Gå til innhold

Forræder (Nytt realityprogram med Mads Hansen)


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Venter i spenning på kritikken av Emil Iversens deltakelse i reality før ny langrennssesong - på samme måte som han kritiserte Maren Lundby for å være med i Skal vi danse…

 

 

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok foreløpig, men ikke noe å juble over. Synes konseptet mangler litt dybde og virker svakt. Men sikkert greit som underholdning. Teit det med kapellet da. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker programmet, synes det er gøy å følge med på.

Det som også hadde vært gøy, synes jeg, hadde vært om vi seere kunne få informasjon om hvordan forræderne tenkte men ikke fikk vite hvem det var. Så kunne vi prøvd å finne ut av det. 

Men på en annen måte så er det gøy å vite hvem det er sånn at man som seer virkelig erfarer hvor utrolig utspekulerte enkelte folk er og hvor lett det er å gå i bekreftelsesfeller. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt nytenkende program, men konseptet har jeg spilt i form av brettspill, f.eks i sabotør. Syns det er interessant å følge, mye psykologi her, manipulasjon, paranoia. De spiller godt disse forræderne, Cathrine hadde jeg nok aldri gjettet på, de to andre har også på genialt vis klart å ro seg godt inn. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant nok til at jeg kommer til å se flere episoder, men savner enda litt mer trøkk og spenning.

Som nevnt oppover i tråden! At vi som seere ikke visste hvem forræderne var, og kanskje kunne vært med i spillet på si? Eventuelt en konkurranse med deltagerne for å finne ut hvem?

Uansett ett spennende program og endelig noe nytt å se på TV

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å gi Tonje en sjanse å ikke dømme henne ut i fra utseende og SOME, men.. hun er jo rett og slett mindre intelligent. Når hun skulle argumentere for hvorfor hun ikke kunne være en forræder.. ingenting hang på greip.

Også fasinerende å se hvor sure og fornærmed folk blir når de blir sendt hjem. Kristin, Tonje og Katarina i alle fall. Hva er greia?!

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (7 timer siden):

Prøvde å gi Tonje en sjanse å ikke dømme henne ut i fra utseende og SOME, men.. hun er jo rett og slett mindre intelligent. Når hun skulle argumentere for hvorfor hun ikke kunne være en forræder.. ingenting hang på greip.

Også fasinerende å se hvor sure og fornærmed folk blir når de blir sendt hjem. Kristin, Tonje og Katarina i alle fall. Hva er greia?!

Det er jeg ikke enig i. Synes det meste hang på greip jeg, og hun hadde faktisk gode poeng! Tror egentlig hun er ganske skarp ☺️

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhjo skrev (23 minutter siden):

Det er jeg ikke enig i. Synes det meste hang på greip jeg, og hun hadde faktisk gode poeng! Tror egentlig hun er ganske skarp ☺️

Jeg er helt enig med deg. Tror Tonje er langt fra dum. Husker i finalen i Farmen også hvor mange spørsmål som måtte til før hun røyk ut. Det ble jo også sagt hvorfor skulle Katarina kjempe for at Tonje ikke var forræder og så skulle Tonje sende henne hjem samme natt, det gang jo ikke på greip. Merkelig at ikke de tenkte det fremfor å fortsette det sporet om Tonje. Personlig synes jeg det er synd at både Katarina pg Tonje er ute, spesielt Katarina, hun hadde noen smarte tanker. 
 

Tror jeg hadde gått mer etter Jørn. Han er tidligere etterforsker, hadde bedt om idémyldring om hvem det kunne være basert på erfaring. Synes han er merkelig stille og finner det snodig at ikke fler setter spørsmålstegn ved han. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athena Catalina
Irja skrev (7 timer siden):

Prøvde å gi Tonje en sjanse å ikke dømme henne ut i fra utseende og SOME, men.. hun er jo rett og slett mindre intelligent. Når hun skulle argumentere for hvorfor hun ikke kunne være en forræder.. ingenting hang på greip.

Også fasinerende å se hvor sure og fornærmed folk blir når de blir sendt hjem. Kristin, Tonje og Katarina i alle fall. Hva er greia?!

Ikke enig at hun er dum og blond, synd hun skal bli dømt grunnet utseende. Hun er smartere enn det folk tror, det fikk hun vist da hun var med på Farmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den oppgaven der de skulle til legen var bare teit. Etter at førstemann hadde vært inne og takket nei, så var det jo egentlig umulig for de andre å gjennomføre.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anon01 skrev (13 timer siden):

Interessant nok til at jeg kommer til å se flere episoder, men savner enda litt mer trøkk og spenning.

Som nevnt oppover i tråden! At vi som seere ikke visste hvem forræderne var, og kanskje kunne vært med i spillet på si? Eventuelt en konkurranse med deltagerne for å finne ut hvem?

Uansett ett spennende program og endelig noe nytt å se på TV

Enig. Dette er et bra show allerede, men det har mye potensiale til å skape mer trøkk og bli det helt store. Særlig disse konkurransene om sølvbarene kunne vært litt heftigere, og kanskje at man som seere ikke visste hvem forræderne var. 

