AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #2 Skrevet 18. mars 2022 Hiv, ja. Jeg hadde ikke dratt på date med noen jeg visste hadde utviklet aids. Anonymkode: 4f36c...2ad
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #3 Skrevet 18. mars 2022 Hiv ja. Ikke aids. Anonymkode: c41d3...a3d 2
Gjest FunnyBoy123 Skrevet 18. mars 2022 #4 Skrevet 18. mars 2022 Jeg hadde ikke klart å date en med HIV. Da hadde jeg levd i konstant frykt om å ha blitt smittet..
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #5 Skrevet 18. mars 2022 dater ikke dødssyke, så aids nei. hiv - hvis alt annet klaffet, ja. er jo ikke noe problem med dette i disse dager, hiv-positive i norge er godt medisinert. Anonymkode: 65baa...7d3 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #6 Skrevet 18. mars 2022 Nei til begge deler Men jeg ville heller ikke ha datet noen med herpes Anonymkode: 4e6f6...8f3 2
Miranda Bailey Skrevet 18. mars 2022 #7 Skrevet 18. mars 2022 HIV er ikke smittsomt dersom vedkommende går på medisiner, og gjennomsnittsalderen i Norge er rundt 80 år. Så det ville nok vært relativt problemfritt for min del. Aids er jeg litt usikker på. Jeg tror jeg hadde prøvd å unngått det. 7
Frostrose Skrevet 18. mars 2022 #8 Skrevet 18. mars 2022 Skjønner ikke problemet med det med nåtidens medisiner. 1
Gjest FunnyBoy123 Skrevet 18. mars 2022 #9 Skrevet 18. mars 2022 Just now, Miranda Bailey said: HIV er ikke smittsomt dersom vedkommende går på medisiner, og gjennomsnittsalderen i Norge er rundt 80 år. Så det ville nok vært relativt problemfritt for min del. Aids er jeg litt usikker på. Jeg tror jeg hadde prøvd å unngått det. Ja nettopp, man er nødt til å stole blindt på at partner går på medisiner.. Noe jeg ikke hadde orket.
Miranda Bailey Skrevet 18. mars 2022 #10 Skrevet 18. mars 2022 FunnyBoy123 skrev (Akkurat nå): Ja nettopp, man er nødt til å stole blindt på at partner går på medisiner.. Noe jeg ikke hadde orket. Dersom du ikke kan stole på partneren din så er vel ikke forhold noe for deg uansett. 12
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #11 Skrevet 18. mars 2022 Ja, en med HIV hadde ikke vært noe problem. Anonymkode: 6dd19...c5e 1
Gjest FunnyBoy123 Skrevet 18. mars 2022 #12 Skrevet 18. mars 2022 1 minutt siden, Miranda Bailey said: Dersom du ikke kan stole på partneren din så er vel ikke forhold noe for deg uansett. Selvfølgelig stoler man på partneren sin. Er jo litt det samme som med prevensjon. Jeg ligger som regel ikke med damer uten kondom, selvom jeg vet og stoler på at de går på prevensjon. Litt samme greie. Er også lett å slurve etter en lang periode med piller og medisiner.
Miranda Bailey Skrevet 18. mars 2022 #14 Skrevet 18. mars 2022 FunnyBoy123 skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig stoler man på partneren sin. Er jo litt det samme som med prevensjon. Jeg ligger som regel ikke med damer uten kondom, selvom jeg vet og stoler på at de går på prevensjon. Litt samme greie. Er også lett å slurve etter en lang periode med piller og medisiner. "Ja nettopp, man er nødt til å stole blindt på at partner går på medisiner.. Noe jeg ikke hadde orket." - du innrømmer selv at du ikke hadde orket å stole på at partneren din tok medisinene sine. Dersom man ikke har tillit, hva slags forhold har man da? Om du ofte glemmer medisinen din så er det din erfaring. Jeg har selv gått på medisiner i flere år. I begynnelsen var det lettere å glemme medisinen fordi det ikke var en vanesak, men jeg glemmer ikke å ta medisinene lenger rett og slett fordi det er en naturlig del av hverdagen. Jeg har også gått på HIV-medisiner i 3 mnd på grunn av fare for smitte, og jeg kan ikke se for meg at det er en medisin folk bare glemmer å ta. For meg var det førsteprioritet, og det var like viktig første dagen som det var siste. 2 1
Gjest FunnyBoy123 Skrevet 18. mars 2022 #15 Skrevet 18. mars 2022 1 minutt siden, Miranda Bailey said: "Ja nettopp, man er nødt til å stole blindt på at partner går på medisiner.. Noe jeg ikke hadde orket." - du innrømmer selv at du ikke hadde orket å stole på at partneren din tok medisinene sine. Dersom man ikke har tillit, hva slags forhold har man da? Om du ofte glemmer medisinen din så er det din erfaring. Jeg har selv gått på medisiner i flere år. I begynnelsen var det lettere å glemme medisinen fordi det ikke var en vanesak, men jeg glemmer ikke å ta medisinene lenger rett og slett fordi det er en naturlig del av hverdagen. Jeg har også gått på HIV-medisiner i 3 mnd på grunn av fare for smitte, og jeg kan ikke se for meg at det er en medisin folk bare glemmer å ta. For meg var det førsteprioritet, og det var like viktig første dagen som det var siste. Det er flott å høre at du er pliktoppfyllende og tar alle medisinene som kreves. Hadde garantert stolt på en person som deg. Problemet er jo at det er mange personer der ute som ikke tar slike ting like seriøst, til og med de med HIV. Jeg er utrolig risiko-bevisst og har lenge slitt med hypokondri. Det er hovedgrunnen til jeg ikke ville ha datet en med HIV, selvom jeg vet at det helt trygt (dersom hun går på medisiner).
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #16 Skrevet 18. mars 2022 Hiv ingen problem! Aids aldri i verden, den ville jeg ikke utsatt meg for. Ikke andre kroniske lidelser heller Anonymkode: 1df4b...38f
Miranda Bailey Skrevet 18. mars 2022 #17 Skrevet 18. mars 2022 FunnyBoy123 skrev (3 minutter siden): Det er flott å høre at du er pliktoppfyllende og tar alle medisinene som kreves. Hadde garantert stolt på en person som deg. Problemet er jo at det er mange personer der ute som ikke tar slike ting like seriøst, til og med de med HIV. Jeg er utrolig risiko-bevisst og har lenge slitt med hypokondri. Det er hovedgrunnen til jeg ikke ville ha datet en med HIV, selvom jeg vet at det helt trygt (dersom hun går på medisiner). Da ligger jo problemet hos deg. Men mennesker med HIV møter nok motgang i samfunnet, så jeg tenker det er viktig å poengtere at de for eksempel ikke bærer på smitte dersom de tar medisinen sin. Finnes det noen med HIV som ikke gjør det? Helt sikkert. Men det finnes også mennesker som bærer på kjønnssykdommer og som ikke sier ifra om det, så å ha ubeskyttet sex er en risiko uansett. 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #19 Skrevet 18. mars 2022 HIV- ja. Forutsatt at han fortalte meg det tidlig, og at han ikke var smittet av prostituerte eller urene narkosprøyter. Det er dessverre slik en del blir smittet. Tviler på at personer med utviklet Aids er på datingmarkedet, de er ganske dårlige. Anonymkode: a9826...f0d
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #20 Skrevet 18. mars 2022 Merkelig at ingen vil date folk med herpes som nesten alle har, men hiv; ikke noe problem! Anonymkode: c070a...39f 6 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå