AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #21 Skrevet 4. april 2022 3 minutter siden, skruf said: Ved at han oppfører seg hos mor så er det tydelig at det ikke bare er diagnosen som gjør at han ikke kan kontrollere seg og at han ikke kan noe for det Gutten kan tydelig både beherske og kontrollere seg, og han kontrollerer også deg, far og småsøsken ved bruk av vold. Jeg har forsøkt å si noe av det samme. Innimellom virker volden som ren straff. Han kan finne på å rope og skrike, for så å starte knallharde forhandlinger på hvilke goder han kan få for å klare å ta seg sammen. Opplever at diagnosen blir skjøvet foran med at han kan ikke for det. At han oppfører seg hos mor unnskyldes med at hun har bedre håndlag. Ifølge det yngre søskenet skyldes dette håndlaget at han får gjøre som han vil, og alle andre føyer seg. Jeg har lenge tenkt at han har læring på at utagering gir ham goder. Anonymkode: ce333...0bc 12
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #22 Skrevet 4. april 2022 Jeg hadde kontaktet politiet. Hva i f... Folk lar slike 💩unger slippe unna med alt for mye. Føler for deg og familien, ts ❤️ Herregud. Lukket avdeling på han der. Anonymkode: 1379f...576 7 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #23 Skrevet 4. april 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Wtf? Dette kan umulig være normalt. Kan du komme med et eksempel på en sånn kommentar? Anonymkode: 31e8e...073 Sure fitte. Pappa er så jævla mer fitte streng enn mamma, sikkert for å få fitte Faen mensen eller Hore, få en annen mann å bo hos Slike ting Anonymkode: ce333...0bc 8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #24 Skrevet 4. april 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det eneste du kan og MÅ gjøre er å beskytte dine egne barn. De kommer til å bli traumatisert og ødelagt av denne oppveksten! Dine manns barn får du ikke hjulpet mot hans vilje, men redd deg selv og dine Anonymkode: 21f0d...073 Jeg har ingen. Har lyst på, men vurderer å gå pga ønsker ikke at eventuelle barn skal få et slikt hjem. Anonymkode: ce333...0bc 4 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #25 Skrevet 4. april 2022 Ts, du har stilt krav i mange år uten at mannen din har gjort noe. Da er det på tide å flytte ut. Kom deg vekk, også ringer du barnevernet så de kan gå inn og se om den fysiske og mentale helsen til de yngre barna står i fare eller ikke. Du skal ikke føle deg utrygg i ditt eget hjem. Om han ikke allerede er sterkere enn deg, så vil han absolutt føles sterkere enn deg, for han har sinnet på sin side, og langt mindre vilje til å holde tilbake enn det du har. Om han I tillegg kommer med seksuelle bemerkninger... Nei, dette hadde jeg aldri ville levd med. Og siden foreldrene ikke gjør noe, så vil det heller ikke bli bedre. Det vil bli verre. Anonymkode: 16f31...ccb 12
Gjest Era Vulgaris Skrevet 4. april 2022 #26 Skrevet 4. april 2022 Så far synes det er helt ok å ha ansvaret for at han oppdrar en voldsmann? Og det er helt greit at han er voldelig mot både deg og søsken? Deres velbefinnende og sikkerhet er fullstendig uviktig? Jeg hadde flyttet ut så fort som mulig.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #27 Skrevet 4. april 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har forsøkt å si noe av det samme. Innimellom virker volden som ren straff. Han kan finne på å rope og skrike, for så å starte knallharde forhandlinger på hvilke goder han kan få for å klare å ta seg sammen. Opplever at diagnosen blir skjøvet foran med at han kan ikke for det. At han oppfører seg hos mor unnskyldes med at hun har bedre håndlag. Ifølge det yngre søskenet skyldes dette håndlaget at han får gjøre som han vil, og alle andre føyer seg. Jeg har lenge tenkt at han har læring på at utagering gir ham goder. Anonymkode: ce333...0bc Du vet at Atferdsforstyrrelse i noen tilfeller er forløperen for antisosial personlighetsforstyrrelse? Dette høres IKKE lovende ut. Gutten kunne blitt hjulpet, men nå er det snart for sent Anonymkode: 21f0d...073 12
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #28 Skrevet 4. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Du vet at Atferdsforstyrrelse i noen tilfeller er forløperen for antisosial personlighetsforstyrrelse? Dette høres IKKE lovende ut. Gutten kunne blitt hjulpet, men nå er det snart for sent Anonymkode: 21f0d...073 Nei. Hvor finner jeg info? Anonymkode: ce333...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #29 Skrevet 4. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ingen. Har lyst på, men vurderer å gå pga ønsker ikke at eventuelle barn skal få et slikt hjem. Anonymkode: ce333...0bc Takk og lov! Ingen barn skal vokse opp slik. Finn deg en annen mann for barn. Anonymkode: 21f0d...073 5 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. april 2022 #30 Skrevet 4. april 2022 Ring barnevernet og forklar situasjonen. De kan komme og vurdere situasjonen, både hos dere og hos mor, og foreslå tiltak som kan settes inn.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #31 Skrevet 4. april 2022 Du flytter ut. Da kan du skjerme søsken i din bolig, og mannen må ta ansvar for sønnen. Søskens sikkerhet kommer først. Anonymkode: 11a54...051 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #32 Skrevet 4. april 2022 Vettu hva, sånn oppførsel er ikke greit. Uansett om han hsr diagnose eller ikke, pubertert eller ikke. Du kontakter barneverns vakta på kvelden når han utagerer og ber de komme. De kommer de. Så kan dere sammen finne ut ting. Så lenge det går utover sikkerheten til yngre søsken, må barnevernsvakta/barneverneg inn. De kan få fortgang i ting som bup, utredninger osv. Og andre tiltak. Faslege og helsesøster vil nesten garantert skylde på pubertert osv. Så ja. Sånn oppførsel er iholdbar og uaksetabel. Anonymkode: e6f5a...8af 10 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #33 Skrevet 4. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du flytter ut. Da kan du skjerme søsken i din bolig, og mannen må ta ansvar for sønnen. Søskens sikkerhet kommer først. Anonymkode: 11a54...051 Mor liker meg ikke, og har tidligere forsøkt å legge ned forbud for at jeg får være alene med barna. Mye av grunnen til at jeg blir er at yngste har på ett eller annet vis valgt seg ut meg som sin trygge havn. Jeg har frem til nå kjørt knallhard linje på at diagnoser er ikke småsøskens ansvar, og at utagering mot søsken er uakseptabelt! Jeg og yngste har sittet mye under trappa, hvor jeg har gitt trøst, klemmer og validering av følelser etter verbal eller fysisk utagering. I mens har mannen vært opptatt med å forklare eldste at andre kan bli lei seg inni seg om de blir slått. Vi har vært på møte hos bup, og fikk beskjed om å ikke straffe men forklare. Gjerne lage en god stund rundt det med ro og hygge. Jeg tenker etterhvert at selv om fagmiljøet sier det ikke virker, fortjener småsøsken å se at vold mot dem ikke belønnes med hygge og tid alene med far. Mor ville trolig startet rettsak om jeg tok med hennes yngste barn til meg i pappauker. Hun virkelig hater meg. (ironisk nok etter at hun kom innom oss og fortalte at ingen av hennes barn trenger utredning, og jeg sa jo det gjør han!) Anonymkode: ce333...0bc 10 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #34 Skrevet 4. april 2022 Vet du, jeg ville kontaktet barnevernet. De kan gi både råd, støtte og alvorsord til foreldrene, og her tror jeg det må til. Hvis ikke foreldrene selv ber om veiledning selv, I DAG, bør du flytte ut. Om du velger å bli boende og du opplever at det eldste barnet gjør det yngste utrygt, ringer du barnevernsvakt eller politi. Søsken har rett til å være trygge selv om de har søsken med diagnoser, og de voksne som ser volden har plikt til å varsle og be om hjelp. Syns far det er greit at yngste barnet, og du, utsettes for vold i nære relasjoner? Er det greit at fremmede på gata sier slike ting til dere, ellee gjør slike handlinger mot dere? Hvis ikke, hvorfor er det greit at en dere kjenner gjør det? Anonymkode: a1b6b...722 15 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #35 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mor liker meg ikke, og har tidligere forsøkt å legge ned forbud for at jeg får være alene med barna. Mye av grunnen til at jeg blir er at yngste har på ett eller annet vis valgt seg ut meg som sin trygge havn. Jeg har frem til nå kjørt knallhard linje på at diagnoser er ikke småsøskens ansvar, og at utagering mot søsken er uakseptabelt! Jeg og yngste har sittet mye under trappa, hvor jeg har gitt trøst, klemmer og validering av følelser etter verbal eller fysisk utagering. I mens har mannen vært opptatt med å forklare eldste at andre kan bli lei seg inni seg om de blir slått. Vi har vært på møte hos bup, og fikk beskjed om å ikke straffe men forklare. Gjerne lage en god stund rundt det med ro og hygge. Jeg tenker etterhvert at selv om fagmiljøet sier det ikke virker, fortjener småsøsken å se at vold mot dem ikke belønnes med hygge og tid alene med far. Mor ville trolig startet rettsak om jeg tok med hennes yngste barn til meg i pappauker. Hun virkelig hater meg. (ironisk nok etter at hun kom innom oss og fortalte at ingen av hennes barn trenger utredning, og jeg sa jo det gjør han!) Anonymkode: ce333...0bc Mor vet ikke hvor du og barna er i pappauker. Barnevern og eget bosted er løsningen. Anonymkode: 11a54...051 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #36 Skrevet 4. april 2022 Eksempel på utagering: Alle i stua. Barna fikk velge kortspill en runde hver. Eldste fikk velge først. Alle spilte med. Yngste valgte et spill han ikke liker, ble slått i hodet med kortstokk. Annen spillkveld. Han vant ikke, rev kortene fra far for å bytte så han kunne vinne. Yngste sitter og ser på nettbrettet sitt. Han kommer uten forvarsel og river det bort og kaster det i veggen pga irriterende lyd. Yngste står på badet og pusser tennene. Kastet en dorull på søsken fordi det var i veien når han skulle på do. Skulle kjøre bil i 30 minutter. Han ville sitte fremme og fikk beskjed om voksne fremme og barn bak. Klappet i hendene, sparket i setet foran, ristet med hele kroppen og lagde ulelyder til han fikk sitte fremme. Jeg opplevde dette som en ren straff mot oss som ikke lot ham få bestemme, far sa han har så vanskelig for å skjerpe seg. Kaste akebrett på yngre søsken. Slå fjernkontroll i hodet på yngre søsken. Sette seg på yngre søsken. Løpe etter yngre søsken som vil gjemme seg, fordi de "fortjener det" om de har vært irriterende. Svare "herregud krenka bitch" om noen ber ham roe seg/slutte slå/lignende. Om man forsøker prate med ham om noe han ikke liker, lukker han øynene stønner og sier "herregud PK" Anonymkode: ce333...0bc 6
Gjest Era Vulgaris Skrevet 4. april 2022 #37 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mor vet ikke hvor du og barna er i pappauker. Barnevern og eget bosted er løsningen. Anonymkode: 11a54...051 Alle barna er fars særkullsbarn, eller har jeg misforstått? TS kan ikke bare ta med seg de yngste barna om hun flytter.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #38 Skrevet 4. april 2022 Just now, Era Vulgaris said: Alle barna er fars særkullsbarn, eller har jeg misforstått? TS kan ikke bare ta med seg de yngste barna om hun flytter. Stemmer. De er begge hans særkullsbarn. Anonymkode: ce333...0bc 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #39 Skrevet 4. april 2022 Det er mange barn som blir feildiagnostisert med slike diagnoser, spesielt adhd diagnoser. Omsorgssvikt gir mange av de samme symptomene som slike diagnoser, og dette er noe som ofte ikke blir undersøkt godt nok eller i det hele tatt. For dette er ikke vanlig atferd ved slike diagnoser, det er åpenbart noe som skurrer her. Kontakt barnevernet og forklar situasjonen, dette er svært alvorlig og det er ikke diagnosen som er problemet. Anonymkode: cdeb0...2a2 10
Gjest tullerikke Skrevet 4. april 2022 #40 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg har ingen. Har lyst på, men vurderer å gå pga ønsker ikke at eventuelle barn skal få et slikt hjem. Anonymkode: ce333...0bc Du skal selvfølgelig ikke få barn i et hjem som ikke fungerer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå