Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 17.18):

Bare å si til de på politikontoret at det haster pga reise? Gjorde det selv sist jeg måtte fornye det. Tok 6 dager før passet lå i postkassa.

Anonymkode: ce3bd...0c5

Derfor må det snart dokumenteres at nødpass er nød( feks syk familie i utlandet ) og ikke ferie til Granka

Anonymkode: 86ff4...77d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er vel det som er problemet at dere er en og sanne produsent . Plutselig skal alle ha pass etter pandemien . For å få unna koøen holder passkontorene åpent kvelder og lørdager og det blir mange flere bestillinger , men bare en produsent. Pass er laget av bla spesial papir og komponenter som er en mangelvare pga stor pågang. Alle vil ha et reisedokument nå for å kunne reise pga krigen , og på ferie, og for å legitimere seg til banken 

Anonymkode: 86ff4...77d

Kan bestille seg id kort da. 

Anonymkode: ae437...ae7

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor bestilte dere ikke pass i fjor? Da var det ikke leveringsproblemer 🤷‍♀️

Anonymkode: 21aa5...6f6

Tja. De fleste tenkte kanskje at det holdt å bestille et halvt år i forveien. Er jo ikke normalt å bestille et år før passet går ut.

Og særlig ikke for små barn. Deres pass varer bare to år.

Endret av Sam Jones
  • Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Holder til på Østlandet, dette var i Sandvika😊

Må innrømme at jeg er bekymret for at de har gjort en feil, og at det ikke er datteren min sitt pass som er ferdig😂 Det er for effektivt, så jeg er bekymret for at det er feil pass, eller sendt til feil nr…🙈 Finner ut det i morgen tidlig

Anonymkode: 01bde...c7e

Ååh, skulle ønske det var oss 😆 bestilte pass forrige uke (første time som var ledig) og fikk høre 6-8 uker.. 

Anonymkode: c4501...6bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Fra timen i april til reise i juni er det 2 mnd. Ved bestilling i februar hadde man allerede snakket lenge om at det kom til å bli kaos. Beklager jeg klarer ikke ha sympati for noen som ikke følger med. 

Anonymkode: 2e5bb...315

Herregud, elsker sånne sympatiske folk 🙄Er vel  ingen som har bedt om din sympati for noe som helst! Men på en tråd som omhandler leveringstid for pass, er det vel greit å kunne diskutere, dele erfaringer og lufte sine frustrasjoner. 

Anonymkode: baa70...ef4

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ting endrer seg på dagen med leveringstid på pass. Det er ikke de i passluken dom produserer de. 

Anonymkode: 69a34...093

Det vet jeg da, men de kan holde seg informert om hva som er politiets offisielle informasjon på websidene, sånn at man får lik info over det hele.

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor bestilte dere ikke pass i fjor? Da var det ikke leveringsproblemer 🤷‍♀️

Anonymkode: 21aa5...6f6

Fordi det var over et år igjen på utløpsdatoen, og man helst skulle holde seg hjemme pga pandemi. 

Anonymkode: bbc24...8e6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde passtime i slutten av april og har ikke hørt eller fått noe ennå. Har heldigvis ikke vært korttenkt nok til å bestille tur som krever pass 😂 (men planlegger (en covid-utsatt) tur til utenfor Schengen når alt er i boks) Mener de sa fem ukers leveringstid, eller var det fire? Jeg regner med det tar mellom fem og syv uker for min del, altså et sted mellom prognosen de ga meg og tiden som står på politiet.no nå.

Har absolutt ingen tro på at noen som hadde passtime denne uken allerede har et pass på vei til postkassen sin 😆 Har hørt om folk som ikke har fått SMS i det hele tatt, selv om de har mottatt passet, så den SMS-varslingen er neppe til å stole på. Og alle står forhåpentligvis i samme kø!

Anonymkode: f2d22...232

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fra timen i april til reise i juni er det 2 mnd. Ved bestilling i februar hadde man allerede snakket lenge om at det kom til å bli kaos. Beklager jeg klarer ikke ha sympati for noen som ikke følger med. 

Det er helt i orden. Jeg trenger ikke din sympati, og passene våre har kommet 😊

Anonymkode: 54914...a34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er helt i orden. Jeg trenger ikke din sympati, og passene våre har kommet 😊

Ja, sikkert...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, sikkert...

Helt sikkert. Jeg var tvilende selv, men møtte opp for å hente, og det var våre pass 👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg hadde passtime i slutten av april og har ikke hørt eller fått noe ennå. Har heldigvis ikke vært korttenkt nok til å bestille tur som krever pass 😂 (men planlegger (en covid-utsatt) tur til utenfor Schengen når alt er i boks) Mener de sa fem ukers leveringstid, eller var det fire? Jeg regner med det tar mellom fem og syv uker for min del, altså et sted mellom prognosen de ga meg og tiden som står på politiet.no nå.

Har absolutt ingen tro på at noen som hadde passtime denne uken allerede har et pass på vei til postkassen sin 😆 Har hørt om folk som ikke har fått SMS i det hele tatt, selv om de har mottatt passet, så den SMS-varslingen er neppe til å stole på. Og alle står forhåpentligvis i samme kø!

Synd du ikke tror på det, men jeg var og hentet pass på på politikammeret i dag, og det har tatt to dager.

Ingen anelse om hvordan det har gått til, men det ville vært en ekstremt tåpelig ting å skryte på seg.

Alle står forresten ikke i samme kø, du må vise dokumentasjon på at du har bestilt reise, så legges det som en prioritet. Jeg måtte vise reisedokumentene våre når jeg bestilte passet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Synd du ikke tror på det, men jeg var og hentet pass på på politikammeret i dag, og det har tatt to dager.

Ingen anelse om hvordan det har gått til, men det ville vært en ekstremt tåpelig ting å skryte på seg.

Alle står forresten ikke i samme kø, du må vise dokumentasjon på at du har bestilt reise, så legges det som en prioritet. Jeg måtte vise reisedokumentene våre når jeg bestilte passet.

Men hva skjer da med de som hadde time tidligere og ikke ble bedt om noen dokumentasjon? Det kan jo fint begynne å haste for dem som var tidlig ute nå om alle andre skal forbi i køen plutselig. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud, elsker sånne sympatiske folk 🙄Er vel  ingen som har bedt om din sympati for noe som helst! Men på en tråd som omhandler leveringstid for pass, er det vel greit å kunne diskutere, dele erfaringer og lufte sine frustrasjoner. 

Anonymkode: baa70...ef4

Dele erfaringer ja, sutre nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Men hva skjer da med de som hadde time tidligere og ikke ble bedt om noen dokumentasjon? Det kan jo fint begynne å haste for dem som var tidlig ute nå om alle andre skal forbi i køen plutselig. 

Februar, mars ,april var ikke tidlig ute.

Anonymkode: b7ab8...bd3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Februar, mars ,april var ikke tidlig ute.

Jo. Flere måneder før ferien er tidlig ute. Og det ble opplyst to uker ventetid da, men folk kommer jo ikke i mål hvis de som kommer etterpå går foran i køen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jo. Flere måneder før ferien er tidlig ute. Og det ble opplyst to uker ventetid da, men folk kommer jo ikke i mål hvis de som kommer etterpå går foran i køen. 

De gikk ut i november og anbefalte folk om å søke pass, så nei dere var ikke tidlig ute.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

De gikk ut i november og anbefalte folk om å søke pass, så nei dere var ikke tidlig ute.

De anbefalte ikke alle mennesker i hele Norge om å søke pass samtidig. Vi hadde over et års gyldighet igjen på passet, så jo, vi var veldig tidlig ute. Og fikk passene i tide, men det ville vi ikke fått om alle som kom etterpå og sa de hadde dårlig tid skulle gått foran i køen. Og sånn virker det jo på noen som det har blitt nå. Hva er vitsen med alle kommentarene her om at "vi bestilte pass i attenhundreogdentid og alle som ikke gjorde det samme er teite"? Det bidrar ikke med noen ting i diskusjonen. De som ikke trenger pass nå  har vel ikke noe behov for å lese denne tråden. Men om hele Norge hadde prøvd å bestille time i oktober i fjor så hadde de jo ikke fått trykt opp noen flere pass av den grunn. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De anbefalte ikke alle mennesker i hele Norge om å søke pass samtidig. Vi hadde over et års gyldighet igjen på passet, så jo, vi var veldig tidlig ute. Og fikk passene i tide, men det ville vi ikke fått om alle som kom etterpå og sa de hadde dårlig tid skulle gått foran i køen. Og sånn virker det jo på noen som det har blitt nå. Hva er vitsen med alle kommentarene her om at "vi bestilte pass i attenhundreogdentid og alle som ikke gjorde det samme er teite"? Det bidrar ikke med noen ting i diskusjonen. De som ikke trenger pass nå  har vel ikke noe behov for å lese denne tråden. Men om hele Norge hadde prøvd å bestille time i oktober i fjor så hadde de jo ikke fått trykt opp noen flere pass av den grunn. 

Om du påstår at det å bestille time i april når man skal reise juni er å god tid så sier vel det er egentlig alt denne diskusjonen her er helt fånyttes 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du påstår at det å bestille time i april når man skal reise juni er å god tid så sier vel det er egentlig alt denne diskusjonen her er helt fånyttes 

Vi bestilte ikke time i april, vi bestilte i januar og fikk timen i april. Selv med de fristene det advares mot nå, er det mer enn god nok tid. Men ikke hvis det skal komme folk etterpå og komme foran fordi de har reiser innen kort tid. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Se Tittel 

Anonymkode: 49240...ec1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...