AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #61 Skrevet 19. mars 2022 Kipling skrev (9 timer siden): Neida, hun TRENGER ikke å ha hatt det, men det er rimelig sannsynlig. Og selv i det tilfellet du nevner, så sier det jo noe om hennes dømmekraft og smak i menn når hun ender opp med en fyr som sniker seg ned på den nærmeste gay-saunaen til stadighet. De fleste som blir smitta blir faktisk smitta av partner og ikke på en random one night stand. Anonymkode: a9a68...460 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #62 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man er ganske uopplys i 2022 om man ikke gjør det. Jeg kjenner ingen som har ubeskyttet sex med ny partner uten at begge har testet seg. Det er jo så enkelt. Folk som har ubeskyttet sex uten å bry seg om det er jo livsfarlige som partnere. Tror de hiv og gonore forsvinner fordi de kjenner den andre? Det er jo også nettopp de typene som er utro uten beskyttelse. At man kan velge slike som partnere er ja.. spesielt. Anonymkode: 239cb...595 Å ja? Hvorfor er det så vanlig å ha ons med random folk? Anonymkode: 5f598...b24 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #63 Skrevet 19. mars 2022 9 hours ago, Maleficenta said: trenger ikke å ha hatt luddrete fortid. Hva om hun ble smitta av en utro ex f.eks? Det stemmer. Er uansett ekstremt trangsynt å tro at noen har "luddrete" fortid kun fordi de har HIV, de har bare vært ekstremt uheldige. Anonymkode: 6928b...5ec 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #64 Skrevet 19. mars 2022 Ikke faen. Lever heller i sølibat. Anonymkode: 97f9f...631 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #65 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nei til begge deler Men jeg ville heller ikke ha datet noen med herpes Anonymkode: 4e6f6...8f3 Herpes er svært vanlig. Trolig smittes over 80 % av alle i Norge i løpet av livet med et av de to herpesvirusene. De fleste som er smittet får aldri utbrudd med sår. Noen får utbrudd én gang i livet, mens andre kan få utbrudd flere ganger. så da er det ikke så mange igjen å date. Og mange er smittet av herpes uten å vite det. Anonymkode: 3662d...959 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #66 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hen mener nok herpes som i herpes som gir sår nedentil. Det må være jævlig. Feks er kjønnsvorter herpes også, men det er jo faktisk mulig å behandle. Til spørsmålet. Nei, jeg hadde ikke gjort det. Anonymkode: 65ba5...cfb Begge herpes typene kan gi sår nedentil. Det kan bla smitte ved oralsex. Anonymkode: 3662d...959 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #67 Skrevet 19. mars 2022 Kipling skrev (14 timer siden): Hadde jeg nok ikke giddet. Jeg er ikke interessert i å være i et forhold med en kvinne med en luddrete fortid, så kjønnssykdommer er generelt sett et ganske stort rødt flagg for meg, og det at det er hiv/aids hjelper ikke akkurat, så nei takk. Jeg ble smittet av herpes nedentil i ett fast forhold. Anonymkode: 3662d...959
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #68 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man er ganske uopplys i 2022 om man ikke gjør det. Jeg kjenner ingen som har ubeskyttet sex med ny partner uten at begge har testet seg. Det er jo så enkelt. Folk som har ubeskyttet sex uten å bry seg om det er jo livsfarlige som partnere. Tror de hiv og gonore forsvinner fordi de kjenner den andre? Det er jo også nettopp de typene som er utro uten beskyttelse. At man kan velge slike som partnere er ja.. spesielt. Anonymkode: 239cb...595 Bare nevner at det ikke testes for herpes ved test om kjønnssykdommer Anonymkode: 3662d...959 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #69 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Å ja? Hvorfor er det så vanlig å ha ons med random folk? Anonymkode: 5f598...b24 Hvis du tror det er vanlig å ha ons uten beskyttelse så sier det litt om din vennekrets, eventuelt så tror du at den lille gruppen som roper høyest gir et representativt uttrykk for folk flest. Det er overhodet ikke vanlig blant normalt oppegående folk. Anonymkode: 239cb...595
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #70 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvis du tror det er vanlig å ha ons uten beskyttelse så sier det litt om din vennekrets, eventuelt så tror du at den lille gruppen som roper høyest gir et representativt uttrykk for folk flest. Det er overhodet ikke vanlig blant normalt oppegående folk. Anonymkode: 239cb...595 I min vennekrets er det ingen som driver med sånt, men generelt i samfunnet er det tydeligvis helt vanlig. Bare les her på kg. Folk ligger rundt, Tinder, ons...Ut fra din reaksjon er du åpenbart en av dem. Anonymkode: 5f598...b24
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #71 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Herpes er svært vanlig. Trolig smittes over 80 % av alle i Norge i løpet av livet med et av de to herpesvirusene. De fleste som er smittet får aldri utbrudd med sår. Noen får utbrudd én gang i livet, mens andre kan få utbrudd flere ganger. så da er det ikke så mange igjen å date. Og mange er smittet av herpes uten å vite det. Anonymkode: 3662d...959 Nei,80% av befolkningen har ikke kjønnsherpes. 80% av befolkningen har heller ikke vedvarende herpes simplex infeksjon. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bare nevner at det ikke testes for herpes ved test om kjønnssykdommer Anonymkode: 3662d...959 Det testes heller ikke for hiv ved sjekk av kjønnssykdommer. Men det er lov å bruke hodet hvis legen er en idiot. Det samme gjelder herpes, enkelt svar med blodprøve. Du gir blod og da skal du testes for alt? Når en ukjent person skal motta det, men når kjæresten din skal motta det så gidder du ikke teste for mer enn klamydia. Om han/henne får hiv er ikke så nøye. Det er lov å bruke hodet littegrann.. Anonymkode: 239cb...595
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #72 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): dater ikke dødssyke, så aids nei. hiv - hvis alt annet klaffet, ja. er jo ikke noe problem med dette i disse dager, hiv-positive i norge er godt medisinert. Anonymkode: 65baa...7d3 I utgangspunktet godt medisinert, men nå vet vi at generelt følger ca 50 % av alle medisinbrukere ikke legens forskrivning, dvs unngår å ta medisinen, glemmer den, tar den sammen med interagerende medisiner og mat osv, som følger til terapisvikt, så jeg ville ikke følt meg trygg for å si det sånn. Anonymkode: acaa8...e19
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #73 Skrevet 19. mars 2022 Lol, nei. Hiv og herpes er No go for min del i alle fall. Anonymkode: 73bfb...581
Silva Pluvialis Skrevet 19. mars 2022 #75 Skrevet 19. mars 2022 Kipling skrev (19 timer siden): Hadde jeg nok ikke giddet. Jeg er ikke interessert i å være i et forhold med en kvinne med en luddrete fortid, så kjønnssykdommer er generelt sett et ganske stort rødt flagg for meg, og det at det er hiv/aids hjelper ikke akkurat, så nei takk. Kipling skrev (19 timer siden): Hva er galt med menneskesynet mitt? Hva om kvinnen har blitt overfalt, voldtatt og fått HIV på den måten? Eller blitt smittet av mor under svangerskapet? Ikke alle med HIV har det fordi de har «horet rundt». For et begredelig menneskesyn. 1
Miranda Bailey Skrevet 19. mars 2022 #76 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): I utgangspunktet godt medisinert, men nå vet vi at generelt følger ca 50 % av alle medisinbrukere ikke legens forskrivning, dvs unngår å ta medisinen, glemmer den, tar den sammen med interagerende medisiner og mat osv, som følger til terapisvikt, så jeg ville ikke følt meg trygg for å si det sånn. Anonymkode: acaa8...e19 Hadde vært interessant å få en mer nøyaktig studie på akkurat det. Jeg personlig kan ikke tenke meg at alvorlig syke som er avhengig av medisinen sin er en særlig stor del av de 50%. Men jeg kan forstå skeptisismen, spesielt når vi tenker på fremmede mennesker. Men forhåpentligvis stoler de fleste på partnerene sine.
Maleficenta Skrevet 19. mars 2022 #77 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): I min vennekrets er det ingen som driver med sånt, men generelt i samfunnet er det tydeligvis helt vanlig. Bare les her på kg. Folk ligger rundt, Tinder, ons...Ut fra din reaksjon er du åpenbart en av dem. Anonymkode: 5f598...b24 nå er ikke huv så utbredt bkant norges befolkning flest tross at folk ligger rundt. Florerer en hel del mer gonore og klamydia men 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #78 Skrevet 19. mars 2022 Jeg har munn herpes. Men ikke i underlivet. Har hatt sjeldent utbrudd da. Nesten alle har det. Født med det altså Anonymkode: f237b...6e4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #79 Skrevet 19. mars 2022 Jeg har munn herpes. Men ikke i underlivet. Har hatt sjeldent utbrudd da. Nesten alle har det. Født med det altså Anonymkode: f237b...6e4
Majer Skrevet 19. mars 2022 #80 Skrevet 19. mars 2022 Tryggere å date en med hiv enn en herpesvariant man ikke har. Rart det er meldeplikt på det første og ikke andre. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå