Gå til innhold

Sommerhytta 2022

Gjest loveli

Anbefalte innlegg

ama7 skrev (1 time siden):

Noen som vet hvor de utestolene Sara og Ibrahim har er kjøpt? 

Tror det er Jysk, om du mener de som står under pergolaen. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke konstruksjonen Lise og Lars har laget i stua. Jeg hadde revet alt og starta på nytt. Ser billig ut. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (38 minutter siden):

Tror det er Jysk, om du mener de som står under pergolaen. :)

Det var det ja, tusen takk for informasjon!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 8, finale:

Spoiler

Daria og Marius: jeg synes kroken inne har blitt fin. Sofaen er mer røff en min stil, men jeg elsker at de var en skikkelig «sofa». Fontene ute er virkelig fantastisk. De har virkelig ikke stor nok hage for å tulle med å lage plass til «vann i hagen», men helt ærlig, når man først får den oppgaven, så har de virkelig gjennomført! «Dette er vann i hagen», ja jeg er enig med Finn, det er det. Men er det nødvendig? Nei. Aina savnet varme inne, og likte ikke noe. 

Lise og Lars: jeg synes ikke noe om den sofaen. Jeg forstår ikke tanken med den. Føler som om den tar masse plass, og gir lite tilbake. Det er oppbevaring i den, men føler fortsatt de har fått lite tilbake for noe som tar stor plass. Det er en liten hytte, og følte ikke den passet inn. Det ble også veldig mørkt i kroken, men den mørke malingen. Vet ikke om jeg helt forstår den ekstra sengen under sofaen. De har en gardin som man kan bruke til å skille av sofaen, men den senga må jo dras ut og ligge midt i rommet, altså utenfor skjermingen. Sittebenken den elsket jeg, må være det peneste de har gjort til nå. Og vann i hagen… ja. Gitt at hytta og hagen er liten, så er dette det de har plass til men Finn har slaktet et slikt lite fuglebad før. Men det ble ikke slakt, Finn elsket det lille loppemarked fatet. Nå er LL Finn sine favoritter da, så det spiller kanskje inn. Benken er ikke solid, veldig trist, da den var veldig fin. Dommerene liker det de ser her. Men Aina sier det samme som meg, den tribunen tar opp plass. 

Sara og Ibrahim: Jeg liker ikke fargen. Men de viser tydelig at dette er fargen de skal gå for, helt fra starten av. Men om jeg ser bort fra den, liker jeg den enkle benken, men det er en benk. For meg er hytte et sted å slappe av, og da trenger jeg en sofa, noe stort og mykt man kan synke nedi. Bordet var veldig fint. De har laget enkle, greie hyller, som jeg synes er en bedre løsning enn tribunen til LL. Vann i hagen; dammen er bedre enn vannspeilet til LL, viser at de har prøvd i det minste. Men i forhold til plass, så forstår jeg LL bedre 😅 for de har ikke plass til slikt dilldall i hagen. Dommerene likte det de så. Kommentarer på dammen, jeg la helt ærlig ikke merke til plasten før de poengterte det. Men alt er i den samme fargen, jeg mener de burde ha brutt opp den bruke fargen med noe, ex: sofaen og hyllene kunne gått i samme farge. 

Lina og Eldan:  brystning er ikke min favoritt. Men den sitteplassen så «hjemmekoselig» ut. Mye smått dilldall av pynteting. Men jeg likte det. Mangler fortsatt en skikkelig sofa, men pen benk, og jeg liker denne bedre enn SI, til motsetning for hva jeg sa i går. Godt mulig fargevalget spiller inn. Men jeg elsker den stolen. Det hadde blitt min plass. De har også hyller, tror kanskje jeg ville droppet hyssing delen. Den lyse brystningen hjelper med å få det til å se mindre mørkt ut, men blir hakket litt mørkt i toppen med den fargen de har valgt. Jeg liker sittegruppen ute. Ikke fargen jeg ville valgt, men den blir ikke så fæl, kanskje da bordet er stort og røft. Vann i hagen: de har også gått for den lille bollen med vann. Igjen jeg forstår godt at de sikter seg inn på noe lite, da jeg mener denne oppgaven er tull til disse små hagene. Men som jeg sa hos LL, Finn har slaktet slikt oppsett i tidligere sesonger. Var nå ingen kommentarer på det, så kanskje jeg har missforstått at det var «vann» som var hovedpunktet 😅 Aina liker ikke de små dilldall detaljene, spør du meg er denne stuen tatt ut fra et magasin, for det skal være slike småting. Jeg synes det ser pent og hjemmekoselig ut, som om noen bor der, men det blir ikke for rotete. Spørs om de stikker av med seieren i dag, selv om de er min favoritt.

Min favoritt er Lina og Eldan. Ikke tvil denne gangen. Men dommerene er ikke enig. SI vinner hammeren. Fargen hos dem ødelegger mye for meg. Men de hadde det ellers pent. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesfinale

Spoiler

Ukens vinnere - fordi de har gjort det simpelt. Jeg synes fargene er stygge, de har samme for høye hyller som på hemsen, samme brune glasspynt, sofaen blir ikke pen i den fargen den har.  De vinner fordi LE har overdrevet…  synes INGEN av SI sine gullhammere har vært for bra jobb.  

DM gjør det mest spennende ute, men knapt noe inne. LL hadde nok vunnet om de hadde gått for sofa som LE/SI. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shalott
Spoiler

Ingen av sofaene, bortsett fra DM sin, ser ut til å være steder der man virkelig kan slange seg og slappe av.  Sofaen til DM er derimot plassert på et merkelig sted, skal de sitte og stirre inn i veggen?  De har det beste uteområdet, synes jeg, og i motsetning til Aina, synes jeg det er deilig med litt kjølige farger.  Ellers er jeg enig med henne i at det er litt "lite".  Daria sier stilen hennes er stram, de kjører sitt løp, men selve hytteløpet frykter jeg er kjørt.  Dest virker som de er det paret som tar til seg råd fra dommerne dårligst.

Fargen til LL er fin, men trappetribunen ser ikke bra ut.  Den ruver for mye, og det er den av alle sofaene jeg får minst lyst til å dumpe ned i.  Uteprosjektet denne uka er smått, men jeg skal vedde på at de var Finns favoritt denne uka, til tross for at det ikke akkurat ruvet.

Uff, denne fargen igjen hos SI.  Jeg synes det blir mørkt og nesten litt skittent, men det er tydelig at de lytter til Aina spesielt.  Jeg tror de har mulighet på finalehammeren hennes.  Det hjemmesnekrede bordet var kjempefint og et bra uteprosjekt.  Kan de være årets Øyunn og Levi som kommer med en skikkelig sluttspurt?

LE er dyktige inne, som vanlig.  Ja, det er mye som skjer, vanskelig å finne akkurat balansepunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

SI var på nummer to etter LE. Synes denne gullhammeren var mer fortjent enn den forrige, den forrige var jo bare symbolsk. Men LE burde ha vunnet.

Forstår ikke helt hva dommerne tenker på når de gir deltakerne en hytte på 30 kvm, og så forventer at de ikke skal bruke plassen maksimalt. Klart man må bruke plassen man har, synes det var kjempesmart med oppbevaring hos LE. Hadde valgt denne stua selv uten tvil.

For meg hørtes det ut som en dårlig unnskyldning for å forsøke å gjøre konkurransen mer spennende. I mine øyne ble LE snytt for en gullhammer her, de hadde det desidert finest og ligger flere hakk over de andre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Maddie_ skrev (6 timer siden):

Ukesfinale

Skjul innhold

Ukens vinnere - fordi de har gjort det simpelt. Jeg synes fargene er stygge, de har samme for høye hyller som på hemsen, samme brune glasspynt, sofaen blir ikke pen i den fargen den har.  De vinner fordi LE har overdrevet…  synes INGEN av SI sine gullhammere har vært for bra jobb.  

DM gjør det mest spennende ute, men knapt noe inne. LL hadde nok vunnet om de hadde gått for sofa som LE/SI. 

Spoiler

Helt enig i det du skriver. Synes det var en merkelig begrunnelse det at de har vært for effektive på liten plass, spesielt mtp at de har fått en hytte mindre enn soverommet jeg er vokst opp med. Soverommet kvalifiserer ikke som et soverom ifølge TEK17 så hytta er en 1-roms, jeg forstår ikke helt hva dommerne forventer her mtp utnytting av plass. Burde jo bare være positivt å utnytte plassen maksimalt i er såpass trangt kott av en hytte…

Endret av sportsidiot
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesfinale, min rangering:

Spoiler

1. Lina og Eldan

Tenk at jeg som misliker brystning endte med å gi L&E førsteplassen begge ukene med brystning. Jeg tenker det sier litt om kvaliteten på de andre faktisk. Benkene i "stuelaunchen" ble bare OK, selv om det ble lyst og trivelig. Stolen så bra ut og de bør kjøpe en til, for å sitte på de benkene vil gjøre vondt i lengden. Pene fargevalg, fin atmosfære og best helhetsinntrykk. Aina har rett i at det er mye ting og tang, men herregud som hun overdriver. Interiør er for øvrig noe man lett kan flytte på. Hun ville virkelig ikke at L&E skulle vinne denne uken, og gikk all-in for det. 

2. Daria og Marius

Sofaen var i største laget, og de ville fått et helt annet inntrykk med en mindre sofa som kunne plasseres helt inn i kråa. Da ville dem vunnet hos meg. Men at de gikk for sofaen er en stor pluss for min del. På hytta skal man hvile komfortabelt, og ikke sitte på hjemmesnekrede trebenker. Lyse og fine farger inne, selv om jeg enda ikke skjønner hva som skjedde med hvitmalingen i taket kontra det lettbeisete taket på hemsen. Sløvt med helligdager i skjøtene på panelet, selv om det er lett å fikse. Definitivt best ute med fontene. Dog litt rart at fontenen ble malt svart med tanke på resten av stilen. Interessant at den mest komfortable sitteløsningen i tekstil ble fort hardt og teksstilløst for Aina... Og surrealistisk at D&M som har levert jevnt over bra på alt nå ligger helt alene på sisteplass i en sesong med laber kvalitet.

3. Sara og Ibrahim

Benkene i stua ble seende ut som i en idrettsgarderobe. At de hadde lavt budsjett vises, for synes det ser altfor enkelt og billig ut der inne. Må være det paret som har gjort minst denne uken. Brunfargen tåler jeg fortsatt ikke. Bordet var fint nok, men trådstolene foran ble stusselige greier. Hadde jeg overtatt stua ville jeg nok ha revet ned og pusset opp stua på nytt. Dommerne kunne ikke rose stua nok, og Aina var helt i fyr og flamme for det lille som var der inne. At det virket "sydlansk" og at "vi er litt på reise" er bare forbanna sprøyt. Jeg kan faktisk ikke forstå at de vant. Ikke litt engang. Men det handler vel om å please Aina, gjør det ikke? 

4. Lise og Lars

Det hyllesengeopplegget ble ikke bra og ble altfor mektig. Dette kunne de ha hatt på flerbruksrommet, og ikke i stua. Jeg kan med 100% sikkerhet si at hvis jeg overtok hytta ville jeg revet alt ned til stavene igjen og begynt helt forfra med oppbygging. Man må jo det, siden den innstallasjonen er skrudd fast i vegg og gulv. Kreativitet er bra, men balanserer ofte på en knivsegg om det blir bra eller skivebom. Denne gang ble det sistnevnte. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan brukere her inne legger et deltakerpar for hat hvert år. Ingenting S&I er visst bra. Herlighet..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Hvordan i huleste vant S&I over L&E?

Dette er jo virkelig L&E sin beste uke noen sinne mener jeg. Tenk å gi deltakerne en ussel 25 kvadrat stor hytte for så å slakte de på at de har gjort for mye. Hva f*** er det for en tilbakemelding?

For meg virker det som om S&I vinner hytta, synes hun Sara røper seg veldig i ting hun skriver på instagram. Er det bare meg?

Endret av Jentesom
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (12 minutter siden):

Merkelig hvordan brukere her inne legger et deltakerpar for hat hvert år. Ingenting S&I er visst bra. Herlighet..

Det er ikke deltakerparet som får hat, det er interiøret og snekkerarbeidet i hytta deres.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Merker jeg har en helt annen smak enn en del andre her inne. For meg var LL og SI mine favoritter. Likte at SI ikke hadde ting over alt, og jeg liker fargepaletten deres. Nydelig bord! LL kunne spart seg for tribunen, men de reddet den litt inn med farger, pynt og utskjæringer. Benken deres var nydelig, bare synd den ikke var stabil. Liker veldig godt stilen til LL. Skjønner ikke hvorfor DM valgte en så svær sofa, ei heller at de malte fontenen svart. Passet ikke med resten av stilen deres ute, etter min mening. Syns stuen ellers var kald og kjip. Ellers helt enig med Aina i at det var alt for mye som skjedde på en gang hos LE. Syns de er veldig flinke ellers, men her kunne de kvittet seg med en krukke eller to. 

Min rangering:

1. Sara og Ibrahim

2. Lise og Lars

3. Lina og Eldan

4. Daria og Marius 

Endret av ABCkvinne
Skrivefeil
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maydis8 skrev (1 time siden):

Jeg har hatt SI som favoritt 2 uker mener jeg. Har ikke lagt dem for hat, eller noen andre par.

Men jeg virkelig misliker den brunfargen de har valgt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentesom skrev (2 timer siden):

Det er ikke deltakerparet som får hat, det er interiøret og snekkerarbeidet i hytta deres.

Helt enig. De har vist mer slurvete arbeid og en ensidig fargepalett som kun er for spesielt interesserte. Paret virker superhyggelige og har kjempehumør, så det er arbeidet og stilen som jeg ikke liker. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Min rangering:

L+E

L+L 

S+I

D+M

Hammeren til SI blir for meg en medlidenhetshammer. 🙈

Det ser enkelt, billig og kjedelig ut. Med stygg farge. De er foran DM fordi der så stua uferdig ut.

LE var soleklart best, og følte Aina hadde bestemt seg før hun gikk inn at de ikke skulle dra fra mer med flere hanmere.
LL har en nydelig stil, og tribunen ble mye bedre enn forventet. Men den gjorde at jeg plasserte de på nr 2 istedet for nr 1. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
anonyma123 skrev (22 minutter siden):
  Skjul innhold

Min rangering:

L+E

L+L 

S+I

D+M

Hammeren til SI blir for meg en medlidenhetshammer. 🙈

Det ser enkelt, billig og kjedelig ut. Med stygg farge. De er foran DM fordi der så stua uferdig ut.

LE var soleklart best, og følte Aina hadde bestemt seg før hun gikk inn at de ikke skulle dra fra mer med flere hanmere.
LL har en nydelig stil, og tribunen ble mye bedre enn forventet. Men den gjorde at jeg plasserte de på nr 2 istedet for nr 1. 

Helt enig i alt du skriver. Synes det er tragisk å skulle gi Lina og Eldan håp om at det bare er å jobbe på denne uka for å få hammer uka når de åpenbart ikke vinner uansett. De som styrer programmet skulle ikke hatt lov til å drive som de gjør

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok hytta til SI jeg kunne tenkt meg selv. Liker stilen, og liker fargen. 

Valgte DM sofaen de kunnectenke seg p ha med hjem tro? 🤷‍♀️ Ho poengterte jo i forkant at den var for stor, men den skulle liksom inn der uansett.. 

Denne uka følte jeg kun noen få ting gikk igjen i alle episodene. Det gikk på repeat rett og slett; 

DM - Daria som snakket om den stramma stilen hun egentlig har 

SI - denne uka skulle ingenting mangle. Det kunne de tillate seg før, men ikke nå. 

LL - emosjonelle følelser og viktighet av å vinne hytta 

LE - samarbeider bedre enn de første ukene  

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SI var for meg de beste denne uka, og jeg hadde på følelsen av at de vant. Jeg er heller ikke glad i fargen deres, men stua deres ga meg en innbydende følelse. En sommerhyttefølelse på en måte. 

LE - jeg sa det lenge før Aina at de hadde for mye stæsj og at stolen ikke passet inn hos dem. Jeg forstår ikke hvorfor hun etter uteukene plutselig skal trikse og mikse med den gode interiørstilen inni hytta med ting som absolutt ikke passer inn. Det er som om hun prøver å få uteområdet og inneområdet som er ganske forskjellige til å fungere sammen. Armeringsjernet i forrige uke fungerte faktisk, men stolen fungerer ikke inne med den stilen. Jeg elsker interiørstilen deres inne, jeg virkelig misliker stilen dem har ute. Den gir meg ikke sommerfølelse, alt er bare for mørkt.

Daria (og Marius) gikk på en smell interiørmessig denne uka. Du kan ikke gå fra Risør og Granca til plutselig hardt, røft og stramt. Det blir stilkræsj. Da måtte hun begynt med den stilen fra starten av. 

LL - Jeg liker grønnfargen, jeg likte møblene, jeg likte faktisk uteområdet også, men den tribunen, hvorfor gikk de for den? 😕Hvorfor kan de ikke gjøre det litt lett og luftig for en gangs skyld.. De har allerede masse oppbevaring oppe og planlagt oppbevaring på soverommet som ikke er ferdig, de kan jo stoppe mens leken er god på en måte. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentesom skrev (2 timer siden):

Helt enig i alt du skriver. Synes det er tragisk å skulle gi Lina og Eldan håp om at det bare er å jobbe på denne uka for å få hammer uka når de åpenbart ikke vinner uansett. De som styrer programmet skulle ikke hatt lov til å drive som de gjør

Hvem er det som ga de håp om at de skulle vinne en hammer hvis de jobbet på akkurat denne uka? Alle parene har jo akkurat like mye håp om å få en hammer? At noen f.eks. velger å lage et ekstra bord ute og ekstra benker skal ikke være med i uttellingen, det er ikke en del av ukesoppgaven. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...