Gå til innhold

Leveringstid pass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk tilbud om det, men hun i skranken sa at forskjellen på å hente det hos politiet eller å få det sendt hjem er at de får post hver dag mens privatpersoner får post i postkassen annenhver dag. Jeg valgte å få det hjemsendt, og når jeg nå uansett skal nedprioriteres inn i evigheten er det ikke den ene dagen som betyr noe... 🤬

Hadde gjerne betalt 240 kroner for å sikre årets sommerferie, men det fikk jeg jo ingen informasjon eller tilbud om. 

Anonymkode: f2d22...232

Akkurat den ene dagen kan jo faktisk bli helt avgjørende for om man får det i tide, så vi ville hentet om vi fikk det valget. Stort sett bare post to dager i uka i mai. 

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg fikk tilbud om det, men hun i skranken sa at forskjellen på å hente det hos politiet eller å få det sendt hjem er at de får post hver dag mens privatpersoner får post i postkassen annenhver dag. Jeg valgte å få det hjemsendt, og når jeg nå uansett skal nedprioriteres inn i evigheten er det ikke den ene dagen som betyr noe... 🤬

Hadde gjerne betalt 240 kroner for å sikre årets sommerferie, men det fikk jeg jo ingen informasjon eller tilbud om. 

Anonymkode: f2d22...232

Leverer ikke posten annenhver dag nå? 2 dager ene uka og 3 dager uka etter? Ikke i helgene? Jeg ville absolutt takket ja å hente selv hos politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde passtime 20. april (bestilt før jul), fikk beskjed om 5-6 ukers leveringstid. Fikk passene i posten i dag, 4 uker og 2 dager tok det. Så litt kjappere enn beregnet, og heldigvis i god tid før ferien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Drizzt said:

Leverer ikke posten annenhver dag nå? 2 dager ene uka og 3 dager uka etter? Ikke i helgene? Jeg ville absolutt takket ja å hente selv hos politiet.

Med diverse helligdager har det bare vært to dager i uka her.

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophie-Ann skrev (4 timer siden):

Vi skal reise utenfor Schengen og vi planla reisen vår allerede i mars, så derfor ble vi prioritert. Jeg kunne selvsagt dokumentere dette. Vi skal reise i juli. 

Allerede i Mars? Skal si, er jo ikke spesielt lenge det sånn egentlig? 😏

Anonymkode: 21aa5...6f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Akkurat den ene dagen kan jo faktisk bli helt avgjørende for om man får det i tide, så vi ville hentet om vi fikk det valget. Stort sett bare post to dager i uka i mai. 

Anonymkode: bbc24...8e6

 

Drizzt skrev (2 timer siden):

Leverer ikke posten annenhver dag nå? 2 dager ene uka og 3 dager uka etter? Ikke i helgene? Jeg ville absolutt takket ja å hente selv hos politiet.

Nå ligger det jo ikke akkurat an til at jeg får noe pass i mai, kanskje heller ikke i juni (ifølge politiet er det 500-600 bestillinger som er prioriterte hver dag nå, og tallet vil helt sikkert øke ytterligere nå som flere blir klar over denne ufattelige praksisen, ergo kommer jeg lenger og lenger bak i køen), så hvordan helligdager og sjelden postgang i mai er relevant for levering av mitt pass klarer i alle fall ikke jeg å forstå. 

Anonymkode: f2d22...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Nå ligger det jo ikke akkurat an til at jeg får noe pass i mai, kanskje heller ikke i juni (ifølge politiet er det 500-600 bestillinger som er prioriterte hver dag nå, og tallet vil helt sikkert øke ytterligere nå som flere blir klar over denne ufattelige praksisen, ergo kommer jeg lenger og lenger bak i køen), så hvordan helligdager og sjelden postgang i mai er relevant for levering av mitt pass klarer i alle fall ikke jeg å forstå. 

Anonymkode: f2d22...232

Og uansett var det ikke mine ord, «én dag ekstra» var det den ansatte hos politiet som sa.

Anonymkode: f2d22...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Allerede i Mars? Skal si, er jo ikke spesielt lenge det sånn egentlig? 😏

Anonymkode: 21aa5...6f6

Så lang kan det ikke ha tatt? Jeg bestilte time i feb og var missfornøyd med bildet når jeg fikk passet. Fikk ny time under to uker etterpå.

Anonymkode: 09fdb...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg fikk tilbud om det, men hun i skranken sa at forskjellen på å hente det hos politiet eller å få det sendt hjem er at de får post hver dag mens privatpersoner får post i postkassen annenhver dag. Jeg valgte å få det hjemsendt, og når jeg nå uansett skal nedprioriteres inn i evigheten er det ikke den ene dagen som betyr noe... 🤬

Hadde gjerne betalt 240 kroner for å sikre årets sommerferie, men det fikk jeg jo ingen informasjon eller tilbud om. 

Anonymkode: f2d22...232

De opplyser nok ikke om denne ekspressleveringen overalt nei....Vi måtte nevne det selv. Også må man ha dokumentasjon på bestilt reise.

Ts

Anonymkode: 8bd0f...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg fikk tilbud om det, men hun i skranken sa at forskjellen på å hente det hos politiet eller å få det sendt hjem er at de får post hver dag mens privatpersoner får post i postkassen annenhver dag. Jeg valgte å få det hjemsendt, og når jeg nå uansett skal nedprioriteres inn i evigheten er det ikke den ene dagen som betyr noe... 🤬

Hadde gjerne betalt 240 kroner for å sikre årets sommerferie, men det fikk jeg jo ingen informasjon eller tilbud om. 

Anonymkode: f2d22...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspress pass må hentes personlig i Oslo. Prioriterte pass  er noe de på pass kontorene kan bestille. Da blir passene prioritert hos produsent. Det er så mange som ber om prioriterte pass at det går ut over de som ikke ber om dette . Snart blir det sikkert derfor slutt på dette….. og mange som ikke kommer seg på ferie i år

Anonymkode: 69a34...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Så lang kan det ikke ha tatt? Jeg bestilte time i feb og var missfornøyd med bildet når jeg fikk passet. Fikk ny time under to uker etterpå.

Anonymkode: 09fdb...b03

Å herre... en ting er råvaremangel grunnet krig, men forfengelighet? 

Anonymkode: bbc24...8e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ekspress pass må hentes personlig i Oslo. Prioriterte pass  er noe de på pass kontorene kan bestille. Da blir passene prioritert hos produsent. Det er så mange som ber om prioriterte pass at det går ut over de som ikke ber om dette . Snart blir det sikkert derfor slutt på dette….. og mange som ikke kommer seg på ferie i år

Anonymkode: 69a34...093

Ja, hvis de skal holde på sånn må de jo gi de som allerede har bestillinger inne også mulighet til å legge frem dokumentasjon på reisen. Vi fikk våre med mindre margin enn flere som sier de har fått ekspress. 

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har bestilt id kort istedet for pass?

Er det kortere leveringstid på dem?

Anonymkode: d2707...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det noen som har bestilt id kort istedet for pass?

Er det kortere leveringstid på dem?

Anonymkode: d2707...3ed

Iflg politiet er det nå fire uker på ID-kort og sju på pass. 

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Allerede i Mars? Skal si, er jo ikke spesielt lenge det sånn egentlig? 😏

Anonymkode: 21aa5...6f6

Jo, det er tidlig i forhold til at vi reiste 3 mnd senere. På den tiden var det 2 ukers leveringstid 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Er det noen som har bestilt id kort istedet for pass?

Er det kortere leveringstid på dem?

Anonymkode: d2707...3ed

Vi bestilte id kort 10 mai. Spurte i skranken hva som var best og bestille. Fikk som beskjed at id kort har levering på 2-3 uker, og pass 6-8 uker. 
Etter to dager fikk jeg sms om at kortene var produsert og sendt. Fikk i postkassen 1 uke etter bestilling. 

Anonymkode: fe190...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skummelt å bestille ID også, for da er man bakerst i en stadig lengre kø for pass igjen om man skulle trenge det. Men får håpe det blir bedre tider til høsten. 

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var som nevnt tidligere hos politiet og ordnet nye pass 19.mai. Ekspresslevering. I går fikk vi beskjed om at de var klare for henting i Oslo.

Ts

Anonymkode: 8bd0f...589

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi var som nevnt tidligere hos politiet og ordnet nye pass 19.mai. Ekspresslevering. I går fikk vi beskjed om at de var klare for henting i Oslo.

Ts

Anonymkode: 8bd0f...589

Så fint at det ordnet seg, ts! 

Anonymkode: 54914...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...