Gå til innhold

Leveringstid pass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Politiet sendte jo ut SMS til alle med utgått pass i høst og oppfordret til å bestille time for å få fornyet det. Har man valgt å lukke øynene og ignorere det, og bestille seg tur som man bare "MÅ" reise på, og forventer å bli prioritert i passkøen, så er man enten dum eller sykt egosentrisk/egoistisk. Meg før alle andre!!!! 

Anonymkode: f2d22...232

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt enig,dobbeltbooking gjør jo ikke saken bedre...Det burde ikke kunne gå an! Det er jo egentlig helt vilt om vi må betale full pris for nødpass når det er leveringsproblemer som har skylden. Jeg mener jeg leste et sted at et alternativ for å lette problemene, kunne være å utstede gratis nødpass. Men det har nok ikke trådt i kraft. Jeg tror det er mange som lever i spenning i disse dager!

Ts

Anonymkode: 8bd0f...589

Hadde man bestilt i høst når de først gikk ut og råde alle til å fornye passene sine før sommeren så hadde man ikke blitt berørt av leveringsproblemene, så da får man bare betale det det koster for et eventuelt nødpass om det er det det ender opp med.

https://dinside.dagbladet.no/reise/politiet-sender-sms-er-til-hele-landet/74172187

 

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/eEaWRa/politiet-ber-deg-sjekke-passet-ditt
 

 

Anonymkode: b7ab8...bd3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kun de med utgått pass som fikk sms'en, men vi andre som har vært ute i mye bedre tid blir også stående og stange i køen uten å komme noen vei. Noen her som har fått pass eller sms denne uken, og hvor lenge måtte dere vente? Er det noe fremdrift?

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hadde man bestilt i høst når de først gikk ut og råde alle til å fornye passene sine før sommeren så hadde man ikke blitt berørt av leveringsproblemene, så da får man bare betale det det koster for et eventuelt nødpass om det er det det ender opp med.

https://dinside.dagbladet.no/reise/politiet-sender-sms-er-til-hele-landet/74172187

 

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/eEaWRa/politiet-ber-deg-sjekke-passet-ditt
 

 

Anonymkode: b7ab8...bd3

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke fikk med meg dette rådet i høst, men først ved juletider. Men om alle hadde bestilt i høst ville det jo blitt lange ventetider da også på å få time...så jeg tror ikke vi hadde kommet utenom vansker med time til pass uansett akkurat nå etter coronasituasjonen....Det nytter ikke å skylde på alle sim liksom har vært trege, de som var gidlig ute kan også få problemer! Så klart man betaler det nødpasset koster. Det er uansett dyrt.

Anonymkode: 8bd0f...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Politiet sendte jo ut SMS til alle med utgått pass i høst og oppfordret til å bestille time for å få fornyet det. Har man valgt å lukke øynene og ignorere det, og bestille seg tur som man bare "MÅ" reise på, og forventer å bli prioritert i passkøen, så er man enten dum eller sykt egosentrisk/egoistisk. Meg før alle andre!!!! 

Anonymkode: f2d22...232

Vi fikk ikke SMS...så nei, ikke alle fikk med seg dette.

Anonymkode: 8bd0f...589

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi fikk ikke SMS...så nei, ikke alle fikk med seg dette.

Anonymkode: 8bd0f...589

Det sto i aviser, det var på radio, det var på nyheter og så videre og så videre, som er mindre man har levd under en sten så er det godt gjort å ikke få det med seg.

Anonymkode: b7ab8...bd3

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke fikk med meg dette rådet i høst, men først ved juletider. Men om alle hadde bestilt i høst ville det jo blitt lange ventetider da også på å få time...så jeg tror ikke vi hadde kommet utenom vansker med time til pass uansett akkurat nå etter coronasituasjonen....Det nytter ikke å skylde på alle sim liksom har vært trege, de som var gidlig ute kan også få problemer! Så klart man betaler det nødpasset koster. Det er uansett dyrt.

Anonymkode: 8bd0f...589

Ja det ville vært lange ventetider ds også  men det ville blitt fordelt seg utover en lengre periode.Å nei de som bestilte i høst risikerer ikke å måtte ende opp med nødpass

Anonymkode: b7ab8...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var kun de med utgått pass som fikk sms'en, men vi andre som har vært ute i mye bedre tid blir også stående og stange i køen uten å komme noen vei. Noen her som har fått pass eller sms denne uken, og hvor lenge måtte dere vente? Er det noe fremdrift?

Anonymkode: bbc24...8e6

Hei det var også folk som fikk påminnelse om at passet var på vei til å gå ut. Og jeg bestilte time i september og sitter i dag med passet mitt klar for sommerferie.

Anonymkode: b7ab8...bd3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Ja det ville vært lange ventetider ds også  men det ville blitt fordelt seg utover en lengre periode.Å nei de som bestilte i høst risikerer ikke å måtte ende opp med nødpass

Anonymkode: b7ab8...bd3

Jeg skrev hvis alle hadde kastet seg på i høst. De har jo sagt at pga coronasituasjonen og at det har vært lite reise, kan det bli trangt om plassene uansett.

Anonymkode: 8bd0f...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det sto i aviser, det var på radio, det var på nyheter og så videre og så videre, som er mindre man har levd under en sten så er det godt gjort å ikke få det med seg.

Anonymkode: b7ab8...bd3

Bra noen var tidlig ute da. Kan ikke huske å ha hørt så mye om dette i høst så jeg har nok bodd under en stein. Men samme det, jeg skjønte jo etterhvert at vi måtte bestille time fort.

Anonymkode: 8bd0f...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk passene i dag, tok akkurat en måned.

Anonymkode: 2b115...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei det var også folk som fikk påminnelse om at passet var på vei til å gå ut. Og jeg bestilte time i september og sitter i dag med passet mitt klar for sommerferie.

Anonymkode: b7ab8...bd3

Jeg gikk inn å så etter ledige timer i mars, fant passtime i mars, samt fikk passet 10 dager senere. At forsyningen nå har stoppet opp synes jeg ikke du kan pålegge dem som faktisk har vært ute i mer en god nok tid i forvegen.

Anonymkode: 21aa5...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg skrev hvis alle hadde kastet seg på i høst. De har jo sagt at pga coronasituasjonen og at det har vært lite reise, kan det bli trangt om plassene uansett.

Anonymkode: 8bd0f...589

Hadde alle bestilt i høst så hadde fordelt seg jevnt utover frem mot sommeren, men når man ser på Kg for å bruke det som referanse så var det veldig få som fikk ut fingeren i høst men alle sammen begynte på nyåret og og da får man f skylde seg selv 

Anonymkode: b7ab8...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg gikk inn å så etter ledige timer i mars, fant passtime i mars, samt fikk passet 10 dager senere. At forsyningen nå har stoppet opp synes jeg ikke du kan pålegge dem som faktisk har vært ute i mer en god nok tid i forvegen.

Anonymkode: 21aa5...6f6

Nå så denne diskusjonen er på Kg  før påska også før det var forsinkelse mer leveransen,så jo har man vært treg så får man betale prisen er

Anonymkode: b7ab8...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde alle bestilt i høst så hadde fordelt seg jevnt utover frem mot sommeren, men når man ser på Kg for å bruke det som referanse så var det veldig få som fikk ut fingeren i høst men alle sammen begynte på nyåret og og da får man f skylde seg selv 

Anonymkode: b7ab8...bd3

Og hvorfor fikk de ikke ut fingeren? Hvem visste det skulle bli problemer med leveringen?! Hadde det ikke vært for dét, er det faktisk veldig mange som var ute I god nok tid til å få passet sitt i tide! 

Anonymkode: 8bd0f...589

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.4.2022 den 10.06):

Hei!

Er der noen her som nylig har bestilt og mottatt pass? Hvor lang tid tok det?

Jeg leser at det er produksjonsproblemer og at leveringstiden derfor kan bli lang. Vi har time til fornyelse av pass i mai og skal reise 5 uker senere. Er derfor spent på om vi får passene i tide. Eller om vi kan få nødpass hvis ikke.

Anonymkode: 8bd0f...589

Ei jeg kjenner fikk beskjed for noen dager siden om at det tok 6 uker nå pga forskjellige årsaker. hun fikk beskjed om at hun kunne få et id kort i stede om om hun skulle reise før den tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå så denne diskusjonen er på Kg  før påska også før det var forsinkelse mer leveransen,så jo har man vært treg så får man betale prisen er

Anonymkode: b7ab8...bd3

Mange ville fått passet sitt tidsnok om det ikke var for produksjonsproblemene...

Anonymkode: 8bd0f...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curiousine skrev (1 minutt siden):

Ei jeg kjenner fikk beskjed for noen dager siden om at det tok 6 uker nå pga forskjellige årsaker. hun fikk beskjed om at hun kunne få et id kort i stede om om hun skulle reise før den tid. 

De prøver nok å ordne det slik at folk får reist når de skal:)

Ts

Anonymkode: 8bd0f...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og hvorfor fikk de ikke ut fingeren? Hvem visste det skulle bli problemer med leveringen?! Hadde det ikke vært for dét, er det faktisk veldig mange som var ute I god nok tid til å få passet sitt i tide! 

Anonymkode: 8bd0f...589

Nå er det ikke bare leveringa som har vært stress.Det har vært problemer med å få time og få passet i tid fordi altfor mange bestilte timer samtidig, men det virker det som folk nå helt har «glemt« nå når de kan legge alt på leveringstiden.

Anonymkode: b7ab8...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå er det ikke bare leveringa som har vært stress.Det har vært problemer med å få time og få passet i tid fordi altfor mange bestilte timer samtidig, men det virker det som folk nå helt har «glemt« nå når de kan legge alt på leveringstiden.

Anonymkode: b7ab8...bd3

Jada, det er sant. Men dette gjelder jo ikke alle. Jeg vet mange som bestilte etter jul og fikk time nå rundt disse tider. De burde til normalt fått passet i god tid før sommeren. Så vi får skylde på begge deler og det er ikke noe å gjøre med nå.

Anonymkode: 8bd0f...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...