Majer Skrevet 21. mars 2022 #121 Skrevet 21. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Herpes er IKKE farlig! Hvorfor har du sånn behov for å spre feilinformasjon?? Herpes - Sex og samfunn Anonymkode: c070a...39f Du mener den lenken sier mer enn godkjente forskningsartikler publisert i anerkjente tidsskrifter? Noen biovitere, leger eller andre som vil hjelpe her? Endret 21. mars 2022 av Majer
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #122 Skrevet 21. mars 2022 Majer skrev (12 minutter siden): Du mener den lenken sier mer enn godkjente forskningsartikler publisert i anerkjente tidsskrifter? Noen biovitere, leger eller andre som vil hjelpe her? Herpes er ikke farlig, men sårene er vonde og kan virke sjenerende. Huden blir normal når sårene har grodd. Det eneste som kan være farlig er om en kvinne har herpessår mens hun skal føde, og da spesielt hvis kvinnen har sitt første utbrudd. Dette står på flere anerkjente nettsteder. Bla fra Oslo universitetssykehus. Anonymkode: 3662d...959 1 1
Kipling Skrevet 21. mars 2022 #123 Skrevet 21. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Du vet at man kan smittes av en kjønnssykdom ved første samleie? Jeg syns det er litt uintelligent å dra en parallell med kjønnssykdom = ludder. Til og med de som venter til de er gift, kan få en kjønnssykdom. Eller er kvinnen fremdeles et ludder dersom hun feks venter med sex til ekteskapet, mannen er utro og kvinnen blir smittet via hans utroskap? Blir litt som å si at alle med en dyr veske = pengesløsere. For alt en vet er det den eneste dyre vesken personen har, og den har kanskje personen fått i gave, eller spart til i flere år. Ikke hatt en kjønnssykdom selv fordi jeg bestandig har brukt kondom, men jeg kan da skjønne at slikt kan skje på tross av at man ikke har liggi rundt.. Anonymkode: cc18b...ee1 Joda, alt du sier stemmer men det er generelt sett unntakene. Ja selvsagt kan en kvinne med hiv være jomfru, men er det sannsynlig at hun er det? Er der sannsynlig at hun ble smittet at den eneste mannen hun noengang har ligget med? Disse tingene kan skje, men jeg tror ikke de skjer spesielt ofte, så derfor baserer jeg ikke vurderingene mine på antagelsen om at det er dette som har skjedd.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #124 Skrevet 21. mars 2022 Kipling skrev (1 time siden): Joda, alt du sier stemmer men det er generelt sett unntakene. Ja selvsagt kan en kvinne med hiv være jomfru, men er det sannsynlig at hun er det? Er der sannsynlig at hun ble smittet at den eneste mannen hun noengang har ligget med? Disse tingene kan skje, men jeg tror ikke de skjer spesielt ofte, så derfor baserer jeg ikke vurderingene mine på antagelsen om at det er dette som har skjedd. Jeg fikk klamma av min første og eneste kjæreste, som en slags gave etter at han var utro mot meg. Men det er klart, det er jeg som skal stemples. Herregud. Men hvis du skal føle deg helt trygg, og samtidig ha en slags respekt for den du kanskje havner opp med, anbefaler jeg at du går utelukkende etter jomfruer. Det passer nok best når en er så dobbeltmoralsk som deg. Anonymkode: cc83a...254 1
Kipling Skrevet 21. mars 2022 #125 Skrevet 21. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg fikk klamma av min første og eneste kjæreste, som en slags gave etter at han var utro mot meg. Men det er klart, det er jeg som skal stemples. Herregud. Men hvis du skal føle deg helt trygg, og samtidig ha en slags respekt for den du kanskje havner opp med, anbefaler jeg at du går utelukkende etter jomfruer. Det passer nok best når en er så dobbeltmoralsk som deg. Anonymkode: cc83a...254 Det er ikke et dårlig tips det, er ikke som om jeg ikke har tenkt tanken selv. Da får jeg også trent henne opp slik jeg vil ha henne, så det blir jo en ekstra bonus i tillegg til det du nevner. Men hvorfor mener du jeg er dobbeltmoralsk? Det er sårende at du sier det, for det stemmer ikke.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #126 Skrevet 21. mars 2022 Kipling skrev (3 minutter siden): Det er ikke et dårlig tips det, er ikke som om jeg ikke har tenkt tanken selv. Da får jeg også trent henne opp slik jeg vil ha henne, så det blir jo en ekstra bonus i tillegg til det du nevner. Men hvorfor mener du jeg er dobbeltmoralsk? Det er sårende at du sier det, for det stemmer ikke. Haha trent henne opp? Vi snakker om mennesker her, du tenker på hunder eller? Anonymkode: f03d8...1c3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #127 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 20.3.2022 den 16.30): Jeg er gift med en som har HIV. Går på faste medisiner og tar regelmessig blodprøver for se å se at viruset holdes i sjakk. Vi har også et 3 år gammel barn sammen, som er helt friskt ❤️ Men spørsmålet er litt komplisert, for om det var tatt ut av det blå uten relevanse til noen så ville jeg sagt nei. Men så forelsket jeg meg i verdens snilleste mann som da tilfeldigvis også var syk, og da sier jeg ja. Synes forresten det er synd at det så tabu å snakke om det, burde være mer åpenhet 🙂 Anonymkode: 7c332...7df Denne fikk veldig lite oppmerksomhet. Det er jo veldig fint å lese at noen lever helt ordinært liv med HIV-smittet. Men kan jeg spørre hvordan din ektemann ble smittet? Min oppfatning er jo at det ikke er så mange smittede i Norge (men selvfølgelig en del) og at det rent statistisk rammer flest homoseksuelle og folk fra andre, mer utsatte land. Jeg er personlig veldig redd for HIV, og hadde nok hatt vanskelig for å være i et forhold med en som hadde HIV. Jeg er vel det man kan kalle hypokonder hva angår viruset. Anonymkode: 9a5c7...2ed
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #128 Skrevet 21. mars 2022 Nei.. jeg hadde ikke turt å stole på at han husket å ta medisinene sine, feil skjer! Anonymkode: 763b8...bbc
Majer Skrevet 21. mars 2022 #129 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Herpes er ikke farlig, men sårene er vonde og kan virke sjenerende. Huden blir normal når sårene har grodd. Det eneste som kan være farlig er om en kvinne har herpessår mens hun skal føde, og da spesielt hvis kvinnen har sitt første utbrudd. Dette står på flere anerkjente nettsteder. Bla fra Oslo universitetssykehus. Anonymkode: 3662d...959 Herpes kan være farlig og jeg har lagt ved linker til pubmed og andre ting. Hvor mange ganger skal jeg skrive det? Jeg har herpes selv og dette er ikke ment som shaming. Hvorfor ous skriver det de skriver vet jeg ikke. Det blir litt som med hpv. Det trenger ikke drepe deg men det øker sjansen for at det skjer endringer i kroppen som kan ta livet av deg. Ved hpv er det kreft og ved herpes er det demens.
Kipling Skrevet 21. mars 2022 #130 Skrevet 21. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Haha trent henne opp? Vi snakker om mennesker her, du tenker på hunder eller? Anonymkode: f03d8...1c3 Forskjellen er mindre enn de fleste skal ha det til.
Maleficenta Skrevet 21. mars 2022 #131 Skrevet 21. mars 2022 Kipling skrev (Akkurat nå): Forskjellen er mindre enn de fleste skal ha det til. håper ikke du får kjæreste. Stakkars henne isåfall 1
Påkrevd Skrevet 21. mars 2022 #132 Skrevet 21. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 20.3.2022 den 16.30): Jeg er gift med en som har HIV. Går på faste medisiner og tar regelmessig blodprøver for se å se at viruset holdes i sjakk. Vi har også et 3 år gammel barn sammen, som er helt friskt ❤️ Men spørsmålet er litt komplisert, for om det var tatt ut av det blå uten relevanse til noen så ville jeg sagt nei. Men så forelsket jeg meg i verdens snilleste mann som da tilfeldigvis også var syk, og da sier jeg ja. Synes forresten det er synd at det så tabu å snakke om det, burde være mer åpenhet 🙂 Anonymkode: 7c332...7df Henger meg på denne. HIV er jo ikke på ønskelista over ting man leter etter i en ny partner, men er det den rette, så er det den rette. Man kan få et fint liv sammen til tross for den diagnosen. Jeg kjenner selv en kvinne med HIV, som møtte sin mann etter å ha fått diagnosen. De har idag også et barn, og lever et stort sett helt vanlig familieliv. Er det snakk om utviklet AIDS, så antar jeg at smitterisikoen er høyst tilstedeværende, men egentlig blir spørsmålet litt irrelevant. Da vil jeg tro at personen har en del andre utfordringer som gjør at datinglivet ikke står så høyt på dagsorden. Endret 21. mars 2022 av Påkrevd
Kipling Skrevet 21. mars 2022 #133 Skrevet 21. mars 2022 19 minutter siden, Maleficenta said: håper ikke du får kjæreste. Stakkars henne isåfall Hvorfor det? Jeg er ekstremt glad i hunder og behandler dem bedre enn de fleste andre behandler mennesker. 😁
Maleficenta Skrevet 22. mars 2022 #134 Skrevet 22. mars 2022 Kipling skrev (16 timer siden): Hvorfor det? Jeg er ekstremt glad i hunder og behandler dem bedre enn de fleste andre behandler mennesker. 😁 fordi voksne mennesjer skal ikke formes og oppdras
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #135 Skrevet 22. mars 2022 Majer skrev (18 timer siden): Herpes kan være farlig og jeg har lagt ved linker til pubmed og andre ting. Hvor mange ganger skal jeg skrive det? Jeg har herpes selv og dette er ikke ment som shaming. Hvorfor ous skriver det de skriver vet jeg ikke. Det blir litt som med hpv. Det trenger ikke drepe deg men det øker sjansen for at det skjer endringer i kroppen som kan ta livet av deg. Ved hpv er det kreft og ved herpes er det demens. Ok. Da er det mange som får demens. Legen min og annet helsepersonell og div nettsider sier det ikke er farlig for de aller fleste. Jeg lever med det selv, gjort i årevis. Er ikke redd. Tar det som det kommer jeg. Anonymkode: 3662d...959 1
Kipling Skrevet 22. mars 2022 #136 Skrevet 22. mars 2022 (endret) 8 hours ago, Maleficenta said: fordi voksne mennesjer skal ikke formes og oppdras For det første sa jeg trene, ikke oppdra, og det er to forskjellige ting. Oppdra er noe man kun gjør med barn, trening derimot er noe man får overalt, inkludert på jobb. Men jeg syns at en mann bør forme kvinnen til en viss grad (gitt at han er ansvaret verdig). Dere er jo i utgangspunktet ganske formbare, så bedre at han gjør det enn populærkulturen. Og jo, det er mange likheter mellom hundehold og "kvinnehold". I begge tilfeller er det veldig viktig at de føler seg elsket og trygge, og det er viktig at man har klar og konsekvent kommunikasjon på hvor ens grenser går. Problemet er ikke med de som er klare på dette, men de som ikke er det og så flipper helt ut når de har fått grensene tråkket på av en intetanende som ikke visste at det var et overtrokk. Kjipt for begge parter, og skaper utrygghet. Kvinner er ikke hunder, men det betyr ikke at ikke mange av de samme prinsippene gjelder. Kommunikasjon er kommunikasjon enten mottaker har to eller fire bein. Endret 22. mars 2022 av Kipling
Maleficenta Skrevet 22. mars 2022 #137 Skrevet 22. mars 2022 Kipling skrev (26 minutter siden): For det første sa jeg trene, ikke oppdra, og det er to forskjellige ting. Oppdra er noe man kun gjør med barn, trening derimot er noe man får overalt, inkludert på jobb. Men jeg syns at en mann bør forme kvinnen til en viss grad (gitt at han er ansvaret verdig). Dere er jo i utgangspunktet ganske formbare, så bedre at han gjør det enn populærkulturen. Og jo, det er mange likheter mellom hundehold og "kvinnehold". I begge tilfeller er det veldig viktig at de føler seg elsket og trygge, og det er viktig at man har klar og konsekvent kommunikasjon på hvor ens grenser går. Problemet er ikke med de som er klare på dette, men de som ikke er det og så flipper helt ut når de har fått grensene tråkket på av en intetanende som ikke visste at det var et overtrokk. Kjipt for begge parter, og skaper utrygghet. Kvinner er ikke hunder, men det betyr ikke at ikke mange av de samme prinsippene gjelder. Kommunikasjon er kommunikasjon enten mottaker har to eller fire bein. kvinnehold? en kvinne er ikke kjæledyret ditt. Du er kvalm
Kipling Skrevet 22. mars 2022 #138 Skrevet 22. mars 2022 (endret) 21 minutter siden, Maleficenta said: kvinnehold? en kvinne er ikke kjæledyret ditt. Du er kvalm 🤣 Var ment til å tas med en smule ironi da, derfor jeg satte det i hermetegn.😁 Kan legge til at jeg nærmest klør i fingrene etter å dra en spøk om å alltid fylle opp vannskålen hennes, men av respekt for dine følelser og kvinner generelt så lar jeg være. Håper du setter pris på hvor mye viljestyrke det krever av meg.😘 Endret 22. mars 2022 av Kipling
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå