AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #61 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg jobber i barnehage, og det er flere eldre fedre her. Dvs 50-60. Ingen har noen gang kommentert eller sett stygt på de. Barna bryr seg ikke. Har aldri vært snakk om alder på foreldre. De snakker om hvor de jobber, hva de gjør på hjemme, osv, aldri om alder eller om at noen ser gamle ut osv. Anonymkode: 9a95b...c41 Det høres ut som det er et godt miljø i den barnehagen. Håper det er noe lignende i barnehagen vårt barn starter i. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Barna sier det de vil si, opp til dere om dere vil bry dere om det. Når det er sagt, så stusser jeg også over småbarnsfedre i 60-årene. For det første, hva ser du i en mann som kunne vært faren din? Han er vel født tidlig på 60-tallet da, eller kanskje slutten av 50-tallet, mens du er født på begynnelsen av 80-tallet? Hva har dere felles egentlig? Og å få barn i den alderen betyr jo at han vil være omtrent klar for gamlehjemmet når barnet er myndig Anonymkode: 17ca5...8ec Jeg forstår ikke hvorfor dette er relevant. Kjærligheten kan oppstod når som helst, og til hvem som helst. Det er ikke noe man styrer. Spør du også en hvit person hvorfor hen fikk barn med en svart person f.eks.? Hvor stopper fordommene dine liksom, eller stopper de ikke noe sted? Anonymkode: 765b5...82c 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #62 Skrevet 4. mars 2022 Min sønn går i klasse med en som har en far som er god del eldre enn andre foreldre. Kan ikke huske noen har kommentert det. Og jeg bryr meg ikke om det. Anonymkode: 297bb...97b 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #63 Skrevet 4. mars 2022 Maleficenta skrev (15 timer siden): en 4 åring syns en 20 åring er gammel... Da jeg var 7 år syntes jeg til og med at de på 12-13 var voksne og kjempestore og skumle...😂 Anonymkode: c53ee...69e 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. mars 2022 #64 Skrevet 4. mars 2022 Barnet vil neppe bli mobba fordi faren er gammel. Men barnet vil nok får høre det noen ganger i løpet av oppveksten at faren er gammel, og at folk tar feil og tror faren er bestefaren. Noen vil synes det er kjipt, andre vil ikke bry seg. Ha minst mulig fokus på at dette er et sårt punkt, så skal du se at barnet ditt vil tilhøre den siste gruppa.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #65 Skrevet 4. mars 2022 Min oldefar var 71 år da min bestefar ble født! Gamle gubber fikk unger før i tida også... Anonymkode: 55ebb...c2e 2
baldrian Skrevet 4. mars 2022 #66 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tror du barnet vårt blir mobbet, og/eller at andre barn ikke vil leke med vårt barn pga. vår alder? Anonymkode: 765b5...82c Enkelte spørsmål eller kommentarer fra noen av barna når de ser faren for første gang: Ja, men ikke fra alle, og ikke fordi de mener noe vondt, de bare lurer. En pappa på 35 som ikke har hår, kan også få kommentarer fra barn som forbinder skallethet med oldefar eller som aldri har sett en hårløs mann på nært hold. Det skal ikke store "avviket" til for at barn som ikke har sett akkurat dette før, bemerker det. De har jo ikke all verdens livserfaring ennå. De spør rett ut og godtar et greit svar. (Når det gjelder f.eks. synlige funksjonshemninger, er det mange som foretrekker barns direkte væremåte enn voksnes glaning og hvisking i smug, men det er en annen sak.) Enkelte misforståelser blant andre foreldre og ansatte som ikke kjenner dere, som fører til et spørsmål eller en kommentar: Ja, men det er trolig "avsenderen" som synes det er flauest. Mannen din vet jo at han er eldre enn de fleste andre småbarnspappaene. Han blir vel ikke trist fordi det blir "avslørt"? Mobbing eller utestengning av barnet deres av den grunn: Nei, absolutt ikke. I leken i barnehagen er