AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #81 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, er sleivete og ufint å bare anta sånt og si det høyt. At de kan tenke det, ja, selvsagt kan de de, men de fleste med normal folkeskikk sier det vel ikke høyt når de ikke vet det 100% sikkert. Anonymkode: 765b5...82c Tankeløst, kanskje. Men sleivete og ufint, nei. Her er vi uenig. Anonymkode: 2a19e...4c2 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #82 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tankeløst, kanskje. Men sleivete og ufint, nei. Her er vi uenig. Anonymkode: 2a19e...4c2 Ja, synes det unødvendig også å skulle si sånt. "Mamma henter, pappa henter, bestefar henter...." altså, hvorfor kommentere sånt overhodet? Enda verre når man ikke vet 100% hvem den som henter er. Da vil nok de fleste la være å si noe. Men om de gjør det, skal jeg i alle fall ikke la det passere. Anonymkode: 765b5...82c 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #83 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja, synes det unødvendig også å skulle si sånt. "Mamma henter, pappa henter, bestefar henter...." altså, hvorfor kommentere sånt overhodet? Enda verre når man ikke vet 100% hvem den som henter er. Da vil nok de fleste la være å si noe. Men om de gjør det, skal jeg i alle fall ikke la det passere. Anonymkode: 765b5...82c Da er du unødvendig hårsår og vanskelig. Eldre foreldre til attpåklatt her, vi er over 50 og har et småskolebarn. Alle slags folk kommer til å komme med slike kommentarer. En tidligere kollega av mannen, en mann som jobber som overlege, presterte tom å spørre om vi var ute og trilla på barnebarn. Verst for ham, han ble kjempeflau. Vi tok oss imidlertid ikke nær av det, det er «et honest mistake» og ikke rart da vi er i en alder der et lite barn både kan være barn eller barnebarn. Vi har dessuten voksne barn, så slik sett kunne han jo vært barnebarnet vårt. Jobber som sykepleier selv, og min «verste smell» i så måte var når jeg trodde mannen i et par var sønnen. Den var ille…. 🤪 Anonymkode: a1d0c...b20 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #84 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hva behager? Er vel heller du som er troll her som skriver sånt. Jeg vil selvsagt ikke akseptere sleivete og ufine kommentarer fra barnehageansatte. Anonymkode: 765b5...82c Lykke til ute i virkeligheten. Håper du har med deg krenkekrakken din uansett hvor du går. Anonymkode: 04077...2b3 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #85 Skrevet 5. mars 2022 Mannen din er gammel til å være småbarnfar, sånn er det jo hvis vi skal kalle en spade for en spade. Men det driter vi i i barnehagen, så lenge han husker å ta med matboksen til barnehagen og de våte klærne hjem. Vi faste vet jo hvem som er Per og Pål sine foreldre, men at vikarer kan gå på en smell og spørre barnet om bestefar henter i dag, det kan skje, og aldersmessig er det mer sannsynlig at en gubbe i 60-årene er bestefar enn far. Det vet vel mannen din selv også. Anonymkode: 01b60...09d 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #86 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det høres ut som det er et godt miljø i den barnehagen. Håper det er noe lignende i barnehagen vårt barn starter i. Jeg forstår ikke hvorfor dette er relevant. Kjærligheten kan oppstod når som helst, og til hvem som helst. Det er ikke noe man styrer. Spør du også en hvit person hvorfor hen fikk barn med en svart person f.eks.? Hvor stopper fordommene dine liksom, eller stopper de ikke noe sted? Anonymkode: 765b5...82c Har jo ingenting med fordommer å gjøre, men heller at det er lite heldig å få barn når man er i besteforelderalder. Svigers f.eks har masse helseproblemer som har oppstått etter at de fylte 60, og hadde ikke vært kapable til å ta seg av småbarn på fulltid i dag. Hva tilsier at din mann ikke får liknende problemer? Faktum er at kroppen orker mindre når man blir eldre. Selv jeg som mann i slutten av 30-årene føler meg for gammel til å begynne på nytt med småbarn nå(mine er i skolealder nå), og som 60-åring ville jeg definitivt ikke vært kapabel til dette. Og hva med når mannen om 15-20 år begynner å bli smådement, skrøpelig til beins og i generelt dårlig form, mens du fortsatt er i 50-årene? Er du da klar til å være sykepleier for din egen mann? Anonymkode: 17ca5...8ec 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #87 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, synes det unødvendig også å skulle si sånt. "Mamma henter, pappa henter, bestefar henter...." altså, hvorfor kommentere sånt overhodet? Enda verre når man ikke vet 100% hvem den som henter er. Da vil nok de fleste la være å si noe. Men om de gjør det, skal jeg i alle fall ikke la det passere. Anonymkode: 765b5...82c Du kommer til å få deg et sjokk når du kommer ut i den virkelige verden med barnet ditt. I barnehagene er det ikke bare fast personale som kjenner familiene. Det er stadig vikarer, studenter, praksiselever og andre som er innom der. De kommer ikke til å vite hvem som er hvem, og om Per på 62 som skal hente barnebarnet sitt eller Jon på 61 som skal hente sønnen sin er far eller bestefar. Det handler ikke om å være ufin eller sleivete. Hvis du planlegger å lage problemer ut av dette så får du det veldig slitsomt når barnet begynner i barnehagen. Du kommer også til å bli kjent som den hysteriske moren som må tas på med silkehansker. Dette her ikke noe problem, med mindre DU gjør det til et problem. Hvorfor vil du egentlig lage en stor sak ut av dette? Hvorfor velger du å få barn med en eldre mann hvis du i realiteten ikke takler det? Anonymkode: 310c2...0e9 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #88 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 3.3.2022 den 22.01): Høres ut som en bitch nå men.. jeg er 39 og ser ungdommelig ut. Kansje 30 😂 må vise leg på polet. Barnet mitt reagerer på andre mammaer som ser eldre ut, har mye rynker, kjipe frisyrer osv.. " Er DET mammaen din?" 🤪 Anonymkode: 0c10a...4ff Han sier altså til andre barnet: "Er DET mammaen din? Også lager han grimaser? 🤪 Høres ut som en storsjarmør..Sikkert kjempekos å høre for det barnet han sier det til. Interessant at han i tillegg snakker med deg om det. Hvilke barn er opptatt av rynker og frisyrer egentlig? Må være noe det har fått med seg hjemmefra. Det er jo det som skaper mobbere. Skjerp deg. Anonymkode: f657a...269 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #89 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Lykke til ute i virkeligheten. Håper du har med deg krenkekrakken din uansett hvor du går. Anonymkode: 04077...2b3 Så du synes sånne kommentarer er ok, javel. Da synes du kanskje det er like greit om barn med foreldre av ulik hudfarge, hvor mor får spørsmål om hun er au pair eller barnevakten til barnet sitt? Må jo være greit med sånne kommentarer også da, ifølge deg? Men må jo godta alle sine sleivete, ufine kommentarer, fordi folk "ikke vet bedre"? Anonymkode: 765b5...82c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #90 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du synes sånne kommentarer er ok, javel. Da synes du kanskje det er like greit om barn med foreldre av ulik hudfarge, hvor mor får spørsmål om hun er au pair eller barnevakten til barnet sitt? Må jo være greit med sånne kommentarer også da, ifølge deg? Men må jo godta alle sine sleivete, ufine kommentarer, fordi folk "ikke vet bedre"? Anonymkode: 765b5...82c Whataboutisme biter ikke på meg, gitt. Jeg har aldri sagt at kommentarer er greit, det er dine reaksjoner på eventuelle, framtidige, hypotetiske kommentarer jeg sier noe om. Vi som jobber i barnehage har faktisk nok å henge fingrene i, om vi ikke skal måtte forholde oss til "reaksjoner" fra hårsåre, lett krenkede mennesker. Og hvorfor er dette et så stort problem for deg? Det er mannen din som muligens kan bli tatt for å være bestefar, men han tar det tydeligvis med humor. Der har du noe å lære. Anonymkode: 04077...2b3 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #91 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Whataboutisme biter ikke på meg, gitt. Jeg har aldri sagt at kommentarer er greit, det er dine reaksjoner på eventuelle, framtidige, hypotetiske kommentarer jeg sier noe om. Vi som jobber i barnehage har faktisk nok å henge fingrene i, om vi ikke skal måtte forholde oss til "reaksjoner" fra hårsåre, lett krenkede mennesker. Og hvorfor er dette et så stort problem for deg? Det er mannen din som muligens kan bli tatt for å være bestefar, men han tar det tydeligvis med humor. Der har du noe å lære. Anonymkode: 04077...2b3 For en dårlig og empatiløs innstilling. Det er en uting at ansatte i barnehager mener de skal kunne komme med sleivete kommentarer til foresatte. Har barn som er ferdig i barnehagen, men husker det irriterte meg at noen av de ansatte skulle komme med personlige kommentarer ved henting og levering, en uting. Har dere ikke annet å holde på med? Anonymkode: 765b5...82c 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #92 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Whataboutisme biter ikke på meg, gitt. Jeg har aldri sagt at kommentarer er greit, det er dine reaksjoner på eventuelle, framtidige, hypotetiske kommentarer jeg sier noe om. Vi som jobber i barnehage har faktisk nok å henge fingrene i, om vi ikke skal måtte forholde oss til "reaksjoner" fra hårsåre, lett krenkede mennesker. Og hvorfor er dette et så stort problem for deg? Det er mannen din som muligens kan bli tatt for å være bestefar, men han tar det tydeligvis med humor. Der har du noe å lære. Anonymkode: 04077...2b3 Det er for så vidt veldig lett: ikke kom med upassende kommentarer til foreldre når de henter og leverer barna sine. Kan vel ikke være så vanskelig. Som sagt har jeg også barn som er ferdig i barnehagen, og når minste snart skal begynne skal jeg være enda hardere på å slå ned eventuelle sleivete kommentarer om de kommer. Anonymkode: 765b5...82c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #93 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): For en dårlig og empatiløs innstilling. Det er en uting at ansatte i barnehager mener de skal kunne komme med sleivete kommentarer til foresatte. Har barn som er ferdig i barnehagen, men husker det irriterte meg at noen av de ansatte skulle komme med personlige kommentarer ved henting og levering, en uting. Har dere ikke annet å holde på med? Anonymkode: 765b5...82c Vis meg hvor jeg har sagt at det er greit med kommentarer, eller at jeg sier at barnehageansatte gjør det. Jeg påpeker at TS lar seg krenke av kommentarer som kan komme, og attpå til lar seg krenke by proxy. Anonymkode: 04077...2b3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #94 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vis meg hvor jeg har sagt at det er greit med kommentarer, eller at jeg sier at barnehageansatte gjør det. Jeg påpeker at TS lar seg krenke av kommentarer som kan komme, og attpå til lar seg krenke by proxy. Anonymkode: 04077...2b3 Og ikke bare det, men hun skal rapportere det - hvis det kanskje, muligens, kan skje en gang i fremtiden. Anonymkode: 04077...2b3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #95 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): For en dårlig og empatiløs innstilling. Det er en uting at ansatte i barnehager mener de skal kunne komme med sleivete kommentarer til foresatte. Har barn som er ferdig i barnehagen, men husker det irriterte meg at noen av de ansatte skulle komme med personlige kommentarer ved henting og levering, en uting. Har dere ikke annet å holde på med? Anonymkode: 765b5...82c Ser at du velger å fortsette å krangle og ikke svarer på mer konstruktive kommentarer. Hva er du egentlig ute etter? Og hva definerer du som «sleivete kommentar»? Jeg tenker at de aller fleste lar være å kommentere at faren til barnet ditt er en gammel mann. Alle ser det jo, men de kommenterer det ikke. Det som reelt sett kan komme til å skje, er at andre barn kommenterer at faren til X er gammel, eller tror det er bestefaren. Eventuelt at vikarer/studenter eller andre som ikke kjenner til dere tror det samme og sier at X blir hentet av bestefar. Hvis du syns dette er så ille at du skal klage til styrer i barnehagen, så er det jo merkelig at du har valgt å få barn med en eldre mann. Det er jo deres valg dette, og dere må jo takle konsekvensene. For barnets skyld så ville jeg ha jobbet med meg selv og prøvd å ikke være så hysterisk i forhold til dette. At barnets far er gammel er jo et faktum, og det må dere alle lære å leve med. Anonymkode: 310c2...0e9 8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #96 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser at du velger å fortsette å krangle og ikke svarer på mer konstruktive kommentarer. Hva er du egentlig ute etter? Og hva definerer du som «sleivete kommentar»? Jeg tenker at de aller fleste lar være å kommentere at faren til barnet ditt er en gammel mann. Alle ser det jo, men de kommenterer det ikke. Det som reelt sett kan komme til å skje, er at andre barn kommenterer at faren til X er gammel, eller tror det er bestefaren. Eventuelt at vikarer/studenter eller andre som ikke kjenner til dere tror det samme og sier at X blir hentet av bestefar. Hvis du syns dette er så ille at du skal klage til styrer i barnehagen, så er det jo merkelig at du har valgt å få barn med en eldre mann. Det er jo deres valg dette, og dere må jo takle konsekvensene. For barnets skyld så ville jeg ha jobbet med meg selv og prøvd å ikke være så hysterisk i forhold til dette. At barnets far er gammel er jo et faktum, og det må dere alle lære å leve med. Anonymkode: 310c2...0e9 Vi skal bare finne oss i sleivete, frekke kommentarer om hans alder mener du? Ifølge din logikk må også par med ulik hudfarge som har valgt å få barn sammen, bare takle konsekvensene - altså frekke, rasistiske kommentarer fra empatiløse folk? Anonymkode: 765b5...82c 1
Blomsterpotta Skrevet 5. mars 2022 #97 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 4.3.2022 den 15.39): TS virker ekstremt hårsår for at far til barnet gammel. Anonymkode: a1989...f5d Hvis hun er så hårsår at det skal meldes fra til bhg om noen ved en feiltagelse nevner ordet bestefar, ja da burde hun tenkt over det før barnet ble laget. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #98 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi skal bare finne oss i sleivete, frekke kommentarer om hans alder mener du? Ifølge din logikk må også par med ulik hudfarge som har valgt å få barn sammen, bare takle konsekvensene - altså frekke, rasistiske kommentarer fra empatiløse folk? Anonymkode: 765b5...82c Hvordan fikk du dette ut av det jeg skrev?? Det går ikke an å diskutere med deg, fordi du vrir og vrenger på alt. Og du må slutte å dra rasisme inn inn i dette, det er svært upassende. Anonymkode: 310c2...0e9 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #99 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Han sier altså til andre barnet: "Er DET mammaen din? Også lager han grimaser? 🤪 Høres ut som en storsjarmør..Sikkert kjempekos å høre for det barnet han sier det til. Interessant at han i tillegg snakker med deg om det. Hvilke barn er opptatt av rynker og frisyrer egentlig? Må være noe det har fått med seg hjemmefra. Det er jo det som skaper mobbere. Skjerp deg. Anonymkode: f657a...269 Skal skjerpe meg, og kle meg som en grå mus, kansje klippe håret kort? Tegne på litt mer rynker, eller bare slutte med sminke. 😂😂 jeg kommentrer ikke utseende til noen forran min sønn. Oppdrar han bra. Men som alle barn kan gjøre sier han det han tenker. Anonymkode: 0c10a...4ff
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #100 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 5.3.2022 den 13.34): Har jo ingenting med fordommer å gjøre, men heller at det er lite heldig å få barn når man er i besteforelderalder. Svigers f.eks har masse helseproblemer som har oppstått etter at de fylte 60, og hadde ikke vært kapable til å ta seg av småbarn på fulltid i dag. Hva tilsier at din mann ikke får liknende problemer? Faktum er at kroppen orker mindre når man blir eldre. Selv jeg som mann i slutten av 30-årene føler meg for gammel til å begynne på nytt med småbarn nå(mine er i skolealder nå), og som 60-åring ville jeg definitivt ikke vært kapabel til dette. Og hva med når mannen om 15-20 år begynner å bli smådement, skrøpelig til beins og i generelt dårlig form, mens du fortsatt er i 50-årene? Er du da klar til å være sykepleier for din egen mann? Anonymkode: 17ca5...8ec Du vet det er forskjell på folk? Noen er skrøpelig som 30-åringer, noen er supersprek som 70 åringer AnonymBruker skrev (På 5.3.2022 den 16.21): Det er for så vidt veldig lett: ikke kom med upassende kommentarer til foreldre når de henter og leverer barna sine. Kan vel ikke være så vanskelig. Som sagt har jeg også barn som er ferdig i barnehagen, og når minste snart skal begynne skal jeg være enda hardere på å slå ned eventuelle sleivete kommentarer om de kommer. Anonymkode: 765b5...82c Hjelpes Anonymkode: 3bf1e...1e0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå