Elsker sjokolade Skrevet 12. mai 2022 #181 Del Skrevet 12. mai 2022 (endret) Spoiler Gult lag bare la ut flisene slik at dommerne kunne se hvordan de skal ha det. Ariana807 skrev (39 minutter siden): uke 4, finale: Skjul innhold Blått lag: Spa følelse. Elsker den sorte dusjen, elsker flisene, og elsker det mørke treet. Boksen på terrassen helt grei. Grønt lag: ikke dette like godt. Synes kanskje det litt lysere treet på vasken ikke passet helt inn. Benken ute, helt greit. Gult lag: jeg liker marmorflisene sammen med det sorte. Fin vask. Jeg hadde ikke gått for hvit skap under vasken, jeg ville hatt skapet i sort. Men et fint bad. Puteskap er bra, trist de ikke ble ferdig. Men oi! Skal gulvet være slik? 🫣 Var ingen kommentarer på de som jeg fikk med meg. Pene avsluttninger 😧 Finn: vi ser ikke slike bad i er ukeblad 😅 nei har aldri sett er slik gulv i et ukeblad 😅 Rød lag: Liker flisene, liker det meste, men her også synes jeg det er litt for lys farge på skapet under vasken. Synes treverket klesjer med den sorte fargen, men er kanskje bare meg 😅 Grei boks ute. Min favoritt denne uke. er det blå laget, og de fikk også hammeren for det de har prestert 😄 Endret 12. mai 2022 av Elsker sjokolade Glemte å spoiler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pamelia Skrevet 12. mai 2022 #182 Del Skrevet 12. mai 2022 Hvem er på rødt lag og hvem er på blått lag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 12. mai 2022 #183 Del Skrevet 12. mai 2022 Elsker sjokolade skrev (26 minutter siden): Vis skjult innhold Gult lag bare la ut flisene slik at dommerne kunne se hvordan de skal ha det. Spoiler Er det jeg får for å ha hoppet over alt før visningen av rommene 😅😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 12. mai 2022 #184 Del Skrevet 12. mai 2022 Ukesfinale, min rangering + spoiling av vinner: Spoiler Byggteknisk en del å sette fingeren på hos alle par og den utekassen var jevnt over OK hos alle, så jeg vurderer kun badets uttrykk. 1. Daria og Marius. De undervurderte arbeidet sitt denne uken. Det sortbeisete treverket i kombinasjon med grå fliser skapte liv og atmosfære i rommet. Synes det så eksklusivt og gjennomført ut, og er det badet jeg likte best denne uken. Fortjent seier. Bra at de også fikk seg en gullhammer nå. 2. Lina og Eldan. Fint bad med lysegråe fliser. Kjører samme stil som på soverommet. Aina savner det lille ekstra utover stilen, men jeg synes det lille ekstra som allerede var gjort denne gang virket negativt. Særlig servantskapet i natur, som liksom ikke tilhører stilen deres i utgangspunktet, virket feil i det rommet. Jeg er overrasket over hvor overkjørende og nebbete Lina har vært mot Eldan denne uken, også i starten i dag. 3. Sara og Ibrahim. Marmorflisene var ikke min kopp te, men det ble helt greit. Servantskapet skulle de ha beholdt i sin opprinnelige farge, svart, foran å male den hvit. Leverer igjen en del dekorløsninger som jeg ikke helt skjønner noe av, men.. OK. 4. Lise og Lars / Eline og Kent Olav. Badet ble helt greit, dog ikke min stil. Kombinasjonen med sterile hvite fliser og den døde gråblåmalte veggen, samt ubehandlet treverk på list og servantskap, og gammeldags dekor og rekved, skapte et totalinntrykk som ikke gikk hjem hos meg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shalott Skrevet 12. mai 2022 #185 Del Skrevet 12. mai 2022 Spoiler Helt riktig vinner i baderomsuka. Jeg var ikke i tvil om at Daria og Marius skulle vinne denne gangen, badet deres var kjempefint! Hvis Sara og Ibrahim hadde blitt helt ferdige, tror jeg det hadde blitt svært jevnt, for Aina elsker stilen deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 12. mai 2022 #186 Del Skrevet 12. mai 2022 Spoiler Jeg likte ikke badet til vinnerene så godt som de andre her, syntes det var rotete og ikke spesielt fint med den mørke beisen mot taket og de spottene. Og L+E og L+L sine bad var litt kjedelige 🙈 Jeg tror S+I sitt bad ville vunnet om de ble ferdige, det var litt mer spennende uten å bli rotete. Men jeg er ihvertfall fornøyd med at ikke L+E vant igjen. Syntes også det var litt vel dårlig stemning i den leiren. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maydis8 Skrevet 12. mai 2022 #187 Del Skrevet 12. mai 2022 Ariana807 skrev (4 timer siden): uke 4, finale: Vis skjult innhold Blått lag: Spa følelse. Elsker den sorte dusjen, elsker flisene, og elsker det mørke treet. Boksen på terrassen helt grei. Grønt lag: ikke dette like godt. Synes kanskje det litt lysere treet på vasken ikke passet helt inn. Benken ute, helt greit. Gult lag: jeg liker marmorflisene sammen med det sorte. Fin vask. Jeg hadde ikke gått for hvit skap under vasken, jeg ville hatt skapet i sort. Men et fint bad. Puteskap er bra, trist de ikke ble ferdig. Men oi! Skal gulvet være slik? 🫣 Var ingen kommentarer på de som jeg fikk med meg. Pene avsluttninger 😧 Finn: vi ser ikke slike bad i er ukeblad 😅 nei har aldri sett er slik gulv i et ukeblad 😅 Rød lag: Liker flisene, liker det meste, men her også synes jeg det er litt for lys farge på skapet under vasken. Synes treverket klesjer med den sorte fargen, men er kanskje bare meg 😅 Grei boks ute. Min favoritt denne uke. er det blå laget, og de fikk også hammeren for det de har prestert 😄 Det ble sagt gjentatte ganger at gulvet ikke skulle dømmes ettersom produksjonen sine rørleggere etc. hadde brukt for lang tid på det som de må gjøre på badet der… derfor gikk heller ikke dommerene inn på badene… 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 12. mai 2022 #188 Del Skrevet 12. mai 2022 Maydis8 skrev (7 minutter siden): Det ble sagt gjentatte ganger at gulvet ikke skulle dømmes ettersom produksjonen sine rørleggere etc. hadde brukt for lang tid på det som de må gjøre på badet der… derfor gikk heller ikke dommerene inn på badene… Jeg burde alltid legge til at jeg ikke orker å se de springe rundt som hodeløse høns i den siste episoden, og jeg alltid hopper frem til klokka er slagen og naboene går rundt å ser 😅 Går glipp av ting når man gjør slik forstår jeg nå 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 12. mai 2022 #189 Del Skrevet 12. mai 2022 Riktig vinner, men for meg ble det helt feil å ha det mørke treverket i det lille rommet. Det ble ikke særlig pent og så litt ut som en gammel vegg på en brent og dermed nedsotet utedass. Jeg skjønner ikke helt hva Aina mener med at L+E må ha mer kontraster, for det var ikke noe mindre kontraster der enn hos S+I, men fargepaletten er ulik... Aina liker bedre paletten til S+I, selv om hun liker at stilen til L+E er mer gjennomført og original (brystningspanel). Jeg synes Sommerhytta skulle vært en dag lenger, for deltakerne, i baderomsuken. På den måten hadde de sluppet å bare måtte klæsje flisene og silikonen på veggen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 12. mai 2022 #190 Del Skrevet 12. mai 2022 41 minutter siden, Blåttvann said: Riktig vinner, men for meg ble det helt feil å ha det mørke treverket i det lille rommet. Det ble ikke særlig pent og så litt ut som en gammel vegg på en brent og dermed nedsotet utedass. Jeg skjønner ikke helt hva Aina mener med at L+E må ha mer kontraster, for det var ikke noe mindre kontraster der enn hos S+I, men fargepaletten er ulik... Aina liker bedre paletten til S+I, selv om hun liker at stilen til L+E er mer gjennomført og original (brystningspanel). Jeg synes Sommerhytta skulle vært en dag lenger, for deltakerne, i baderomsuken. På den måten hadde de sluppet å bare måtte klæsje flisene og silikonen på veggen. Ja, det er dumt når de har så dårlig tid at ikke de får gjort ting ordentlig. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kunne bare fått en halv/hel dag ekstra når det var problemer med at rørleggerne brukte for lang tid med å klargjøre gulvet. Det er sikkert avtaler og innspillingsplaner osv, men de m jo ta litt høyde for at utforutsette hendelser kan skjer i produksjonen også. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 12. mai 2022 #191 Del Skrevet 12. mai 2022 Blåttvann skrev (53 minutter siden): Riktig vinner, men for meg ble det helt feil å ha det mørke treverket i det lille rommet. Det ble ikke særlig pent og så litt ut som en gammel vegg på en brent og dermed nedsotet utedass. Jeg skjønner ikke helt hva Aina mener med at L+E må ha mer kontraster, for det var ikke noe mindre kontraster der enn hos S+I, men fargepaletten er ulik... Aina liker bedre paletten til S+I, selv om hun liker at stilen til L+E er mer gjennomført og original (brystningspanel). Jeg synes Sommerhytta skulle vært en dag lenger, for deltakerne, i baderomsuken. På den måten hadde de sluppet å bare måtte klæsje flisene og silikonen på veggen. Enig! Særlig for dem som får beholde hytta si, kjedelig at man ikke rakk å gjøre det ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dråpe Skrevet 13. mai 2022 #192 Del Skrevet 13. mai 2022 Disse små hyttene egner seg virkelig ikke i et program som Sommerhytta! Er jo ikke mulig for produksjonen å få filmet at de jobber. Det er jo knapt plass til 2 stk på badet... Derfor blir det vel også aller mest fokus på at deltakerne snakker sammen/med produksjonen istedenfor fokus på jobben de gjør. Denne uka var det knapt vist hvordan badene tok form underveis. Først i ukesfinalen fikk vi se. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 14. mai 2022 #193 Del Skrevet 14. mai 2022 Dråpe skrev (13 timer siden): Disse små hyttene egner seg virkelig ikke i et program som Sommerhytta! Er jo ikke mulig for produksjonen å få filmet at de jobber. Det er jo knapt plass til 2 stk på badet... Derfor blir det vel også aller mest fokus på at deltakerne snakker sammen/med produksjonen istedenfor fokus på jobben de gjør. Denne uka var det knapt vist hvordan badene tok form underveis. Først i ukesfinalen fikk vi se. De burde hatt noen små kameraer som kunne «monteres» fast høyt oppe så det var mulig å se litt mer innenfra. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 16. mai 2022 #194 Del Skrevet 16. mai 2022 Uteuke denne uka, beising av hytta og lage en lun uteplass. Vanligvis den uka jeg liker minst i hele sesongen, maling er sjeldent gøy, men akkurat i år tror jeg det kan bli litt godt siden de faktisk får til å filme utendørs. Vanskelig i de små hyttene, føler ikke jeg ser noe som helst av hva de gjør før ukesfinalen. Kan være dårlig klippet og, for all del.. Spent på hvordan deltagerne løser dette, de har jo et vanskelig utgangspunkt med små, firkantige tomter og naboer på alle kanter.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 16. mai 2022 #195 Del Skrevet 16. mai 2022 Lurer selv på hvordan hyttene blir seende ut etter 20 år når det er i praksis en tømmerhytte uten noe overheng på taket. Himla fort at ting blir stående vått og råtner. Hadde i hvertfall ikke funka her på vestlandet som jeg bor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 16. mai 2022 #196 Del Skrevet 16. mai 2022 Med liten hytte, liten tomt og kun 4 ulike beisfarger å velge mellom blir det mye vanskeligere å skille seg ut denne uken. Skulle lages lun plass, men alt er jo trangt og ikke mange meterne til naboene så hvordan unngå at man stenger av til baksiden uten å ofre den lille plassen ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 17. mai 2022 #197 Del Skrevet 17. mai 2022 _Maddie_ skrev (22 timer siden): Med liten hytte, liten tomt og kun 4 ulike beisfarger å velge mellom blir det mye vanskeligere å skille seg ut denne uken. Skulle lages lun plass, men alt er jo trangt og ikke mange meterne til naboene så hvordan unngå at man stenger av til baksiden uten å ofre den lille plassen ? enig! Synes det var veldig rart at de har så begrenset med valgmuligheter. To typer grå, en nøytral og en knæsj rød? Kan ikke skjønne hvorfor de ikke kan velge helt fritt hvilken beis de ønsker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 17. mai 2022 #198 Del Skrevet 17. mai 2022 AntiBullshit skrev (57 minutter siden): enig! Synes det var veldig rart at de har så begrenset med valgmuligheter. To typer grå, en nøytral og en knæsj rød? Kan ikke skjønne hvorfor de ikke kan velge helt fritt hvilken beis de ønsker Mest trolig pga reguleringsplanen i hele hyttefeltet så en får noe som passer sammen mellom alle hyttene der. Hadde en hatt fritt valg hadde det fort blitt ett veldig rotete bilde når det er oppunder 100 hytter tett i tett... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 18. mai 2022 #199 Del Skrevet 18. mai 2022 rfa skrev (15 timer siden): Mest trolig pga reguleringsplanen i hele hyttefeltet så en får noe som passer sammen mellom alle hyttene der. Hadde en hatt fritt valg hadde det fort blitt ett veldig rotete bilde når det er oppunder 100 hytter tett i tett... Synes det blir minst like rotete bilde når valgene går fra rødt til grått, så hvorfor ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 18. mai 2022 #200 Del Skrevet 18. mai 2022 _Maddie_ skrev (3 minutter siden): Synes det blir minst like rotete bilde når valgene går fra rødt til grått, så hvorfor ikke. Den røde var ikke veldig lysende i mine øyne, men mulig jeg ser feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå