AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #41 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei til begge deler Men jeg ville heller ikke ha datet noen med herpes Anonymkode: 4e6f6...8f3 Majoriteten av befolkningen har viruset så du har garantert datet noen med herpes. Du har mest sannsynlig herpes selv Anonymkode: 946bf...1d8 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #42 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Merkelig at ingen vil date folk med herpes som nesten alle har, men hiv; ikke noe problem! Anonymkode: c070a...39f Hen mener nok herpes som i herpes som gir sår nedentil. Det må være jævlig. Feks er kjønnsvorter herpes også, men det er jo faktisk mulig å behandle. Til spørsmålet. Nei, jeg hadde ikke gjort det. Anonymkode: 65ba5...cfb
Maleficenta Skrevet 18. mars 2022 #43 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hen mener nok herpes som i herpes som gir sår nedentil. Det må være jævlig. Feks er kjønnsvorter herpes også, men det er jo faktisk mulig å behandle. Til spørsmålet. Nei, jeg hadde ikke gjort det. Anonymkode: 65ba5...cfb har hørt at 80 prosent av norges befolkning har herpes 1
Maleficenta Skrevet 18. mars 2022 #44 Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Du vet at man kan bli smittet av hiv under fødsel feks? Eller at man kan ha maks uflaks å få det av en eneste partner? Anonymkode: c070a...39f under fødsel? Hvordan? å eller mener du som baby?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #45 Skrevet 18. mars 2022 Nei, men det er også flere sykdommer enn HIV/Aids som ville vært dealbreaker for meg. Anonymkode: bb174...e15 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #46 Skrevet 18. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei til begge deler Men jeg ville heller ikke ha datet noen med herpes Anonymkode: 4e6f6...8f3 Da må du utelukke 80% av befolkningen... Anonymkode: 1c38d...da2 1
Maleficenta Skrevet 18. mars 2022 #47 Skrevet 18. mars 2022 for å svare på hi ville jeg nok sagt nei bare så det er sagt
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #48 Skrevet 18. mars 2022 Maleficenta skrev (5 minutter siden): har hørt at 80 prosent av norges befolkning har herpes Det stemmer. Men det finnes ulike herpesvirus. Noen gir ingen plager, noen kan føre til livmorhalskreft, noen kjønnsvorter, noen sår. Er nok sår som er verst. Smitter lett ved utbrudd. Hadde vært livredd for å få det. Anonymkode: 65ba5...cfb
Kipling Skrevet 18. mars 2022 #49 Skrevet 18. mars 2022 10 minutter siden, Maleficenta said: trenger ikke å ha hatt luddrete fortid. Hva om hun ble smitta av en utro ex f.eks? Neida, hun TRENGER ikke å ha hatt det, men det er rimelig sannsynlig. Og selv i det tilfellet du nevner, så sier det jo noe om hennes dømmekraft og smak i menn når hun ender opp med en fyr som sniker seg ned på den nærmeste gay-saunaen til stadighet.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #50 Skrevet 18. mars 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det stemmer. Men det finnes ulike herpesvirus. Noen gir ingen plager, noen kan føre til livmorhalskreft, noen kjønnsvorter, noen sår. Er nok sår som er verst. Smitter lett ved utbrudd. Hadde vært livredd for å få det. Anonymkode: 65ba5...cfb Det er HPV virus som gir kjønnsvorter og kan føre til kreft. Herpes er helt ufarlig, det er bare plagsomt og kan smitte til andre. Og herpes er herpes, uansett om du har det rundt munnen(også kalt munnsår) eller nedentil.. Anonymkode: 1c38d...da2 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #51 Skrevet 18. mars 2022 Kjenner noen som har vært gift i 25 år der den ene parten hele tiden har vært Hiv-positv uten å smitte den andre. Friske barn har de også. Anonymkode: 45352...c8b 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #52 Skrevet 18. mars 2022 Kipling skrev (3 minutter siden): Neida, hun TRENGER ikke å ha hatt det, men det er rimelig sannsynlig. Og selv i det tilfellet du nevner, så sier det jo noe om hennes dømmekraft og smak i menn når hun ender opp med en fyr som sniker seg ned på den nærmeste gay-saunaen til stadighet. Skal si du vet alt om hvordan folk har fått hva altså... du må ha en livlig fantasi, bare trist at den ser ut til å hindre deg kontakt med realiteten. Anonymkode: f03d8...1c3
Lumir Skrevet 18. mars 2022 #53 Skrevet 18. mars 2022 Ja. det er greit å føye til at en hiv positiv i dag, tester negativt på hiv prøve om personen går på medisiner. Å si at du ikke hadde orket å date en med hiv fordi du måtte ha stolt blindt på at personen går på medisiner, er jo litt bak mål… jeg vil jo tro at de fleste hiv positive tar medisinen sin fordi de ikke vil bli syke/utvikle aids. Tar hiv over f.eks kreft anyday jeg altså! Hiv er en sykdom man dør MED, IKKE AV! 3
Miranda Bailey Skrevet 18. mars 2022 #54 Skrevet 18. mars 2022 Kipling skrev (5 minutter siden): Neida, hun TRENGER ikke å ha hatt det, men det er rimelig sannsynlig. Og selv i det tilfellet du nevner, så sier det jo noe om hennes dømmekraft og smak i menn når hun ender opp med en fyr som sniker seg ned på den nærmeste gay-saunaen til stadighet. Jeg sto i risiko for HIV-smitte fordi mannen som voldtok meg var av afrikansk opprinnelse, og HIV er langt mer utbredt der bore. Så det finnes absolutt tilfeller hvor smitten ikke nødvendigvis sier noe om personen. Jeg synes også at det er fascinerende hvordan du får til å vinkle det slik at kvinnen settes i et negativt lys når det er mannen hennes som har løyet til henne og satt henne i risiko. Du skulle bare visst hvor manipulerende enkelte menn kan være. De færreste kvinner blir sammen med menn som er åpenbart drittsekker. Skremmende mange blir en helt annen person så fort de har giftet seg, fått hus eller barn sammen, slik at de har mer kontroll på kvinnen. 3 4
Kipling Skrevet 18. mars 2022 #55 Skrevet 18. mars 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Skal si du vet alt om hvordan folk har fått hva altså... du må ha en livlig fantasi, bare trist at den ser ut til å hindre deg kontakt med realiteten. Anonymkode: f03d8...1c3 Vet ikke alt om noe som helst, men jeg baserer meg på hva som er mest sannsynlig. Hadde det vært noen jeg kjente og visste hvor de hadde fått det fra så endrer det jo litt på ting. Om det var kjærsten til en kompis og de hadde vært sammen siden ungdomstida og så plutselig kommer han ut av skapet som homo uten at noen visste det og hun tester positivt på hiv, ok fair enough... Men er det en eller annen random dame hvor jeg ikke vet så mye utover at hun har en seriøs kjønnssykdom så ser jeg ikke noe poeng i å ta sjangsen på at hun er en av de ekstremt få som fikk det under fødsel eller whatever.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #56 Skrevet 18. mars 2022 HIV - null stress. Aids er jeg mer usikker på, jeg knytter meg veldig til folk og er ikke helt sikker på at jeg hadde taklet all smerten og usikkerheten, men man vet aldri. Anonymkode: 5cc4a...470
Jr.Garcon Skrevet 19. mars 2022 #57 Skrevet 19. mars 2022 Nei, jeg hadde ikke datet en dame med hiv/aids. For at en person ikke skal være smittsom så forutsetter det at personen responderer riktig på medisinene (noe man da får håpe for din del at ikke endrer seg), det forutsetter også 100% nøyaktighet år etter år og oppmøte til jevnlige kontroller og tester. Virker som en del tror at de hiv medisinene er like uproblematisk som å ta 1 stk smurfepastille om dagen. 🤔 Det er de dessverre ikke. De kan for de fleste hindre at det utvikles aids, men får du HIV som 25 åring så vil du dessverre ha stor sannsynlighet for å utvikle alvorlige ben, lever, nyre, hjerteproblemer, visse kreftformer osv osv hvis du hopper frem til personen er 45 ( å da allerede har gått på medisiner i 20 år) på grunn av medisinene/behandlingen. Men så bra at friske KG folk brått har blitt så rause på at de ikke må ha en frisk/like aktiv partner som de selv og også aksepterer smitterisikoen fra en uhelbredelig sykdom. Jeg er imponert! 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #58 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ber du alle dine partnere undersøke seg for kjønnssykdommer før dere har sex? Anonymkode: 3556c...dd5 Gjør ikke alle det?? 😱 Anonymkode: af9fa...0cd 2
Jr.Garcon Skrevet 19. mars 2022 #59 Skrevet 19. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Man går vel ikke på medisiner på grunn av fare for å være smittet? Man tar jo en test først, og først etter man får positiv test, blir man henvist til spesialister innen infeksjonsmedisin.. Anonymkode: e711b...061 Prep gis hvis du har vært utsatt for smitterisiko. Må tas nærmest mulig det potensielle smittetidspunktet - har det gått lenger enn 48 timer siden du ble utsatt for smitte så har det ingen effekt. Voldtekt, du stikker deg på en sprøyte, du får for deg å ha sex med en prostituert = Prep kan forhindre at du får hiv hvis den andre var smittet. EN hiv test gir jo ikke pålitelig negativt prøvesvar før det har gått 2- 3måneder etter det mulig smittetidspunktet. Er den positiv så settes du på hiv-medisiner hvis mengden virus er høy, men ofte er ikke det nødvendig hvis man kun har hatt hiv en kort periode. Det er jo en mengde hiv-positive i Norge som ikke aner at de er smittet - du kan fint leve helt symptomfritt i 8-10 år etter one night standen din på Hafjell ga deg hiv. Prep gis også til menn som har sex med menn. De kan da ta Prep både før og etter sexen for å redusere smitterisikoen for hiv. Endret 19. mars 2022 av Jr.Garcon 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #60 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ber du alle dine partnere undersøke seg for kjønnssykdommer før dere har sex? Anonymkode: 3556c...dd5 Man er ganske uopplys i 2022 om man ikke gjør det. Jeg kjenner ingen som har ubeskyttet sex med ny partner uten at begge har testet seg. Det er jo så enkelt. Folk som har ubeskyttet sex uten å bry seg om det er jo livsfarlige som partnere. Tror de hiv og gonore forsvinner fordi de kjenner den andre? Det er jo også nettopp de typene som er utro uten beskyttelse. At man kan velge slike som partnere er ja.. spesielt. Anonymkode: 239cb...595 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå