Gå til innhold

Sommerhytta 2022


Gjest loveli

Anbefalte innlegg

Angående utdeling av hammere så er det vanskelig å si hvem som får fra hvem. 

Lars: Har tidligere sesonger utrolig nok vekslet mellom å gi hammer til det paret som har levert jevnt over best på snekring hele sesongen, eller til det paret som har hatt mest progresjon i snekringen. Sistnevnte er rart da Sommerhytta ikke handler om progresjon, men om å levere det beste produktet. Handler det om å være best i år så tror jeg at L&E vil være en knapp favoritt foran D&M, men handler det om progresjon så er det vel S&I som får hammeren. 

Aina: Ganske forutsigbart i år at hun vil gi til S&I. De har levert hennes stil og farger, og vært hennes favoritter hele veien. Hun har ikke engang prøvd å skjule det. Kan ikke tro at det endres inn mot finalen. Men L&L er en liten joker basert på deres "kreativitet", som jeg for øvrig mener er en smule oppskrytt. L&E og D&M har vel vært utelukket i Ainas øyne hele sesongen.

Finn: Er som kjent den mest uforutsigbare i en finale. Hammeren kan bli utdelt på beste produkt, mest progresjon, mest kreativitet eller rett og slett tåredryppende sympati for underdogsa. Man vet aldri hva han tenker eller finner på. Men L&L har fått to gullhammere på uterommet allerede, så antar at de står høyt i kurs hos Finn. Vil si det vil bli meget rart om D&M eller L&E får hammer, når de ikke vant en eneste gullhammer på uterommene i sesongen. 

Naboene: Helt umulig å forutsi, og er sådan spennende. Greit nok at folk kun er folk, mens fagfolk er fagfolk, men hvis D&M får nabohammeren når de ligger helt sist, så blir det et lite symptom på at noe i programmet ikke fungerer. Jeg tror S&I eller L&E stikker av med nabohammeren. 

Og så var det de to små pisskonkurransene midt i finaleuka som igjen kan bli avgjørende. I år som ellers. I fjor vant Anna og Jone flest hammere på selve hytta basert på 10 uker, samt dommerhammere og nabohammer i finalen. Men siden Kurt og Veronica vant begge småkonkurransene i finaleuka så smatt de forbi stakkars Anna og Jone, og vant da hele hytta. Ganske sprøtt at de enda kjører gullhammere på ubetydelige småkonkurranser som ikke har noe å si utifra hytta de har jobbet beinhardt på. Jeg blir like provosert hvert eneste år! Glem å bruk en hel uke på å bygge bad, liksom, for vinn heller en småkonkurranse! Argh.

Hvem jeg tror vinner: S&I eller L&L. 
Hvem jeg håper vinner: L&E.
Hvem som ikke har sjanse å vinne: D&M, dessverre. De skulle hørt på rådet fra Arber. 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest shalott
Ctrl skrev (7 minutter siden):

Angående utdeling av hammere så er det vanskelig å si hvem som får fra hvem. 

Lars: Har tidligere sesonger utrolig nok vekslet mellom å gi hammer til det paret som har levert jevnt over best på snekring hele sesongen, eller til det paret som har hatt mest progresjon i snekringen. Sistnevnte er rart da Sommerhytta ikke handler om progresjon, men om å levere det beste produktet. Handler det om å være best i år så tror jeg at L&E vil være en knapp favoritt foran D&M, men handler det om progresjon så er det vel S&I som får hammeren. 

Aina: Ganske forutsigbart i år at hun vil gi til S&I. De har levert hennes stil og farger, og vært hennes favoritter hele veien. Hun har ikke engang prøvd å skjule det. Kan ikke tro at det endres inn mot finalen. Men L&L er en liten joker basert på deres "kreativitet", som jeg for øvrig mener er en smule oppskrytt. L&E og D&M har vel vært utelukket i Ainas øyne hele sesongen.