ikke foreldrene til stede, og deres utseende, påkledning, alder eller dialekt er ikke noe tema i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #67 Skrevet 4. mars 2022 FrøkenMånestråle skrev (21 timer siden): Regner med at en del barn og foreldre vil tenke at han er bestefar, er jo ikke noe krise. Selvfølgelig ikke. Barna driter da i slikt, de bare kommenterer det de ser uten at det ligger noe vondt i det. Du er jo for så vidt i vanlig alder for små barn i disse dager. Bare ta eventuelle kommentarer med et smil og ikke ta noe ille opp, bare barn som kommenterer slikt og voksne uten sosiale antenner. Akkurat det vil nok de fleste foreldre bli tatt for tid til annen. Da jeg jobbet i barnehage som 19-åring trodde noen av barna at jeg var bestemor, og andre trodde jeg var et barn. Jeg har en treåring i barnehagen nå, og foreldrene har alder fra 25 til 60. Jeg kan bare snakke for min familie, men vi har egentlig bare slått fast at «Nils og Pernille er godt voksne. Tror du de fikk barn sent eller er det en attpåklatt? Jaja.» og så var det temaet over. Det er jo ikke en nyhetssak, selv om man klarer å se at noen er eldre eller yngre enn en selv. Anonymkode: 2a19e...4c2 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #68 Skrevet 4. mars 2022 Tror ikke så mange dømmer som en tror. Men du må nok regne med at noen ansatte kanskje går på en smell og presterer å si «å er det bestefar som henter i dag», uten at det nødvendigvis var noe vondt ment med det. Tror egentlig flere dømmer de som fikk barn da de nesten var barn selv. Anonymkode: a299d...f80
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #69 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror ikke så mange dømmer som en tror. Men du må nok regne med at noen ansatte kanskje går på en smell og presterer å si «å er det bestefar som henter i dag», uten at det nødvendigvis var noe vondt ment med det. Tror egentlig flere dømmer de som fikk barn da de nesten var barn selv. Anonymkode: a299d...f80 Ok, da får jeg evt. melde sånne tilfeller til ledelsen i barnehagen. Håper det ikke skjer. Anonymkode: 765b5...82c 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #70 Skrevet 4. mars 2022 Når jeg var vikar i en barnehage for noen år siden kom det en mann på 50+ og skulle hente sønnen sin. Trodde det var bestefaren😂 Var selv godt over 20 og hadde en far på samme alder. Anonymkode: d867b...c57 2
baldrian Skrevet 4. mars 2022 #71 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men du må nok regne med at noen ansatte kanskje går på en smell og presterer å si «å er det bestefar som henter i dag», uten at det nødvendigvis var noe vondt ment med det. Anonymkode: a299d...f80 Det tror jeg også kan komme til å skje, men det er ikke sikkert. Men så svarte du: AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok, da får jeg evt. melde sånne tilfeller til ledelsen i barnehagen. Håper det ikke skjer. Anonymkode: 765b5...82c Du har tenkt å gå til ledelsen med "sånne tilfeller" som at en vikar eller en som ikke har møtt mannen din før, kommer til å si høyt hva hen tenker den første gangen de møtes? Seriøst? For det første: Hvis mannen din blir fornærmet eller såret av en slik bemerkning - bør han ikke takle situasjonen selv, ikke sladre til deg slik at du kan ta det med ledelsen? For det andre: Blir det ikke mye mer oppstyr rundt denne fillesaken (altså at mannen din er eldre enn de fleste småbarnsfedre) hvis ledelsen skal informere alle ansatte om at faren til X er godt voksen, enn om man bare ler bort eventuelle misforståelser idet de oppstår? 