prisantydningen hans, det kan vel bety maks 2500kr vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nevèsta Skrevet 7. november 2005 #33 Del Skrevet 7. november 2005 Blomsterarmbånd? Som i ekte blomster rundt armen? Det tror jeg ikke jeg har sett før... Eller er det sånne som jentene får til skoleballet sitt i Amerika? Et par tusen hørtes jo ikke ille ut, tror jeg. Hvis han er flink, da. Det gjenstår jo å se. Ettersom han er student kan dere kanskje forhandle pris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. november 2005 #34 Del Skrevet 7. november 2005 Oj, her er det meste under kontroll ser eg! Flott!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstdamen Skrevet 8. november 2005 #35 Del Skrevet 8. november 2005 Full kontroll ja Så på kjolen din - den var superflott Ha en høstrik dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 8. november 2005 #36 Del Skrevet 8. november 2005 Litt smigret over at du likte listen min da Ser du har full kontroll ja - ikke verst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 8. november 2005 Forfatter #37 Del Skrevet 8. november 2005 Blomsterarmbånd? Som i ekte blomster rundt armen? Det tror jeg ikke jeg har sett før... Eller er det sånne som jentene får til skoleballet sitt i Amerika? Et par tusen hørtes jo ikke ille ut, tror jeg. Hvis han er flink, da. Det gjenstår jo å se. Ettersom han er student kan dere kanskje forhandle pris? ← Ja, ekte blomster, er et slags bundet bånd av tråder og sånn (5-8cm bredt vil jeg tro), tror det var noe metalltråd, har sett bilder av noen blomsterdama har laget, noen var med sånn gressgreier sammen med tråden, også er det festet friske blomster på. Hun pleide å lage sånne til kvinnelige forlovere, voksne brudepiker, brudens mor osv. Hadde visst også fått bestilling på sånne til damer som skulle på fest og ville ha et veldig annerledes smykke. Syns de var rålekre jeg! Fotografjakt: La ut en annonse der jeg søkte etter fotografstudenter, fått en mail til i dag, fra en som var ferdig utdanna men trengte å fylle opp portofolioen sin. Hehe, flere tilbud gir meg mye bedre forhandlingsgrunnlag. Pruting er moro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 8. november 2005 #38 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg har også tenkt på slike blomsterarmbånd - eller håndleddsblomst som jeg kaller de for - til forloveren min. Lekkert synes jeg! Ellers er det jo bare å konstantere at du har planene under kontroll! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 8. november 2005 Forfatter #39 Del Skrevet 8. november 2005 Hehe, ser at mange kommenterer at jeg har full kontroll, må nok bare innrømme at jeg er litt sånn at jeg må ha det jeg, i hvertfall på forhånd. Men har ikke planer om å detaljplanlegge dagen vår, den dagen skal nytes! Er vel litt derfor vi har valgt å ha hele bryllupet på ett sted, så slipper vi å se på klokka eller ordne med transport. Ikke trenger jeg å dille med bordpynt heller, det orner stedet, men jeg kunne få ha med egen blomster hvis jeg ville... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2005 #40 Del Skrevet 8. november 2005 Det er viktig for egen trygghet å ha kontroll ja, det er eg heilt einig i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå