Gå til innhold

Leveringstid pass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk sms i dag om at passene er ferdig produsert og på vei. Hadde time 19 april (Haugesundsområdet)

🏖🌊☀️🐚👙🏝

Anonymkode: 0fbf1...e2c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fikk sms i dag om at passene er ferdig produsert og på vei. Hadde time 19 april (Haugesundsområdet)

🏖🌊☀️🐚👙🏝

Anonymkode: 0fbf1...e2c

Gratulerer! Da håper jeg postmannen finner kassa di innimellom alle fridagene fremover. 😁

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal reise med små barn og mangler pass til dem så kan man reise innen EU med kun id-kort for dem. De har ikke så lang leveringstid, bare et lite tips👍 har passtime denne uken, men rekker ikke å få det til ferie  så vi kommer til å ordne id-kort i stedet.

Anonymkode: d08ba...7d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg også sms om at passet er på vei.  Jeg hadde time 20. april i Sarpsborg. 

Anonymkode: ee795...784

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer fikk time i april (bestilte denne timen i januar, og da sjekket vi alle stasjoner innen 3 timer reisevei). På politiets sine sider sto det den vanlige infoen om 10 dager leveringstid, mannen i skranken sa han skulle få passet innen 4 uker. Her sitter vi uten pass, og leveringstiden blir lenger og lenger. Hvilken leveringstid skulle vi forholdt oss til? 10 dager som sto på politiets sider, 4 ukene vi fikk beskjed om i skranken, eller de 6-8 ukene de skriver om i dag… veldig frustrerende 

Anonymkode: 7aec7...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal reise utenfor Europa i starten av august og må ha pass som er gyldig i minst 6 mnd ved ankomst (da vil nåværende pass være 5 mnd gyldig....).

Har time for pass neste onsdag. Er livredd for at det ikke skal gå!! Bestilte jo time for 3 mnd siden, før passkrisa.

Krysser fingrene for alle i samme sitasjons! Går det ikke må jeg bare bite i det sure eplet 😅

Anonymkode: 5f4ec...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Samboer fikk time i april (bestilte denne timen i januar, og da sjekket vi alle stasjoner innen 3 timer reisevei). På politiets sine sider sto det den vanlige infoen om 10 dager leveringstid, mannen i skranken sa han skulle få passet innen 4 uker. Her sitter vi uten pass, og leveringstiden blir lenger og lenger. Hvilken leveringstid skulle vi forholdt oss til? 10 dager som sto på politiets sider, 4 ukene vi fikk beskjed om i skranken, eller de 6-8 ukene de skriver om i dag… veldig frustrerende 

Anonymkode: 7aec7...8af

Dette høres veldig kjent ut. Man blir litt bondefanget når man står der i luka og de har tatt det gamle passet og ventetiden plutselig er mye lenger enn det som var opplyst ellers. De bør i hvert fall klare å få det likt på nett og det som sies i luken. 

Anonymkode: bbc24...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg skal reise utenfor Europa i starten av august og må ha pass som er gyldig i minst 6 mnd ved ankomst (da vil nåværende pass være 5 mnd gyldig....).

Har time for pass neste onsdag. Er livredd for at det ikke skal gå!! Bestilte jo time for 3 mnd siden, før passkrisa.

Krysser fingrene for alle i samme sitasjons! Går det ikke må jeg bare bite i det sure eplet 😅

Anonymkode: 5f4ec...e6d

Du må følge med på nettet da det kan komme avbestillinger . Sett deg ned med mobilen og sjekk om og i om igjen. Plutselig er det en avbestilling . Sjekk også andre kontorer enn ditt nærmeste. Kanskje finner du en time alt i morgen . I dag får de som har timer i morgen påminnelser … noen er blitt syke, andre avbestiller av andre grunner . Drt finnes og en app som varsler om ledige timer. Vet ikke navnet på denne

Anonymkode: 86ff4...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig .. vi hadde time den 10.5 og fikk beskjed om at det tok 5 uker. 
Det går en uke og så er ventetiden kommet opp i ca 10 uker ? 
Blir ikke alle passene produsert på samme sted ? 

Anonymkode: 11f18...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan heldigvis gå raskere også. Vi hadde passtime 16.05, og jeg var litt stresset for om vi kom til å få det til slutten av juli.

Fikk melding nå om at det allerede var klart og kan hentes hos politiet. Fatter ikke hvordan det går an, men er veldig fornøyd 🤩

Anonymkode: 01bde...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det kan heldigvis gå raskere også. Vi hadde passtime 16.05, og jeg var litt stresset for om vi kom til å få det til slutten av juli.

Fikk melding nå om at det allerede var klart og kan hentes hos politiet. Fatter ikke hvordan det går an, men er veldig fornøyd 🤩

Anonymkode: 01bde...c7e

Oi! Hvor i landet holder du til? Vi hadde time 23.april og har fremdeles ikke fått det😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessica Jones skrev (21 minutter siden):

Oi! Hvor i landet holder du til? Vi hadde time 23.april og har fremdeles ikke fått det😪

Holder til på Østlandet, dette var i Sandvika😊

Må innrømme at jeg er bekymret for at de har gjort en feil, og at det ikke er datteren min sitt pass som er ferdig😂 Det er for effektivt, så jeg er bekymret for at det er feil pass, eller sendt til feil nr…🙈 Finner ut det i morgen tidlig

Anonymkode: 01bde...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Merkelig .. vi hadde time den 10.5 og fikk beskjed om at det tok 5 uker. 
Det går en uke og så er ventetiden kommet opp i ca 10 uker ? 
Blir ikke alle passene produsert på samme sted ? 

Anonymkode: 11f18...deb

Det er vel det som er problemet at dere er en og sanne produsent . Plutselig skal alle ha pass etter pandemien . For å få unna koøen holder passkontorene åpent kvelder og lørdager og det blir mange flere bestillinger , men bare en produsent. Pass er laget av bla spesial papir og komponenter som er en mangelvare pga stor pågang. Alle vil ha et reisedokument nå for å kunne reise pga krigen , og på ferie, og for å legitimere seg til banken 

Anonymkode: 86ff4...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan heldigvis gå raskere også. Vi hadde passtime 16.05, og jeg var litt stresset for om vi kom til å få det til slutten av juli.

Fikk melding nå om at det allerede var klart og kan hentes hos politiet. Fatter ikke hvordan det går an, men er veldig fornøyd 🤩

Anonymkode: 01bde...c7e

To dager??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Samboer fikk time i april (bestilte denne timen i januar, og da sjekket vi alle stasjoner innen 3 timer reisevei). På politiets sine sider sto det den vanlige infoen om 10 dager leveringstid, mannen i skranken sa han skulle få passet innen 4 uker. Her sitter vi uten pass, og leveringstiden blir lenger og lenger. Hvilken leveringstid skulle vi forholdt oss til? 10 dager som sto på politiets sider, 4 ukene vi fikk beskjed om i skranken, eller de 6-8 ukene de skriver om i dag… veldig frustrerende 

Anonymkode: 7aec7...8af

Den siste beskjeden da det er den som er den oppdaterte. Leveringstiden har endret seg pga stor pågang og lenger åpningstid på kontorene. Det er bare en produsent.

Anonymkode: 69a34...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette høres veldig kjent ut. Man blir litt bondefanget når man står der i luka og de har tatt det gamle passet og ventetiden plutselig er mye lenger enn det som var opplyst ellers. De bør i hvert fall klare å få det likt på nett og det som sies i luken. 

Anonymkode: bbc24...8e6

Ting endrer seg på dagen med leveringstid på pass. Det er ikke de i passluken dom produserer de. 

Anonymkode: 69a34...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/15/2022 at 1:31 AM, AnonymBruker said:

Hva da to måneder? Det var nærmere fem.

Anonymkode: 54914...a34

Fra timen i april til reise i juni er det 2 mnd. Ved bestilling i februar hadde man allerede snakket lenge om at det kom til å bli kaos. Beklager jeg klarer ikke ha sympati for noen som ikke følger med. 

Anonymkode: 2e5bb...315

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 12.52):

Logikken deres er sikkert at hvis man trenger pass skal man uansett reise minst to timer vekk 😅

Hele dette passopplegget er en eneste stor skandale. Pass er noe man fortsatt burde kunne få mer eller mindre på dagen, mener nå jeg. Så bortkastet å måtte bruke ressurser på nødpass fordi man ikke klarer å få ordinære pass klare innen rimelig tid. Hadde det enda vært mer forutsigbart, at man visste det tar x antall måneder å få time og x uker å få pass. Men når leveringstiden øker dag for dag blir det håpløst å planlegge noe som helst. 

Anonymkode: bbc24...8e6

Noen bestiller jo ferie uten og sjekke passene sine. En kan jo planlegge og følge litt med. 

Anonymkode: 69a34...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bestilte dere ikke pass i fjor? Da var det ikke leveringsproblemer 🤷‍♀️

Anonymkode: 21aa5...6f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...