Gå til innhold

Sommerhytta 2022


Gjest loveli

Anbefalte innlegg

ABCkvinne skrev (7 timer siden):
  Skjul innhold

Merker jeg har en helt annen smak enn en del andre her inne. For meg var LL og SI mine favoritter. Likte at SI ikke hadde ting over alt, og jeg liker fargepaletten deres. Nydelig bord! LL kunne spart seg for tribunen, men de reddet den litt inn med farger, pynt og utskjæringer. Benken deres var nydelig, bare synd den ikke var stabil. Liker veldig godt stilen til LL. Skjønner ikke hvorfor DM valgte en så svær sofa, ei heller at de malte fontenen svart. Passet ikke med resten av stilen deres ute, etter min mening. Syns stuen ellers var kald og kjip. Ellers helt enig med Aina i at det var alt for mye som skjedde på en gang hos LE. Syns de er veldig flinke ellers, men her kunne de kvittet seg med en krukke eller to. 
 

Min rangering:

1. Sara og Ibrahim

2. Lise og Lars

3. Lina og Eldan

4. Daria og Marius 

 

 

Helt enig med deg. Synes SI hadde den fineste hemsen også. Jeg er vel en av få som liker fargepaletten deres, selv om jeg kunne tenkt meg litt mer grønt (planter) inn der. Tror det hadde gjort seg. DM sin stue så uferdig og tom ut. Veldig anonym og sofaen var fin, men passet ikke inn og så malplassert ut. LE er flinke, men denne gangen var det overfyllt og tok fokuset vekk fra det gode arbeidet. Føler også at alt blir veldig likt siden de har brystning overalt og mye av de samme fargene. Likte fargepaletten og utskjæringene til LL, men synes det ble for tribune. Tror det hadde blitt mye bedre om de gikk for sitteplass i hele det stuerommet og heller hyller med skyvedører litt høyere opp på veggen, eventuelt under. Synes egentlig det er litt rart at ikke flere gjorde det. Tror det kunne blitt en fin kosekrok man kunne krype opp i med massevis av puter. Og så kunne man tilrettelagt for lesekrok osv. Det kunne i tillegg blitt brukt som seng ved behov. Synes benker blir for lite koselig på en hytte og får litt garderobepreg som flere nevner. Men ja, fornøyd med vinneren i dag. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29_j skrev (1 time siden):

Overraskende at så få valgte en deilig sofa. Syntes det er litt stusselig å sitte på en benk med veggen som ryggstøtte. 

Jeg tror det handlet om pris og at de ikke hadde riktig sofa og stoff i butikken. Daria sa at de valgte den store 3seters-sofaen de gjorde fordi det var den de hadde inne, egentlig ville hun ha en 2,5seter (og kanskje sette den inn i kroken?).

Jeg er enig i hvem som fortjente hammer, men stylingen var jo fraværende og kjip. Hyllene så ikke bra ut, og den monotone fæle fargen ble for overveldende for meg. Aina sier at ting var godt balansert, men jeg skjønner ikke helt hva hun mener der for det var ikke så heldig med de ulike størrelsene på ting. Hyllene var veldig høye og hang veldig langt opp. Sofabordet var vel litt stort og rart plassert. Et par puter på benken... neh.....

LE hadde en fin palett, men det ble for mye. Og er det bare jeg som virkelig hatet den stolen? Jeg føler også at de har begynt å ta inn elementer som LL er mer kjent for, brune krukker. Lurer på om tilbakemeldingene fra dommerne har ført til dette? Men det vet vi ikke, for vi får ikke se tilbakemeldingene i år... Synes også det hadde vært interessant å vite om LE hadde fått annen tilbakemelding som gjorde at de fylte så veldig opp denne uken? Hvorfor forandre en oppskrift som har funket så langt? Det hele virker rart for meg.

LL den tribunegreia forstår jeg bare ikke. Skjønner godt at Lise gråt mye denne uken og ikke hadde en god følelse. Hvorfor bruke den lille plassen man har til noe sånt? Hele stuen må ut i det store allrommet når hele sofakroken ble spist opp. Det ble trangt og stusselig. De speilene og hele gjennomføringen var virkelig fæl. 

DM det så veldig tomt ut og sofaen var merkelig plassert. Hvorfor trekke den så langt ut? Hva skulle det kvadratet innerst i stua uten møbler være godt for? Daria er dessverre ikke så flink til å style. Likte fontenen, men rart at den ble malt sort. Bra, for det hvite ville blitt for dominerende, men den passer ikke helt inn med resten av uteområdet deres. Jeg likte at de malte så lyst inne, men stylingen gjorde det kalt og litt trist.

Dette var en skikkelig skuffende uke, jeg føler alle gjorde store feil. Helt greit at SI fikk hammer, de gjorde minst feil. Litt mer styling så kunne det fungert helt fint! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (På 8.6.2022 den 12.56):

Ha, ha! Må skuffe deg, men svaret er nei! 

Neste år blir det ny programleder så håper det kan være med å høyne programmet litt. Pluss noe større hytter, årets  er for små.

Sånn jeg har forstått det er det helt like hytter neste år. De skal bygge opp et likt hytteområde som der de er nå - tror det var på Hadeland et sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LL: lurt med speil! Tribunen ble ganske bra da, tenkte ikke på den som tribune til slutt. Veldig hyggelig grønnfarge! Likte benken! Likte skapene, gøy med strekene. 

SI: det er så brunt! Og jeg liker ikke brunt 😩 Og beige. Det er vanskelig å se bort fra det. Jeg likte ikke stolene i pergolauka, jeg liker ikke stolene i stueuka. Smaken vår er nok for ulik. Kulene på veggene overalt hadde jeg elsket om de var grønne eller blå eller rosa eller lilla eller blanke eller nesten hva som helst annet enn brunt! Men bordet var kult, det skal de ha! Og dammen var fin! Hvis de først skal ha hvite steiner må de ha flere!

DM: sofaen er ikke nødvendigvis for stor, den ruver veldig, men det kunne ha fungert. Men hva bruker man området under hemsen til? Hvor skal man se fra sofaen?  Fontenen var en god ide, men det rant for fort for min smak. Vanskelig når man skal pumpe opp, men.. Det er for lite farger for min smak her, bare brunt og hvitt. Det er for tomt, virker ikke ferdig. Eneste sofaen jeg har lyst til å slenge meg nedi! 

LE: jeg liker brystningen! Det er så langt fra standard brystning av panel (som jeg har i eget hjem, og elsker 😛), men den gir et pent inntrykk. Lina er god på interiør og styling, det er veldig gjennomført alt! Liker de støpte krukkene! Kanskje litt mye både inne og på bordet ute? Men totalt sett veldig bra, absolutt den triveligste hytta! 

Hvem tror jeg vinner før dommerrunden: LE.

 

Dommerrunden: 

LE: Finn elsker pilen! (Hvor gøy syns naboene bak at det er med en massiv pil? Tenker jeg). Lars er ikke helt fornøyd med avslutningene. Aina syns det skjer for mye, det er støyende. Hvorfor sa ikke Aina noe om å koble sammen ute og inne, som hun stadig gnager om ellers? Virker som om de leter etter feil. 

SI: Dammen er stor nok. Eller ikke. Det skal være plass til stein så man ikke ser plasten, men man ser plasten. Dommerne elsker stuen. Elsker de at alt er så enkelt fordi de gikk dit etter LE? Aina elsker paletten, det kom ikke som et sjokk. Finn sier det er enkelt men eksklusivt. Aina er på reise, og blir glad. 

DM: Alle liker fontenen. Lars er usikker på sparklingen. Aina syns klimaet er for kjølig og ønsker seg mer tekstiler. Det er ikke beroligende med hodet mot vinduet (det er jeg faktisk enig i 😛). Men å klage på at det er for hardt? Deet…

LL: Billige ting ser dyrt ut sier Finn. De liker fatet. Lars er ikke like fornøyd med sittebenken. Alle liker strekene. Nå snakker de om å ta uterommet inn og motsatt. 

Hvem tror jeg vinner etter dommerrunden: SI. 

 

Var jeg sjokkert? På ingen måte. Men jeg tror det var mer av sympati, nok engang. Det virket for opplagt med alle intervjuene av Sara som klager over at de ikke har fått det helt til før, men nå har de det. Men de har akkurat samme stil som før, så da må det være snekkerferdighetene som har gjort at de har tapt før. Eventuelt så er det det at smaken kræsjer så alt for hardt, for jeg syns ikke det var pent i det hele tatt. Aina snakket igjen om at ute og inne skulle henge sammen, men det var jo ingenting av det der? Derimot var det det hos LL og LE, men der var det ikke like viktig. Jeg skjønner ikke greia. Dårlig klipp? SI bruker nøyaktig samme farger og stil som tidligere, men plutselig elsker dommerne det? Hmm… 

Og nei, jeg syns ingenting galt om SI som personer, de virker som veldig trivelige folk og de er flinke! Det er bare stilen som bommer fullstendig i mine øyne.. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pamelia skrev (4 timer siden):

Noen som har lest hvem som vinner? 

Og om noen vet hvem som vinner håper jeg de lar oss andre får beholde spenningen i de to ukene som er igjen.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pamelia skrev (8 timer siden):

Noen som har lest hvem som vinner? 

Ingen spoilere i denne tråden.

Det er enda 2 uker igjen, og de fleste av oss har planer om å ikke vite hvem vinneren er før vi ser finaleepisoden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte SI og LL best denne uken. DM føler jeg har meldt seg ut av konkurransen. I år er det så lite faktisk bygging at det eneste de må være gode på er styling og kreativitet, og der er de ikke like gode som resten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pamelia skrev (17 timer siden):

Noen som har lest hvem som vinner? 

Kan du sende meg linken privat?

Jeg har ikke lyst til å se videre om D&M eller S&I ender opp med å vinne...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 9, mandag:

Spoiler

Siste uke med et spesielt rom, og da blir det kjøkken. Det blir spennende å se siste resultat 😄

Jeg vet at det er normalt å ikke gjøre ting pent når man skal skjule ting bak noe, som ikke skal flyttes. Men kjenner det plager meg litt at de ikke maler hele veggen der kjøkkenet er 😅

 

Endret av Ariana807
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 9

Spoiler

Fortsatt mye koseprat og spising. La merke til at LL var de eneste som brukte sofakroken sin denne uken. LL vant også konkurransen om 1 times snekkerhjelp.  En tredje ting var at de har hengt døra til soverommet på innsiden slik at de får bedre plass på kjøkkenet, så kanskje det faktum at de ikke får noen stuekrok ikke gjør like mye.

SI- fargen på kjøkkenet er like stygg som alle andre rom og igjen med hard kontrast med hvit benk.  Helhetlig kanskje, men fortsatt i mine øyne ikke veldig pent.

Jeg spolte litt for mye og fikk ikke nok inntrykk til å kommentere de to andre parene. DM hadde vikar for D. 



 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tirsdag

Spoiler

Denne uken forstår jeg ikke helt hvordan de har jobbet. På mandag har noen både dør/lister, malt vegger, lagt gulv og montert kjøkkenmoduler.  LL brukte sin time med snekkerhjelp til dør og fikk ikke listet. Ikke alle var mandag ferdig med gulv. Så idag tirsdag virker alle gulv ferdig, alle dører utenom LL.   Vi får se deltagerne jobbe med mer montering og tilpasning av benkeplate og noen skjærer ut til vask/koketopp. Er det bare meg som reagerer på plassering av vasken til LE?  
Synes fortsatt det er mest fokus på prating og sosiale og synes ikke deltagernes fremtoning gjør at jeg foretrekker noen mer enn andre, tidligere år har det mer vært at jeg virkelig har håpet at ett par bare IKKE skal vinne på grunn av væremåte, i år er det mer at jeg knapt liker noen sin stil, men SI sin dårligst (men de er det mest sprudlende paret).

Føler at liten hytte og liten plass og lite tekniske utfordringer gjør at selv ikke design/interiør blir så spennende. Jeg engasjerte meg mye mer i fjor.  Andre år sluttet jeg å se fordi jeg mislikte noen av parene så mye at jeg ikke orket å se mer. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 9, tirsdag:

Spoiler

Der var peisen ja. Antar at det kanskje blir veldig kalt der på vinteren, slik at varmepumpe ikke strekker til. Det er den eneste grunnen til at jeg kan forstå at de skal måtte ha begge deler. 
 

Konkurransen var kul 😄 jeg liker pil og bue, og det var gøy å se på 😄 til motsetning fra mange andre konkurranser der jeg har hoppet til dommeravgjørelsen 😂

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Maddie_ skrev (6 timer siden):

Tirsdag

  Skjul innhold

Denne uken forstår jeg ikke helt hvordan de har jobbet. På mandag har noen både dør/lister, malt vegger, lagt gulv og montert kjøkkenmoduler.  LL brukte sin time med snekkerhjelp til dør og fikk ikke listet. Ikke alle var mandag ferdig med gulv. Så idag tirsdag virker alle gulv ferdig, alle dører utenom LL.   Vi får se deltagerne jobbe med mer montering og tilpasning av benkeplate og noen skjærer ut til vask/koketopp. Er det bare meg som reagerer på plassering av vasken til LE?  
Synes fortsatt det er mest fokus på prating og sosiale og synes ikke deltagernes fremtoning gjør at jeg foretrekker noen mer enn andre, tidligere år har det mer vært at jeg virkelig har håpet at ett par bare IKKE skal vinne på grunn av væremåte, i år er det mer at jeg knapt liker noen sin stil, men SI sin dårligst (men de er det mest sprudlende paret).

Føler at liten hytte og liten plass og lite tekniske utfordringer gjør at selv ikke design/interiør blir så spennende. Jeg engasjerte meg mye mer i fjor.  Andre år sluttet jeg å se fordi jeg mislikte noen av parene så mye at jeg ikke orket å se mer. 

 

Svarer i spoiler siden episoden ikke er ute enda:

Spoiler

Vi har sett tidligere sesonger at de ikke alltid viser ting i den rekkefølgen det ble gjort. Som du selv sier så gir det ikke helt mening. TV2 klipper og limer.

De skal lage drama. De får det til å se ut som om et lag kanskje ikke er kommet noe særlig på vei, mens andre er ferdig. Klipp og lim.

Jeg reagerte også litt på plasseringen av vasken. Men samtidig så er det greit å ikke dele benkeplata opp, men små felter. Har det selv, og er plagsomt å ikke ha «nok plass» for vasken er midt i veien.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens program:

Spoiler

Jeg stusset over at Aina kom og la helt konkrete føringer om hvordan hun ville ha det hos Daria og Marius på befaringen sin. 

Hun mente først at helheten virket så hard og røff at de måtte myke det opp. Den er forsåvidt grei. Men så sa hun at kjøkkenet virket så firkantet at D&M måtte bryte det opp blant annet med et rundt spisebord, rundt teppe og rund lampe over. Jeg klarer ikke å se at D&M sitt kjøkken virker særlig mer firkantet enn andres kjøkken, og jeg skjønner ikke hvorfor disse føringene ble gitt. For hvis D&M nå ikke går for rundt bord, teppe og lampe, da vinner de neppe gullhammer. Og de to var det eneste paret som fikk slike "jeg mener"-føringer fra Aina, mens resten "elsket" hun. Selv det store firkantede rullebordet hos L&E og idéen til L&L om den store firkantede plata som kunne dras ut som bord. L&L gikk for øvrig for hvit helglans på frontene, og om ikke det virker firkantet så vet ikke jeg. 