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #72 Skrevet 4. mars 2022 baldrian skrev (38 minutter siden): Det tror jeg også kan komme til å skje, men det er ikke sikkert. Men så svarte du: Du har tenkt å gå til ledelsen med "sånne tilfeller" som at en vikar eller en som ikke har møtt mannen din før, kommer til å si høyt hva hen tenker den første gangen de møtes? Seriøst? For det første: Hvis mannen din blir fornærmet eller såret av en slik bemerkning - bør han ikke takle situasjonen selv, ikke sladre til deg slik at du kan ta det med ledelsen? For det andre: Blir det ikke mye mer oppstyr rundt denne fillesaken (altså at mannen din er eldre enn de fleste småbarnsfedre) hvis ledelsen skal informere alle ansatte om at faren til X er godt voksen, enn om man bare ler bort eventuelle misforståelser idet de oppstår? TS virker ekstremt hårsår for at far til barnet gammel. Anonymkode: a1989...f5d 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #73 Skrevet 4. mars 2022 Jeg hadde ikke løftet et eneste øyenbryn selv. Jeg jobber i en butikk som selger leker og andre barneting og ser stadig vekk smårollinger med eldre fedre komme innom. Kjenner også flere stykk i min nærmeste omgangskrets som fikk barn helt i slutten av 40-årene/tidlig 50-årene. Friske, spreke menn med godt humør og et godt stabilt forhold med barnets mor. Å være 50 i 2022 er noe helt annet enn det var før i tiden. Du har ingenting å bekymre deg for. Anonymkode: ee9ac...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #74 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ok, da får jeg evt. melde sånne tilfeller til ledelsen i barnehagen. Håper det ikke skjer. Anonymkode: 765b5...82c Du skal melde fra til barnehagen om noe sånn? Ok, trollet sprakk, gitt. Anonymkode: 04077...2b3 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #75 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ok, da får jeg evt. melde sånne tilfeller til ledelsen i barnehagen. Håper det ikke skjer. Anonymkode: 765b5...82c Ønsker den barnehagen lykke til. 🙈🙈🙈 Anonymkode: 310c2...0e9 2
Rhodiola Skrevet 4. mars 2022 #76 Skrevet 4. mars 2022 Ryddet for brukerdebatt, nedsettende ytringer, diskriminerende ytringer og siteringer av slettede innlegg. - Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #77 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du skal melde fra til barnehagen om noe sånn? Ok, trollet sprakk, gitt. Anonymkode: 04077...2b3 Hva behager? Er vel heller du som er troll her som skriver sånt. Jeg vil selvsagt ikke akseptere sleivete og ufine kommentarer fra barnehageansatte. Anonymkode: 765b5...82c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #78 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Tror ikke så mange dømmer som en tror. Men du må nok regne med at noen ansatte kanskje går på en smell og presterer å si «å er det bestefar som henter i dag», uten at det nødvendigvis var noe vondt ment med det. Tror egentlig flere dømmer de som fikk barn da de nesten var barn selv. Anonymkode: a299d...f80 Sånne kommentarer er jo helt unødvendige, håper de i barnehagen har sosial iq som er høy nok til at sånt ikke skjer. Anonymkode: 765b5...82c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #79 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva behager? Er vel heller du som er troll her som skriver sånt. Jeg vil selvsagt ikke akseptere sleivete og ufine kommentarer fra barnehageansatte. Anonymkode: 765b5...82c Det er jo ikke sleivete eller ufint å spørre om bestefar henter, om de faktisk tror at det er bestefar som henter. Anonymkode: 2a19e...4c2 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #80 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke sleivete eller ufint å spørre om bestefar henter, om de faktisk tror at det er bestefar som henter. Anonymkode: 2a19e...4c2 Jo, er sleivete og ufint å bare anta sånt og si det høyt. At de kan tenke det, ja, selvsagt kan de de, men de fleste med normal folkeskikk sier det vel ikke høyt når de ikke vet det 100% sikkert. Anonymkode: 765b5...82c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå