Gå til innhold

Sommerhytta 2022


Gjest loveli

Anbefalte innlegg

Matas skrev (1 time siden):

Det er litt morsomt hvordan man oppfatter ting ulikt som menneske, for jeg ser på Marius som den mest pedagogiske personen jeg har sett på Sommerhytta😂 Alle svar han gir til Daria oppfatter jeg som skikkelig pedagogiske og jeg småler hver gang han skal gi et svar, fordi han for all del ikke skal si noe slemt eller være frekk🤭 Synes de er et godt team☺️

Oi, nå ble jeg faktisk sjokka! Jeg ser på Marius som veldig enkel og en litt sånn "stating the obvious"-type. Og lar meg nok irritere over at han er så vims og fjern når han snakker. Enig i at det er utrolig hvordan man kan oppfatte en person så ulikt - vi opplever han jo som strake motsetninger. 😂 

Nå ble jeg nysgjerrig på hvordan dere andre ser på Marius? 😇  Mulig jeg er for streng mot fyren

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Matas skrev (1 time siden):

Det er litt morsomt hvordan man oppfatter ting ulikt som menneske, for jeg ser på Marius som den mest pedagogiske personen jeg har sett på Sommerhytta😂 Alle svar han gir til Daria oppfatter jeg som skikkelig pedagogiske og jeg småler hver gang han skal gi et svar, fordi han for all del ikke skal si noe slemt eller være frekk🤭 Synes de er et godt team☺️

Jeg kjenner jeg får mer og mer sansen for det paret. Er ikke alltid enig i hvordan de gjør ting, men det er tydelig at de respekterer hverandre og prøver å løfte hverandre opp

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetjinta skrev (24 minutter siden):

Oi, nå ble jeg faktisk sjokka! Jeg ser på Marius som veldig enkel og en litt sånn "stating the obvious"-type. Og lar meg nok irritere over at han er så vims og fjern når han snakker. Enig i at det er utrolig hvordan man kan oppfatte en person så ulikt - vi opplever han jo som strake motsetninger. 😂 

Nå ble jeg nysgjerrig på hvordan dere andre ser på Marius? 😇  Mulig jeg er for streng mot fyren

 

Jeg er nok mer 'team typen til Daria'.

Jeg har faktisk ikke lagt særlig merke til han. Jeg har først lært meg navnet hans nå. Altså, av ditt innlegg.

Jeg synes han er kjekk, ellers skjønner jeg ikke at alle sier han er så flink til å snekre når Lars hele tiden finner mye feil hos dem. Hvordan fikk typen til Daria egentlig det kvalitetsstempelet?

Ellers kult at Daria får mer bestemmelse over stuen, spennende. Dessverre tror jeg de har mistet mange potensielle hamre på at de har møttes på midten. Det de har laget har ikke vært særlig... stilig. Jeg forstår hvorfor Aina ikke liker stilen deres. Men så ser man hvordan Aina elsker LE og SI og kanskje ikke Daria og typen hadde fått så mange hamre uansett hvor mye hun fikk bestemme...

Men Daria er jo bare helskjønn! Hun fremstilles som lat, men jeg kjøper det ikke faktisk. I flere ukesoppdrag har hun snekret mye selv, vi har bare ikke fått se så mye av det.

Den som derimot har sagt alt hun har sagt er Lina. Alt klippes til selvfølgelig, men ord og setninger er ikke klippet sammen for å skape en Queen B...

Ellers virker det som om Lise og Lars har noe rart på gang innerst i stua, men det er for tidlig å si om det skal være slik jeg har sett det for meg. Jeg synes ikke denne sesongen er spesielt fengende, så jeg har det bare på i bakgrunnen. Jeg skal ikke dømme før jeg har sett resultatet, men skal de virkelig ha disse skyvedørene der Lars dreiv å fikset med de på slutten av mandagsepisoden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvorfor jeg fortsetter å se på. 🙈 Det er så lite relevant og interessant innhold. 
Men jeg ser allikevel da, så ett eller annet er jeg «hekta på». 
 

Så enig vedrørende fargen til S&I, den stygge fargen på hele stua og. Hjelp!!! Lo også godt av at nesten alle pengene var brukt opp. Før stue og kjøkken. 😅


Er og skeptisk til brystning i hele den moderne minihytta som L&E legger opp til. Det er enormt stilkræsj. Selv om de er flinke blir det rart tror jeg. 


L&L er mine favoritter, like mye for jeg liker de to som personer tror jeg. Aner ikke hvordan stuen deres blir, bortsett fra noen planlagte skap. 


D&M er det artigste paret og jeg synes de har en topp humor og tone. M er en skikkelig fin og morsom fyr synes jeg. Men hvis de vinner hammer pga fontene i hagen… da slutter jeg å se på. (Muligens tom trussel) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, jeg ser litt på Instastoryene til noen av deltagerne. Og da skjønner jeg virkelig hvor mye vi ikke får se, som faktisk omhandler selve bygginga og hverdagen rundt den. 
Rart at de heller velger å ha «samværprat» med Guri, bygge ovn i konkurranse og småprat med Levi. 🤷🏼‍♀️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvilken pulsklokke hun blonde har? Hun som trener seg stor. Vet ikke hva hun heter, da jeg ikke følger fast  med på denne sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Sammenlignet med tidligere så lurer jeg på om dette har noe med snekring/bygging i det hele tatt. Ok litt plywood, litt gulvlegging (som de knapt viser) og så litt maling. Tidligere har de måttet fikse veggene også. Så mye teknisk som er fjernet i år og likevel ser det ut som de knapt gjør noe. 

Etter å ha sett litt på tv2s preview og noen glimt idag så må ukens hammer stå mellom SI og LE. LL sin tribune ser grusom ut, og DM sin sofa ser for stor ut og de kan ikke se mye ut om de velger å ha den stående langs siden.  

Jeg velger jo å spole mye av all tåpelig pjatt, så det tar ikke mange minuttene jeg får se av hyttebygging.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyttene er veldig små i år og rommene blir da knøttsmå så det blir umulig å ha filmfolk og deltakerne inne der samtidig,  det tror jeg er en av årsakene til at filmingen blir så dårlig i år. Min mening er at dette er den dårligste (kjedeligste) sesongen hittil!

 

 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite fokus på byggingen i år. Alle ser ut til å egentlig kunne litt fra før, selv om de påstår noe annet. I alle fall ikke noen som har gjort de største tabbene slik som det har vært litt fokus på de forige sesongene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (11 minutter siden):

Hyttene er veldig små i år og rommene blir da knøttsmå så det blir umulig å ha filmfolk og deltakerne inne der samtidig,  det tror jeg er en av årsakene til at filmingen blir så dårlig i år. Min mening er at dette er den dårligste (kjedeligste) sesongen hittil!

 

 

 

Hva!?

Synes du ikke det er relevant og interessant å se grunneiers forhold til gamle peisovner?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (3 minutter siden):

Hva!?

Synes du ikke det er relevant og interessant å se grunneiers forhold til gamle peisovner?

Ha, ha! Må skuffe deg, men svaret er nei! 

Neste år blir det ny programleder så håper det kan være med å høyne programmet litt. Pluss noe større hytter, årets  er for små.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (21 minutter siden):

Ha, ha! Må skuffe deg, men svaret er nei! 

Neste år blir det ny programleder så håper det kan være med å høyne programmet litt. Pluss noe større hytter, årets  er for små.

Men nå heter programmet faktisk Sommerhytta da og det handler om oppussing, hva forventer du egentlig? At vi skal se oppussing??

Sorry skal slutte. Jeg lurer bare på hva produsentene av programmet tenker med når de legger opp til så mye tull... Hvordan forsvarer de opplegget sitt? Hvorfor tar de ikke til seg tilbakemeldingene fra seerne? TV2 har sikkert gode seertall å vise til, men det betyr ikke at de ikke kunne hatt enda flere seere dersom programmet var bedre.

Folk klager jevnt over på det samme. Hvert år. 1.Aina. 2.For mye fokus på dagskonkurransene. 3.For mye fokus på ikke-oppussing. I år har vi sett ekstremt mye kaffe, pauser og piknik... Jeg har ikke lyst til å se folk ta pause, jeg vil se at de bygger! Å følge de ulike deltakerne på Instagram gir mer info on prosessen.

Folk liker dette programmet fordi det er litt annerledes enn det meste annet som produseres i moderne tid, hvor ting skal gå fort, mye action og vold. Sommerhytta er saktetv, koselig, lett.

Men så klarer de ikke utnytte potensialet... Det er innmari synd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel helst at en tar en del av tilbakemeldingene på "rettferdighet" som har gjort at nå har en endt opp med en hytte som krever så å si null arbeid ut over rene overflater, deltagere som er i kliss lik livssituasjon og samme erfaringsgrunnlag.

Så i higen etter å ikke få klager på at ett eller annet er urettferdig så har dei tatt bort stort sett alt som var gøy med programmet også og ender opp med å egentlig ikke tilfredstille noen lenger siden det blir same-same som dei fleste reality program der interaksjonen mellom folk er viktigere enn hva selve konkuransen går ut på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Potetjinta skrev (22 timer siden):

Oi, nå ble jeg faktisk sjokka! Jeg ser på Marius som veldig enkel og en litt sånn "stating the obvious"-type. Og lar meg nok irritere over at han er så vims og fjern når han snakker. Enig i at det er utrolig hvordan man kan oppfatte en person så ulikt - vi opplever han jo som strake motsetninger. 😂 

Nå ble jeg nysgjerrig på hvordan dere andre ser på Marius? 😇  Mulig jeg er for streng mot fyren

 

Jeg oppfatter ham helt motsatt; som en tålmodig type som er pedagogisk når han viser Daria hvordan hun skal bruke verktøy osv. 

Jeg reagerer på S som står på hemsen og klager på at hun er SÅÅÅÅÅ VAAAAARM mens hun står der fullt påkledd i bukse og langarmet overdel. Når jeg tenker meg om har hun så og si alltid dekket seg til med lange overdeler og bukser uavhengig av temperatur. Om hun er så varm, kan hun vel kle seg iht temperaturen? Eller vil hun ikke av religiøse årsaker vise fram mer enn håndledd?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 8, onsdag:

Spoiler

Jeg er så dritt lei «daybed» 😤

Jeg er enig med at det ser ut som en trapp LL har laget. Jeg trodde de faktisk skulle ha sitteplasser i forskjellige høyder der en liten stund. Hvem fant opp begrepet «daybed» 😤

Jeg kan ikke si jeg liker sofaen Daria har kjøpt, men det er nå i det minste en sofa! En skikkelig god å sitte i sofa.

Lina og Eldan lager sofa. Jeg tror det kan bli bra, bare håper det blir mer sofa og mindre benk, som det ser ut som nå. 

Og fantastisk at de tok med seg noen ugler! 😄 Min stil er ikke å ha det alle andre har, men de var utrolig søte 🦉

Sara og Ibrahim lager også sofa, følte deres utforming av skjelettet var penere, men får jo vente på siste finish. Likte hyllene på veggen, eller ideen om de i det minste, får vente å se helt hvordan de blir tilslutt 😅 tror bordet de lager blir veldig bra 😄

Kul fontene hos Daria og Marius. Håper den overlever til finalen 😄 helt unødvendig i den knøttlille hagen, men jeg likte den. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rfa skrev (3 timer siden):

Problemet er vel helst at en tar en del av tilbakemeldingene på "rettferdighet" som har gjort at nå har en endt opp med en hytte som krever så å si null arbeid ut over rene overflater, deltagere som er i kliss lik livssituasjon og samme erfaringsgrunnlag.

Så i higen etter å ikke få klager på at ett eller annet er urettferdig så har dei tatt bort stort sett alt som var gøy med programmet også og ender opp med å egentlig ikke tilfredstille noen lenger siden det blir same-same som dei fleste reality program der interaksjonen mellom folk er viktigere enn hva selve konkuransen går ut på.

Det har vel bare vært reagert på disse handyman-pappaene som har vært med tidligere? Man kunne droppet par med de, men beholdt mangfoldet. Mor og datter, kjærester, venner, fedre med 10 tommeltotter.

Det er litt spesielt å velge ut flere erfarne middelaldrende menn i et program som oppfordrer uerfarne folk å søke. Spesielt de som har løyet om sin erfaring. Når dette kom frem under innspilling burde de blitt disket, ikke premiert med hytte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blåttvann skrev (23 minutter siden):

Det har vel bare vært reagert på disse handyman-pappaene som har vært med tidligere? Man kunne droppet par med de, men beholdt mangfoldet. Mor og datter, kjærester, venner, fedre med 10 tommeltotter.

Det er litt spesielt å velge ut flere erfarne middelaldrende menn i et program som oppfordrer uerfarne folk å søke. Spesielt de som har løyet om sin erfaring. Når dette kom frem under innspilling burde de blitt disket, ikke premiert med hytte.

Saken er vel helst at fra du blir valgt til innspilling starter så har en anledning til å øve seg. Og om en da ikke har ti tommeltotter så går det rimelig fort å komme opp på ett ok nivå om en er litt praktisk av seg. Det burde ikke være ett krav at en ikke skal kunne ha normal livserfaring for å være med og en er over 30-40 ish år

Har vært kritikk der enkelte av dommeren tidligere har vært brukt til interiør hos deltagere om jeg husker rett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rfa skrev (1 time siden):

Saken er vel helst at fra du blir valgt til innspilling starter så har en anledning til å øve seg. Og om en da ikke har ti tommeltotter så går det rimelig fort å komme opp på ett ok nivå om en er litt praktisk av seg. Det burde ikke være ett krav at en ikke skal kunne ha normal livserfaring for å være med og en er over 30-40 ish år

Har vært kritikk der enkelte av dommeren tidligere har vært brukt til interiør hos deltagere om jeg husker rett.

Ja det er mye man kan gjøre før innspilling. Men når et deltakerpar sier at de vil delta dersom alle har lik erfaring og TV2 sier jaaaaaada og det viser seg å ikke stemme så er det ikke helt greit. 🤗

https://www.kk.no/underholdning/vi-foler-oss-lurt/73853507

Du husker rett:

https://www.vg.no/rampelys/i/kJmob9/sommerhytta-deltagere-i-oppvaskmoeter-med-tv-2-foeler-seg-foert-bak-lyset-lurt-og-ydmyket

I tillegg har det kommet frem at vinnerne den sesongen fikk hytta si designet av Halvor Bakke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (1 time siden):

Ja det er mye man kan gjøre før innspilling. Men når et deltakerpar sier at de vil delta dersom alle har lik erfaring og TV2 sier jaaaaaada og det viser seg å ikke stemme så er det ikke helt greit. 🤗

https://www.kk.no/underholdning/vi-foler-oss-lurt/73853507

Du husker rett:

https://www.vg.no/rampelys/i/kJmob9/sommerhytta-deltagere-i-oppvaskmoeter-med-tv-2-foeler-seg-foert-bak-lyset-lurt-og-ydmyket

I tillegg har det kommet frem at vinnerne den sesongen fikk hytta si designet av Halvor Bakke.

For min del ser jeg på Kurt som en normalt praktisk person som er vant med å jobbe med hendene. Vil tippe at 3-4 av 10 menn på den alderen er i samme sjanger. 

Tvillingene og meglerparet var vel dei som viste seg å aldri ha gjort noe videre praktisk. 

Men ja likt er det ikke. Men blir det likt som i år blir det jo bare kjedelig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...