Gå til innhold

Forræder (Nytt realityprogram med Mads Hansen)


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Anne er inne på noe. Jørn, Cathrine og Jonas smiler og er glad, men engasjerer seg ikke på samme måte som enkelte andre. Det er jo litt mistenksomt. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sally-Go-Round skrev (2 timer siden):

Anne er inne på noe. Jørn, Cathrine og Jonas smiler og er glad, men engasjerer seg ikke på samme måte som enkelte andre. Det er jo litt mistenksomt. 

Men så spørs det om hun klarer å få noen med seg, foruten Emil da. Anne har jo pekt på omtrent alle der inne. Men sant, forræderne må snart begynne å spille enda mer og bli mer engasjerte. Foreløpig har de vært mange og da er det relativt enkelt å fly litt under radaren, nå er de færre og da bli hver enkelt mer lagt merke til. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha jeg elsker programmet. Ler så jeg griner av Anne B. Hun og Emil er bare så herlige sammen, og elsker vel hverandre. 😂

 

Episoden igår hvor foræderne fikk latterkrampe på møtet. Måtte se det igjen og igjen, kjente meg veldig igjen med å være skadefro, haha

 

Magnus tror jeg er veldig smart, og han har vært inne på de og gode teorier flere ganger!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Erlend som røk ut på fredag også er kritisk til programmet, og stiller seg bak Flatlands kritikk. 

Med andre ord virker det å være en del surmuling blant de som blir stemt ut etterhvert. 

Jeg forstår at de lojale ønsker flere hint og at spillet kunne vært litt mer avansert med at forræderne gjorde mer utav seg, og delvis støtter jeg dette. Men jeg har innsett at det er ikke meningen at det skal være enkelt å finne forræderne. Det er jo det som er konseptet. Hvor interessant hadde programmet vært om Jonas hadde blitt stemt ut som forræder 1. dag, og Jørn på dag 3? 

Dessuten er det langt ifra sikkert at flere hint og mer avansert spill ville gitt de lojale bedre vilkår for å finne forræderne, da mye dreier seg om omvendt psykologi. Tror kanskje mer hint og spill ville ført til enda mer kaos.

Så jeg tenker at det fungerer veldig bra slik det er inntil videre, og så får vi se om programmet utvikler seg med årene. For det er vel ingen tvil om at Forræder har kommet for å bli noen år nå. 

Og ifb. med TV2s kjendismelkeri, så er Forræder det eneste programmet TV2 har der det er nødvendig at deltakerne er kjendiser. For episodene er korte, det er mange personligheter og det er mye snikksnakk deltakerne imellom, så det er en stor fordel at deltakerne kjenner hverandre og at vi vet hvem deltakerne er fra første episode. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (2 timer siden):

Ser Erlend som røk ut på fredag også er kritisk til programmet, og stiller seg bak Flatlands kritikk. 

Med andre ord virker det å være en del surmuling blant de som blir stemt ut etterhvert. 

Jeg forstår at de lojale ønsker flere hint og at spillet kunne vært litt mer avansert med at forræderne gjorde mer utav seg, og delvis støtter jeg dette. Men jeg har innsett at det er ikke meningen at det skal være enkelt å finne forræderne. Det er jo det som er konseptet. Hvor interessant hadde programmet vært om Jonas hadde blitt stemt ut som forræder 1. dag, og Jørn på dag 3? 

Dessuten er det langt ifra sikkert at flere hint og mer avansert spill ville gitt de lojale bedre vilkår for å finne forræderne, da mye dreier seg om omvendt psykologi. Tror kanskje mer hint og spill ville ført til enda mer kaos.

Så jeg tenker at det fungerer veldig bra slik det er inntil videre, og så får vi se om programmet utvikler seg med årene. For det er vel ingen tvil om at Forræder har kommet for å bli noen år nå. 

Og ifb. med TV2s kjendismelkeri, så er Forræder det eneste programmet TV2 har der det er nødvendig at deltakerne er kjendiser. For episodene er korte, det er mange personligheter og det er mye snikksnakk deltakerne imellom, så det er en stor fordel at deltakerne kjenner hverandre og at vi vet hvem deltakerne er fra første episode. 

Støtter vurderingen! Det er jo interessant hvordan noen av deltakerne snakker mye og mener mye uten at det nødvendigvis gir fullt mening mens andre som er litt mer stille sier mye som gir mening 🙂 Jeg håper Magnus og Anne får bli lenger slik at de kan få med gjengen på deres betrakninger! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (2 timer siden):

Støtter vurderingen! Det er jo interessant hvordan noen av deltakerne snakker mye og mener mye uten at det nødvendigvis gir fullt mening mens andre som er litt mer stille sier mye som gir mening 🙂 Jeg håper Magnus og Anne får bli lenger slik at de kan få med gjengen på deres betrakninger! 

Håper jeg også. Men jeg er dessverre ganske sikker på at Anne ryker i natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (5 timer siden):

Ser Erlend som røk ut på fredag også er kritisk til programmet, og stiller seg bak Flatlands kritikk. 

Med andre ord virker det å være en del surmuling blant de som blir stemt ut etterhvert.  

Hvor har du sett dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i kritikken, de lojale burde hatt mer å gå etter. Det virker ikke særlig morsomt å være deltaker, man har for lite å gå ut i fra og det blir egentlig bare tull. Men det burde ikke være enklere, så forræderne burde ha mulighet til å sabotere, forvirre, noe som gjør at de ikke blir funnet med en gang.

Men noe mangler, noe spenning, action. Det er et helt greit program, som kunne ha vært et veldig gøy program.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste programmet jeg faktisk følger hver uke. Syns det er et utrolig artig og spennende program 😊 

Får se hvordan det arter seg fremover men foreløpig må jeg innrømme at det er morsomt å se de lojale bomme så mye som de gjør. 

Er litt uenig i kritikken. Om de lojale skulle fått noen hint hadde de funnet forræderne relativt fort å det er kjedelig.  

Endret av Sool
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarenogAron skrev (6 timer siden):

Håper jeg også. Men jeg er dessverre ganske sikker på at Anne ryker i natt. 

Det tror jeg også. Dessverre!! Anne er jo skikkelig kul!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sisu skrev (6 timer siden):

Jeg er enig i kritikken, de lojale burde hatt mer å gå etter. Det virker ikke særlig morsomt å være deltaker, man har for lite å gå ut i fra og det blir egentlig bare tull. Men det burde ikke være enklere, så forræderne burde ha mulighet til å sabotere, forvirre, noe som gjør at de ikke blir funnet med en gang.

Men noe mangler, noe spenning, action. Det er et helt greit program, som kunne ha vært et veldig gøy program.

Det kunne fort blitt for slitsomt. Så glad dette ikke er fokuset, selv om det kommer heldigvis twister i senere sesonger. 

Først og fremst er dette en sinnsyk oppvisning i gruppenementalitet. Man skjønner hvorfor det blir justismord (bekreftelsesfeller)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som syns det er altfor lenge mellom hver episode? Har jo glemt mye på en hel uke, og i virkeligheten er det kun et døgn per episode.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (8 minutter siden):

Det kunne fort blitt for slitsomt. Så glad dette ikke er fokuset, selv om det kommer heldigvis twister i senere sesonger. 

Først og fremst er dette en sinnsyk oppvisning i gruppenementalitet. Man skjønner hvorfor det blir justismord (bekreftelsesfeller)

Man er vel forskjellige. Jeg synes ikke vill gjetning er like gøy som om det hadde vært lagt opp til ordentlig spill og taktikk, per nå er det bare bittelitt av det (hovedsakelig fra forrædernes side, mens lojale bare famler i blinde), og det blir for lite som egentlig skjer.

Skjønner veldig godt at det blir sånn når man egentlig ikke har noe å gå ut i fra, da blir det jo oppheng i tilfeldigheter og bagateller, og de som egentlig ikke har noen mening "må" jo bare følge det de hørte noen andre sa - eller stemme på en helt tilfeldig person. Sistnevnte er ikke så naturlig å gjøre tenker jeg, så da blir det jo å følge det andre mener om man ikke har anlegg for å bastant mene noe på ca null grunnlag, noe ikke alle har (akkurat dét synes jeg er det mest underholdende nå).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rareste med dette programmet er at siste episode sendes allerede denne uken. Føler ikke de har lagt opp til at det er over allerede nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Variert skydekke skrev (22 minutter siden):

Det rareste med dette programmet er at siste episode sendes allerede denne uken. Føler ikke de har lagt opp til at det er over allerede nå.

De har lagt opp 8 av 14 episoder. Hvertfall sånn det ser u på tv2 play. Dvs at det er tre uker igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarenogAron skrev (2 timer siden):

De har lagt opp 8 av 14 episoder. Hvertfall sånn det ser u på tv2 play. Dvs at det er tre uker igjen.

På VG står det at det er 10 episoder: https://www.vg.no/rampelys/tv/i/VPbpX6/tv-anmeldelse-forraeder-iblant-oss-diabolsk-moro (de sender 2 episoder hver gang)

Jeg har tatt det for god fisk, men ser nå at det har dukket opp flere episoder på TV-play. Det var da enda godt, jeg tror det hadde blitt veldig kaotisk om de skulle avslutte sesongen allerede denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (40 minutter siden):

Jeg har sååå lyst til at de lojale skal klare det 😤

Nei, jeg heier på forræderne! 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...