Det sagt så er det samtidig interessant å vite hvem forræderne er, og hvordan spillet rundt flakser i alle retninger.

Halvard Flatland kritiserte programmet i ettertid med å mene at det skulle vært hint underveis, og at forræderne skulle hatt litt fremtredende roller. F.eks prøve å gjøre sitt for å motarbeide gruppen i å få tak i sølvbarer eller plante andre dilemmaer eller hint (som også kunne vært basert på omvendt psykologi) underveis. 

Men cluet er at forræderne har litt for enkle roller, og programmet kunne gjort mye mer utav seg. 

For øvrig er jeg spent på fortsettelsen. Og det er artig å se at de lojale spiller mot hverandre og hverandre ut, uten engang å ense forræderne en tanke. 

Har dog lurt på hva som ville skjedd om alle 3 forræderne ble utstemt tidlig i programmet ettersom programmet har en tidslinje med en finale tilslutt. Vi får se :) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer litt på er når forræderne samles hver kveld, hvorfor merker ikke resten av gruppa det? Låses alle inn på rommene sine på kvelden så de ikke får med seg hvem som forsvinner fra felleskapet? Bor de på hotell vegg i vegg så hører man jo naboen gå ut og inn døren sin for møte? Jeg har bare sett fire episoder så er ikke helt inne i det enda.

Endret av Silkedyne
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silkedyne skrev (57 minutter siden):

En ting jeg lurer litt på er når forræderne samles hver kveld, hvorfor merker ikke resten av gruppa det? Låses alle inn på rommene sine på kvelden så de ikke får med seg hvem som forsvinner fra felleskapet? Bor de på hotell vegg i vegg så hører man jo naboen gå ut og inn døren sin for møte? Jeg har bare sett fire episoder så er ikke helt inne i det enda.

Det har jeg og tenkt på.. 

 

Fint at Tonje forlot. Synes hun er litt mye. Hun er smashing, men det er både Katarina og Cathrine og flere av damene, men de har ikke behov for å kle seg i magetopp og i et TONN sminke likevel.. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ForumMaria skrev (9 timer siden):

Det har jeg og tenkt på.. 

 

Fint at Tonje forlot. Synes hun er litt mye. Hun er smashing, men det er både Katarina og Cathrine og flere av damene, men de har ikke behov for å kle seg i magetopp og i et TONN sminke likevel.. 

Jeg syns toppene til Tonje er så fine om de bare hadde vært i normal lengde og har lenge prøvd å finne ut hvor man kan kjøpe sånne topper, men som dekker magen. (Tar gjerne imot tips!)

Selvom toppene er søte er det litt rart at hun så å si alltid går i magetopp til enhver tv anledning ja. Ville vært veldig snodig om gutta møtte på God kveld Norge og Forræder i baris hehe!

Endret av Silkedyne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (2 timer siden):

Enig. Dette er et bra show allerede, men det har mye potensiale til å skape mer trøkk og bli det helt store. Særlig disse konkurransene om sølvbarene kunne vært litt heftigere, og kanskje at man som seere ikke visste hvem forræderne var. 

Det sagt så er det samtidig interessant å vite hvem forræderne er, og hvordan spillet rundt flakser i alle retninger.

Halvard Flatland kritiserte programmet i ettertid med å mene at det skulle vært hint underveis, og at forræderne skulle hatt litt fremtredende roller. F.eks prøve å gjøre sitt for å motarbeide gruppen i å få tak i sølvbarer eller plante andre dilemmaer eller hint (som også kunne vært basert på omvendt psykologi) underveis. 

Men cluet er at forræderne har litt for enkle roller, og programmet kunne gjort mye mer utav seg. 

For øvrig er jeg spent på fortsettelsen. Og det er artig å se at de lojale spiller mot hverandre og hverandre ut, uten engang å ense forræderne en tanke. 

Har dog lurt på hva som ville skjedd om alle 3 forræderne ble utstemt tidlig i programmet ettersom programmet har en tidslinje med en finale tilslutt. Vi får se :) 

Jeg er helt enig i det Hallvard Flatland sier! Jeg syns det er litt teit at forræderne også jobber mot samme mål - nemlig å skaffe sølvbarrer til gruppen! Jeg skulle heller ønske at feks forræderne fikk i oppgave å forsøke og sabotere oppdragene i den hensikt å feks skaffe fordeler for seg selv fremfor gruppa.

Mener å huske at det gikk et program før i tida som het "Muldvarpen" (jeg er for ung til å huske hele konseptet, men mener å huske at det var et liknende opplegg??" Så noe ala dét, kanskje? Jeg syns ikke det er noe godt skille mellom lojal vs forræder, når det eneste forræderne egentlig gjør, er å eliminere lojale på natta, samt å få gruppen til å forvise  de lojale! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som elsker denne serien?

Endelig noe nytt og spennende å se på! Skulle gjerne sett alle episodene i ett! He he.

 

Hvem liker dere?

Favoritten er Jørn. Anne mistenker alle. 😂 Chengis er smartere enn jeg trodde. Sandra liker jeg ikke. 🙈

Anonymkode: f6e93...522

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...