Ja nei, det er ikke greit å forstå seg på. Men skal D&M ha sjanse å vinne denne uken så har de vel ingen andre valg enn å legge bort sine idèer og gå for Ainas runde ønsker denne uken. Så jeg er spent på hva D&M nå faktisk gjør. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (10 minutter siden):

Dagens program:

  Skjul innhold

Jeg stusset over at Aina kom og la helt konkrete føringer om hvordan hun ville ha det hos Daria og Marius på befaringen sin. 

Hun mente først at helheten virket så hard og røff at de måtte myke det opp. Den er forsåvidt grei. Men så sa hun at kjøkkenet virket så firkantet at D&M måtte bryte det opp blant annet med et rundt spisebord, rundt teppe og rund lampe over. Jeg klarer ikke å se at D&M sitt kjøkken virker særlig mer firkantet enn andres kjøkken, og jeg skjønner ikke hvorfor disse føringene ble gitt. For hvis D&M nå ikke går for rundt bord, teppe og lampe, da vinner de neppe gullhammer. Og de to var det eneste paret som fikk slike "jeg mener"-føringer fra Aina, mens resten "elsket" hun. Selv det store firkantede rullebordet hos L&E og idéen til L&L om den store firkantede plata som kunne dras ut som bord. L&L gikk for øvrig for hvit helglans på frontene, og om ikke det virker firkantet så vet ikke jeg. 

Ja nei, det er ikke greit å forstå seg på. Men skal D&M ha sjanse å vinne denne uken så har de vel ingen andre valg enn å legge bort sine idèer og gå for Ainas runde ønsker denne uken. Så jeg er spent på hva D&M nå faktisk gjør. 

 

Spoiler

Enig. Men mulig det har litt med å gjøre at DM sin stil er litt stram i utgangspunktet? Og derfor må(bør) mykes opp litt?  SI fikk jo også forslag til bord da😉

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev (21 minutter siden):
  Vis skjult innhold

Enig. Men mulig det har litt med å gjøre at DM sin stil er litt stram i utgangspunktet? Og derfor må(bør) mykes opp litt?  SI fikk jo også forslag til bord da😉

 

Spoiler

Det er godt mulig at Aina har et poeng. Men hun kunne heller sagt det mer generelt som "husk balansen mellom mykt og hardt, og få inn noen runde elementer" o.l., slik at det blir mer opp til deltakerne å innfri dette. Denne gang var hun veldig spesifikk på hva hun ønsker, og nærmest tar valget på vegne av deltakerne. Problemet er at hun skal være veileder og dommer i samme omgang. Det samme gjelder Blomster-Finn. Sier han som dommer i en veilederrolle at han ønsker seg en stor edelgran midt på plenen, så strekker deltakerne seg etter det og planter den forbanna edelgranen. 😄 For alt deltakerne jobber for er gullhammeren som deles ut fra dommerstemmene.

Synes faktisk at hvert par skulle fått konsultert med hver sin faste eksterne veileder/ekspert innenfor fagfeltet hver mandag. For råd, veiledning, tips og triks utifra sin stil. Sådan tror jeg at resultatene også ville blitt mye mer gjennomførte. Og tror at vi som seere kunne fått mer igjen av å se slike rådføringer enn å se at deltakerne sitter og spiser og forteller hvor høyt dem ønsker å vinne hver bidige episode. 

 

Endret av Ctrl
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg la merke til her om dagen: hvorfor er det kun Lars (snekker) som har en gjennomgang av prosjektet i begynnelsen av uken med parene? Pleide det ikke å være slik at samtlige dommere gikk rundt på tur og orden og ga tips knyttet til sine fag/dommer-felt? Er jo litt rart hvor lite fokus det har vært på feks. Finn og hans bedømming, eller hvor lite man får se/høre av begrunnelsen for hvem som vinner gullhammere. Før pleide man hvertfall å få høre hva dommerne hadde lagt vekt på under kåringene, hva som var gjort bra og hva som kunne vært gjort annerledes og på den måten skjønte man mer av hva som lå til grunn for at lag x vant over de andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...