Gå til innhold

Forræder (Nytt realityprogram med Mads Hansen)

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Gjest Kvakkekyllingen

Jeg elsker når de lojale gang på gang sender hjem en av sine. Må vel begynne å gå derers vei snart 🤣 Selv om jeg håper de ikke gjør det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonymburker skrev (På 8.10.2022 den 16.36):

Det blir bare gjetting på hvem som er forrædere. Lite å basere det på.

De har jo minst to ting å basere det på. Hvem forræderne har stemt ut ila kvelden og hva folk stemmer rundt bordet.

Cathrine, Jørn og Jonas vil slite dersom resten av gruppa stemmer på den ene av dem, og de plutselig skal stemme noe helt annet. Alle har jo vært flokkdyr til nå. 

Endret av Blomsterkaret
Mer tekst
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger programmet. Er så spennende. Men tror det vil stramme seg inn til forræderne snart. Bra sikker Emil ikke kommer ned til frokost på fredag kveld😂.

Jørn koser seg glugg ihjel. 😂😂

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (På 9.10.2022 den 1.41):

Synes det er veldig rart at ikke Jørn blir mer mistenkt. Som etterforsker burde jo han virkelig vært ivrig på å finne ut hvem forræderne er. Så merkelig at de ikke reagerer på hvor lite han sier. Men vi ser jo ikke alt, det kan jo være mye som blir snakket om som vi ikke får se.

Heier uansett på forræderne!!! Og spesielt Jørn! 😉 

Litt rart at han ikke nevnes av flere, men samtidig vil jeg tro Jørn hadde oppført seg på noenlunde samme måte om han hadde vært lojal. For om han som lojal skulle fremstått som den skarpe etterforskeren han egentlig er, så ville han blitt kastet ut av forræderne ganske kjapt. Det vil jo være en mulig forsvarsstrategi for ham å peke på dette som årsaken til hans manglende bidrag, dersom han etter hvert mistenkes av flere.

Det jeg ellers savner et fokus på, er at det er lite sannsynlig at produksjonen ville gått for tre mannlige forrædere (for utvelgelsen var vel ikke tilfeldig?). Ergo bør de lojale skjønne at minst en av de fire gjenværende kvinnene er forræder.

Men som flere andre her heier jeg selvsagt på forræderne. Underholdende hvordan de lojale kaster hverandre ut en etter en.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende gøy program å følge med på synes jeg. Hadde egentlig ikke tenkt å se det, men glad jeg gjorde det! Har aldri hatt lyst å melde meg på noe reality jeg har sett, men om dette hadde kommet som en ikke-kjendis versjon kunne jeg vurdert det😆 Det hadde vært gøy å se om jeg hadde klart å avsløre forrædere, eller evt om jeg hadde klart å lure gjengen som forræder.

Merker meg at mannfolka har en tendens til å overbevise seg selv i så stor grad at om at de VET hvem foreæderen(e) er, at de også gjør det de kan for å overbevise andre.🙄 Ser ikke denne tendensen hos kvinnfolka🤭.. 

Heier på de lojale jeg🤣 Håper de tar en forræder snart😈

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djækklåsst skrev (9 timer siden):

Litt rart at han ikke nevnes av flere, men samtidig vil jeg tro Jørn hadde oppført seg på noenlunde samme måte om han hadde vært lojal. For om han som lojal skulle fremstått som den skarpe etterforskeren han egentlig er, så ville han blitt kastet ut av forræderne ganske kjapt. Det vil jo være en mulig forsvarsstrategi for ham å peke på dette som årsaken til hans manglende bidrag, dersom han etter hvert mistenkes av flere.

Det jeg ellers savner et fokus på, er at det er lite sannsynlig at produksjonen ville gått for tre mannlige forrædere (for utvelgelsen var vel ikke tilfeldig?). Ergo bør de lojale skjønne at minst en av de fire gjenværende kvinnene er forræder.

Men som flere andre her heier jeg selvsagt på forræderne. Underholdende hvordan de lojale kaster hverandre ut en etter en.

Veldig godt poeng! Samme gjelder nok målgruppe tenker jeg, det er neppe tilfeldig at Jonas ble valgt da Sander takket nei, de har samme målgruppe. Lurt å ha forrædere som appellerer til både eldre og yngre. Ikke at det gjør det lettere for de lojale per nå, men hvis f.eks Jørn blir avslørt så hadde hvert fall jeg hatt det i bakhodet tror jeg.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret

For de av oss som har spilt dette mye (det bygger jo på gamle kjente spill), så er det veldig mye å ta tak i som lojal. Men det er nok vanskelig for noen som er helt nye. Den som endrer stemmen ved valg burde umiddelbart være hovedmistenkt, for eks. Men slike ting er ikke lett å forstå/ vite som ny spiller.

Det blir mer vanskelig og intenst for forræderne etterhvert som spillerne minker, så det er ikke gitt at de vinner enda. Om bare en av de blir mistenkt, så vil spillet bli mye vanskeligere og mer stressende, og da er det vanskeligere lyve konsistent og komme med gode argumenter.

Endret av vilkåret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er veldig gøy å følge med på, tror mange glemmer at det er ett psykologisk spill - og for mange ledetråder i spillet ville ødelagt mye. Kanskje de endrer det litt om det kommer flere sesonger :)

Jeg synes forræderne skulle sabotert litt mer når de spiller om å vinne mer sølvbarer, men skjønner også at de "vil ligge lavt" 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella Grisella skrev (På 19.9.2022 den 21.58):

Skulle ønske Jørn ikke var forræder. Hadde vært gøy å se han etterforske som lojal i steden.

Synes det er utrolig at de ikke skjønner at han er forræder. Han ville vel normalt hatt masse teorier og vært ganske god på å identifisere forræderne?

Ser at flere har skrevet dette allerede.

Endret av Ella Grisella
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (7 timer siden):

Synes dette er veldig gøy å følge med på, tror mange glemmer at det er ett psykologisk spill - og for mange ledetråder i spillet ville ødelagt mye. Kanskje de endrer det litt om det kommer flere sesonger :)

Jeg synes forræderne skulle sabotert litt mer når de spiller om å vinne mer sølvbarer, men skjønner også at de "vil ligge lavt" 😅

Ser på The Mole på Netflix nå, og synes akkurat det er veldig mye bedre løst der. Muldvarpen skal sabotere, men oppdragene er såpass vanskelige at folk faktisk bare gjør feil også. Når man da er på ulike grupper og ikke får med seg alle detaljer, da er det vanskelig å skille mellom uhell/uflaks og sabotasje. Spent på om det justeres noe til neste sesong om det blir noen 🙂 Men har troa på at det tar seg opp litt her også når det blir færre spillere. Men det var vel ikke så veldig mange episoder igjen, eller husker jeg feil?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjemper de vel om den samme premiepotten, så da er det jo i forrædernes interesse å klare oppdrag også. Burde heller vært sånn at om de lojale ikke fikk sølvet, gikk det til forræderne, slik at de må ødelegge litt underveis. Nå blir det jo bare bingo. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ella Grisella skrev (10 timer siden):

Synes det er utrolig at de ikke skjønner at han er forræder. Han ville vel normalt hatt masse teorier og vært ganske god på å identifisere forræderne?

Men som jeg nevnte ville jo en slik strategi (om han hadde vært lojal) være det samme som å be om å bli sendt hjem av forræderne, så ikke fullt så enkelt.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

En forræder ryker i kveld og en av de lojale blir invitert til å bytte side. 😊

Spoiler alert

Endret av Løkbolle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper spoileren til Løkbolle stemmer for nå syns jeg dette begynner å bli litt repetitivt og kjedelig å se på. Ingen som tenker selv men bare følger flokken.

Og Emil er bare irriterende. Håper ikke han elimineres for jeg har så lyst til å se ansiktet hans når han får vite at Chris er lojal! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nicky B skrev (29 minutter siden):

Håper spoileren til Løkbolle stemmer for nå syns jeg dette begynner å bli litt repetitivt og kjedelig å se på. Ingen som tenker selv men bare følger flokken.

Og Emil er bare irriterende. Håper ikke han elimineres for jeg har så lyst til å se ansiktet hans når han får vite at Chris er lojal! 😁

Når du skriver slik tolker jeg det som at en forræder er sendt hjem, håper ikke det stemmer for da blir jeg kjempe skuffet og du må huske å skeive i spoilertag.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicky B skrev (9 timer siden):

Spoiler

Takk for at du ødela spenningen😂 Skjønte utifra svarer ditt at en forræder dro.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...