AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #121 Skrevet 25. februar 2022 Det her hadde jeg faktisk ikke akseptert. Barnehagesøknader hadde aldri blitt sendt inn, og jeg hadde faktisk flyttet fra en mann som ikke ønsker å tilbringe tid med barnet sitt og som leverte babyen i barnehagen for ar han skulle ha fritid. Anonymkode: c904b...4d9 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #122 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 24.2.2022 den 22.06): Han stillte ikke opp da jeg fikk fødselsdepresjon. Han var mye på hyttetur med venner og holdt på med hobbyen sin, mens jeg satt alene hjemme. Han er veldig selvsentrert. Vi har felles økonomi, men jeg tjener 400 000,- mer enn han i året. Han har dyre hobbyer. Forholdet skrantet litt fra før, men så ble jeg uplanlagt gravid og vi bestemte oss for at det riktige ville være å beholde. Uff, ja, det er mye 😔 Anonymkode: e8634...f95 Du vet hvor du har han. Husk at du hver eneste dag har et valg: bli eller gå. Du har sett hans verdier. Er du enig med de? Anonymkode: 74f38...dce 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #123 Skrevet 25. februar 2022 Det er ikke lov å ta ut farspermisjon og sende ungen i bhg, iallefall ikke om han får "lønn" av Nav. Anonymkode: 763b8...71c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #124 Skrevet 25. februar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke lov å ta ut farspermisjon og sende ungen i bhg, iallefall ikke om han får "lønn" av Nav. Anonymkode: 763b8...71c Det er dessverre lov selv om det er totalt ulogisk at det er det. Anonymkode: d20a0...d01 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #125 Skrevet 26. februar 2022 Som pedagog på småbarnsavdeling, så ser jeg dette ofte. Veldig ofte. Gjerne er planen at far skal pusse opp 🙂 Anonymkode: 76b53...632 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #126 Skrevet 26. februar 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Det er dessverre lov selv om det er totalt ulogisk at det er det. Anonymkode: d20a0...d01 Akkurat som med kontantstøtten. Anonymkode: 0dba6...cd6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #127 Skrevet 26. februar 2022 Slik er resultat når farspermisjon begynner når morens er makset ut. Barnet har fylt året og har barnehageplass, og er ikke like avhengig av foreldren som da den var nyfødt. Det er jo egentlig den tiden barnet begynner å bli glede og ikke først og fremst jobb. Min mann ville aldri gjort som ts men han hadde også forestilling at jeg dullet mye hjemme da barn nr 1 kom. Han overtok perm da det var innarbeidede rutiner, barnet sov bedre og lengre. Pipa fikk en annen lyd da nr 2 kom. Da begynte jeg å jobbe etter 2,5 måneder og han hadde perm i 3 måneder, så jeg tilbake i perm og litt ulønnet i tillegg. Jammen så han at det var mye jobb, jeg fikk sove hele natta fordi jeg skulle jo på jobb morgen etter. Anbefaler en slik ordning, det er en øyeåpner for menn. I ts sitt tilfelle ville jeg nok gått. Ikke bare pga permisjonsproblemet men resten også. En som dyrker hobby og prioriterer gutteturer fremfor sitt nyfødte barn er ubrukelig som far. Og partner. Anonymkode: 2a969...a70 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #128 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Som pedagog på småbarnsavdeling, så ser jeg dette ofte. Veldig ofte. Gjerne er planen at far skal pusse opp 🙂 Anonymkode: 76b53...632 Og hvorfor shamer ikke dere disse fedrene? Ta det opp direkte med dem når de leverer barnet? Det hadde dere garantert gjort om det var mødrene som tok ferie i foreldrepermisjonen sin. Anonymkode: f8b18...dab 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #129 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 24.2.2022 den 22.23): Jeg har ikke noe problem med å tro på dette. Jobber selv ned de yngste i barnehagen og opplever hvert år at små babyer leveres i barnehagen mens pappa skal ha permisjon. Vanlig at de snakker varmt om lang tilvenning og korte dager for så å levere barnet 8 til 16 hver dag etter tre dagers tilvenning. Hva disse fedrene bruker tiden på vet jeg ikke. Men kjenner jeg blir provosert når de står å klorer på døra 10 min før vi åpner og blidt sier at nå skal de hjem og ha "pappa-tid". Pappa-tid har du SAMMEN med ungene din! Anonymkode: fea12...dd2 Dette er faktisk et så stort problem at jeg ikke kan forstå at ingen tar tak i det. Slik det har blitt nå så får mor den tøffe perioden med ungen, altfor kort permisjon i forhold til at det er hun som har båret frem og født barnet og far får betalt ferie. Det er hårreisende! Den nye ordningen der far får såpass mye permisjon er en vits! Hvorfor er det ingen som sette krav til fedrene her? Det skulle vært slik at man logget når barnet var i barnehagen og at far mistet lønn og permisjonsrettigheter dersom barnet var mer i barnehagen enn et par timer før formiddagsduppen. "Permisjonsordningen" slik den er nå koster samfunnet enorme summer, for at fedre skal få realisere seg selv i mange uker, der mor må stresse for å pumpe før hun drar på jobb, fortsatt ta nattevåk i mange tilfeller og slite seg helt ut. Dette er et problem som noen burde gjøre noe med! Anonymkode: b64e9...31c 7 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #130 Skrevet 26. februar 2022 For å overta fars permisjon, forlat han. Skriv er brev til nav og informer at pga samlivsbrudd overtar du permisjonen. Ring familivernkontoret og be om den obligatoriske meklingen slik at du får den nødvendige dokumentasjonen på status som enslig forsørger. Han kan ikke få