Finn: Er som kjent den mest uforutsigbare i en finale. Hammeren kan bli utdelt på beste produkt, mest progresjon, mest kreativitet eller rett og slett tåredryppende sympati for underdogsa. Man vet aldri hva han tenker eller finner på. Men L&L har fått to gullhammere på uterommet allerede, så antar at de står høyt i kurs hos Finn. Vil si det vil bli meget rart om D&M eller L&E får hammer, når de ikke vant en eneste gullhammer på uterommene i sesongen. 

Naboene: Helt umulig å forutsi, og er sådan spennende. Greit nok at folk kun er folk, mens fagfolk er fagfolk, men hvis D&M får nabohammeren når de ligger helt sist, så blir det et lite symptom på at noe i programmet ikke fungerer. Jeg tror S&I eller L&E stikker av med nabohammeren. 

Og så var det de to små pisskonkurransene midt i finaleuka som igjen kan bli avgjørende. I år som ellers. I fjor vant Anna og Jone flest hammere på selve hytta basert på 10 uker, samt dommerhammere og nabohammer i finalen. Men siden Kurt og Veronica vant begge småkonkurransene i finaleuka så smatt de forbi stakkars Anna og Jone, og vant da hele hytta. Ganske sprøtt at de enda kjører gullhammere på ubetydelige småkonkurranser som ikke har noe å si utifra hytta de har jobbet beinhardt på. Jeg blir like provosert hvert eneste år! Glem å bruk en hel uke på å bygge bad, liksom, for vinn heller en småkonkurranse! Argh.

Hvem jeg tror vinner: S&I eller L&L. 
Hvem jeg håper vinner: L&E.
Hvem som ikke har sjanse å vinne: D&M, dessverre. De skulle hørt på rådet fra Arber. 

Interessant å lese!

Jeg er overbevist om at Finn kommer til å gi sin hammer til LL.  "Dere er så flinke til å være nettopp Lise og Lars" sier han, nesten litt rørt.  Han har ikke vært i nærheten av å kommentere slik til de andre.

Aina sin hammer går vel til SI.  I de seinere ukene har de vært smarte og spisset stilen sin inn mot henne.  Hun liker det lunt og varmt, "hulefølelse".

Lars er litt vanskeligere å spå.  Skal han dømme ene og alene på evner, må det bli LE.  Marius er også en dyktig snekker, men Lina er en god del bedre enn Daria.  SI er de med best progresjon.

Nabohammeren i år er svært vanskelig å forutsi.  Her dreier det seg selvfølgelig ikke bare om hvem som har den fineste hytta, men også om hvem man ønsker som hyttenabo.  Med tanke på at dette ble spilt inn midt under korona er det usikkert hvor mye parene har fått omgåes med naboene.  Naboene stemmer vel ofte på unge kjærestepar, men i år er det jo bare den parkonstellasjonen.

Ukeskonkurransene: Enig i at dette er tull.  Den ene av dem bruker å være quiz.  Sjansen er stor for at LL tar den.

Jeg har hele veien vaklet fram og tilbake angående hvem jeg tror vinner.  Jeg håper LE, men per i dag tror jeg LL ligger best an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 10, mandag og tirsdag:

Spoiler

Jeg var hoppet raskt gjennom disse to episode e. Jeg er lei av å høre på dommerne som sier ting om alt. Jeg er interessert i å se hytta bli ferdig.

En ting jeg ikke liker med konkurransen, ringspillet. Er det nødvendig? Føler at skilt-konkurransen skal handle om snekkerferdigheter, og så må de ta inn en ekstra ting, der man nesten kan vinne på å være heldig.

Jeg er kjempe glad for at SI fikk hammeren. De har sneket seg opp på sidelinjen, og de sammen med LE er mine favoritter denne sesongen, og jeg pleier ofte bare ha 1 favoritt. Selv om jeg virkelig misliker brunfargen SI går for, så har de ellers vokst på meg.

Dommerhammere:

Finn: LL

Aina: LL eller SI

Lars: LE

Son er nevnt Lars har ikke holdt seg til en måte å dømme hvem som får hans hammer på, og det kan være at plutselig LL ender opp med alle 3 dommerhammerne.

Naboene: Det er vanskelig å si. Folk er så forskjellige i hva de liker. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper LE, SI eller DM vinner hytta.

Jeg liker ikke løsningene til LL eller fargene. Jeg mener de ikke er så gode på compact living når de bruker et av soverommene som skrivepult, hemsen som skrivepult og stua som tribune. Jeg forstår heller ikke stilen deres generelt, synes den er ufattelig kjip og lite inspirerende. Kjøkkenet er verst og jeg mener de fikk en ufortjent gullhammer for dette rommet. Ellers har jeg ikke vært så aller verst uenig i hammerne, bortsett fra i uke 1 hvor jeg mener SI fikk sin ufortjente hammer. Det sagt, de mistet en gullhammer i kjøkkenuka så det er greit at de fikk den ufortjent i uke 1.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på ferie hos SI. Der er det sengeplasser og sitteplasser nok til alle med lett adkomst og ute er det også de som har de beste løsningen for en avslappet hyttetilværelse. Fargen er ikke den fineste, men male om går an. Det er en helhet i det. LL er flinke, men hvem vil måtte lete frem en manual for å finne seg et sted å sove eller sitte hvis vi er flere enn to på den hytta? Hos LE er det fint, men overfylt og DM har det bare kjedelig. 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (9 timer siden):

Jeg håper LE, SI eller DM vinner hytta.

Jeg liker ikke løsningene til LL eller fargene. Jeg mener de ikke er så gode på compact living når de bruker et av soverommene som skrivepult, hemsen som skrivepult og stua som tribune. Jeg forstår heller ikke stilen deres generelt, synes den er ufattelig kjip og lite inspirerende. Kjøkkenet er verst og jeg mener de fikk en ufortjent gullhammer for dette rommet. Ellers har jeg ikke vært så aller verst uenig i hammerne, bortsett fra i uke 1 hvor jeg mener SI fikk sin ufortjente hammer. Det sagt, de mistet en gullhammer i kjøkkenuka så det er greit at de fikk den ufortjent i uke 1.

SI fikk ikke hammer i uke 1. Tror det var først i uke 4 de fikk sin første hammer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Da er det vel avgjort hvem som vinner etter at de tok begge hammerne i konkurransene. Synd at noen få minutter i en konkurranse skal påvirke så mye på utfallet. Gratulerer til S og I med hytte, det vil overraske meg stort om utfallet blir noe annet.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (14 timer siden):

Jeg vil på ferie hos SI. Der er det sengeplasser og sitteplasser nok til alle med lett adkomst og ute er det også de som har de beste løsningen for en avslappet hyttetilværelse. Fargen er ikke den fineste, men male om går an. Det er en helhet i det. LL er flinke, men hvem vil måtte lete frem en manual for å finne seg et sted å sove eller sitte hvis vi er flere enn to på den hytta? Hos LE er det fint, men overfylt og DM har det bare kjedelig. 

Enig! 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 10, onsdag:

Spoiler

Der tror jeg seieren røyk for LE.

Kan SI stikke av med seieren? De har nå 4 hammere.

LL har 3 hammere.

LE har 3 hammere

DM har vel bare 1 hammer.

Jeg tror at LL får både Aina og Finn sin hammer.

Aina kan kanskje finne på å gi hammeren til SI, men er ikke veldig sikker på det.

Lars sin går nok heller ikke til SI.

Derfor tror jeg enda egentlig at LL kommer til å vinne.

Det er en måte for LE å vinne på, med Lars sin hammer, og nabohammeren, kan de stå likt med 5 hammere mot LR sine 5 hammere (om de får Finn og Aina sin). Nabohammeren har alltid telt mest, og da kan LE vinne. Men tror ikke at dette blir utfallet.

Naboene; følte de var positive til alle hyttene. Men tror ikke LL får deres hammer (bare en magefølelse etter besøket til naboene). Kanskje DM kan stikke av med deres hammer, eller SI. Tror også LE er med på konkurransen om den hammeren. 

Men det blir en spennende episode i morgen. Det eneste som er trist er at finaleepisoden ikke kan sees før den sendes på tv. Jeg er i senga og klar til å sove når finalen starter på tv, men kan nok starte den på tv2 play, og hoppe rett til selve finaleutdelingen og slippe at det blir en for sein kveld 😅

Vet av erfaring at TV2 spyr vinnerne ut over alle sosiale medier ganske så fort, og det er ikke tid til å vente til neste dag med å se finalen 😅

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lise tror hun kan grine seg til seier...Aina bør få en annen jobb...Tror hele greia er rigget og at L&L vinner..Kjenner tidligere deltager og det blir påstått at det er rigget..Så L..L vel vi får se....

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

misamini skrev (37 minutter siden):

Lise tror hun kan grine seg til seier...Aina bør få en annen jobb...Tror hele greia er rigget og at L&L vinner..Kjenner tidligere deltager og det blir påstått at det er rigget..Så L..L vel vi får se....

Jeg husker da programmet startet så var L&L med på god morgen Norge. Da tenkte jeg at de vant, siden de var der. Gjenstår å se.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

misamini skrev (1 time siden):

Lise tror hun kan grine seg til seier...Aina bør få en annen jobb...Tror hele greia er rigget og at L&L vinner..Kjenner tidligere deltager og det blir påstått at det er rigget..Så L..L vel vi får se....

Unødvendig kommentar om Lise synes jeg. Noen er mer følsomme og emosjonelle enn andre, og det et vel ikke noe galt i det?

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at det står at episode 40 (finalen) blir tilgjengelig 18.00, altså 2 timer før den sendes på tv. Krysser fingrene for at det stemmer 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertestein skrev (58 minutter siden):

Hva skjer med de hyttene som ikke vinner? Blir de renovert igjen eller blir de solgt?

De bør renoveres igjen, for hver gang vi får nærbilder ser vi mye grums og tror ikke fargekombinasjonene fenger helt heller. Tror DM sin hytte tar kortest tid å renovere, mens SI og LL tar lengst, førstnevnte på grunn av dårlig håndverk, sistnevnte pga rare løsninger/redesign.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier litt ekstra på LE🥳 Synes Lina er helt rå og ufattelig flink! Handywoman! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper ikke LL vinner og føler det blir litt feil hvis de gjør det fordi hvis de gjør det er det for møbeldesignene sine og slike program hadde vært hyggelig om noen kunne laget, men dette er ikke et slikt program trodde jeg.

Så kunne de ta med seg noe personlige eiendeler hjemmefra og jeg forstod ikke hvorfor de tok kofferten og hvertfall ikke at de gjemte den bak noe på hemsen for da kunne Lise ta frem den mens Lars jobbet...  Hvem ser den da? LE og SI tok med seg fotografier. 

Nå er jeg bare så spent på om konglemagien til SI fungerer også i dag. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja'a. Litt over en time til finalen slippes på Play, så da begynner vel innleggene å ta seg opp her inne.

Har alltid følt ekstra spenning rundt selve finalen. Gjennom 10 uker har vi svidd bort 26,6 timer av livet vårt for å følge med, samt timer brukt på innlegg på KG, og nå skal alt liksom konkluderes og avsluttes. 

Men jeg har aldri vært så likegyldig til hvem som vinner som jeg er i år. 

Sesongen har vært en koseleir i forhold til tidligere sesonger. Matt, tam og lite inspirerende. 

En sesong for glemmeboka. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg opp i detaljer. Sa Aina at turkis blandes av blå og gul?? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

melatonin skrev (3 minutter siden):

Jeg henger meg opp i detaljer. Sa Aina at turkis blandes av blå og gul?? 

Ja👍 Spørsmålet var hvilke 2 primærfarger, så det er vel riktig? 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...