Gå til innhold

MLM-kontoer på Instagram og snapchat har blitt min nye guilty pleasure


Vicnord84

Anbefalte innlegg

heiida skrev (49 minutter siden):

Jeg har fulgt Frida f en stund på instagram. Syntes hun var artig og inspirerende. Men så ble hun herbalifedronning og har som 26-åring sluttet i lærerjobben til fordel for dette... Der er det halleluja der. Men hun lever tydeligvis godt av det. 

Måtte inn å se hvem hun er, ikke hørt om henne før.

Ser hun har ganske mange følgere(12,8K) er hun tidligere  mini blogger/vlogger/influenser eller noe slik?

Ser hun har en del følgere fra de miljøene. 

Klart har hun en godt opparbeidet følgerskare fra før, er jo det ett godt utgangspunkt for å skape seg en god kundebase og stige fort i markedsplan og da etterhvert tjene bra på Herbalife og kan slutte i annen jobb. Det blir ikke som butikkdama Anne på 45 med 121 følgere som kun er venner å kjente. Hun har ca lik null sjanse til å kunne leve av Herbalife. 

John Arne Riise drev også med Herbalife en kort periode( i fjor? 🤔), for han var det også veldig lettjente penger, da han la ut mye story osv på insta. Viste til hvor god effekt han selv hadde av produkteme og "levemåten".  Med sine ca 270K følgere så er det ingen problemer å skjønne at han kunne tjene/tjent gode penger og kommet til toppen av Herbalife på kort tid. Mengdet seg en periode med "de rette folka" osv. Men der ble det vel slik jeg forsto det stille rundt Herbalife/bruk av det osv. For det ble nok for mye jobb for en mann som han 🙈 skal man tjene mye og komme høyt opp må det virkelig jobbes. Det er ingen 8 til 16 jobb og du må være tilgjengelig for kundene når de har tid og ha god tid og masse tålmodighet. 

De som virkelig går inn for å lykkes med det, har rett personlighet, har ett brukbart grunnlag og interesse for å jobbe masse med det kan faktisk komme langt og tjene godt/si opp fast jobb.  Men for de fleste så er det uoppnåelig. 

De fleste blir liggende på 42% rabatt eller 50%(supervisor) og tjene noen(5-8000) tusenlapper i mnd ved siden av sin faste inntekt. Mange er nok godt fornøyd også med den inntjeningen med tanke på at de velger ha Herbalife som en hobby,tilleggsinntekt/biinntekt. 

 

Vil tro det er ganske likt for andre MLM firmaer også. 

 

Endret av Flettfrid
Rettet skriveleif
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Følger Ann Kristin på snap og ser ofte at hun og gjengen på Forever drar på luksus jobbreiser, restauranter, helgeturer,  hun vant 5000 dollar etc. Har skjønt at de tjener millioner, men «hvem» er de egentlig? Er de på toppen av pyramiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathalie skrev (1 time siden):

Følger Ann Kristin på snap og ser ofte at hun og gjengen på Forever drar på luksus jobbreiser, restauranter, helgeturer,  hun vant 5000 dollar etc. Har skjønt at de tjener millioner, men «hvem» er de egentlig? Er de på toppen av pyramiden? 

AK er ganske høyt oppe i systemet her i Norge ja, slik jeg har forstått. Reisene vinner/får de sponset ved så og så mye salg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møffins skrev (På 13.4.2022 den 2.34):

Fellesnevneren her på damer som dette er:

1. De var den jenta på skolen som ikke var særlig populær

2. Lettlurte som tror de skal tjene seg rik på å bli en anerkjent influenser, ved å være en «stor» nørdegruppe  

3. Blir utnyttet av de jentene som var hakket mer populære på skolen, men som fortsatt ikke var de populære. Lettjente penger! 

Altså, supert at de finner hverandre og tror de blir powerwoman og bossbabes, men ærlig talt… De blir jo bare lurt trill rundt og er totalt virkelighetsfjerne!😂

Hvorfor dette enorme fokuset på hvem som var populære på skolen? Skal hierarkiet blant barn definere hvem folk er mener du? Eller hva vil du egentlig frem til? 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få si at jeg beundrer pågangsmotet til reidunpande mfl… 

:pls:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porcelain skrev (20 timer siden):

Hvorfor dette enorme fokuset på hvem som var populære på skolen? Skal hierarkiet blant barn definere hvem folk er mener du? Eller hva vil du egentlig frem til? 

Fordi det er fakta at strebere som barn også blir strebere som voksne? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flettfrid skrev (På 15.5.2022 den 20.32):

AK er ganske høyt oppe i systemet her i Norge ja, slik jeg har forstått. Reisene vinner/får de sponset ved så og så mye salg. 

Men det jeg stusser på med henne er hvis jobben er så godt betalt at hun slipper å jobbe utenom, hvorfor sitter hun enda i kjelleren hos moren og sparer til egenkapital? Dersom forever gir henne sååååå god lønn, hvorfor tar det da årevis å spare opp nok? 5000 dollar er fint på en sjekk det, men det kunne hun lett tjent inn dersom hun hadde en vanlig jobb i tillegg. Hele dette lukrative fremstillingsgreiene faller litt på stengrunn når hun ikke har råd til egen bolig. 

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullrulle skrev (1 time siden):

Men det jeg stusser på med henne er hvis jobben er så godt betalt at hun slipper å jobbe utenom, hvorfor sitter hun enda i kjelleren hos moren og sparer til egenkapital? Dersom forever gir henne sååååå god lønn, hvorfor tar det da årevis å spare opp nok? 5000 dollar er fint på en sjekk det, men det kunne hun lett tjent inn dersom hun hadde en vanlig jobb i tillegg. Hele dette lukrative fremstillingsgreiene faller litt på stengrunn når hun ikke har råd til egen bolig. 

Er hun ikke aleneforsørger til 2 barn da? 

Vanskelig å få nok lån til å kjøpe no, når man er aleneforsørger. Vil tro man minst må ha årsinntekt på 700K for å få ett lån på 2,5-3 mill. Så godt tjener hun nok ikke.

Følger henne ikke fast, så jeg vet ikke hvor lukrativt hun legger frem at det er 🤔🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror WL hadde vært liiiiitt mer troverdig om hun ikke nevnte "network marketing businessen" i hvert eneste innlegg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lerke987 skrev (16 minutter siden):

Tror WL hadde vært liiiiitt mer troverdig om hun ikke nevnte "network marketing businessen" i hvert eneste innlegg.

Jeg er mest imponert over at hun klarte å produsere et innlegg på 17 mai uten å bygge business, være sjef i sitt eget liv osv😂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lerke987 said:

Tror WL hadde vært liiiiitt mer troverdig om hun ikke nevnte "network marketing businessen" i hvert eneste innlegg.

Altså det virker som dama er i stand til å ha en ordentlig deltidsjobb som hun kunne tjent greit av. All energien i å være Businessmamma virker ganske stressende, og alt er forgjeves. Tror hun prøver å fake it til you make it med «å våge og tørre» opplegget. 

Noen som har lest Fuglane av Tarjei Vesaas? Hun minner meg så sykt om Mattis! 

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Nathalie said:

Altså det virker som dama er i stand til å ha en ordentlig deltidsjobb som hun kunne tjent greit av. All energien i å være Businessmamma virker ganske stressende, og alt er forgjeves. Tror hun prøver å fake it til you make it med «å våge og tørre» opplegget. 

Huden noen av innleggene de siste dagene er virkelig ikke god reklame for produktet. Hun burde heller legge like mye energi i å markedsføre seg som artist. Skal visst komme med en utgivelse men hun snakker ikke så mye om det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Nathalie said:

Altså det virker som dama er i stand til å ha en ordentlig deltidsjobb som hun kunne tjent greit av. All energien i å være Businessmamma virker ganske stressende, og alt er forgjeves. Tror hun prøver å fake it til you make it med «å våge og tørre» opplegget. 

Noen som har lest Fuglane av Tarjei Vesaas? Hun minner meg så sykt om Mattis! 

Det tror jeg også, og jeg ser det går igjen hos flere av disse MLM- damene. Nå  "våger de endelig å komme ut av komfortsonen for å satse,  og gir faen i haterne som bare ønsker å trykke dem ned!" liksom. 

En slektning av meg påstod hardnakket på facebooksiden sin at takket være Forever Living så hadde hun i en alder av 21 år kjøpt seg et 300 kvm stort hus og kjørte mercedes. Ingenting av dette var sant, hun leide en liten sokkelleilighet i et stort hus og bilen var et vrak som alltid måtte på verksted. Dette er vel ca 4 år siden nå, og hun eier fortsatt ikke nåla i veggen. Jeg syns synd på henne, for hun ble jo rundlurt selv av de som vervet henne og lovet henne gull og grønne skoger. 

Mange av disse damene lyver ganske mye online om hva de har oppnådd for å få det til å virke som de har suksess, for ifølge leddene over dem så er jo " penga like rundt hjørnet " uansett..

Endret av MiniMillie
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Min" lumispaer som vanligvis spammer fb har vært stille en stund , men dukket i dag opp igjen med illrød hud full av kviser.   Beklaget seg for fraværet over og forklarte det med at huden hadde vært så i "ubalanse" ( no shit - har blitt gradvis verre samtidig som antall nuskin produkter har økt), men at hun nå hadde løsningen!  Hun hadde bestilt inn ENDA flere ledd i huspleierutinen pluss kollagenpulver.   Herregud, jeg gir meg over... 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
n_97 skrev (På 19.5.2022 den 20.53):

Huden noen av innleggene de siste dagene er virkelig ikke god reklame for produktet. Hun burde heller legge like mye energi i å markedsføre seg som artist. Skal visst komme med en utgivelse men hun snakker ikke så mye om det. 

Huden blir rødere og mer irritert  i takt med at antallet følgere synker.

"Her gjelder det å tenke langsiktig!" 

At hun gidder😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo fantastisk 😅 hvilke ig-kontoer anbefaler dere, utenom WL? 

Gikk inn på noen # á la #tøråsatse, og boy I was not disappointed 🤩 Når de farter rundt på white party nede i Marbella og sånt, får de sponsa ALT? Eller er det egenandel/betale hele greia sjøl? 

Jeg hadde en særs ufrivillig deltakelse på et Natures Own-sektmøte for over 20 år siden. Stappfull sal, trampeklapp, polfarere, ikke måte på. Dette døde helt ut, tror jeg. Rart det der 🥴

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

rebella81 skrev (5 timer siden):

Gikk inn på noen # á la #tøråsatse, og boy I was not disappointed 🤩 Når de farter rundt på white party nede i Marbella og sånt, får de sponsa ALT? Eller er det egenandel/betale hele greia sjøl? 

Har ei venninne som var med på dette. Ho utgav det veeeeldig som at alt var spons, men måtte i realiteten ut med alt sjølv. Noko som er veldig dumt, for ho klagar generelt mykje på at ho ikkje har råd til ting generelt og brukte oppsparte pengar på å reise til Spania åleine, mens mannen måtte vere heime med to born. Trur ikkje dei får noko ferie i år, for mamma måtte på ferie i Spania i ei helg og drikke seg dritings.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min ungdom sang jeg i et kristent kor. Av og til opptrådte vi på møter i Pinsemeningheten. For lille meg som er oppvokst i en ikke-kristen familie ble det et kultursjokk 😂 

Mange år senere begynte jeg å selge Tupperware. Solgte ganske bra et år og fikk være med til Danmark på Jubilee (TW sin årlige «kongress» for flinke selgere). 

Minnene fra møtene i Pinsemeningheten strømmet på for å si det sånn! 😂

 

(Har forøvring slutt med TW også nå 😅)

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, rebella81 said:

Gikk inn på noen # á la #tøråsatse, og boy I was not disappointed 🤩 Når de farter rundt på white party nede i Marbella og sånt, får de sponsa ALT? Eller er det egenandel/betale hele greia sjøl? 

Til og med White Party måtte de betale et drøyt beløp euro for å delta på. Snakker om å bli utnytta av moderselskapet.

💸💸💸

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (16 timer siden):

Dette var jo fantastisk 😅 hvilke ig-kontoer anbefaler dere, utenom WL? 

Gikk inn på noen # á la #tøråsatse, og boy I was not disappointed 🤩 Når de farter rundt på white party nede i Marbella og sånt, får de sponsa ALT? Eller er det egenandel/betale hele greia sjøl? 

Jeg hadde en særs ufrivillig deltakelse på et Natures Own-sektmøte for over 20 år siden. Stappfull sal, trampeklapp, polfarere, ikke måte på. Dette døde helt ut, tror jeg. Rart det der 🥴

Hvem er wl? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...