hovedomsorgen når han misbruker permisjonsordningen på denne måten. Anonymkode: 74f38...dce 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #131 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 24.2.2022 den 22.06): Han stillte ikke opp da jeg fikk fødselsdepresjon. Han var mye på hyttetur med venner og holdt på med hobbyen sin, mens jeg satt alene hjemme. Han er veldig selvsentrert. Vi har felles økonomi, men jeg tjener 400 000,- mer enn han i året. Han har dyre hobbyer. Forholdet skrantet litt fra før, men så ble jeg uplanlagt gravid og vi bestemte oss for at det riktige ville være å beholde. Uff, ja, det er mye 😔 Anonymkode: e8634...f95 Dette sier jo mye om de empatiske evnene hans og interessen for deg og familien. Er dette en person du ønsker å dele livet ditt med videre? For du betyr ikke noe for ham ut over å være bank med fri flyt av penger - da hadde ham hjulpet deg når du hadde depresjon og ham hadde gledet seg til og kost seg glugg med pappaperm. Du tjener mye mer, sponser ham med dyre hobbyer og nå 7 måneders ferie der han kan drive dank hjemme uten inntekt. Her er det altså både en mann som grådig tar for seg av livets goder uansett om det går ut over andre, og en person (TS) som serverer alt på et sølvfat. TS, var jeg deg hadde jeg ringt NAV på mandag og tatt over permisjonen. Spark ut dødvekta av en mann. Så skal du se at det nok ikke var så viktig at «jobben allerede har funnet en vikar» likevel. Anonymkode: 59480...01d 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #132 Skrevet 26. februar 2022 Vet om et par der begge foreldrene gikk hjemme samtidig i 3 måneder mens barnet startet i barnehagen da hun var 9 måneder. Begge foreldrene var friske, men synes det var slitsomt med baby. Barnet var der 5 dager i uka og lange dager. Babylivet er ikke for alle tydeligvis. Anonymkode: fcd3f...394
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #133 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vet om et par der begge foreldrene gikk hjemme samtidig i 3 måneder mens barnet startet i barnehagen da hun var 9 måneder. Begge foreldrene var friske, men synes det var slitsomt med baby. Barnet var der 5 dager i uka og lange dager. Babylivet er ikke for alle tydeligvis. Anonymkode: fcd3f...394 Fy faen 🤮 Anonymkode: f8b18...dab 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #134 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 24.2.2022 den 19.43): Håper du tuller. Hadde vært uaktuelt her og han hadde blitt bedt om å skaffe seg deltidsjobb i tillegg til vanlig jobb så han kunne finansiere ulønnet permisjon for meg. Eller pelle seg ut. Anonymkode: 50eaa...65c Det er dessverre mange menn som holder på slik. Jobber i barnehage og er ofte fedre som ikke ønsker å ha barnet hjemme. Slitne barn på 10 måneder som blir hentet rett før stengetid. Tror ikke mødrene engang vet hvor lenge de barna egentlig er i barnehagen, husker en mor som forklarte at barnet skulle være i barnehagen fra 09.00-14.00, barnet ble hentet av far 16.30 hver dag. Personlig hadde jeg aldri godtatt om far til mine barn hadde gjort noe sånt. Anonymkode: 11bd4...4a5 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #135 Skrevet 26. februar 2022 Vet han at dere taper sånn 11.000 kr i mnd på det? Dere mister kontantstøtten, som er blitt veldig høy, pluss at dere må betale for bhg... Anonymkode: 99636...bf7 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 26. februar 2022 #136 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Akkurat som med kontantstøtten. Anonymkode: 0dba6...cd6 Nei, kontantstøtte kan man ikke bruke barnehage hvis man skal ha rett på. I alle fall ikke barnehage som får statstilskudd, men det er vel sånn ca. alle nå for tida.
Mellion Skrevet 26. februar 2022 #137 Skrevet 26. februar 2022 Så far skal gå hjemme i ferie ulønnet i 3 mnd? siden han skal være hjemme til august. Hva skal han bruke denne tiden som egentlig skulle hvert til barnet men som nå har blitt en jævlig lang ferie på han selv? skal du ta deg av alt det økonomiske? har dere spart opp midler til dette? eller vil dette ramme familien? Selvfølgelig kjempe trist at han ikke ønsker å tilbringe tid med og bli kjent med barnet sitt… virker kanskje som barnet vil ha det bedre i bhg enn å gå hjemme med en far som ikke ønsker å tilbringe tid med barnet. Men hvordan han forsvarer å gå hjemme helt til august lurer jeg på? 1
got2go Skrevet 26. februar 2022 #138 Skrevet 26. februar 2022 Krev at han avslutter permisjonen og går tilbake i jobb. Hva faen, hele greia med permisjon er jo sånn at far kan bonde med kiden!
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #139 Skrevet 26. februar 2022 Men hvorfor i alle dager gikk du med på å søke barnehageplass?! Anonymkode: 38b10...1dd
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #140 Skrevet 27. februar 2022 On 2/24/2022 at 10:22 PM, AnonymBruker said: Sånn er det når du valgte å få barn med en ubrukelig mann. Du visste jo hvordan han var før du fikk barn med han. For sent å endre han nå. Anonymkode: 7155b...d00 Jeg forstår ikke hvorfor denne kommentaren dukker opp i absolutt ALLE tråder på kg der noen er misfornøyd med familiesituasjonen sin. Det er nesten så man skulle tro at kg har en automatisk innstilling at dette blir et svar i slike tråder. Det er jo ingen som på forhånd kan forestille seg hvordan livet med barn blir, eller hvordan partner skal oppføre seg. Livet skjer og kan ikke alltid ta høyde for at alt skal bli perfekt. Anonymkode: 02907...0b7 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå